לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 18-12-2009, 08:07
  newday newday אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 05.08.09
הודעות: 206
שדות תעופה ומסלולים צבאיים על כבישים אזרחיים

הקטע הצפוני של כביש החוף יועד במקור לשימוש מטוסים אם שדות התעופה האחרים ייפגעו. כעת נבנים בו מעקות בטיחות לטובת הנהגים

אבי אשכנזי ונתיב נחמני


כשנסלל כביש החוף בשנות השישים, ייעדו המתכננים את קטעו הצפוני, בכניסה לחיפה, למסלול שישמש בשעת חירום את מטוסי חיל האוויר. אולם בימים האחרונים, בעקבות הודעת חיל האוויר, החלו אנשי החברה הלאומית לדרכים (מע"צ) בבנייתו של מעקה בטיחות בין שני נתיבי הכביש מדרום לחיפה, בקטע שאורכו כשמונה קילומטרים.

כאשר תוכנן הכביש, חששו בישראל כי שדות התעופה של חיל האוויר - רמת דוד, תל נוף, חצרים וחצור - ייפגעו ויצאו מכלל פעולה. בסמוך לקטע הכביש אף הוכשר מבנה שישמש כמגדל פיקוח ונסללו שטחי חנייה למטוסים.

מתכנני הכביש סללו את הכביש כך שיהיה רחב דיו לאפשר נחיתה של רוב המטוסים הנמצאים בשירות חיל האוויר, בהם מטוסי מטען ומטוסי קרב. בין היתר, הוחלט שלא יותקנו מעקות בטיחות בשולי הכביש או בין הנתיבים בכבישים המהירים ובחלקים הדרומיים של כביש החוף.

רק בשנים האחרונות, לאחר ריבוי תאונות בהן מכוניות סטו ממרכז הכביש, הוחלט על הצבת מתקן מיוחד שניתן להסרה במשיכה אחת.

אולם לאחרונה הודיע חיל האוויר לחברה הלאומית הדרכים ולאגף התנועה של המשטרה כי הוא מוותר על מסלול ההמראה והנחיתה בכביש החוף. כך התאפשרה הקמת מעקות הבטיחות גם בקטע האחרון, בין עתלית לחיפה.


http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/980/092.html


-----------

טוב לדעת שיש לפחות גוף אחד (ובמיוחד כשהוא כזה קריטי לבטחון המדינה) במדינה שמתכונן בעקביות, בשיטתיות וביעילות גם לתרחישים הכי קיצוניים ולא מחכה לאסונות כדי להתעורר.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #22  
ישן 11-12-2014, 05:26
צלמית המשתמש של סירפד
  סירפד מנהל סירפד אינו מחובר  
מנהל פורום צבא ובטחון
 
חבר מתאריך: 04.05.02
הודעות: 22,952
עוד אחת של שבדיה
בתגובה להודעה מספר 16 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "תמונות מהעולם"

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
ציטוט:
SAAB 37 Viggen parked at an undisclosed roadside base, somewhere in Sweden.

"During the Cold War, Sweden built an expansive system of roadside bases and reserve bases to decentralize the Swedish Air Force in case of an attack. This doctrine required a numerous amount normal and undisclosed roads and highways to be accommodated for aircraft, along with many small and incognito airstrips.

The idea for the Bas 60 and Bas 90 project was learned from the Six-Day War, where Israel managed to neutralize the entire Egyptian Air Force in a matter of day with a surprise strike at their air force bases while the fighters were still on the ground. An enemy would be prevented from doing just that by spreading out and circulating the Swedish Air Force between hundreds of roadside and reserve bases.

The bases were together with a central base organized into an “airbase group”. Southern Sweden had so many airbases at one point that military officials jokingly referred to it as “Aircraft Carrier Götaland”.

The Viggen, Gripen and possibly Draken were all created to operate from these roadside bases. The former two could be easily maintained by a crew of conscripts with minimal training supervised by an officer, and were designed with STOL capabilities.”
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
גם כשלא היה הרבה, היה לנו הכל

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #43  
ישן 20-12-2009, 12:35
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
תגובה
בתגובה להודעה מספר 42 שנכתבה על ידי avifresh שמתחילה ב "[QUOTE] כזכור במלחמה האחרונה..."

א. יכולת מודעינית רציפה של חיזבאללה על באזור (למשל שכונת כבביר, שנראית ברקע אחת התמונות).
ב. יכולת שיגור רציפה של חיזבאללה על האזור (DENIAL OF USE)
ג. חוסר יכולת להגן על מטוסים שעושים שימוש בכביש - אין בו דת"קים ואין בו פיזור/רחבות, אותן ניתן למגן בבטונדות.
ד. אפשרויות הפעלה מוגבלות מלכתחילה, בעיקר לאורך זמן (העדר רחבות, מכסות, תשתית דלק/חשמל וכו')
ה. הגדלת ושיפור תשתיות בבסיסי ח"א שבאזור (מייתר את הצורך)
ו. רצון לשפר תשתיות אזרחיות בקטע כביש המועד לתאונות דרכים (מעקה בטיחות ניו ג'רזי).
ז. חוסר רצון/יכולת לחסום שוב עורק תנועה אזרחי מרכזי (בגלל פתרונות אלט')

ככל הנראה שילוב הגורמים הללו הופכים את קטע הכביש הזה לפחות רלוונטי כמשטח הפעלה קדמי למטוסי קרב, זאת בניגוד למצב מאמצע שנות ה-70 עד אמצע שנות ה-90.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #52  
ישן 20-12-2009, 14:53
  YHS YHS אינו מחובר  
מהנדס אווירונאוטיקה, עוסק במגוון נושאי תעופה שנים רבות
 
חבר מתאריך: 17.07.05
הודעות: 6,249
ואיך המטוס נוחת? ומה עם כיווני הרוח?
בתגובה להודעה מספר 50 שנכתבה על ידי avifresh שמתחילה ב "נסיון להסביר בתרשים כוללני"

כאש מטוס מאיץ להמראה, נקודת הניתוק תלויה בעיקר במשקל המטוס ומשתנה משמעותית. ראה בב"ג את המטוסים. הכבדים רצים כמעט עד סוף המסלול והקלים כבר באמצע המסלול באוויר. דבר דומה לגבי נחיתה. הטייס "שופט" את נקודת הנגיעהלאי שם בתחילת מסלול. מה קורה אם הוא מפספס ונוגע מאוחר יותר? ואם הוא רוצה "ללכת סביב"? מה הוא יעשה כאשר יראה מולו את קשת הבטון?
כדאי גם לזכור שלסוגים שונים של מטוסים יש מרחק המראה שונה. (המסלול לא רק למטוסי קרב).
חשוב על המידות - קשת שרוחבה כ 60 מטר וגובהה כ 40 מטר (כ 15 קומות).
הקיצר - הרבה השקעה על תוצאות מועטות.

(ועוד לא דיברנו על דברים נוספים כמו מכת רוח צד במהירות גבוהה ביציאה מהמנהרה ועוד...)
_____________________________________
אֲהוּבָתִי לֹא הָיְתָה בַּמִּלְחָמָה.
הִיא לוֹמֶדֶת הִיסְטוֹרְיָה וְאַהֲבָה
מִגוּפִי, שֶׁהָיָה בִּשְׁתַּים, שָׁלשׁ.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #56  
ישן 20-12-2009, 16:00
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
תגובה
בתגובה להודעה מספר 53 שנכתבה על ידי avifresh שמתחילה ב "אכן, הרבה דברים שלא חשבתי..."

יש לא מעט מקומות בארץ בהן היה ניתן לחצוב דירים מובנים בתוך גבעות/הרים הסמוכים לקטעי כביש ישרים וארוכים יחסית ובכך לחסוך את "קירוי"/"מנהור" המסלול עצמו. קרי מטוס נוחת וישר מסיע אל תוך מנהרה ממוגנת, שם גם מאחסנים דלק, חלפים, חימוש, מגורים לצוות טכני ועוד, ממש כמו אצל השבדים והשוויצרים. דוגמאות בצפון בלבד:
1. כביש 70 מצומת התשבי צפונה בואכה צומת העמקים - רכס הכרמל הרי ניצב ממערב לכביש במרחק של כמה עשרות מטרים ועל כן ניתן לחצוב בו דירים מתאימים (כפי שחוצבים בו את מנהרות הכרמל).
2. כביש 73 מצומת עדשים בואכה צומת ברוך - רכס הרי נצרת (עליו יושבות מגדל העמק ו... נצרת) נמצא במרחק כמה מאות מטרים מצפון לכביש, בעיקר בחלקו המערבי, ועל כן ניתן לחצוב בו דירים מתאימים.
3. כביש 66 מצומת מגידו בואכה צומת הסרגל - ולהשתמש בדירים קיימים/משוקמים בשדה מגידו עצמו.

בכביש החוף עצמו נראה שיותר בעייתי לממש פתרון כזה.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #89  
ישן 01-07-2013, 09:38
  G_Zhukov G_Zhukov אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.05.03
הודעות: 2,807
תמונות מסינגפור
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי newday שמתחילה ב "שדות תעופה ומסלולים צבאיים על כבישים אזרחיים"


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.news.gov.sg/public/sgpc/en/media_releases/agencies/mindef/press_release/P-20081130-1/ImagePar/0/image/A%20RSAF%20E-2C%20takes%20off%20from%20the%20Alternate%20Runway%20during%20the%20Alternate%20Runway%20Exercise%20this%20morning.JPG]




[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.news.gov.sg/public/sgpc/en/media_releases/agencies/mindef/press_release/P-20081130-1/ImagePar/00/image/The%20E-2C%20taking%20off%20from%20the%20Alternate%20Runway%20this%20mornign.JPG]


http://www.news.gov.sg/public/sgpc/...20081130-1.html


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.mindef.gov.sg/content/imindef/press_room/official_releases/nr/2008/nov/30nov08_nr/30nov08_photos/_jcr_content/imindefPars/000130/image.cuimg.330.219.png/1348132586768.jpg]

http://www.mindef.gov.sg/imindef/pr...ml#.UdEddaxSaJo


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://i20.photobucket.com/albums/b222/huaichien/2008_1129Macau0335.jpg]

http://sgforums.com/forums/1164/topics/338765

סרטונים:


לצפייה במקור באתר YouTube, לחצו כאן.





יוגוסלביה לשעבר:
Mount Gola and Zeljava Military Airport

http://www.seanmmaloney.com/articles/i0075.html



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.seanmmaloney.com/images/tito/91714347hmdRBn_fs.jpg]

בונקר לאיכסון מיג 21
http://www.seanmmaloney.com/images/...47hmdRBn_fs.jpg


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.seanmmaloney.com/images/tito/91714512hGVCwJ_fs.jpg]

http://www.seanmmaloney.com/images/...12hGVCwJ_fs.jpg


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.seanmmaloney.com/images/tito/Zeljava%202004%20-%2001.JPG]

http://www.seanmmaloney.com/images/...04%20-%2001.JPG


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.seanmmaloney.com/images/tito/Zeljava%202004%20-%2002.JPG]

http://www.seanmmaloney.com/images/...04%20-%2002.JPG


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.seanmmaloney.com/images/tito/Zeljava%202004%20-%2003.JPG]

http://www.seanmmaloney.com/images/...04%20-%2003.JPG


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.seanmmaloney.com/images/tito/6.jpg]

The Zeljava Military Airfield runways seen from Mount Gola, looking North East.
http://www.seanmmaloney.com/images/tito/6.jpg


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.seanmmaloney.com/images/tito/7.jpg]

The “DP” entrance to the Mount Gola bunker complex. The square fiberglass casing was for an antenna, probably microwave.
http://www.seanmmaloney.com/images/tito/7.jpg



SAAB Gripen STOL Capabilities


לצפייה במקור באתר YouTube, לחצו כאן.
_____________________________________
Diplomacy is about surviving until the next century - politics is about surviving until Friday afternoon
Sir
Humphrey Appleby



נערך לאחרונה ע"י G_Zhukov בתאריך 01-07-2013 בשעה 09:45.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #92  
ישן 05-03-2015, 16:53
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
Road is Closed: Jets Are Landing
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי newday שמתחילה ב "שדות תעופה ומסלולים צבאיים על כבישים אזרחיים"

http://englishrussia.com/2013/04/18...ts-are-landing/


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://englishrussia.com/images/newpictures/2cc58963ec2e76597c41ff86bd95b4f7.jpg]



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://media.englishrussia.com/newpictures/212d219bac8789746eaa0235c8e64b93.jpg]



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://media.englishrussia.com/newpictures/b818d73ea5ca6b9383f0ba5c137e2646.jpg]



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://media.englishrussia.com/newpictures/d4985dffa9a497dc7c11568780bce2e7.jpg]



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://media.englishrussia.com/newpictures/3bb8beecd174f57e95da658fdbe6f6f5.jpg]
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #97  
ישן 16-06-2015, 01:06
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
ME262 על האוטובאנים הגרמניים
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי newday שמתחילה ב "שדות תעופה ומסלולים צבאיים על כבישים אזרחיים"

בחודשים האחרונים למלחמת העולם השנייה באירופה נאלצו הגרמנים להסתמך יותר ויותר על מערכת הכבישים המהירים העניפה שלהם כחלופה לבסיסי הטיסה המקוריים, שהיו נתונים תחת הפצצות ומעקב יומם ולילה. המטוסים הוסתרו בריכוזים ביערות שבצידי הכביש, שם תוחזקו וחומשו ומשם אף נגררו על ידי קטנרדים לכביש וחוזר חלילה (זאת לכדי לחסוך בדלק הנדיר). בכאוס של השבועות האחרונים למלחמה ננטשו מטוסים רבים על ידי הלופטוואפה המתפורר ונמצאו על ידי חיילי בעלות הברית המופתעים, שעבור רובם היה כמובן מדובר במטוסי הסילון הראשונים שראו מעודם.



לצפייה במקור באתר YouTube, לחצו כאן.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #104  
ישן 28-11-2016, 11:49
צלמית המשתמש של סירפד
  סירפד מנהל סירפד אינו מחובר  
מנהל פורום צבא ובטחון
 
חבר מתאריך: 04.05.02
הודעות: 22,952
אפילו לפולנים היה
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי newday שמתחילה ב "שדות תעופה ומסלולים צבאיים על כבישים אזרחיים"

מנחת כביש קליניסקה (Drogowy Odcinek Lotniskowy Kliniska, או בקיצור DOL Kliniska) הוקם בשנת 1968 מזרחית לעיר סצ'צ'ין (בעבר סטטין בגרמניה המזרחית) על קטע כביש ישר באורך 2 ק"מ, והתבסס על מנחת ממלחה"ע ה-2 אשר שירת אתר מכ"ם גדול בקרבת מקום. בתחילת שנות ה-70 נוספו זוג לולאות ומשטחי חניה למטוסים המשתמשים במנחת, והוא הוכרז כשיר לשימוש עבור כל מטוסי הקו הראשון של צבאות ברית ורשה החל ממיג-15 העתיקים ועד מיג-29 החדישים. כדי לשמור על כשירות, בוצע במקום תרגיל שנתי קבוע ולפעמים גם השתתף בתרגילי פתע. עם סיום המלחמה הקרה והתקרבות פולין לגוש האירופי וברית נאטו, הספיק המנחת לארח גם מטוסים מערביים כמו ויגן ומיראז' 2000. המנחת הופעל בפעם האחרונה בתרגיל שנערך בקיץ 2003, ומאז הוא מודמם.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
מפת המנחת

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
מגדל הפיקוח הנייד שמנהל את פעילות המנחת

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
אימון של מיג-21

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
כנ"ל

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
כנ"ל

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
ויגן שוודי נוחת במהלך אימון משותף, 1996

האימון האחרון לפני הדממת המנחת, 27/05/2003
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
גם כשלא היה הרבה, היה לנו הכל

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 09:36

הדף נוצר ב 0.16 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר