משרד הביטחון שוקל לרכוש עבור חיל האוויר מסוקי אימון חדשים מתוצרת חברת אוגוסטה האיטלקית. חיל האוויר ומשרד הביטחון מתעניינים בהחלפת המסוקים המיושנים המשמשים כיום להכשרת חניכי מגמת המסוקים בקורס הטייס, מדגם בל 206 המכונים "סייפן". http://www.globes.co.il/news/articl...?did=1001130895
מרוב מתמודדים המוזכרים בארת NRG לא רואים את היער או את האיפיון.
אם כי נראה שאוגוסטה חזק בתמונה
_____________________________________
"אין זו סבלנות לשאת את שאתה יכול לשאת בסבלנות. סבלנות היא לשאת את שאינך יכול לשאת."
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי MONOCHROME שמתחילה ב "המכרז למסוק ההדרכה הבא של חיל האויר, ב 02/2019 זכה הקואלה AW119Kx"
ציטוט:
במקור נכתב על ידי MONOCHROME
מרוב מתמודדים המוזכרים בארץ NRG לא רואים את היער או את האיפיון.
אם כי נראה שאוגוסטה חזק בתמונה
אוגוסטה "חזק בתמונה" לא יותר מהמתחרים האחרים, הם כן משקיעים הרבה יותר כסף ביחסי ציבור (אגרסיביים) - ראה את כל החצי השני של כתבת NRG, שהיא פרסומת אפילו לא סמויה של אוגוסטה.
או כמו שאומרים באתרי החדשות - "אמור לי מה האינטרס ואומר לך מי שילם לכתב"...
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי DZZ שמתחילה ב "מעניין אם צורת התפעול של המסוקים תהייה כמו של הלביא"
מעניין מה השיקול שעשתה מערכת הביטחון בצורת התפעול הזו-זה לא בדיוק רכישה.
לחברה מסחרית יש יתרונות בחכירה ולא קניה מטעמי חבות מס וכו', וכמובן מימון,
מה היתרונות מבחינת משרד הביטחון? חשבתי על כמה אבל לא ברור מה נכון.
מנסה לענות על השאלה מה היתרונות שלו כמסוק אימון מול האחרים, אשמח אם למישהו יש יותר פרטים.
מה שרושם היצר באתר שלו:
Training
AW119Kx is the largest and most powerful light single engine multi-role helicopter in the marketplace, enhanced with advanced digital avionics.
As the latest evolution of the AW119 “Koala”, the AW119Kx features a state of the art Garmin G1000HTM-integrated cockpit; critical flight information is shown on two large multi-function displays in real time, allowing the highest levels of safety, situational awareness and reduced pilot workload.
Training operators benefit from a modern glass cockpit; enabling ab-initio to advanced training capability, excellent visibility, flying qualities, controllability and manoeuvrability, robust design, and inherent safety with competitive operating costs.
Derived from the globally successful AW109 with the addition of a skid-type landing gear, the AW119Kx retains features typical of light twin-engine helicopters, including critical system redundancy.
LEADING FEATURES
State-of-the-art Garmin G1000HTM glass cockpit provides the perfect training environment by maximising situational awareness
Synthetic Vision System (SVS), Highway In The Sky (HITS) depiction, Moving Map and embedded Helicopter Terrain Avoidance Warning System (HTAWS) enhance safety
Ideally suited for all phases of training; from ab-initio to advanced flying
Centrally-located observer seat in cabin provides a unique unrivalled view of the cockpit for additional student learning and training opportunities
חיה"א הפורטוגזי קיבל בשבוע שעבר שני מסוקים ראשונים מתוך 5 בדיוק מהדגם הזה המחליפים את האלואט 3 הישנים שלהם.
המסוק מיועד למשימות יום/לילה בתחומים הדרכה בסיסית ומתקדמת, חילוץ והצלה, פינוי, סיור, תצפית ואפילו סיוע בכיבוי שריפות עם מיכל במתלה המטען.
16.02.2019 בסיס Beja בפורטוגל, המסוקים מייד לאחר ההגעה
לגבינו, ע"פ המפורסם דגם Kx הוא העכשווי (הסירטון שצירפת מ 2013 כנראה שדגם Ke זה מה שהיה אז).
מה שלא ברור בכל הסיפור הזה הוא מדוע חיה"א מתכוונן לדגם האזרחי/משטרתי (AW119Kx) שכנראה מיוצר באיטליה ולא לדגם ההדרכה הצבאי (TH-119) שמיוצר בפילדלפיה ארה"ב ו AW מציעה אותו לצי האמריקאי.
התשובה לכך טעונה בעיסקת הגומלין, משהב"ט יכול לממן 7 מסוקים בתמורה לרכש גומלין שלא ע"ח כספי הסיוע, אבל גם לא אתפלא שאיכשהוא כספי הסיע מתערבבים כאן. https://www.flightglobal.com/news/a...akes-fi-454634/
בסיס PAX של הצי, יוני 2018 - ה TH-119 בתצוגה אווירית פתוחה לקהל (צילום: RedRipper24)
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי MONOCHROME שמתחילה ב "המכרז למסוק ההדרכה הבא של חיל האויר, ב 02/2019 זכה הקואלה AW119Kx"
כבר לפני כשנה וחצי היה די ברור שמדובר ב"מכרז" חצי תפור.
למעשה, ברגע שח"א הודיע ש 3 המתמודדים מתאימים מבחנתו, העניין התמקד בתמחור העסקה של אלביט מול לאונרדו - לגיבוש הצעה סופית לח"א (רכש + חוזה אחזקה ארוך טווח).
על פניו. הסיבה: רכש גומלין מול ממשלת איטליה. שמול בל (407) ואיירבוס (H125) היה פחות רלוונטי. https://www.globes.co.il/news/artic...?did=1001189776
הנקודה התמוהה בכל הסיפור, היא רכש מקביל שביצעה זרוע ביטחון אחרת רק לאחרונה.
מסוקי סיור חדשים של המשטרה.
4 מדגם H125, ו 2 מדגם H145 דו מנועי, של איירבוס. המפעיל גם כן אלביט (ליסינג).
שם לא היה חשוב רכש גומלין ?
ומה הטעם בהפעלת 3 סוגים שונים של מסוקים קלים (אימון,סיור,סער קל) עם כל העלויות האחזקה, החלפים, ובמיוחד הכשרת טייסים לכל דגם.. לא ממש ברור.
במיוחד בכל האמור ל H125 וה AW-119 שנמצאים באותה קטגוריה. https://www.israeldefense.co.il/he/node/30819
יש לציין. גם ל H145 היקר יותר, יש יתרון חשוב כמסוק אימון. מכוון שכיום כל מסוקי ח"א המבצעיים הם דו מנועי.
למה מה שהיה נכון למטוס האימון M-346\לביא, הדו מנועי (כאשר רוב מטוסי הקרב חד מנועי). פחות חשוב למסוק אימון ?
אה כן, ברור - היצרן הוא לא לאונרדו..
נערך לאחרונה ע"י TrrOiK בתאריך 16-02-2019 בשעה 12:30.
רכש גומלין על 4-5 כלים? מי סופר אותך בתור לקוח עם מספר כלים כזה ועוד לשימוש משטרתי.
חה"א הישראלי זו חתיכת סטמפה ליצרן, יש הרבה יותר כלים והרבה יותר יכולת מיקוח.
איזה מסוקי סיור יש בחיל האויר?
לא מבין את ההקשר שלך בין המשטרה לח"א
לח"א יש דרישות משלו שקשורות לאימון\ והוא תחת משרד הבטחון
למשטרה יש דרישות משלה שקשורות לצרכים המבצעיים שלה, והיא תחת המשרד לבטחון פנים
ח"א אינו מכשיר טייסים עבור המשטרה כמשימה (אם כי טייסי המשטרה הם יוצאי ח"א כולם למיטב ידיעתי), ובטח שאינו צריך לקחת בחשבון שאולי טייס מסוקים יטיס פעם את מסוקי המשטרה כחלק ממערך השיקולים לבחירת המסוק.
מעבר לכך, למיטב הבנתי, ההכשרה של טייסי המשטרה על המסוק אינה מורכבת
כפלטפורמה טיסתית מדובר במסוק קל רגיל, אין פה משימות חיט"ן, חילוץ פצועים, ועוד משימות דומות שיש למסוקי ח"א.
_____________________________________
מרקיע שחקים האתר למחקר ותיעוד ההיסטוריה של התעופה בארץ. www.sky-high.co.il
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי MONOCHROME שמתחילה ב "המכרז למסוק ההדרכה הבא של חיל האויר, ב 02/2019 זכה הקואלה AW119Kx"
ציטוט:
The contract, valued $176.5M for a base requirement of 32 TH-73A helicopters, can be extended through three one-year options
up to a total contract value of $648.1M for the procurement of 130 aircraft, with deliveries scheduled from 2020 through 2024.
מיועד לשמש את ה Navy, Marine Corps, and Coast Guard.
ויקרא שמו TH-73A.
TH-119 המיועד לחיל הים האמריקני כולל אוויוניקה של חברת Genesys Aerosystems.
צילום: לאונרדו
בתגובה להודעה מספר 18 שנכתבה על ידי dbe3 שמתחילה ב "ישראל ואטליה חתמו על רכש 5 מטוסי אימון חדשים"
כפי שרשום israeldefense.co.il : הסכם התמורות יכלול רכש הדדי: משרד הביטחון ירכוש מחברת 'לאונרדו' האיטלקית חבילת אימון מתקדמת שתכלול 12 מסוקי אימון מסוג AW119KX ו-2 מאמנים עבור בית הספר לטיסה של חיל האוויר (7 מסוקים ראשונים נרכשו לפני שנה והיום סוכם על רכש 5 מסוקים נוספים). המסוקים החדישים יחליפו בהדרגה את מסוקי ה'סייפן' (בל 206) הוותיקים, שנמצאים בשירות בחיל האוויר מאז שנות ה-70 של המאה הקודמת.
הקורונה יצרה עיכובים בכל תהליך אפשרי, גם בייצור כלי טיס, אבל לא רק:
- 02/2019 נחתמה העיסקה עם לאונרדו לרכש 7 מסוקים מדם Kx לייצור במפעל בפילדלפיה
- 01/2020 הצי האמריקאי בחר בדגם הכשרת טייסים הזה לייצור 130 מסוקים בקצב מואץ גם בפילדלפיה (הם רוצים תחילת הספקה עוד השנה עד 2024)
- 05/2020 טיסת בכורה למסוק הישראלי הראשון
- 09/2020 נחתמה עיסקה עם לאונרדו לעוד 5 מסוקים גם כן לייצור בפילדלפיה
- חוצמזה יש רשימת לקוחות אזרחיים לא קטנה.
ה Kx נחשב לדגם חד מנועי מוצלח שהביס לא פעם את המתחרים שלו,
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי MONOCHROME שמתחילה ב "המכרז למסוק ההדרכה הבא של חיל האויר, ב 02/2019 זכה הקואלה AW119Kx"
טקס מסירת TH-73A ראשון לצי ארה"ב.
The United States Navy officially received Leonardo's first TH-73A training helicopter at its Philadelphia facility yesterday,
as part of a broader requirement that will see the delivery of 130 aircraft to service by 2024.
The initial fixed-price contract of nearly $ 177 million awarded in 2020 envisaged the production and delivery of 32 TH-73A helicopters
, initial spare parts, support, dedicated equipment, as well as specific piloting and maintenance services.
In November 2020, the US Department of Defense exercised options for another 36 aircraft
in a fixed price contract of $ 171 million.