לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #5  
ישן 19-05-2007, 19:01
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
יש גם וגם
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי eavotoil שמתחילה ב "אכן יש מטוסי צילום שנוסאים..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי eavotoil
אכן יש מטוסי צילום שנוסאים פוד מיוחד(מסווג).
אבל לא טיסות צילום כמו פעם שהיו צריכים לטוס בגבהים מטורפים מעל שמי האויב אם כמה מצלמות על הכנף.


בבטאון האחרון דובר על שיבוץ הסופה במשימות איסוף חזותי ע"י מארזי SAR של אלביט ואלתא.

ישנה פלטפורמה נוספת שמבצעת צילום באמצעות מצלמות. איני יודע עד כמה הנושא מוכר וחשוף, ולכן לא אכנס לפרטים נוספים בנושא - מעבר לכך שכן מדובר בצילום מגובה רב, ושהמערכות הנ"ל הופעלו בלבנון בקיץ האחרון.
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק


נערך לאחרונה ע"י Soloavia בתאריך 19-05-2007 בשעה 19:07.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #7  
ישן 19-05-2007, 20:21
  מיקיטל מיקיטל אינו מחובר  
מערכות מודיעין חוזי (IMINT), מערכות חישה גילוי והתרעה - חלל, אויר, ים ויבשה. התנהלות ביטחונית, תעשייתית וחוזית בינלאומית
 
חבר מתאריך: 08.03.05
הודעות: 2,997
הערה או שתיים...
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי eavotoil שמתחילה ב "אכן יש מטוסי צילום שנוסאים..."

  1. נושאים ולא "נוסאים..."
  2. הפודים הללו אינם מסווגים. השימוש בהם מסווג, אולם לא עצם המצאותם ויכולותיהם הכלליות.
  3. שואל השאלה לא התייחס לשימושם בצה"ל ולכן הדיון יכול לעסוק בנושא הכללי.
  4. לא זכור לי שהיו מצלמות "על כנף"....
לעצם העניין יש בעולם 5 יצרנים מובילים של פודי צילום למטוסי קרב מאוישים:
  • Thales הצרפתית
  • Goodrich האמריקאית
  • BAE האמריקאית (לא הבריטית)
  • אל-אופ/אלביט - הישראלית
  • רפא"ל - הישראלית
האחרון, זה של רפא"ל (RecceLite) איננו ממש באותן קטגוריות ביצועיות כאחרים אבל קיים ונמכר.

חברה נוספת אמריקאית בשם ROI מציעה מצלמות לצילום אוירי מהסוג הנ"ל אולם איננה בית מערכת של ממש.

קיימים עוד "שחקני משנה" אבל אין הם מתחרים של ממש בשוק הזה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #22  
ישן 19-05-2007, 23:55
צלמית המשתמש של ISHPUZ
  ISHPUZ ISHPUZ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 06.04.05
הודעות: 5,100
בתגובה להודעה מספר 14 שנכתבה על ידי מיקיטל שמתחילה ב "אופיר...."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי מיקיטל
חיכיתי שמישהו אחר יגיב ראשון שכן לא הייתי בטוח ב"עבירות" בט"ש.
ובכן - מערכת "אופיר" איננה של אל-אופ !!!
אין צורך ל"יהד" אותה....
המערכת הינה מתוצרת Fairchild Camera - חברה אמריקאית שמושבה בלונג-איילנד, ארה"ב. החברה נמכרה בזמנו ל- Lockheed Martin ולאחר מכן לחברת BAE כיום היא חברת BAE - North America.
יש במערכת תכולה קטנה יחסית מתוצרת "כחול-לבן" - אולם לא במרכיבה העיקרי - המצלמה.
אגב - זו מערכת מיושנת שאיננה בייצור כבר שנים לא מעטות.
עד כמה שידוע ליהמערכת המאוד מורכבת והמדהימה הזו אכן התחילה ייצור בחו"ל (נאמר לי שלפי דרישות ותכנון ישראליים) אולם לאחר מספר קטן מאוד של פודים (שאני לא בטוח שמותר לפרסמו) הפסיקה לייצרם מסיבות עסקיות כאלו ואחרות. אותו מספר קטן של פודים היה בשימוש בח"א הישראלי ומאוחר יותר היו אמורים להיות מיוצרים עוד פודים בארץ או אצל יצרן חלופי. אין לי מושג מה נגמר עם התכניות לייצור נוסף.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #23  
ישן 20-05-2007, 00:13
  מיקיטל מיקיטל אינו מחובר  
מערכות מודיעין חוזי (IMINT), מערכות חישה גילוי והתרעה - חלל, אויר, ים ויבשה. התנהלות ביטחונית, תעשייתית וחוזית בינלאומית
 
חבר מתאריך: 08.03.05
הודעות: 2,997
לא - אינך מדייק...
בתגובה להודעה מספר 22 שנכתבה על ידי ISHPUZ שמתחילה ב "[QUOTE=מיקיטל]חיכיתי שמישהו..."

אכן מספר קטן יוצר.

תחת הסכמי ה- Direct Offset קרי "רכש גומלין ישיר", נוספו בו נתחים ישראליים מסוימים.
המצלמה ומערכת השליטה בה ובתפקוד הפוד - כלומר לב המערכת, אינם ולא היו כחול-לבן ואף לא היתה אפשרות והיתרים אמריקאים "להמשיך" ייצור בארץ (ולא היה בזה גם צורך...).

בעיות מסוימות שהופיעו בתחילת הדרך של הפרויקט נפתרו אמנם בארץ בעזרת האמריקאים כשהיה צריך את עזרתם.. הייצור הינו ייצור אמריקאי. האחריות וניהול הפרויקט אמריקאים, ליווי הפרויקט היה ישראלי (כרגיל בפרויקטים מסובכים כאלה עבורנו).

הדרישות (לביצועים) היו שלנו אולם התכנון לא !!!

BAE הפסיקה את הייצור הזה לאחר ההספקות לצה"ל שכן המערכת היתה בעייתית וחסרת יכולות שהוכתבו ע"י מדינות וצבאות אחרים. דבר שהוביל לפיתוח פודי צילום חדשים וטובים יותר ב- BAE. את התצורה הזאת לא יכלו למכור. לא היה להם קונה מלבדנו. כיום BAE מדשדשת מאחורי המתחרים האחרים בשוק העולמי בנושא הזה.

כדי לעמוד בדרישות לביצועים טובים הפכו המערכות הללו כפי שציינת מסובכות מאד טכנית ויקרות מאד גם כן.

נערך לאחרונה ע"י מיקיטל בתאריך 20-05-2007 בשעה 00:15.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #35  
ישן 19-05-2007, 23:16
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
RF-15 - דגם הצילום של הבז שנזנח
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי benny/t שמתחילה ב "מטוסי צילום"

מי שיחפש באתרי אינטרנט - ימצא שיצרנית הבז הציעה דגם מודיעין של ה-F-15 - ה-RF-15 שכונה גם "Peak Eagle" - דגם שבוסס על מטוס בז שנשא מארז מודיעין במארז תצורה בגחון המטוס. מאוחר יותר, בשנות ה-90 נבחן מארז גחון חיצוני. כל הפרוייקטים האלה נזנחו.

לפני למעלה מעשור - במהלך העבודה על ספרו של Dennis R. Jenkins על מטוס ה-F-15 (יצא לאור בהוצאת AEROFAX ו-WARBIRD TECH) - שלח לי המחבר שרטוט נדיר של הצעה לתצורת צילום שהותקנה בתוך חרטום הבז.

פרוייקט זה, שנבחן בשנות ה-70 ונזנח - אינו מוכר, וככל הידוע לי - גם אינו מתועד...

הנה השרטוט לפניכם:

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #38  
ישן 20-05-2007, 00:28
  מיקיטל מיקיטל אינו מחובר  
מערכות מודיעין חוזי (IMINT), מערכות חישה גילוי והתרעה - חלל, אויר, ים ויבשה. התנהלות ביטחונית, תעשייתית וחוזית בינלאומית
 
חבר מתאריך: 08.03.05
הודעות: 2,997
בתגובה להודעה מספר 37 שנכתבה על ידי Soloavia שמתחילה ב "עוד משהו"

מעצם זה שיש במטוס "מצלמת הערכת נזקים" - ניתן להסיק:

א. שמדובר בנגזרת תקיפה של המטוס, שהרי במטוס יירוט אין צורך במצלמה שכזו.

בדרך כלל משתמשים במטוס צילום כזה במשימת BDA כלומר בחינת שטח לאחר הפצצה. אולם כושר המטוס כמיירט נשמר כדי שיוכל במידת הצורך להגן על עצמו. אין שולחים ליירט מטוסי אוייב באמצעות מטוסי יירוט-צילום....
יש ייתרונות ויש חסרונות בתצורת הצילום בחרטום לעומת זאת שבפוד. החסרונות רבים יותר... (דיון נפרד אם יעניין)

ב. שדגם R לא היה ייעודי לצילום אלא מטוס רב משימתי
לא מדויק - דגמי "R" היו ועדיין ישנם בעולם - והם מיועדים לצילום. לעומת זאת מטוס הנושא פוד צילום לא יקרא דגם "R" בדרך כלל.

ג. מיקום המצלמה בחרטום מעיד אולי על התו"ל שיועד למטוס - שהרי מצלמות מסוג זה מוקמו בד"כ מאחור ובגזרה שצופה לאחור. מיקום המצלמה בחרטום - מוזרה משהו...
למטוסים מודרניים להם כנפיים מוטות אחורה גזרת ראייה FOR מוגבלת. מה גם שהרעידות בחלק האחורי מאחורי המנועים גדולות יותר והגאזים הנפלטים מהמנועים מהווים "עדשה" בלתי רצויה. התקנת חרטום היא מקובלת ביותר בשנים האחרונות (אם כי אינה מועדפת על התקנה בפוד...!).

ד. אין מצלמות לצילום אלכסוני...
מה כוונתך ? - בכלל ? - בעולם ? - בוודאי שיש. "חזור שנית..." .
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #39  
ישן 20-05-2007, 01:04
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
בתגובה להודעה מספר 38 שנכתבה על ידי מיקיטל שמתחילה ב "[color=blue]מעצם זה שיש במטוס..."

חוזר שנית:

מצלמות BDA מותקנות בד"כ בחלקו האחורי של המטוס התוקף בגיזרה הצופה לאחור.

מטוסי R הם מטוסי מודיעין חזותי שנועדו לספק צילומי שטח (פנוראמי, אלכסוני וכו'). כמובן שניתן להפיק מהם BDA - אבל זה משהו שונה לחלוטין במהות.

מטוסי R ייעודיים הם בד"כ אינם חמושים - ראה את הקורנסים הצלמים - יש להם כנפיים שטוחות לחלוטין, ואפילו אין בהם שקעים ל'ספרו'. הפיילונים, ככל שאני מכיר, נועדו לנשיאת מיכלים ולא חימוש - אבל זה צד שאני לא מכיר בקורנסים - ואשמח אם יהיה מי שיעיר ויאיר.

אם תבחן את מיקום מצלמות ה-DBA במטוסי קרב - תראה שהם ממוקמים בחלקו האחורי של הפיילון בכנף (בקורנס ועיט למשל) ולא בחרטום, מאחר שהצילום מבוצע במהלך החלצות מצלילה לאחר שחרור הפצצות. בשלב זה - החרטום נמצא למעשה בשטח מת יחסית למטרה, ולכן מיקום מצלמה שכזו בחרטום - מעידה על שחרור חימוש מגובה רב או בעת טיסה אופקית - כשהמטרה נמצאת בשדה הראיה של החרטום.

באשר לצילום אלכסוני - אם תראה את השבלול ה"צלמים" וחרטומי הכפיר\שחק הייעודיים - תמצא שם מצלמות לצילום אלכסוני ארוך מוקד - בד"כ חלונות בדופן החרטום. כאן אין שום התייחסות לזה...

מה אתה אומר?
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #40  
ישן 20-05-2007, 07:35
  מיקיטל מיקיטל אינו מחובר  
מערכות מודיעין חוזי (IMINT), מערכות חישה גילוי והתרעה - חלל, אויר, ים ויבשה. התנהלות ביטחונית, תעשייתית וחוזית בינלאומית
 
חבר מתאריך: 08.03.05
הודעות: 2,997
לא ברורות לי הנקודות שציינת...
בתגובה להודעה מספר 39 שנכתבה על ידי Soloavia שמתחילה ב "חוזר שנית: מצלמות BDA..."



מצלמות BDA מותקנות בד"כ בחלקו האחורי של המטוס התוקף בגיזרה הצופה לאחור.
אני לא מכיר אותן. אשמח ל"התייעל"...

מטוסי R הם מטוסי מודיעין חזותי שנועדו לספק צילומי שטח (פנוראמי, אלכסוני וכו'). כמובן שניתן להפיק מהם BDA - אבל זה משהו שונה לחלוטין במהות.

מטוסי R משמשים ל- BDA כמו גם למודיעין חזותי.


מטוסי R ייעודיים הם בד"כ אינם חמושים - ראה את הקורנסים הצלמים - יש להם כנפיים שטוחות לחלוטין, ואפילו אין בהם שקעים ל'ספרו'. הפיילונים, ככל שאני מכיר, נועדו לנשיאת מיכלים ולא חימוש - אבל זה צד שאני לא מכיר בקורנסים - ואשמח אם יהיה מי שיעיר ויאיר.

אם כוותך לקורנסי ה- S "המיוחדים" שהיו בשימוש בחה"א הרי שאתה לא טועה לגמרי. הם היו יעודיים לצילום מודיעין. מטוסי R אחרים שלהם מצלמות בחרטום אכן היו וישנם למכביר בעולם והם בדרך כלל טסים חמושים (כמובן תלוי בגיזרת הפעולה ובסיכון שבכניסה לקרב אויר במהלך הטיסה...). מטוסים אחרים כמו למשל ה- F15 שהובא כאן בתמונה טסים חמושים. גם ה- F16 וגם ה- F14 וה- F18 האמריקאים וגם הטורונאדו הבריטי הטסים בעיראק, טסים חמושים.
תשומת ליבך למשל לפיסקה הרביעית מהסוף בקישור:
http://www.af.mil/news/story.asp?id=123018070

תוכל גם לעיין בקישור:http://www.spyflight.co.uk/atars.htm
חפש שם BDA.

אם תבחן את מיקום מצלמות ה-DBA במטוסי קרב - תראה שהם ממוקמים בחלקו האחורי של הפיילון בכנף (בקורנס ועיט למשל) ולא בחרטום, מאחר שהצילום מבוצע במהלך החלצות מצלילה לאחר שחרור הפצצות. בשלב זה - החרטום נמצא למעשה בשטח מת יחסית למטרה, ולכן מיקום מצלמה שכזו בחרטום - מעידה על שחרור חימוש מגובה רב או בעת טיסה אופקית - כשהמטרה נמצאת בשדה הראיה של החרטום.

כאמור אינני מכיר את המערכות שציינת. האם יש לך תמונות המראות מערכות צילום אלה ? וכאן מקום להערה - BDA אין משמעו ל- Assesmnet לאחר הפצצה אוירית דווקא. BDA יבוא גם לאחר תקיפת ארטילריה או טילים למשל.

באשר לצילום אלכסוני - אם תראה את השבלול ה"צלמים" וחרטומי הכפיר\שחק הייעודיים - תמצא שם מצלמות לצילום אלכסוני ארוך מוקד - בד"כ חלונות בדופן החרטום. כאן אין שום התייחסות לזה...

מכיר את הכלים. לא כל כך ברור לי מה הנקודה במשפט האחרון שלך.

מה אתה אומר?






נערך לאחרונה ע"י מיקיטל בתאריך 20-05-2007 בשעה 07:46.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #41  
ישן 20-05-2007, 12:29
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
בתגובה להודעה מספר 40 שנכתבה על ידי מיקיטל שמתחילה ב "לא ברורות לי הנקודות שציינת..."

מצלמות BDA מותקנות בד"כ בחלקו האחורי של המטוס התוקף בגיזרה הצופה לאחור.

אני לא מכיר אותן. אשמח ל"התייעל"...
  • במטוס העייט מותקנת מצלמה מסוג KB-18A בכנף השמאלית בקצה החיפוי שאליו מתכנס הגלגל (לא פיילון כפי שטענתי קודם).
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
  • בכפיר ממוקמת מצלמה (כזו או דומה) במיכל "הרקטה" שנמצא בדיוק תחת הצנ"פ. מארז זה מכיל גם נורים.
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
  • בקורנס יש מצלמה שכזו במרכז הגוף בערך בקו הכונסים או על שורש כנף ימין (לא בטוח אם בכל הדגמים) - אני בטוח שיוסי יוכל להוסיף פרטים.
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
מטוסי R הם מטוסי מודיעין חזותי שנועדו לספק צילומי שטח (פנוראמי, אלכסוני וכו'). כמובן שניתן להפיק מהם BDA - אבל זה משהו שונה לחלוטין במהות.

מטוסי R משמשים ל- BDA כמו גם למודיעין חזותי.


אני מבחין בין מטוסים ייעודיים לנושא המודיעין (מטוסי R) לבין מצלמות שנמצאות על מטוסי תקיפה "רגילים". כמובן ש-BDA הוא סוג של מודיעין חזותי, ולכן הוא בהחלט כלול בחבילת השרות של מטוסי מודיעין.

מטוסי R ייעודיים הם בד"כ אינם חמושים - ראה את הקורנסים הצלמים - יש להם כנפיים שטוחות לחלוטין, ואפילו אין בהם שקעים ל'ספרו'. הפיילונים, ככל שאני מכיר, נועדו לנשיאת מיכלים ולא חימוש - אבל זה צד שאני לא מכיר בקורנסים - ואשמח אם יהיה מי שיעיר ויאיר.

אם כוותך לקורנסי ה- S "המיוחדים" שהיו בשימוש בחה"א הרי שאתה לא טועה לגמרי. הם היו יעודיים לצילום מודיעין. מטוסי R אחרים שלהם מצלמות בחרטום אכן היו וישנם למכביר בעולם והם בדרך כלל טסים חמושים (כמובן תלוי בגיזרת הפעולה ובסיכון שבכניסה לקרב אויר במהלך הטיסה...). מטוסים אחרים כמו למשל ה- F15 שהובא כאן בתמונה טסים חמושים. גם ה- F16 וגם ה- F14 וה- F18 האמריקאים וגם הטורונאדו הבריטי הטסים בעיראק, טסים חמושים.

דווקא ה"שבלולים" (קורנס ES) הוא לא דוגמא טובה - כי מדובר על מטוס רגיל שהוסב לצילום. אני מתכוון למטוסי RF ("צלמים") שאין להם נת"לים לטילי ספרו לעומת קורנס רגיל. ככל הידוע לי - מתאר החימוש של "צלם" הוא הגנתי בלבד. לגבי שאר המטוסים שהזכרת - אף אחד מהם אינו מוגדר כ-R ייעודי.

אם תבחן את מיקום מצלמות ה-DBA במטוסי קרב - תראה שהם ממוקמים בחלקו האחורי של הפיילון בכנף (בקורנס ועיט למשל) ולא בחרטום, מאחר שהצילום מבוצע במהלך החלצות מצלילה לאחר שחרור הפצצות. בשלב זה - החרטום נמצא למעשה בשטח מת יחסית למטרה, ולכן מיקום מצלמה שכזו בחרטום - מעידה על שחרור חימוש מגובה רב או בעת טיסה אופקית - כשהמטרה נמצאת בשדה הראיה של החרטום.

כאמור אינני מכיר את המערכות שציינת. האם יש לך תמונות המראות מערכות צילום אלה ? וכאן מקום להערה - BDA אין משמעו ל- Assesmnet לאחר הפצצה אוירית דווקא. BDA יבוא גם לאחר תקיפת ארטילריה או טילים למשל.


אני חושב שאנחנו נכנסים כאן לסמנטיקה של מה זה מודיעין חזותי ומה זה BDA. יש להם הרבה מן המשותף. האם מטוס שמסוגל לבצע BDA הוא מטוס מודיעין? כן במידה מסויימת, אבל מטוס מודיעין הוא הרבה יותר.

באשר לצילום אלכסוני - אם תראה את השבלול ה"צלמים" וחרטומי הכפיר\שחק הייעודיים - תמצא שם מצלמות לצילום אלכסוני ארוך מוקד - בד"כ חלונות בדופן החרטום. כאן אין שום התייחסות לזה...

מכיר את הכלים. לא כל כך ברור לי מה הנקודה במשפט האחרון שלך.

שוב חוזרים לסמנטיקה - האם מטוס עם יכולת ל-BDA בלבד ראוי להחשב מטוס R? אני לא חושב שאני הגורם המוסמך להכריע בנקודה הזו.

אגב - במהלך שוטטות ברשת מצאתי רעיון חדש - פצצה שמשחררת מצלמה זמן קצר לפני הפיצוץ על מנת שתעביר מידע BDA לאחור ללא צורך בעזרים אחרים...
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #43  
ישן 20-05-2007, 18:38
צלמית המשתמש של nsdq160
  nsdq160 nsdq160 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.08.04
הודעות: 1,575
ויש כמובן את פלטפורמות הצילום הפחות מוכרות
בתגובה להודעה מספר 42 שנכתבה על ידי Fox450 שמתחילה ב "קוריוז"

בלי להתייחס לישראל, הרי שידוע שימוש במטוסים אזרחיים או במטוסי תובלה צבאיים תמימים המצויידים במצלמות מוסלקות. ואני לא מדבר על התקופה שקדמה למלחמת העולם השנייה בה הדבר היה פופולארי אלא על ימינו אנו. באופן לא מפתיע ידועים מעט מאוד פרטים על התקנות אלה. אחד הפרויקטים הללו נקרא Scath View והוא הופעל באיזורים שונים, לרבות המזרח התיכון ויוגוסלביה.
פרויקט אחר Keen Sage משתמש מטוסי הרקולס של חיל-האוויר האמריקאי המוצבים בראמשטיין, המסומנים באופן לא-רשמי OC-130. באופן רשמי השימוש העיקרי הוא סיור גלוי, לדוגמה לצרכים הומאניטאריים, אך המטוס משמש גם למשימות חשאיות יותר בנצלו את העובדה שהוא נראה כמו הרקולס רגיל (ראה תמונה)

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
_____________________________________
"[Nuclear] war is unthinkable but not impossible, and therefore we must think about it" - Bernard Brodie


תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #47  
ישן 24-12-2011, 23:06
צלמית המשתמש של סירפד
  סירפד מנהל סירפד אינו מחובר  
מנהל פורום צבא ובטחון
 
חבר מתאריך: 04.05.02
הודעות: 22,952
ע"ע הפלת בואינג 747 הקוריאני
בתגובה להודעה מספר 45 שנכתבה על ידי nsdq160 שמתחילה ב "אז חששו בעיקר מטיסות ELINT"

במהלך טיסה 007 של קוריאן אייר סטה המטוס מנתיבו וחדר הרחק לתוך מרחב האווירי של בריה"מ, והופל על ידי מטוסי יירוט סובייטיים. האירוע התרחש ב-1 בספטמבר 1983, מערבית לאי סחלין. על המטוס היו באותה עת 269 נוסעים ואנשי צוות, ביניהם חבר בקונגרס האמריקני, שכולם נהרגו. (מידע זה הועתק מתוך ויקיפדיה).

אחד הפרטים הפחות ידועים באירוע מתוקשר זה הוא הסיבה המעשית להפלת המטוס. ככל הידוע, הרוסים כנראה בלבלו בין המטוס האזרחי לבין מטוס הסיור האלקטרוני RC-135S Cobra Ball - תת-דגם מיוחד של בואינג 707 אשר שימש למעקב ואיסוף נתונים (חוזי וטלמטריה) על טילים בליסטיים במהלך מעופם. מטוס זה היה חלק ממערך Cobra שכלל גם את תחנות המכ"ם העצומות Cobra Dane ו-Cobra Judy, מטוס Cobra Eye וספינת המכ"ם ואיסוף טלמטריה USNS Observation Island.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
גם כשלא היה הרבה, היה לנו הכל

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #49  
ישן 03-10-2015, 23:59
צלמית המשתמש של סירפד
  סירפד מנהל סירפד אינו מחובר  
מנהל פורום צבא ובטחון
 
חבר מתאריך: 04.05.02
הודעות: 22,952
מטוסי Sun Valley
בתגובה להודעה מספר 45 שנכתבה על ידי nsdq160 שמתחילה ב "אז חששו בעיקר מטיסות ELINT"

אם כבר הוזכר (ולמרות שמדובר במטוסים בעלי ייעוד שונה מנושא האשכול), הנה מספר תמונות של המטוסים מסוג זה. הסממן המזהה העיקרי למטוסים מדגם זה הוא חיפוי האנטנה השחור ("אצבעוני") על גב המטוס.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

בתאריך 2/9/1958 הופל מטוס Sun Valley מס' 60528 במהלך גיחה מעל ארמניה הסובייטית-דאז, המטוס טעה וחצה את הגבול במהלך גיחת איסוף במקביל לו עקב זיהוי שגוי של משואות ניווט ויורט ע"י גיחת מטוסי מיג-17 (המשואות בארמניה וגרוזיה שידרו בתדר דומה לזה של המשואות התורכיות, ובהספק גבוה יותר). המטוס ישב דרך קבע בבסיס ריין-מיין בגרמניה והיה מסופח זמנית לפעילות מבסיס אינצ'רליק בתורכיה. המטוס התרסק במרחק 55 ק"מ צפון-מערבית לעיר הבירה ירוואן, 6 אנשי הצוות ו-11 מפעילי המערכות נהרגו, תחילה הסובייטים כלל לא הכירו בהרוגים ורק בהמשך פעלו להשיב את גופותיהם. רק 7 גופות הושבו, לגבי השאר לא ידוע מה נעשה איתן - משלחת חיפוש של חא"א ביקרה באתר ההתרסקות בשנת 1993 ומצאה מספר פריטים אישיים אך לא חלקי גופות ניתנים לזיהוי, אחד הפריטים היה דיסקית של אחד ממפעילי המערכות אשר איפשרה זיהוי לפי DNA של אחת הגופות שהושבו אך לא זוהו.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
המטוס בימים כתיקונם

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה בודדת מתוך סרט ההפלה המקורי של המיג הסובייטי, במקור בשחור-לבן ובאיכות ירודה למדי. התמונה הועברה לחיל האויר האמריקאי שם שופצה בעמל רב ע"י מספר מומחים בכירים, כולל צביעה מדוייקת.

וכאן שוב המקום להפנות את מי שהנושא מעניין אותו לספר Shadow flights מאת קרטיס פיבלס, ספר מעולה משנת 2000 שמכסה בפירוט רב את פעילות המודיעין המוטס של ח"א האמריקאי במהלך המלחמה הקרה.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
גם כשלא היה הרבה, היה לנו הכל


נערך לאחרונה ע"י סירפד בתאריך 04-10-2015 בשעה 00:10.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #52  
ישן 20-05-2007, 20:01
  מיקיטל מיקיטל אינו מחובר  
מערכות מודיעין חוזי (IMINT), מערכות חישה גילוי והתרעה - חלל, אויר, ים ויבשה. התנהלות ביטחונית, תעשייתית וחוזית בינלאומית
 
חבר מתאריך: 08.03.05
הודעות: 2,997
תגובה...
בתגובה להודעה מספר 51 שנכתבה על ידי Soloavia שמתחילה ב "למיטב ידיעתי - אין להם"

התמונות המעניינות שהעלית ובהן נראות מצלמות ממשפחת Strike Cameras ישנות (כולן מצלמות פילם אגב).

כל משפחת המצלמות הללו שיוצרו לפני עשור או שניים היו מצלמות מוגבלות ל - BDA ביציאה מתקיפה.

השרשור הזה במקורו נסב סביב שאלת השימוש בלוויני צילום לעומת פלפורמות צילום אוירי "נמוכות יותר". טל ענבר למעשה התייחס לשאלה המהותית הזאת באופן המושלם והקצר ביותר.

אכן הדיון התפתח לנגזרות אחרות של הנושא - מעניינות לכשעצמן.

אינני מכיר כיום שום מטוס קרב במערב שבו מותקנות מצלמות Strike כאלה ואשמח אם מישהו יאיר את עיני.

הנטייה בחיילות האויר בעולם כיום הינה שימוש בפודי צילום דיגיטאלים המסוגלים להעביר חוזי (אופטי או רדארי) בזמן "כמעט אמת" לתחנות ממסר פיענוח והפצה שעל הקרקע. הנטייה כיום היא להמנע מפיתוח מטוסי קרב- צילום ייעודיים בהם המצלמות הן חלק מגוף המטוס (בעיקר בחרטום). יש לכך כמה וכמה סיבות.

נושא ה- "R" איננו סמנטי כלל ועיקר !! - נהוג להוסיף את האות "R" (מלשון Reconnaissance ) למטוסים שבהם המצלמות הן חלק מגוף המטוס. מטוס F16 הנושא פוד צילום לא ייקרא "RF-16" למשל כי איננו ייעודי לכך. למרות שפה ושם משתרשרת לה טעות כזאת. מה לעשות....

פוד צילום הוא פוד צילום, ומצלמות ה- Strike הן דבר שונה בתכלית.

היום מבצעים BDA (וכאמור לא רק לאחר תקיפה אוירית דווקא...) באמצעים "עיליים" שונים: החל בלוונינים, וכלה במלט"ים ובמזל"טים כמו גם במטוסים קלים ובמטוסי קרב הנושאים פודי צילום. הכל תלוי בפרטי המשימה. סל האפשרויות רחב.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #57  
ישן 20-05-2007, 23:18
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
בתגובה להודעה מספר 52 שנכתבה על ידי מיקיטל שמתחילה ב "תגובה..."

יש כאן כבר בלגאן רציני. אני אנסה להתיר את הפלונטר הזה.

א. BDA הוא סוג של מידע מודיעיני שניתן להפיק ממודיעין חזותי
ב. לא כל מטוס שמותקנת בו מצלמה הוא מטוס מודיעין (זה אינו הקריטריון)

נובע מכך שלא כל מטוס שמפיק BDA הוא בהכרח מטוס סיור חזותי (R) - אבל המסקנה הזו ניתנת להיפוך ברוב המקרים - ממידע חזותי ניתן להפיק מידע BDA - מאחר ש-BDA הוא נגזרת של מידע מודיעין חזותי.

ציטוט:
פוד צילום הוא פוד צילום, ומצלמות ה- Strike הן דבר שונה בתכלית.


גם כאן יש הכללה גורפת - לפחות במישור ההיסטורי - מלצמת ה-KA-18A מתוצרת פיירצ'יילד, המותקנת בעיט ובקורנס על מנת להפיק BDA ביציאה מתקיפה - היא סוג של מצלמת מודיעין שהותקנה בין היתר בנגזרת הסיור של מטוסי וודו במהלך משבר הטילים בקובה. אאל"ט המצלמה הזו מותקנת גם ב-U-2.

ניתן להשליך זאת למצלמה שמצלם בה צלם חתונות או מרגל - לא השימוש של זה ולא השימוש של זה הוא מה שמגדיר את המצלמה כמצלמה - היא לא מצלמת ריגול יותר מאשר שהיא מצלמת אירועים - היא מצלמה. נקודה.

ציטוט:

היום מבצעים BDA (וכאמור לא רק לאחר תקיפה אוירית דווקא...) באמצעים "עיליים" שונים: החל בלוונינים, וכלה במלט"ים ובמזל"טים כמו גם במטוסים קלים ובמטוסי קרב הנושאים פודי צילום. הכל תלוי בפרטי המשימה. סל האפשרויות רחב.


זה די ממצה את הנושא. הדיון שלנו התפתח ממיקום מצלמת ה-BDA בקידמת חרטום ה-F-15 - מיקום שהוא בעייתי להפקת צילומי תקיפה...

ולסיכום - ככל הנראה שהמצלמה בחרטום ה-F-15 היא מצלמת מודיעין חזותי, ולאו דווקא מצלמה שמתעדת את תוצאות התקיפה של המטוס עצמו.
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #61  
ישן 21-05-2007, 02:01
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
RC-130 ו-RC-135
בתגובה להודעה מספר 60 שנכתבה על ידי nsdq160 שמתחילה ב "ה-RC-130 החל את דרכו במשימות SIGINT"

לגבי ה-RC-130 - עפ"י המקור:

http://www.afa.org/magazine/Oct1999/1099recon.asp

המטוס משמש לצורך המשימות הבאות:

COMINT, AEW, SIGINT, ABCCC וצילום.

לצערי איני זוכר היכן ראיתי את השרטוט המתאר את מערך המצלמות במטוס. כשאמצא - אעלה אותו.

עפ"י אותו מקור - גם ה-KC-135 מספק מודיעין חזותי - ראה ציטוט:



Real-time or near real-time electronic intelligence, advanced synthetic aperture radar signals, and electro-optical data can be transmitted from aircraft like the RC-135 and U-2.



כפי שאמרתי - המטוס התחיל כמטוס לאיסוף מודיעין חזותי והתפתח למשימות נוספות - ראה RC-135A 'Pacer Swan'

http://www.spyflight.co.uk/c135.htm



Among the last C-135 aircraft built were 4 aircraft modified for photographic reconnaissance duties. The aircraft were ordered to replace sixteen RB-50 Superfortresses which were engaged in aerial mapping duties. Known as the RC-135A Pacer Swan the aircraft were equipped with a camera compartment in the forward body fuel tank. After operating for over 10 years from Turner AFB, Georgia and Forbes AFB, Kansas the aircraft were converted to tanker configuration in the late 1970’s.
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק


נערך לאחרונה ע"י Soloavia בתאריך 21-05-2007 בשעה 02:15.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #62  
ישן 21-05-2007, 02:19
צלמית המשתמש של nsdq160
  nsdq160 nsdq160 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.08.04
הודעות: 1,575
צריך לזכור שיש דגמים מגוונים
בתגובה להודעה מספר 61 שנכתבה על ידי Soloavia שמתחילה ב "RC-130 ו-RC-135"

אני מכיר את השימוש RC-130 כציון שניתן בדיעבד למטוסי C-130 בתצורת ELINT ממשפחת ה-SUN VALLEY שהזכרתי קודם לכן. בהמשך ניתן הסימון גם למטוסים שהוסבו לצילום, בעיקר לצורכי מיפוי.
בנוגע ל-C-135 אני מודה בטעותי. זכרתי שה-Briar Patch ודומיהם שהיו ההסבה הראשונה לצורכי מודיעין (וקדמו ל-Pacer Swan) - במקרה זה SIGINT - היו הראשונים שקיבלו את הסימון RC-135.

אבל, זה לא ממש משנה (לבד מהחשיבות הלא מבוטלת בדיוק היסטורי). כפי שתראה בהגדרות שציינתי בהודעתי הקודמת, הרי ש-R מתייחס הן לפלטפורמות מודיעין חזותי והן למודיעין אלקטרוני. ותמיד יש יוצאים מן הכלל כמו ה-U-2, ה-TR-1 ואחרים.
_____________________________________
"[Nuclear] war is unthinkable but not impossible, and therefore we must think about it" - Bernard Brodie


תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #68  
ישן 21-05-2007, 00:18
  מיקיטל מיקיטל אינו מחובר  
מערכות מודיעין חוזי (IMINT), מערכות חישה גילוי והתרעה - חלל, אויר, ים ויבשה. התנהלות ביטחונית, תעשייתית וחוזית בינלאומית
 
חבר מתאריך: 08.03.05
הודעות: 2,997
בתגובה להודעה מספר 57 שנכתבה על ידי Soloavia שמתחילה ב "יש כאן כבר בלגאן רציני. אני..."

יש כאן כבר בלגאן רציני. אני אנסה להתיר את הפלונטר הזה.

א. BDA הוא סוג של מידע מודיעיני שניתן להפיק ממודיעין חזותי
ב. לא כל מטוס שמותקנת בו מצלמה הוא מטוס מודיעין (זה אינו הקריטריון)

אכן מטבע הדיון צמחו לו "ענפים רבים".... חלקם מעניינים אגב.
לגבי (א) הרי שאתה צודק אבל ידיד - עכשיו אתה כבר עוסק ב... סמנטיקה...
לגבי (ב) נכון אבל כיצד זה שייך לדברים שנאמרו עד כה ?

נובע מכך שלא כל מטוס שמפיק BDA הוא בהכרח מטוס סיור חזותי (R) - אבל המסקנה הזו ניתנת להיפוך ברוב המקרים - ממידע חזותי ניתן להפיק מידע BDA - מאחר ש-BDA הוא נגזרת של מידע מודיעין חזותי.
נו... מה הפואנטה ? בוודאי שאתה צודק. אבל אני מאבד את קו החשיבה שלך...

ציטוט:
פוד צילום הוא פוד צילום, ומצלמות ה- Strike הן דבר שונה בתכלית.

גם כאן יש הכללה גורפת - לפחות במישור ההיסטורי - מלצמת ה-KA-18A מתוצרת פיירצ'יילד, המותקנת בעיט ובקורנס על מנת להפיק BDA ביציאה מתקיפה - היא סוג של מצלמת מודיעין שהותקנה בין היתר בנגזרת הסיור של מטוסי וודו במהלך משבר הטילים בקובה. אאל"ט המצלמה הזו מותקנת גם ב-U-2.
אתה מדבר על מצלמות ישנות מאד !!!! - חלקן עדיין בשימוש בעולם ואט אט הן מוחלפות. הייצרן של אז אינו מייצר את המצלמות הללו כבר הרבה שנים...!!! Fairchild Camera לא רק עברה כבר בעלויות (לוקהיד מרטין, ואח"כ BAE , אלא גם עברה מקום בלונג-איילנד ואיינה מייצרת או תומכת במצלמות הללו למעלה מעשור שנים.... אלה היו מצלמות תשליל (פילם), שאינן מופיעות בשום מערכות מודיעין חזותי מתקדמות...!! אגב - ייצרן התשליל - Kodak הודיע בשנה שעברה כבל עם ועולם כי יפסיק לייצר את התשלילים היקרים הללו...!
לגבי מטוס הביון U-2, הרשה לי להעיר שאין כיום שום מטוס כזה הנושא מצלמות מהסוג שהזכרת.... לא משתמשים יותר במצלמות תשליל במטוסים הללו... המערכת במטוס הזה, הינה מערכת מורכבת מאד ובעלת ביצועים מסווגים. מה שניתן לומר (ללא הסתבכות עם הדוד סאם...) הוא שזאת מצלמה דיגיטאלית בשם SYERS מייצור חברת Goodrich SRS (לשעבר חברת ITEK) שבמדינת מסצ'צוסט ניתן לקרוא עליה בקישורים הבאים: http://www.fas.org/irp/program/collect/u2ds/part04.htm

http://www.oss.goodrich.com/Reconnaissance.shtml

וגם כאן: http://www.responsivespace.com/Papers/RS3%5CSESSION%20PAPERS%5CSESSION%205%5C5004-COX%5C5004P.pdf

ניתן להשליך זאת למצלמה שמצלם בה צלם חתונות או מרגל - לא השימוש של זה ולא השימוש של זה הוא מה שמגדיר את המצלמה כמצלמה - היא לא מצלמת ריגול יותר מאשר שהיא מצלמת אירועים - היא מצלמה. נקודה.
כאן אתה טועה לגמרי. המצלמות הללו שונות בתכלית ממצלמות רגילות. ממש לא !!! - תכנון המצלמות האויריות מהסוגים שבהם אנו דנים שונה באופן משמעטתי ממצלמות רגילות אפילו היקרות שבהן ... (Haselblad וכו'). לא אכנס כאן לדיון טכני רק אזכיר שמצלמה אוורית חייבת לקחת בחשבון גובה ומהירות טיסה (V/H) וכן תזוזת נוף שונה בקרבת הפלטפורמה לעומת זאת באופק הרחוק יותר.... זה לא פשוט כל כך.... גם העדשות חייבות להיות מתאימות לעבירות אטמוספרית מירבית מעל. וכן שיכוך רעידות ועוד ועוד...


זה די ממצה את הנושא. הדיון שלנו התפתח ממיקום מצלמת ה-BDA בקידמת חרטום ה-F-15 - מיקום שהוא בעייתי להפקת צילומי תקיפה...
החלק האחרון במשפט - נכון.

ולסיכום - ככל הנראה שהמצלמה בחרטום ה-F-15 היא מצלמת מודיעין חזותי, ולאו דווקא מצלמה שמתעדת את תוצאות התקיפה של המטוס עצמו.
להזכיר לכולנו ולמנןע בלאגן... אין מצלמה כזאת בחרטום ה- F15 (עדיין לא....!!!)

ולציון גואל...

נערך לאחרונה ע"י מיקיטל בתאריך 21-05-2007 בשעה 00:23.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #70  
ישן 21-05-2007, 02:14
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
בתגובה להודעה מספר 68 שנכתבה על ידי מיקיטל שמתחילה ב "[color=royalblue]יש כאן כבר..."

ציטוט:

ב. לא כל מטוס שמותקנת בו מצלמה הוא מטוס מודיעין (זה אינו הקריטריון)
לגבי (ב) נכון אבל כיצד זה שייך לדברים שנאמרו עד כה ?


ציטוט שלך :
ציטוט:
נושא ה- "R" איננו סמנטי כלל ועיקר !! - נהוג להוסיף את האות "R" (מלשון Reconnaissance ) למטוסים שבהם המצלמות הן חלק מגוף המטוס.


ציטוט:

ניתן להשליך זאת למצלמה שמצלם בה צלם חתונות או מרגל - לא השימוש של זה ולא השימוש של זה הוא מה שמגדיר את המצלמה כמצלמה - היא לא מצלמת ריגול יותר מאשר שהיא מצלמת אירועים - היא מצלמה. נקודה.
כאן אתה טועה לגמרי. המצלמות הללו שונות בתכלית ממצלמות רגילות. ממש לא !!! - תכנון המצלמות האויריות מהסוגים שבהם אנו דנים שונה באופן משמעטתי ממצלמות רגילות אפילו היקרות שבהן ... (Haselblad וכו'). לא אכנס כאן לדיון טכני רק אזכיר שמצלמה אוורית חייבת לקחת בחשבון גובה ומהירות טיסה (V/H) וכן תזוזת נוף שונה בקרבת הפלטפורמה לעומת זאת באופק הרחוק יותר.... זה לא פשוט כל כך.... גם העדשות חייבות להיות מתאימות לעבירות אטמוספרית מירבית מעל. וכן שיכוך רעידות ועוד ועוד...


לא הבנת אותי - למצלמת KA-18A היו יישומים שונים - מצלמת תקיפה, כפי שהגדרת, בקורנס ובעיט (כפי שהוצג בתמונות שהעליתי מוקדם יותר) ולחילופין אותה מצלמה שימשה גם במטוסים אחרים למשימות מודיעין. מדובר באותה מצלמה ביישומים שונים וככל הנראה עם מערכת אופטית שהותאמה לכל יישום ויישום.

באשר למצלמה "ההיא" - הרי שמדובר במצלמה ייחודית שמצלמת ע"י העברת הסרט במהירות מעל לחריץ וללא תריס או סגר! מהירות הסרט על פני החריץ הוא אשר מגדיר את החשיפה.

באשר ל-U-2 - שורבב לכאן בטעות.

http://www.nationalmuseum.af.mil/fa...eet.asp?id=1876



ציטוט:
ולסיכום - ככל הנראה שהמצלמה בחרטום ה-F-15 היא מצלמת מודיעין חזותי, ולאו דווקא מצלמה שמתעדת את תוצאות התקיפה של המטוס עצמו.
להזכיר לכולנו ולמנוע בלאגן... אין מצלמה כזאת בחרטום ה- F15 (עדיין לא....!!!)


הדיון נסוב סביב RF-15 שהוצע בשנת 1972 ולא יוצר מעולם.
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #74  
ישן 27-05-2007, 08:33
  yaari yaari אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.09.04
הודעות: 5,708
מצלמת תקיפה בקורנס
בתגובה להודעה מספר 41 שנכתבה על ידי Soloavia שמתחילה ב "[center][color=blue]מצלמות..."

ראשית, אני מתנצל שרק עכשיו ראיתי את ההתכתבות המפורטת הזו ולכן התשובה המאוחרת.
אתחיל בתיקון טעות (לא מהותית):
soloavia כתב "מאחר שהצילום מבוצע במהלך החלצות מצלילה לאחר שחרור הפצצות. בשלב זה - החרטום נמצא למעשה בשטח מת יחסית למטרה"
בפועל מצלמות התקיפה (לפחות בקורנס) מתחילות לצלם ברגע הלחיצה על כפתור שחרור הפצצות (ניתן גם לצלם באופן ידני מתי שרוצים ע"י הרמת מפסק אחר, זאת למקרה שרואים במהלך הטיסה משהו ששווה צילום ופענוח מודיעיני).
כמו כן, המצלמה בקורנס מצלמת 180 מעלות (ואולי אף מעט יותר) פנורמיות כך שרואים את חרטום המטוס ואת זנבו (ואת כל מה שתלוי על המטוס ונכנס לשדה הצילום). נדמה לי שהדבר נעשה באמצעות פריזמה מסתובבת אבל אינני בטוח בכך.
בפועל, אף פעם לא היו לנו מספיק מצלמות לכל המטוסים ולכן השתדלו שהאחרונים במבנה ישאו אותם.
לעיתים הן היו מספיקות לצלם את ההתפוצצויות של הפצצות ששוחררו ע"י הראשונים במבנה ובכל מקרה היו משתדלים להעביר את בטן המטוס מעל המטרה במהלך או אחרי ההחלצות בכדי לקבל את תוצאות ההפצצה.
אני מצרף שתי תמונות שצולמו ממצלמה זו בכדי שתראו במה מדובר.
ראשית, תמונה שלמה (ניתן לראות את התותח מקדימה וחלק מהפצצות מאחור):
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

והשניה (חלקית בלבד) שצולמה במהלך תקיפה:

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #75  
ישן 20-05-2007, 09:47
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון מנהל יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,839
Facebook profile Follow me...
צילום בטח שמתם לב
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי benny/t שמתחילה ב "מטוסי צילום"

לתמונות הבאות:

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.mathov.co.il/portfolios/fbde6b900d26fb0621036dd6f70c615d/df-pic14.jpg]
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
מתוך האתר של "מה טוב"
הסבר:
ציטוט:
פוד צילום אווירי
לקוח: אל-אופ, חלל ותצפית

הפקת פוד לצילום אווירי לחברת אל-אופ.
העבודה הוכנה לקראת הסלון האווירי בפריז
(1997), ובוצעה בשלבי התכן הראשוניים של המוצר.
בייצור דגם אב-טיפוס, בוצעו כל רכיבי המערכת הפנימיים: קופסאות האלקטרוניקה, הציוד ההקפי, קונקטורים וכבלים, אנטנות והמצלמה האווירית.
העבודה כללה שילוב של הספקים השונים בפרויקט ובסיומה הועמד בתערוכה דגם שנראה "כאילו ירד כרגע מהמטוס".


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

ציטוט:
עיצוב מצלמה אוורית ל: F-16
לקוח: אל אופ/חלל ותצפית

עיצוב רעיוני של שלוש חלופות אפשריות לעיצוב המצלמה בפוד הצילום האוורי של מטוסי F-16.
העיצוב בחן שלוש פתרונות טכנולוגיים עיצוביים שונים לבעיה.
העבודה בוצעה מול מהנדסי הפרויקט תוך מתן מענה לבעיות: שיכוך, עומסי פיתול והשחלה של המוצר, ומול אנשי השיווק.

מנהל פרויקט: גד מה-טוב


ראו גם את הסירטון בעמוד הזה
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il


נערך לאחרונה ע"י יוסיפון בתאריך 20-05-2007 בשעה 12:41. סיבה: הוספת התמונות שנשמטו
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #88  
ישן 30-05-2007, 05:56
  מיקיטל מיקיטל אינו מחובר  
מערכות מודיעין חוזי (IMINT), מערכות חישה גילוי והתרעה - חלל, אויר, ים ויבשה. התנהלות ביטחונית, תעשייתית וחוזית בינלאומית
 
חבר מתאריך: 08.03.05
הודעות: 2,997
התקנות "גימבלים"....
בתגובה להודעה מספר 87 שנכתבה על ידי Fox450 שמתחילה ב "אין ספק שיש הבדל בין המערכת..."

קיימות התקנות מהסוג הזה במספר מטוסים לא קטן בעולם. אגב גם בהרקולס C-130H שהעלה כאן nsdq160 ניתן לראות היטב כדור מיוצב כזה בתחתית החרטום. כאן השימוש יכול להיות גם במסגרת Open Skies שלה יש מגבלות מעטפת טיסה פחות מחמירות ולא "קרביות".

אין הכדורים הללו משמשים לנחיתה והמראה בתנאי אל-ראות אולם רבים כאלה משמשים כעזר בתנאי ראות לקויים או בעת צורך בנחיתה והמראה במתארי תאורת מסלול חלשה. במטוס ה- B-52 למשל.

אכן כל מערכת כזאת יכולה לשמש למודיעין חזותי בתנאי טיסה מסוימים. אבל מעצם תיכנונה מערכת "כדורית" הינה מוגבלת מאד בביצועיה וכפי שאמרת אינה מניבה תוצאות מקבילות לאלה של פודי צילום יעודיים.

המערכת הזאת במטוס כגון הבואינג שהובא כאן הטס בגבהים של מעל 30 אלף רגל ובמרחק אלכסוני ניכר ממטרות מודיעין "עוינות" לא תבצע מלאכת מודיעין-חוזי טובה ויעילה. רחוק מכך.

ישנם אמנם "כדורים" גדולים הרבה יותר 24 אינטש או 26 אינטש בעלי מצלמות טובות יותר ומפתחי עדשה גדולים בהרבה מאלה שבכדור שבתמונה, המסוגלים לתוצאות חוזי לא רעות כלל. אחד הכדורים הגדולים הללו מתוצרת L3 מותקן אגב מתחת לחרטום מל"ט ה- Predator האמריקאי.

נערך לאחרונה ע"י מיקיטל בתאריך 30-05-2007 בשעה 05:59.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #97  
ישן 31-05-2007, 06:57
  מיקיטל מיקיטל אינו מחובר  
מערכות מודיעין חוזי (IMINT), מערכות חישה גילוי והתרעה - חלל, אויר, ים ויבשה. התנהלות ביטחונית, תעשייתית וחוזית בינלאומית
 
חבר מתאריך: 08.03.05
הודעות: 2,997
ה - "TARPS"...
בתגובה להודעה מספר 96 שנכתבה על ידי NehemiaG שמתחילה ב "Tactical Airborne Reconnaissance Pod System"

זרקת לי אתגר.

המערכת שהזכרת - פוד הצילום של ה- F14 של הצי האמריקאי בשמה TARPS איננה "איכותית" כפי שציינת. המערכת הזאת ישנה ואיננה בשימוש כבר שנים מספר (זאת אכן ציינת).

זהו פוד קטן יותר מהפודים הסטנדרטיים (של 300 גלון) וההפוד הזה כלל 3 מצלמות תשליל (פילם):
  • KS-87 מבית היוצר של חברת CAI (כיום ROI) בארה"ב- מצלמת Frame - יום, די עתיקה שאיננה ביצור מזה שנים....
  • KA-99 מבית היוצר של חברת Fairchaild (כיום BAE) בארה"ב. זוהי מצלמת תשליל פאנורמית שגם היא איננה ביצור כבר שנים רבות. (לא מצאתי תמונה נאותה של המצלמה).
  • AN/AAD-5 מבית היוצר של BAE בארה"ב. המצלמה הזאת הינה ממשפחת ה- IRLS "סורקי אינפרא-אדום. היא אמנם בייצור מוגבל כיום לאחר שעברה שינויים. מצלמה תשליל בעייתית ביותר.
מערכת ה- TARPS כולה היתה טובה לגבהים נמוכים עדבינוניים (עד כ- 25,000 רגל לערך).

שום דיגיטיזציה לא היתה בה ושום הקלטת תמונה או שידור תמונה לקרקע (שהרי היא מבוססת על תשלילים שיש לפתח...)

הצי לא היה מרוצה ממנה ומביצועיה. ובתחילת העשור הנוכחי הוחלט להעביר את משימות הצילום שללו למטוסי ה- F-18 של הצי, שם הותקנה בתחתית החרטום מערכת בשם ATARS מבית היוצר של BAE בלונג איילנד. מערכת דיגיטאלית שעדיין בשימוש. מצלמת ה- AN/AAD-5 הנ"ל הינה חלק ממערכת זאת אולם השימוש בה מוגבל בשל איכות תמונה ירודה.

בשנת 2002 החליט הצי האמריקאי לרכוש מערכות חדשות מבוססות פודי צילום עבור ה- F-18 שלו הנקראות SHARP. מצלמת היום-לילה שבמערכת הזאת הינה מבית היוצר של חברת ROI בשיקאגו. הפוד מייצור חברת רייטיון וכל האינטגרציה - מעשה הצי עצמו. למערכת בעיות רבות... ואינה עומדת בציפיות הצי בביצועיה.

להלן כמה תמונות ואיורים המתארים את ה- TARPS ותכולתו (לכל שומרי הסף - נא להרגע, החומר ממקורות גלויים לציבור ).

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה



תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


מצלמת ה- AN/AAD-5 לצילום א"א בגובה נמוך. (מצלמה סורקת)
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

נערך לאחרונה ע"י סירפד בתאריך 03-10-2015 בשעה 21:15. סיבה: תיקון קישור לתמונות
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #99  
ישן 31-05-2007, 18:41
  מיקיטל מיקיטל אינו מחובר  
מערכות מודיעין חוזי (IMINT), מערכות חישה גילוי והתרעה - חלל, אויר, ים ויבשה. התנהלות ביטחונית, תעשייתית וחוזית בינלאומית
 
חבר מתאריך: 08.03.05
הודעות: 2,997
איכות התמונות...
בתגובה להודעה מספר 98 שנכתבה על ידי NehemiaG שמתחילה ב "אני הסקתי את האיכות מתוך..."

יש לזכור שהתמונות המתפרסמות ברשת בדרך כלל יראו תוצאות טובות (או כמו שהצעירים נוהגים לומר כיום - "מדהימות"...

בכל השוואה כזו יש להשוות תפוחים לתפוחים.... באיזה גבהים, באיזו מהירות טיסה, באיזו ראות, שעה, רעידות, תנאי אור וחושך ועוד ועוד.

האינטרנט איננו פלטפורמה טובה להשוואות כאלה. כלל לא

יתרה מכך - תיתכן מערכת טובה שאת רוב זמנה מבלה במעבדות התיקון.....

אינני מתיחס למערכות שלנו כלל. באופן כללי רק אומר, חברת BAE תראה לכל צרכן פוטנציאלי תמונות טובות מאד של מצלמת ה- AN/AAD-5 שהוזכרה בדיון. מי שמכיר את מגבלותיה ייתיחס לכך כבדיחה שיווקית....
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #104  
ישן 31-05-2007, 18:28
  מיקיטל מיקיטל אינו מחובר  
מערכות מודיעין חוזי (IMINT), מערכות חישה גילוי והתרעה - חלל, אויר, ים ויבשה. התנהלות ביטחונית, תעשייתית וחוזית בינלאומית
 
חבר מתאריך: 08.03.05
הודעות: 2,997
גירסת DI וגרסת CD....
בתגובה להודעה מספר 103 שנכתבה על ידי nsdq160 שמתחילה ב "מיקיטל - מה עם ה-TARPS-DI וה-TARPS-CD?"

ראשית - למתענינים - השאלה שהועלתה נגעה בשתי גרסאות נוספות של פוד הצילום TARPS של הצי האמריקאי (הוטס מתחת לגחון ה- F-14 של הצי).

הגרסאות הללו DI - Digital Improvement וגרסת CD מאוחרת יותר היו גרסאות פיתוח והוכחת ייתכנות. ככאלה הן אכן הוטסו באופן די מוגבל ע"י הצי (רק טייסת אחת VF-102) לצרכי ניסויים בלבד. הפיתוח של גרסת ה- DI החל אי שם בשנת 1999 ןבמהלכו הוחלפה מצמת ה- KS-87 הקדמית במצלמה "אזרחית" דיגיטאלית , של חברת Pulnix (חברה אמריקאית בבעלות יפנית). שאר המצלמות לא הוסבו בשלב ההוא. החלפת המצלמה הקדמית במצלמה דיגיטאלית איפשרה הן הקלטת תמונה, הן העברתה לצג הנווט, והן שילוחה ברשת....UHF איטית מאד, לתחנות קליטה. איכות הצילומים וקשיי הממסר, כמו גם אי היותה של המצלמה ה"חדשה" צבאית מבחינת תנאי סביבה, לא היו משביעי רצון.

הצי נכנס אז לשלב פיתוח שני ולפיו אמורים היו להחליף את כל המערכת במערכת דיגיטאלית בעלת ערוץ נתונים עצמאי וכו".

כל התוכניות הללו נזנחו כאשר הוחלט לפרק את טייסות ה- F14 של הצי לטובת ה- F-18. החל משנת 2002 החלה טייסת VF-102 להצטייד ב- F-18 חדשים שחלק מהם צויידו במערכת ה- ATARS של חברת BAE (אוכל להרחיב אם אתבקש), שהותקנה בתחתית תוך-החרטום של המטוס. זו כבר היתה מערכת דיגיטאלית שלמה אולם גם לה היו ויש בעיות לא מעטות.... המערכת הזאת מבצעית וטסה....

כאמור בערך בשנת 2002 נכנס הצי לפרויקט חדש בנושא והוא פרויקט ה- SHARP אותו הזכרתי במסר קודם. לפרויקט הזה מוזרמים כספים מדי שנה אולם גם הוא פרויקט "פוליטי" ובעייתי.... כאן עוד לא נאמרה המילה האחרונה....! יש שסבורים כי הפרויקט יעבור שינויים בשל עלויות גבוהות ותוצאות שאינן משביעות את הדעת מבחינת ביצועים.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #123  
ישן 03-10-2015, 18:17
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
What’s this new camera installed on a U-2 spyplane spotted at Palmdale?
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי benny/t שמתחילה ב "מטוסי צילום"

http://theaviationist.com/2015/09/1...nderneath-nose/

Lockheed Martin has just revelead the “TR-X” a Skunk Works proposal for the next generation, all-new stealthy spyplane to replace the iconic U-2 Dragon Lady.

The new aircraft will combine the features of the U-2 and those of the RQ-4B Global Hawk UAS (Unmanned Aerial System) into a new ISR (Intelligence Surveillance Reconnaissance) platform capable to operate at very high altitude and to penetrate contested airspace.

For the moment, the Air Force is not committed to the new design or any other U-2 replacement concept: addressing reporters earlier this week, Lt. Gen. Robert Otto, deputy chief of staff for ISR, said the U.S. Air Force can’t simply afford its two high-altitude ISR platforms (U-2 and RQ-4) as well as develop the new aircraft.

Indeed, even though it could continue to operate for other two or three decades, the U-2 is slated to be withdrawn from use in 2019 and when the upgraded Global Hawk will take over all the high-altitude ISR tasks.

Nevertheless, even the Dragon Lady is constantly being upgraded with new sensor packages, as the images in this post seem to suggest.

Taken by Kevin Joyce from Sidewinder Aviation Photography at Palmdale, California, widely known as “Skunk Works” LM’s Advanced Development Program Facility (that is to say, where some of the most futuristic “black projects” are developed), the photos show a new, big camera installed underneath the nose section of a Dragon Lady landing at Air Force Plant 42.

Any idea what it can be? Just a new wide-angle hi-rez camera?


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://theaviationist.com/wp-content/uploads/2015/09/U-2-Palmdale.jpg]
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #124  
ישן 05-10-2015, 03:46
  מיקיטל מיקיטל אינו מחובר  
מערכות מודיעין חוזי (IMINT), מערכות חישה גילוי והתרעה - חלל, אויר, ים ויבשה. התנהלות ביטחונית, תעשייתית וחוזית בינלאומית
 
חבר מתאריך: 08.03.05
הודעות: 2,997
זיהוי המערכת בה התעניינת...
בתגובה להודעה מספר 123 שנכתבה על ידי strong1 שמתחילה ב "What’s this new camera installed on a U-2 spyplane spotted at Palmdale?"

מדובר במערכת החדשה של החברה האמריקאית United Technology Aerospace Systems- UTAS (לשעבר Goodrich Aerospace). שמה של המערכת: SYRES-2

זו מערכת מולטיספקטראלית המצלמת ב- 7 פסי תדר-אור נראה ובלתי נראה בספקטרום!.
http://defense-update.com/20110330_...ml#.VhHS7npVhBc

נגזרת ייצוא של המערכת הזאת הינה מערכת ה- DB110 המובילה כיום בעולם המערבי ובמספר מדינות מוסלמיות גם כן, והיא מותקנת על מטוסי ה- F-16, F-15,Raptor, ו- Orion כמו גם על מטוסי ביון אחרים וכן על מל"טים.

נערך לאחרונה ע"י מיקיטל בתאריך 05-10-2015 בשעה 03:50.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 23:08

הדף נוצר ב 0.26 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר