06-05-2009, 16:10
|
|
|
|
חבר מתאריך: 25.01.07
הודעות: 630
|
|
עותק של הסעיף בחוק ההסדרים
בתגובה להודעה מספר 19 שנכתבה על ידי צופה ורואה שמתחילה ב "תעש ואלביט מתעניינות ברכישת קו הייצור של טנק המרכבה"
ביטחון
218
התייעלות בייצור הביטחוני
מחליטים להטיל על שר הביטחון ושר האוצר למנות צוות בין -משרדי אשר יבחן חלופות בדבר אופן מכירת קו הייצור של טנק המרכבה )להלן – קו הייצור ( וכן בחינת הצורך בהעברת פעילויות אחרות של יחידת מרכז שיקום ואחזקה בצה "ל , כולן או חלקן , מחוץ לצה "ל . המלצות הצוות יוגשו לשרים עד ליום 30 בנובמבר . 2009 שר הביטחון ידווח לממשלה עד ליום 31 בדצמבר 2009 על המלצות הצוות כאמור בסעיף 1 לעיל . להטיל על שר הביטחון בתאום עם שר האוצר לבצע את כל הפעולות הנדרשו ת לצורך מכירת קו הייצור , כך שעד ליום 1 ביוני 2010 יושלם הליך מכירת קו הייצור . שר הביטחון ידווח לממשלה עד ליום 30 ביוני 2010 על השלמת המכירה כאמור בסעיף . 3
דברי הסבר
רקע כללי נתונים כלכליים ותקציב
צה "ל מבצע כיום מגוון רחב של פעולות ייצור , שיקום ואחזקה של ציוד צבאי , וזאת בעיקר באמצעות יחידת מרכז שיקום ואחזקה 7000 )להלן - מש "א ( , אשר מועסקים בו אלפי אנשי קבע ואזרחים עובדי צה "ל . במש "א מבוצעים , בין היתר , תהליכים של בניית הגוף של טנק המרכבה . מאחר שחלק מפעולות אחזקה שוטפות מחייבות הקצאת משאבים מיוחדת )ובכלל זה א נשי תחזוקה מקצועיים וטיפול בפרקי זמן קצרים ( הרי שמתקיימת הצדקה להשאירן במסגרת היחידות האמורות בצה "ל . לעומת זאת , בפעולות ייצור אשר אינן מחייבות הקצאת משאבים כאמור , אין חשיבות מבצעית בזהות הגורם המבצע . העלות הגבוהה של העסקת אנשי קבע ואזרחים בצה "ל גורמת לכך שבמקרים רבים עלות הייצור מחוץ לצבא הינה זולה ויעילה יותר מזו המבוצעת בתוך הצבא . הדבר נובע בעיקר מעלויות שכר ותנאים נלווים אשר עלותם גבוהה יחסית בצה "ל , קושי ביצירת גמישות תעסוקתית בתוך הצבא , והעובדה שמרכזי הייצור בצה "ל אינם נמצאים בסביבה עסקית תחרותית . בתחום הייצור האמור ישנם מספר גופים מחוץ לצה "ל אשר יכולים לבצע את הפעולות האמורות . לפיכך , במקרים בהם ישנה כדאיות כלכלית להעברת פעילות הייצור לתעשיות הביטחוניות או לחילופין ליזמים פרטיים , יש מקום לעשות כן . מכירת קו הייצור של המרכבה תביא לחיסכון מוערך של למעלה מסכום של 100 מליון ש "ח בשנה . העברת פעילות זו ל גופים אחרים צפויה ליצור מספר יתרונות נוספים מעבר להיבט התקציבי . כך למשל : ההעברה תאפשר לצה "ל להתמקד בליבת העשייה הצבאית , חיזוק וייצוב של התעשי ות הביטחוניות באמצעות צבירת ניסיון , ידע ומוניטין אשר ישמשו אותם להגדלת הייצור ולחתימה על חוזי ייצור ואחזקה עם גופים שונים בעולם כולו . לאור כל האמור , מוצע להנחות את שר הביטחון ושר האוצר לעשות את כל הפעולות הנדרשות למכירת קו הייצור של טנק המרכבה , וכן להקים צוות בין משרדי שייבחן את הצורך בהעברת פעילויות אחרות של יחידת מרכז שיקום ואחזקה בצה "ל , כולן או חלקן , מחוץ לצה "ל . השפעת ההצעה על מצבת כוח האדם יישום ההחלטה בדבר מכירת קו ייצור של טנק המרכבה צפויה לגרום להפחתה במספר האזרחים עובדי צה "ל , במשרתי קבע ובחיילי חובה .
כהרגלם בקודש, פקידי האוצר מנסחים את הסעיף בצורה פרובלמטית הנוטה לדעתם. חקיקה היוצרת דד ליין להפרטה עוד טרם הגשת המלצות הוועדה למעשה הופכת את הוועדה למיותרת. אם כבר חוקקתם חוק המכריח את משהב"ט להפריט עד אמצע 2010, למה לכנס וועדה? כסת"ח בירוקרטי כנגד הבג"צ הפוטנציאלי ושמסנדל את וועדת חוץ ובטחון. עוד שערורייה חוקתית...
מקור: http://www.shelly.org.il/files/reformot2009-10.PDF עמ' 218
_____________________________________
The Chrismas Truce
המשכיל בעת ההיא, ידום. (ספר עמוס, פרק ה' פסוק יג')
|