עפ"י רשימת נופלי צ"א שהכין אמיר שגב קורן ופיין נהרגו ב75 (משום מה עמ' 8 ברשימה חתוך שמאלה ולכן איני יכול לראות את שאר הפרטים).
גם פדות נמצא באותו עמוד חתוך, אך על שותפו לטיסה נכתב שם:
כהן אברהם (אבי) סרן
תאריך נפילה: 07/03/1978
קורנס 275
טייסת: אבירי הזנב הכתום
נווט
המריא ללא מדפים, משך בחדות, בידון גחון נדלק והמטוס נשרף.
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
2. רפאל קורן (קרונברגר) נפל בתאריך 13.3.75 בנסיבות שאיני יודע, ולא בתאריך הרשום לעיל.
(אולי היה מעורב בתאונה בשנת 1974 ויצא בשלום?)
אילן פיין, הנווט, נהרג גם הוא בתאריך 13.3.75. שירת בטייסת 119.
אם בוחרים לפתוח את הקובץ לפי תאריכים, אין בעיה של נתונים: http://www.merchav-aviri.org/pages/.../kia%20date.pdf
ואכן רפי קורן ואילן פיין ניספו בתאונה ב 13/3/1975 במטוס 117 "בטיסת הנרה נדלק המטוס מאחד הנורים שנשא ונכנס באדמה דרום מזרחית למיתלה".
גם כאן מתקבל הרושם שכנראה לא מדובר באש במנוע.
נערך לאחרונה ע"י yaari בתאריך 14-04-2009 בשעה 11:34.
אתה מסתכל ברשימה של אמיר לפני שאתה שואל?
6.10.73 התרסק קורנס אחד מטייסת העטלף. הוטס ע"י נווה יששכר והנווט זילברמן דוד. נפגע מטיל בתקיפת גשרים ליד איסמאליה. הצליח לזור על מנוע אחד לחצרים. בעת הנחיתה המטוס התפוצץ, הצוות נטש מתחת לגובה המינימום ונספה.
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
הוא אבד בים (אאל"ט עקב ורטיגו). שמו של הטייס היה ארנון (יתכן נועם ארנון). לא זוכר את שמו של הנווט. לגבי הקורנס מ-74' - האם לא היה זה הקורנס מ-119 שנשרף במהלך תדלוק חם בדת"ק?
כיסא 0\0 אמור להציל אותך בגובה 0 רגל ובמהירות 0 קשר
בתגובה להודעה מספר 18 שנכתבה על ידי shruki שמתחילה ב "אוי ואבוי, זה נשמע נורא. כמה..."
זאת אומרת שהוא אמור להעיף אותך לגובה כזה שהמצנח יספיק להיפתח, להתמלא באוויר ולבלום את מכת הנחיתה (כלומר לגובה של כמה עשרות מטרים לפחות). אתה יכול לדמיין שהעוצמה שלהן חזקה מספיק...
"0\0" זה כינוי כולל לכיסאות שמסוגלים כאמור לפלוט את הטייס בבטחה גם שהמטוס עומד על המסלול במהירות ובגובה 0, ומכאן שמם.
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook
בתגובה להודעה מספר 18 שנכתבה על ידי shruki שמתחילה ב "אוי ואבוי, זה נשמע נורא. כמה..."
ציטוט:
במקור נכתב על ידי shruki
אוי ואבוי, זה נשמע נורא. כמה כוח יש לרקטת ההאצה של הכיסא?
הכח הרציני מופעל ע"י התותח המחובר לכסא (ולא ע"י הרקטות) כיוון שהכסא עדיין לא בתנועה יחסית למטוס ויש לספק לו האצה ראשונית גדולה מאוד. מדובר בעוצמה שמביאה את הכסא עם הטייס להאצה של מעל 15G (כל חלק בגוף של הטייס שוקל פי 15 באותו חלקיק זמן שלוקח לכסא לצאת מספר מועט של מטרים). כעת, כאשר הכסא כבר בתנועה, מופעלות הרקטות (הכבל להפעלתן נשאר מחובר בקצהו השני לרצפת המטוס. ברגע שהוא נמתח, לאחר שהכסא התרחק כמרחק הכבל, הוא מפעיל את הרקטות) הדואגות להמשך ההתרחקות של הכסא מהמטוס.
ראה בסרט הבא (נסה להאט עוד יותר, ע"י הפסקה והפעלה מחודשת, מהשניה התשיעית):
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
אאל"ט
בתגובה להודעה מספר 26 שנכתבה על ידי yaari שמתחילה ב "[QUOTE=shruki]אוי ואבוי, זה..."
ציטוט:
במקור נכתב על ידי yaari
...כעת, כאשר הכסא כבר בתנועה, מופעלות הרקטות (הכבל להפעלתן נשאר מחובר בקצהו השני לרצפת המטוס. ברגע שהוא נמתח, לאחר שהכסא התרחק כמרחק הכבל, הוא מפעיל את הרקטות) הדואגות להמשך ההתרחקות של הכסא מהמטוס.
הכבל שאני מדבר עליו אינו עושה דבר אחר מלבד הפעלת הרקטות (הוא קשור לרצפת המטוס בצד אחד ולרקטות בצד השני. כאשר הוא נמתח לגמרי, הוא מפעיל את הרקטות).
ייצוב כסא נעשה במקרה של נטישה בגובה רב (מעל כ 4 ק"מ) כאשר הכוונה היא שהמצנח הגדול לא יפתח בגבהים המסכנים את הנוטש (תת לחץ, קור, חוסר חמצן וכד'). במקרה כזה, הנוטש נשאר מחובר לכסא (ונושם חמצן ממיכל קטן המצוי בו) בעוד שנפתח מצנח קטן (הקרוי "מצנחון ייצוב") הדואג לכך שהכסא לא יתגלגל ללא שליטה בשמים.
הכסא יורד במהירות וכאשר מגיעים לגובה פתיחת מצנח, יחידה ברומטרית מפעילה את השלב הבא, שחרור הנוטש מהכסא ושחרור הכבל של מצנחון הייצוב מהכסא כך שימשוך את המצנח הגדול (הקשור אליו) לפתיחתו.
בתגובה להודעה מספר 18 שנכתבה על ידי shruki שמתחילה ב "אוי ואבוי, זה נשמע נורא. כמה..."
בוא נגיד שכשדיברתי עם אבא שלי שהיה טייס סקייהוק באותה תקופה על התאונה הוא אמר: "אהה, זה הבחור שגירדו בשפכטל מהתקרה" ויש מצב טוב שהוא לא היה סתם ציורי...
בתגובה להודעה מספר 29 שנכתבה על ידי assaf tolko שמתחילה ב "בוא נגיד שכשדיברתי עם אבא שלי..."
וזה גם מה שאמרו האנשים שבפועל עשו זאת.
לא נעים בכלל...
_____________________________________
"השגנו את מטרתינו בנחישות ובעוצמה שלא לאפשר לערבים המשוגעים האלה להשיג נשק גרעיני.
אנחנו לא חוששים מאותן 'נשמות טהורות',שכל התנינים בנהרות דרום-אפריקה לא יוכלו לספק להן די דמעות שיוכלו למחות את צביעותן,ובטוחני שאתה מבין אותנו היטב".
רא"ל רפאל איתן במברק אל שר ההגנה הדרום אפריקני מגנוס מאלאן מיד לאחר תקיפת הכור בעיראק.
בתגובה להודעה מספר 17 שנכתבה על ידי OINT שמתחילה ב "אני חושב שהשם שהזכרת הוא של נווט מ-119"
היה מקרה דומה על עיט ברמת דוד,רק שהפעם היה מדובר במכונאי.
_____________________________________
"השגנו את מטרתינו בנחישות ובעוצמה שלא לאפשר לערבים המשוגעים האלה להשיג נשק גרעיני.
אנחנו לא חוששים מאותן 'נשמות טהורות',שכל התנינים בנהרות דרום-אפריקה לא יוכלו לספק להן די דמעות שיוכלו למחות את צביעותן,ובטוחני שאתה מבין אותנו היטב".
רא"ל רפאל איתן במברק אל שר ההגנה הדרום אפריקני מגנוס מאלאן מיד לאחר תקיפת הכור בעיראק.
זה היה ברמת דוד.
המכונאי הנמיך את הכיסא לטובת תחזוקה והכפ"ט שיוזם את הכיסא ננקר בשוגג.
יכול להיות שהיו מקרים דומים,אך זהו המקרה אליו התכוונתי.
_____________________________________
"השגנו את מטרתינו בנחישות ובעוצמה שלא לאפשר לערבים המשוגעים האלה להשיג נשק גרעיני.
אנחנו לא חוששים מאותן 'נשמות טהורות',שכל התנינים בנהרות דרום-אפריקה לא יוכלו לספק להן די דמעות שיוכלו למחות את צביעותן,ובטוחני שאתה מבין אותנו היטב".
רא"ל רפאל איתן במברק אל שר ההגנה הדרום אפריקני מגנוס מאלאן מיד לאחר תקיפת הכור בעיראק.
נערך לאחרונה ע"י גיל חזקיה בתאריך 15-04-2009 בשעה 19:38.
אכן, בעיט יש יותר אירועי השלכת חופה לא מכוונת מבכלי טיס אחרים שבשימוש חה"א. אני חושב שהיה אירוע דומה עד זהה גם בחצרים.
הנהלים אוסרים על הורדת חופה בתוך כיפת דת"ק, ילמיטב זכרוני גם אסור להיות מעל החופה בכל מקרה.
ו...כן - הביטוי בחיל תמיד מתייחס לגירוד בשפכטל... לא נעים בכלל.
שירתתי באותו הדתק (מספר שנים אח"כ)
וסופר ע"י הותיקים שהבחור היה איש קבע צעיר שהתחתן מעט לפני האירוע
ותוך כדי טיפול בתא הטייס ,נתפסה שרשרת הזהב שלו שהוא שכח להסיר באחד מפיני הכפטים
אם הלינק לא עובד, כנסו לאתר הגבורה וחפשו ראובן לוי. אפריל 1974 היה ללא ספק חודש קשה לח"א. בנוסף לתאונה הקרקע הנ"ל, נספו כזכור בתוך שבוע ימים לא פחות מ 18 אנשי ח"א בשני מסוקים שהתרסקו ושני מטוסים שהופלו בידי הסורים, כמו כן טייס נוסף נפל בשבי.
אם הלינק לא עובד, כנסו לאתר הגבורה וחפשו ראובן לוי. אפריל 1974 היה ללא ספק חודש קשה לח"א. בנוסף לתאונה הקרקע הנ"ל, נספו כזכור בתוך שבוע ימים לא פחות מ 18 אנשי ח"א בשני מסוקים שהתרסקו ושני מטוסים שהופלו בידי הסורים, כמו כן טייס נוסף נפל בשבי.
האם רק לי יש בעיה להיכנס ללינק של הכתבה המופיע באתר הגבורה ? (הקישור לדף עצמו תקין).
האם יש שם משהו חדש שלא מופיע בקישור הבא? http://www.iafe.net/ma/pdf/162.pdf
בתגובה להודעה מספר 43 שנכתבה על ידי yaari שמתחילה ב "[QUOTE=strong1]פרטים נוספים..."
למשל על כך שבמהלך השריפה ניצתו מנועי הטילים שהיו תלויים על המטוס לפעול והטיחו אותו בעוצמה אל קיר כלשהו. דרך אגב ב PDF הזה מופנית האשמה בוטה וחמורה כלפי המכונאי ז"ל (ילדון בן 19 בקושי 8 חודשים בצבא והרבה פחות מזה במקצוע עצמו) כאילו הוא האשם במותו ולמעשה באירוע כולו. קל לבוא בטענות כאלו אל המתים, מה גם שהדבר אינו עומד בקנה אחד עם ההתרחשות כפי שמובאת בבמחנה וגם לא עם העובדה שהמכונאי הנ"ל היה לפני כן פרח טיס מה שבמינימום מעיד על כך שהיה בחור אינטיליגנטי, שידע והבין מה עשה, ולא סתם אחד שמתרשל במלאכתו. לכן מן הראוי שמי שהכין את ה PDF הזה ינסח מחדש בצורה בוטה פחות.
נערך לאחרונה ע"י strong1 בתאריך 19-10-2009 בשעה 22:18.
כוונתי הייתה שאילן ז"ל היה בעל נתונים גבוהים דיים כדי להתקבל לקורס טיס (=אינטיליגנציה גבוהה), מה שלא בדיוק מתיישב עם הפרופיל של ממ"סניק חפיפניק/אובדני שאינו מוודא סגירת ברז לפני ניתוק צינור תדלוק.
לגבי התאונה של קורן/פיין, אכן זהו מטוס 117 אך מספר חא"א שלו הוא 68-0472 ולא 69-7548 או משהו אחר.
המטוס של פדות/כהן אבד ב-7.3.78 וכאמור המספר שלו 275 - מספר חא"א 73-1162
ארנון אהרון נהרג בקורנס 128 לאחר שהתנגש בקורנס 154. שניהם מטייסת העטלף.
מטוס 69-7548 הוא בכלל מטוס פאנטום אמריקאי של ה-8 Tactical fighter wing והמטוס נפגע בצפון ויאטנאם. ניתן לראות את הסיפור בקישור הבא: http://www.8tfw.com/pages/aircraftlosses.htm
המטוס נמצא בשורה 158
לגבי התאונה ב-23.10.74, לפי מבק"א לא היתה תאונה באותו תאריך. יכול להיות שמדובר בתאונה מ-29.10.74 של מטוס 111 כפי שניתן לראות בתמונה המצורפת. ניתן לראות שהנווט נטש בעוד כסא הטייס עדיין במקומו. המטוס הוחזר לשירות למרות התאונה הקשה.
בתגובה להודעה מספר 51 שנכתבה על ידי Raanan Weiss שמתחילה ב "יש פה קצת בלבול בתאריכים ומספרים"
ריכוז מעולה של מידע.
אני גם רוצה להסב את תשומת הלב לכך שבתמונה גם ניתן להבחין ב"תותח" המתחיל את הוצאת הכסא לפני שהרקטות מופעלות, כפי שהסברתי באשכול זה בידיעה מס' #26.
תודה
מדהים ומעורר התפעלות שהצליחו להחזיר את המטוס הזה לשירות
בתגובה להודעה מספר 51 שנכתבה על ידי Raanan Weiss שמתחילה ב "יש פה קצת בלבול בתאריכים ומספרים"
נראה בלתי אפשרי-מדהים
_____________________________________
תרגישו חופשי לצפות בגלריה שלי וגם במצגת המובחרות אין כל ערך להחלטת הכבשים בזכות הצמחונות בשעה שהזאב נשאר בדעה אחרת. (ויליאם רארף אינג') גם כאשר יגור זאב עם כבש-אני לא מציע שנהיה הכבש. (אלוף מיל' עוזי דיין)
בתגובה להודעה מספר 51 שנכתבה על ידי Raanan Weiss שמתחילה ב "יש פה קצת בלבול בתאריכים ומספרים"
מאחר ומאחורי המטוס השיחים שלמים, אני מניח שמדובר בנחיתת גחון והמטוס הסתובב סביב עצמו. נראה שמיקום הצלם הוא הכיוון ממנו בא המטוס. ולא ברור לי - כסא הטייס לא עבד, או שהטייס בחר להנחית במקום לנטוש?
לאחר "הגה הכוון נתקע, ובנחיתה ירד מהמסלול".
מצ"ב תמונה נוספת מהתאונה וכן תמונה מאוחרת יותר בה נראה המטוס נושא 2 פצצות גולשות מונחות טלויזיה מדגם AGM-62 Walleye. בתחנה החיצונית תלוי פוד התקשורת של הפצצות.
בתגובה להודעה מספר 55 שנכתבה על ידי Raanan Weiss שמתחילה ב "לפי מבק"א התאונה התרחשה"
זכור לי במעורפל סיפור של גיחה בלילה עם בעיה. הגיעו לנחיתה בחצרים. הנווט העדיף לנטוש, הטייס החליט להנחית ולבסוף פעלו לפי ההעדפות של שניהם.
רענן, האם לפי נתוניך הדבר קרה בחצרים (ואולי אני מחליף בין שתי תאונות)?
הערה: לפי הצילומים, המטוס עבר לטייסת אחרת לאחר השיפוץ.
בתגובה להודעה מספר 56 שנכתבה על ידי yaari שמתחילה ב "זכור לי במעורפל סיפור של גיחה..."
מעצם מספר הזנב שלו והתאמתו לנשיאת ציין הלייזר Pave Spike, הוא עבר לטייסת העטלף לאחר שיקומו. כעקרון טייסת העלף הטיסה במשך תקופה ארוכה רק מטוסים מסידרה 100 עם כשירות לנשיאת פצצות מונחות לייזר.
נדמה לי שמטוס 111 נמצא היום במוזיאון חיל האוויר באיזור שלא מוצג לקהל.
התמונה עם Walleye היא רק להראות שהמטוס חזר לשירות והפעם בטייסת "העטלף". טייסת "העטלף" היתה הראשונה לקלוט את צייני הלייזר Pave Spike במהלך 1977. הטייסת היתה היחידה שהפעילה את הפוד במשך זמן ממושך. הפודים הנ"ל היו מוגבלים באותה תקופה למטוסים עד בלוק 48. המטוסים עד בלוק זה מוספרו בחיל האויר בספרור 100. מבלוק 49 ומעלה מוספרו המטוסים בספרור 200. החריג הוא לגבי הקרפדות שהגיעו במלחמת יום כיפור ולמרות שהיו מבלוקים שונים (מבלוק 32 עד 51) סופררו בסדרה 300. בהסבות שנעשו לקורנסים להפיכתם לקורנסי 2000 (רוב הקורנסים שהוסבו הם מבלוקים מאוחרים) בוצע השינוי המאפשר להם לשאת הפוד.
מטוס 111 הוא מבלוק 42 והיה מתאים לנשיאת הפוד ולכן עבר לטייסת העטלף.
לגבי ה-Walleye, כל טייסת קורנס התמחתה בשנות השבעים בנשיאת פצצה גולשת או בחימוש מיוחד ספציפי: טייסת "העטלף" הפעילה את ה-AGM-62 Walleye (שם קוד "אגרוף צהוב"), טייסת "העקרב" הפעילה את ה-AGM-78 Standard ARM (שם קוד "אגרוף סגול"), "אבירי הזנב הכתום" ו"הפטישים" הפעילו את ה"תדמית" של רפאל ("אגרוף חום"). ה"פטישים" הפעילו יחד עם טייסת "האחת" את פצצות ה-GBU-8 HOBOS ("אגרוף אפור"). טייסת "האחת" הפעילה בנוסף גם את ה-GBU-15 ("אגרוף ירוק"). כל השמות הנ"ל אושרו ע"י הצנזורה.
תודה על המידע (כרגיל), רענן.
יש לי שאלה בקשר למטוס 111 , בתמונה מהמוזאון שהובאה מעלה רואים סימן הפלה סורי דהוי, אך בתמונות שהבאת משנת 74 אין סימן הפלה (או שהוא נמצא באזור השבור) האם יש לך מידע עליו?
תודה,
דורון.
היו כינויים נוספים אך הם היו לפני שנתנו את שמות האגרופים. ה-AGM-62 Walleye הראשונים היו ללא הפוד תקשורת. היו נועלים על מטרה בדומה לטילי המייבריק. אחרי נעילה ושיגור התמונה היתה נעלמת והפצצה היתה גולשת אל המטרה עליה ננעלה. הפצצות הנ"ל היו מופעלות על מטוסי עיט חד מושביים ודו מושביים של טייסת "הכנף המעופפת" בתל-נוף. הפצצות הנ"ל נקראו "שקופית" ולא היו מוצלחות. דגם ה-Walleye השני היה עם פוד תקשורת ונקרא "תשקיף" ונקלט על הקורנסים של טייסת העטלף, אף היא מתל-נוף. באותה תקופה נכנס גם ה-GBU-8 HOBOS לשרות ונקרא "רהט". ה"תדמית" נכנסה לשירות בשנת 1974 ואילו בשנת 1976 נקלט ה-AGM-78 שנקרא באותה תקופה "טורף". כל הפצצות הנ"ל את הכינוי אגרוף ותוספת צבע (צהוב, אפור, חום וסגול בהתאמה) .ה-GBU-15 נקלט ב-1977 וקיבל את השם "אגרוף ירוק". טילי השרייק קיבלו את השם הכללי "אגרוף".
כמו קודם, עשית קצת סדר בנושא מבולגן.
1) בספר טייסת הכנף המעופפת הוולאי ללא פוד תקשורת (זה שהופעל מעט במלחמת יוה"כ) נקרא "תשקיף" ולא "שקופית". אני כמובן נוטה להסתמך יותר על מה שאתה כתבת. ד"א, הרושם שלי הוא שהבעיה לא היתה בפצצות עצמן, אלא בכך שח"א לא ידע איך "לאכול" אותן - כפי שהיא נכון לגבי שאר כלי הנשק המונחים באותה תקופה. הרי בסה"כ בויטנאם הוולאי I עשה בסה"כ עבודה טובה למדי ברגע שהצי הבין שהשימוש בהן דורש תכנון והגדרה מדוייקת של המטרות עוד לפני הההמראה.
2) מוסיף לבלבול המחקר על קרבות האויר של מלחמת יוה"כ שהוציא ענף היסטוריה ב-1981. שם נקראים כל כלי הנשק המונחים "אגרופים" - כולל ה"אגרוף החום" שכידוע לנו לא היו בשימוש במלחמת יוה"כ. כנראה שעבודי החליט להשתמש בכינויים שניתנו בתקופת עריכת המחקר, ולא בכינויים שהיו בשימוש בתקופת המלחמה.
כנראה שעבודי החליט להשתמש בכינויים שניתנו בתקופת עריכת המחקר, ולא בכינויים שהיו בשימוש בתקופת המלחמה.
איך זה מסתדר עם מה שאמרת מקודם?
_____________________________________
"השגנו את מטרתינו בנחישות ובעוצמה שלא לאפשר לערבים המשוגעים האלה להשיג נשק גרעיני.
אנחנו לא חוששים מאותן 'נשמות טהורות',שכל התנינים בנהרות דרום-אפריקה לא יוכלו לספק להן די דמעות שיוכלו למחות את צביעותן,ובטוחני שאתה מבין אותנו היטב".
רא"ל רפאל איתן במברק אל שר ההגנה הדרום אפריקני מגנוס מאלאן מיד לאחר תקיפת הכור בעיראק.
בתגובה להודעה מספר 66 שנכתבה על ידי Fox450 שמתחילה ב "ע"פ מה שכתב רענן וע"פ מקורות..."
אני יודע.
איך קשורה הטענה "שה"אגרוף חום" היה בשירות ביומה"כ" (טענה לא נכונה כפי שציינת) להנחה שנעשה שימוש בשמות של המערכות כפי שהיו בתקופה בה נערך המחקר? (חלקם באמת השתנה עד אז).
או שלא הבנתי אותך נכון.
_____________________________________
"השגנו את מטרתינו בנחישות ובעוצמה שלא לאפשר לערבים המשוגעים האלה להשיג נשק גרעיני.
אנחנו לא חוששים מאותן 'נשמות טהורות',שכל התנינים בנהרות דרום-אפריקה לא יוכלו לספק להן די דמעות שיוכלו למחות את צביעותן,ובטוחני שאתה מבין אותנו היטב".
רא"ל רפאל איתן במברק אל שר ההגנה הדרום אפריקני מגנוס מאלאן מיד לאחר תקיפת הכור בעיראק.
עוסק בהיסטוריה צבאית וגרמנית, ובתולדות הלוחמה האווירית
חבר מתאריך: 23.03.06
הודעות: 1,997
בתגובה להודעה מספר 67 שנכתבה על ידי גיל חזקיה שמתחילה ב "אני יודע.
איך קשורה הטענה..."
עבודי ואנשיו החלו את המחקר ב-1975 (אם אינני טועה) אבל עריכתו הסופית נעשתה ב-1980-81. באותה תקופה הכינויים הישנים כבר נזנחו ונשכחו ולכן כנראה השתמשו בכינויי ה"אגרוף" במקום ב"תשקיף" וכו'.
מעניין אם גם למייבריק היה כינוי נוסף חוץ מהכינוי המוכר (שלא זכור לי אם פורסם כבר).
בתגובה להודעה מספר 68 שנכתבה על ידי Fox450 שמתחילה ב "עבודי ואנשיו החלו את המחקר..."
לא הייתי אומר "נזנחו ונשכחו".
בשל"ג ה AGM-78 עדיין היה ידוע כ"אגרוף סגול".
אני חושב שגם התדמית נשארה בכינויה המקורי בתקופה זו.
_____________________________________
"השגנו את מטרתינו בנחישות ובעוצמה שלא לאפשר לערבים המשוגעים האלה להשיג נשק גרעיני.
אנחנו לא חוששים מאותן 'נשמות טהורות',שכל התנינים בנהרות דרום-אפריקה לא יוכלו לספק להן די דמעות שיוכלו למחות את צביעותן,ובטוחני שאתה מבין אותנו היטב".
רא"ל רפאל איתן במברק אל שר ההגנה הדרום אפריקני מגנוס מאלאן מיד לאחר תקיפת הכור בעיראק.
"השגנו את מטרתינו בנחישות ובעוצמה שלא לאפשר לערבים המשוגעים האלה להשיג נשק גרעיני.
אנחנו לא חוששים מאותן 'נשמות טהורות',שכל התנינים בנהרות דרום-אפריקה לא יוכלו לספק להן די דמעות שיוכלו למחות את צביעותן,ובטוחני שאתה מבין אותנו היטב".
רא"ל רפאל איתן במברק אל שר ההגנה הדרום אפריקני מגנוס מאלאן מיד לאחר תקיפת הכור בעיראק.
נערך לאחרונה ע"י גיל חזקיה בתאריך 26-04-2009 בשעה 23:45.
התמונה של 111 ב-119 היא פצצות טלויזיה, עם פוד תקשורת
לא פצצות לייזר עם סמן.
אישית מודה לך על השיתוף בתמונות!
רענן כתב על הצילום: "תמונה מאוחרת יותר בה נראה המטוס נושא 2 פצצות גולשות מונחות טלויזיה מדגם AGM-62 Walleye. בתחנה החיצונית תלוי פוד התקשורת של הפצצות."
מהיכן לקחת את ה "פצצות לייזר עם סמן" שכביכול הובן מדברי רענן על התמונה ?
ובהזדמנות זו גם אני רוצה לברך את רענן (שוב) על השיתוף בידע ובצילומים שברשותו.
בתגובה להודעה מספר 56 שנכתבה על ידי yaari שמתחילה ב "זכור לי במעורפל סיפור של גיחה..."
כמו ש-YHS כתב, התאונה שאתה מדבר עליה, של קורנס 124 של ט.201 היתה עם יורם בוסתן ז"ל הטייס ושלמה בוסתן יבדל"א הנווט. המטוס גמר מסלול בשדה קדם אבל נשאר לעמוד עוד שעה ארוכה עם מנועים עובדים ולא ניזוק כמעט. הגרסה שאני מכיר היא ששניהם נטשו אבל הטייס שבר את מפרקתו בנטישה, אבל אני לא סגור על זה (בראיון עם משה קורן, בעת שהיה ראש מבק"א, אפשר היה להבין שהטייס נשאר במטוס).
הסיבה שהמטוס נחת בחצרים הייתה מז"א גרוע בחצור. הטייס התבלבל בין מסלול חצרים למסלול שדה קדם ונחת בו.
_____________________________________
מרקיע שחקים האתר למחקר ותיעוד ההיסטוריה של התעופה בארץ. www.sky-high.co.il
אני מדבר על תאונה שבה הנווט החליט שהוא לא מוכן להגיע לנחיתה בתנאים כאלה בעוד שהטייס החליט להמשיך. לפי הצילום, כנראה שהדבר קרה בתאונה של ה 111 בחצור (אבל גם יתכן שהיה עוד מקרה. בכל מקרה לא דיברתי על התאונה של בוסתן. זכור לי שלא באו בטענות לאף אחד מאנשי הצוות כיוון שההחלטות השונות היו סבירות). האם מישהו יודע פרטים נוספים? מוזר שבספר הטייסת שחולק עם סגירת הטייסת אין כלל איזכור לארוע.
נערך לאחרונה ע"י yaari בתאריך 22-04-2009 בשעה 14:41.
לצפייה במקור באתר YouTube, לחצו כאן.קצר עם הקלטת הקשר המקורית
שכחתי - הסרטון הזה הוא חלק מסדרת סרטונים של בוגרי קורס 102, ששגיא רכס ז"ל היה ביניהם. בין נופלי הקורס היו גם בועז נהוראי ז"ל (בגלגולו השני כטייס); אבנר אפרתי ז"ל, טייס המשנה של האנפה שהתרסקה בנחל בזק ב-1984, ואמנון רוזן ז"ל, שנהרג בתאונת דרכים.
_____________________________________
מרקיע שחקים האתר למחקר ותיעוד ההיסטוריה של התעופה בארץ. www.sky-high.co.il
בתגובה להודעה מספר 86 שנכתבה על ידי יוסיפון שמתחילה ב "תודה!
קצת קשה לבין את המילים..."
אבל או"ק של המבנה הוא "לוליין". רחמו ז"ל הוא המוביל והוא "1". הוא מבקש אישור המראה ומקבל לכל מבנה "רשאי המראה לוליין". לאחר ההמראה, כמה שניות, שומעים אותו אומר "בעיית היגוי קלה", ואז צועקים לו מהמגדל וכנראה שעוד מישהו מהמבנה "עפה לך כנף" ומתיחסים לכנף שמאל. יש שם משהו לא מובן, כנראה בקשה לחזרה להקפה, ואז צעקות של מישהו מבני המבנה "תנטוש".
_____________________________________
מרקיע שחקים האתר למחקר ותיעוד ההיסטוריה של התעופה בארץ. www.sky-high.co.il
טייס: המראה (***)
פקח: רשאי להמריא לוליין
טייס: ל 1 יש איזושהי בעיית היגוי קלה. עוד לא יודע מה (יהיה עם) זה.
פקח: OK , ראיתי, עפה לך כנף (***) עף לך גם (***) לך.
טייס אחר: תשים לב, עף לך חלק מכנף שמאל.
(******************)
טייס אחר: קפוץ! תמשוך !
הערה, במילה "תמשוך" הכוונה למשיכה בידית ההפלטה.
בתגובה להודעה מספר 89 שנכתבה על ידי noamlaw שמתחילה ב "אנסה לשחזר (בסוגריים, דברים..."
איפה שמעתם שהוא אמר "קפוץ! תמשוך!"?
היה באמת טייס שצעק לו שינטוש,אך זה לא נשמע כך בקלטת. (המילה האחרונה נשמעת משהו כמו "קפוץ מיד!)
_____________________________________
"השגנו את מטרתינו בנחישות ובעוצמה שלא לאפשר לערבים המשוגעים האלה להשיג נשק גרעיני.
אנחנו לא חוששים מאותן 'נשמות טהורות',שכל התנינים בנהרות דרום-אפריקה לא יוכלו לספק להן די דמעות שיוכלו למחות את צביעותן,ובטוחני שאתה מבין אותנו היטב".
רא"ל רפאל איתן במברק אל שר ההגנה הדרום אפריקני מגנוס מאלאן מיד לאחר תקיפת הכור בעיראק.
מה ששומעים ב 1:19-20 זה "אני נשרף!",ולא "קפוץ, תמשוך".
_____________________________________
"השגנו את מטרתינו בנחישות ובעוצמה שלא לאפשר לערבים המשוגעים האלה להשיג נשק גרעיני.
אנחנו לא חוששים מאותן 'נשמות טהורות',שכל התנינים בנהרות דרום-אפריקה לא יוכלו לספק להן די דמעות שיוכלו למחות את צביעותן,ובטוחני שאתה מבין אותנו היטב".
רא"ל רפאל איתן במברק אל שר ההגנה הדרום אפריקני מגנוס מאלאן מיד לאחר תקיפת הכור בעיראק.
בתגובה להודעה מספר 94 שנכתבה על ידי גיל חזקיה שמתחילה ב "מה ששומעים ב 1:19-20 זה "אני..."
ציטוט:
במקור נכתב על ידי גיל חזקיה
מה ששומעים ב 1:19-20 זה "אני נשרף!",ולא "קפוץ, תמשוך".
מצטער, אינני יודע על סמך מה אתה שומע כל כך שונה ממני. לי זה נשמע ברור, כמו שתימללתי, וזה גם הגיוני לארוע (בעת היותו באויר הוא לא נשרף). היכן שלא הייתי בטוח, לא תימללתי.
בתגובה להודעה מספר 96 שנכתבה על ידי Fox450 שמתחילה ב "גם אני שמעתי "אני נשרף!". שים..."
ציטוט:
במקור נכתב על ידי Fox450
גם אני שמעתי "אני נשרף!". שים לב גם להודעה 35 באשכול הזה - הודעה של מישהו ששמע כנראה את ההקלטה המקורית.
בכל מקרה, הקלטה מזעזעת.
אין לי כוונה להתווכח או להתנצח. ברור לי לחלוטין מה אני שומע בקשר (עניין של ניסיון). אין לי הסבר למי ששומע אחרת כיוון שלא מדובר במילים דומות פונטית. ראיתי כעת גם את הציטוט באשכול ההוא. האם זה גורם למישהו להשתכנע במשהו? לא מבין מספיק בפסיכולוגיה, יודע שיש דברים בגו.
בתגובה להודעה מספר 100 שנכתבה על ידי יואב בן צוריה שמתחילה ב "לא ברור בכלל איזה איבר אחראי..."
"אני נשרף" לא מסתדר לוגית - לא מדובר במטוס בוער שאפשר להגיד שהאש מתקדמת לקוקפיט, אלא במטוס מסתחרר בגלל בעיית היגוי חריפה. לא הייתה פה אש עד שהמטוס פגע בקרקע.
_____________________________________
מרקיע שחקים האתר למחקר ותיעוד ההיסטוריה של התעופה בארץ. www.sky-high.co.il
קצת כתבות על תאונות קורנסים ובכלל מבטאונים ישנים...
1. האם סא"ל א' שהטיס את קורנס 133 בספטמבר 1976 הוא אמנון פקטורי?
2. האם מישהו יכול לזהות את תאונת הסייפן ולפרט קצת יותר?
3. שימו לב לגורר שמבוסס על משאית ריו... פעם ראשונה שאני לפחות רואה גורר כזה בשירות צה"ל...
נערך לאחרונה ע"י strong1 בתאריך 02-05-2009 בשעה 20:10.
בתגובה להודעה מספר 107 שנכתבה על ידי strong1 שמתחילה ב "עוד קצת מידע על תאונת הקורנס מ 1984, מתוך בטאון ח"א ישן מלפני 20 שנה"
בדיוק אתמול בלילה קראתי את הכתבה הזו כי חיפשתי כתבה מסוימת באחד הבטאונים הללו ...
בתאונה הקורנס הזו התנגשו שני קורנסים מעל ים המלח. רס"ן יובל שמי ז"ל נהרג, שני נווטים והטייס משה ליפשיץ נטשו בשלום.
_____________________________________
מרקיע שחקים האתר למחקר ותיעוד ההיסטוריה של התעופה בארץ. www.sky-high.co.il
שמי נהרג עם מטוס 255 (71-1786). מצ"ב תמונות של שני המטוסים חמושים באגרוף חום. התמונות צולמו פחות מחודש לפני התאונה.
בכתבה בבטאון מצויינים שתי נטישות כפיר של אותו טייס. מדובר בדורון קרני, כיום טייס אל-על, שנטש את כפיר 744 ב-7.10.79 ואת כפיר 762 ב-13.8.81. מצ"ב תמונות של שני המטוסים לפני ואחרי התאונות. הכפיר המוזכר בהמשך הוא כפיר 837. זהו אגב הכפיר האחרון שנמחה בתאונה בשירות חיל האויר. התאונה היתה ב-11.7.90. מצ"ב גם תמונות שלו לפני ואחרי. יש לציין שיום לפני כן נמחה כפיר אחר מאותה טייסת - כפיר 892.
בתגובה להודעה מספר 110 שנכתבה על ידי strong1 שמתחילה ב "כפיר 837 זה הורטיגו של יוני קופרמן מאיקרוס?"
לא זכור לי שהוא התרסק אחרי הורטיגו כפי שהוצג באיקרוס.
אולי אני טועה?
_____________________________________
"השגנו את מטרתינו בנחישות ובעוצמה שלא לאפשר לערבים המשוגעים האלה להשיג נשק גרעיני.
אנחנו לא חוששים מאותן 'נשמות טהורות',שכל התנינים בנהרות דרום-אפריקה לא יוכלו לספק להן די דמעות שיוכלו למחות את צביעותן,ובטוחני שאתה מבין אותנו היטב".
רא"ל רפאל איתן במברק אל שר ההגנה הדרום אפריקני מגנוס מאלאן מיד לאחר תקיפת הכור בעיראק.
אין לי רישום מלא של מספרי המטוסים שנפלו ביוה"כ, אבל מאוד סביר ש-124 של אחרי המלחמה (מתאונת בוסתן/בוסתן) זה כנראה 624 של יוה"כ, ו-124 הוא מטוס מקורי של 69.
_____________________________________
מרקיע שחקים האתר למחקר ותיעוד ההיסטוריה של התעופה בארץ. www.sky-high.co.il
המטוס שנפל ביוה"כ היה כנראה 124 "מקורי". המטוס של 201 נשוא התאונה ב-1980 כנראה היה 624 "מקורי" שאחרי המלחמה מספרו שונה ל-124 בשל האחדת המספרים לבלוקים.
אני מניח שרענן וייס יוכל לאשר זאת.
_____________________________________
מרקיע שחקים האתר למחקר ותיעוד ההיסטוריה של התעופה בארץ. www.sky-high.co.il