לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #5  
ישן 28-03-2007, 09:57
  שחר אדום שחר אדום אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.09.06
הודעות: 1,049
מדוייק
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי yaari שמתחילה ב "לא מכיר את המקרה אבל לפי הצילום מתקבל הרושם שמדובר בתקלה של כסא מפלט."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי yaari
נראה שכדור פירוטכני המפעיל את הכסא ומשחרר את מצנח הייצוב (שתפקידו בתחילה לייצב את הכסא ובהמשך לשלוף את המצנח הגדול) פעל ללא הפעלת נטישה ע"י הצוות (ולכן הדבר קרה ללא העפת החופה אלא דרכה).
מעניין עד כמה ההסקה שלי מהצילום בלבד נכונה.


מדוייק . בהמשך אשחרר תמונה נוספת שמאשרת את מה שאמרת בנוגע למצנחון היצוב.

מי/מה/מתי/איפה?

יערי , האם תוכל לתת input על תחושות הנווט האומלל שזכה למקום הכי טוב במטוס לקראת נחיתה ?...
(חוץ מפחד משתק, רעש חזק באוזניים (מנוע+רוח) ושחור בעיניים ( הקסדה עפה. אין הגנה לעיניים))
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #12  
ישן 28-03-2007, 13:40
צלמית המשתמש של המממ
  המממ המממ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 30.10.01
הודעות: 8,699
Follow me...
עוד קצת
בתגובה להודעה מספר 11 שנכתבה על ידי שחר אדום שמתחילה ב "מעניין"

ציטוט:
Section D.6: Why do some aircraft have gold-tinted canopies?

Gold-tinted canopies have been noticed on the EA-6B and the F-16C/D. On the EA-6B, the coating is a shield against electromagnetic radiation from the Prowler's powerful jamming pods. On the F-16C/D, officially the purpose of this treatment is classified, but it is believe that the gold coating reduces the aircraft's radar signature, by reducing reflections off the complex interior shape of the cockpit. In both cases the coating is a very thin layer of actual gold metal, not a gold-tinted paint.

Other aircraft, such as the F-15E and F/A-18C/D, have a distinct greenish tinge to their canopies. This is a different coating (on the inside of the canopy rather than the outside) that reduces internal reflections to help visibility. Several newsgroup readers report having similar coatings on their glasses, so it's not exactly a secret.

מקור: http://www.hazegray.org/faq/smn4.htm

שים לב שגם לקסדות של האסטרונאוטים שנחתו על הירח היה סוכך מצופה זהב (ששימש להגנה מקרינת השמש)
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
_____________________________________
_________________________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
אזהרה: משרד הבריאות קובע כי העישון מזיק לבריאות !
תראו, אפילו החייזר נהיה ירוק מזה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #13  
ישן 29-03-2007, 10:33
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,291
Facebook profile
ועוד קצת
בתגובה להודעה מספר 12 שנכתבה על ידי המממ שמתחילה ב "עוד קצת"

ציפוי החופות בזהב אינו חדש ונימצא בשימוש זמן רב.
הציפוי הוא שכבה פנימית דקה מאד שמודבקת לחופה מבפנים (הציפוי הזה מאד פגיע ובנקל ניתן לשרוט אותו או לקרוע אותו) ומטרתו כפי שנאמר להגן על אנשי הצוות מהקרינה הניפלטת מהציוד האלקטרוני במטוס.
למטוסי ה F-16 קיימת תוכנית שקיבלה את השם HAVE GLASS ואחד המרכיבים במסגרתה הוא הוספה לציפוי הזהב שכבה דקה של חומר שניקרא Indium Tin Oxide וע"י כך משיגים 3 דברים:
- הגנה על צוות המטוס מהקרינה הניפלטת מאמצעים קורנים במטוס
- הפחתת חתימת המכ"מ של הקוקפיט (בקוקפיט חלקים רבים עם החזר מכ"מ גבוה כמו הכיסא, ראש הטייס וכו')
- קירור תא הטייס

(עוד פרמטר בתוכנית הוא חיזוק החופה מפגיעות ציפורים וכד' מבלי להעלות את משקלה).

F-16 אגרסור עם חופת HG
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

F-16B בלגי עם חופה שחלקה הקדמי עם ציפוי והאחורי ללא ציפוי
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 29-03-2007 בשעה 10:38.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #15  
ישן 29-03-2007, 13:22
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,291
Facebook profile
אשריך
בתגובה להודעה מספר 14 שנכתבה על ידי yaari שמתחילה ב "האמת, אף פעם לא הבנתי"

זה באמת מאוד מפחיד הנושא הזה של לתפעל אמצעים שפולטים קרינה אלקטרומגנטית.
זה יכול להיות במטוסים, מסוקים, ספינות, צוללות וכדומה.
לצערנו לא חסרות דוגמאות טרגיות של חיילים שנפגעו מהקרינה בצורה זו או אחרת.
המזעזע הוא שמשהב"ט במקרים מסויימים מתחמק מלקחת אחריות על העניין ומפקיר את החיילים שהפכו להיות אזרחים נכים עם זמן מוגבל לגורלם (לפני כ 10 שנים הייתה תביעה של לוחמי סטי"ל שנחשפו לקא"מ של הספינה, חלקם חלו בסרטן וחלקם אף ניפטרו - הייתה על זה בזמנו כתבה מאד נרחבת בתקשורת).

כתבה על ההשפעות הביולוגיות של הקא"מ כאן

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #19  
ישן 01-04-2007, 07:56
  yaari yaari אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.09.04
הודעות: 5,708
בפרוש מאות מיילים
בתגובה להודעה מספר 18 שנכתבה על ידי emile-a שמתחילה ב "[QUOTE=yaari]כיצד לאחר שנים..."

מצטער על התשובה המאוחרת (הייתי רחוק מהמחשב).
המסך אמנם היה מוגבל ל 200 מייל, ולנעול היה ניתן מ 50 מייל ומטה אך אלו הנתונים (הטווחים מעל 50 מייל שימשו בעיקר למטרות גדולות במיוחד, מטוסי תובלה או מבנים של מטוסי קרב, וכן לניווט, כיוון שניתן היה בקלות להבחין בהבדלי תכסית משמעותיים).
אני לא זוכר בעיות בנעילה מתחת 35 מייל ואפילו הפרדת מטרות בטווחים מעל 20 מייל. אדרבא, לא רק שנעלנו בטווחים אלו, גם היינו מספיקים לראות את המטרה בצורה אופטית (TISEO ששועבד למכ"ם) ולדעת אם מדובר בעמית או טורף, וכל זאת מעל 20 מייל.
מה שאתה מספר אולי נובע כתוצאה מתורות לחימה ולא ממגבלת מכ"ם (ואולי משהו שאינני מכיר מקורנס 2000)..
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #27  
ישן 28-03-2007, 12:01
  yaari yaari אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.09.04
הודעות: 5,708
כעת, לאחר שקראתי את הפרטים באתר וראיתי צילומים נוספים
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי שחר אדום שמתחילה ב "מדוייק"

מסתבר שמצנחון הייצוב/שליפה כבר משך את המצנח הראשי ולמזלו של הנווט מצנחון הייצוב/שליפה נתקע במייצב הגובה (לא באופן שהחריף את בעיית ההיגוי של המטוס) מזל שהמצנח הראשי לא נפרש, דבר שהיה גורם להשלמת שליפתו של הנווט דרך החופה המרוסקת והחדה. מזל נוסף שהיה לו הוא שכסא המפלט (שלא יצא בעקבות הפעלת הכדור הפירוטכני המפעיל את התותח, כפי שחשבתי בתחילה, אלא בעקבות תמרון ג'י שלילי) לא המשיך לצאת עוד מספר סנטימטרים. אם הוא היה יוצא יותר, הכבל המחובר בצידו האחד לרקטה שבכסא ובצידו השני לרצפה במטוס, היה מגיע לקצה האורך שלו ומפעיל את הרקטה. כך שגם במקרה זה הוא היה ממשיך הפלטה דרך החופה הבעייתית.

https://2007-uploaded.fresh.co.il/2...28/70417583.jpg
https://2007-uploaded.fresh.co.il/2...28/90757097.jpg
לגבי תחושות הנווט, הכי טוב לצטט אותו:
http://gallagher.com/ejection_seat/index.htm
אני יכול להזדהות עם בעיות הנשימה שהוא נתקל בהן כי חוויתי משהו דומה במהלך צניחה חופשית שביצעתי בגיל מבוגר. עד שהבנתי שכדאי לנשום דרך הפה לאחר כיווץ השפתיים, היה קטע של חרדה.
גם עם התחושה של "לחזור לארץ החיים" אני יכול להזדהות כי עברתי דבר דומה לאחר היפגעות ונטישה בעייתיים (אגב, מרבית הקסדות עפות בנטישה).

נערך לאחרונה ע"י yaari בתאריך 28-03-2007 בשעה 12:23.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 03:48

הדף נוצר ב 0.06 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר