18-12-2009, 08:07
|
|
|
חבר מתאריך: 05.08.09
הודעות: 206
|
|
שדות תעופה ומסלולים צבאיים על כבישים אזרחיים
הקטע הצפוני של כביש החוף יועד במקור לשימוש מטוסים אם שדות התעופה האחרים ייפגעו. כעת נבנים בו מעקות בטיחות לטובת הנהגים
אבי אשכנזי ונתיב נחמני
כשנסלל כביש החוף בשנות השישים, ייעדו המתכננים את קטעו הצפוני, בכניסה לחיפה, למסלול שישמש בשעת חירום את מטוסי חיל האוויר. אולם בימים האחרונים, בעקבות הודעת חיל האוויר, החלו אנשי החברה הלאומית לדרכים (מע"צ) בבנייתו של מעקה בטיחות בין שני נתיבי הכביש מדרום לחיפה, בקטע שאורכו כשמונה קילומטרים.
כאשר תוכנן הכביש, חששו בישראל כי שדות התעופה של חיל האוויר - רמת דוד, תל נוף, חצרים וחצור - ייפגעו ויצאו מכלל פעולה. בסמוך לקטע הכביש אף הוכשר מבנה שישמש כמגדל פיקוח ונסללו שטחי חנייה למטוסים.
מתכנני הכביש סללו את הכביש כך שיהיה רחב דיו לאפשר נחיתה של רוב המטוסים הנמצאים בשירות חיל האוויר, בהם מטוסי מטען ומטוסי קרב. בין היתר, הוחלט שלא יותקנו מעקות בטיחות בשולי הכביש או בין הנתיבים בכבישים המהירים ובחלקים הדרומיים של כביש החוף.
רק בשנים האחרונות, לאחר ריבוי תאונות בהן מכוניות סטו ממרכז הכביש, הוחלט על הצבת מתקן מיוחד שניתן להסרה במשיכה אחת.
אולם לאחרונה הודיע חיל האוויר לחברה הלאומית הדרכים ולאגף התנועה של המשטרה כי הוא מוותר על מסלול ההמראה והנחיתה בכביש החוף. כך התאפשרה הקמת מעקות הבטיחות גם בקטע האחרון, בין עתלית לחיפה.
http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/980/092.html
-----------
טוב לדעת שיש לפחות גוף אחד (ובמיוחד כשהוא כזה קריטי לבטחון המדינה) במדינה שמתכונן בעקביות, בשיטתיות וביעילות גם לתרחישים הכי קיצוניים ולא מחכה לאסונות כדי להתעורר.
|