10-10-2009, 12:56
|
|
|
חבר מתאריך: 28.09.04
הודעות: 5,708
|
|
ציטוט:
במקור נכתב על ידי Soloavia
המערכת נוסתה בין השנים 1969-1970.
נעשה ניסיון לשלב טכנולוגיית LLLTV ומדידת טווח באמצעות לייזר על מנת לאפשר הפצצות קלע בלילה. תהליך ההפצצה בוצע ע"י ביצוע צלילה בגובה בינוני, כשהמטוס רוכש ומציין את המטרה, ולאחר מכן מושך מעלה לפני שחרור הפצצות (פצצות ש"כ), ו"קליעתם" אל עבר מערך מוגן לפני הכניסה אל תוכו.
הקושי נוצר בעת ציון המטרה, כשהמערכת מנסה להעביר אל המחשב את נתוני הטווח אל המטרה, מידע הדרוש לשם תזמון שחרור הפצצות.
מאחר שמדידת טווח ע"י המכ"מ לא הייתה מדוייקת במיוחד - לא הצליחו מעולם לבצע הפצצת קלע מדוייקת באמצעות הפנטום (יערי - תתקן אותנו?).
המערכת הותקנה על הפיילון המרכזי של המטוס, ונוסתה על גבי מטוס בודד שאת פרטיו הבאנו כבר קודם לכן.
עפ"י McDonnell F-4 PHANTOM - Spirit in the Skies בעריכת Jon Lake בהוצאת World Air Power.
|
המונח "הפצצת קלע" משמש לתיאור שיטה שונה של הפצצה (שיטה המכונה loft). בשיטה זו המטוס נשאר בגובה נמוך ובשלב מסויים מושך ותוך כדי המשיכה משחרר את הפצצות (מעין "ארטילריה מעופפת"). ביעף כזה הוא חשוף זמן מאוד קצר ולכן הסיכון נמוך יותר מיעף שבו עליו לזהות את המטרה. ניתן לבצע זאת כאשר הנ.צ. של המטרה ידוע (בדומה לחלק מההפצצות שבוצעו על הגשרים בתעלת סואץ, במיוחד בלילה) ועדיין ההפצצה בשיטה זו אינה מדוייקת מספיק.
הנה תמונה של פצצה העושה דרכה בשיטה זו:
ואולם במונח dive-toss משתמשים להפצצת צלילה רגילה כאשר הנתונים לרגע השחרור מגיעים ממחשב ההפצצה, הנעזר, בין היתר, מנתוני המכ"ם, אם נועלים אותו על האדמה שבה נמצאת המטרה (גם ב"קלע" מחשב ההפצצה קובע המתי על הפצצה להשתחרר).
נערך לאחרונה ע"י yaari בתאריך 10-10-2009 בשעה 13:01.
|