לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #25  
ישן 09-05-2009, 00:34
צלמית המשתמש של efekt
  efekt efekt אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 31.12.08
הודעות: 14,245
בתגובה להודעה מספר 24 שנכתבה על ידי Tal53 שמתחילה ב "סחטיין על השליפה המהירה והמוטעית."

נו, אז יכול להיות שטעיתי - טעות טועים טעינו
אגב, אם הטנק הנ"ל הוא אכן מג"ח 3, אז בויקיפדיה כתוב:
ציטוט:
המגח 3 היה למעשה ניסיון להביא את המגחים של צה"ל לרמתו של ה-M48A3, ולהתקין בהם את תותח ה-L7 הבריטי המצוין (שהיה בטנקי השוט). השינויים שנעשו היו:
  • תותח ה-90 מ"מ הוחלף בתותח ה-105 מ"מ L7.
  • צריחון המפקד שנחשב למטרד בקרב צוותי הטנקים הישראלי הוחלף בצריחון ישראלי נמוך פרופיל וללא מקלע ה- 12.7 מ"מ (בראונינג 0.5).
  • מנוע הבנזין הוחלף במנוע דיזל 750 כ"ס שעלה עליו בהרבה.
  • שופרה מערכת הקשר.
(ההדגשה היא שלי) וזה מה שגרם לי לחשוב שמדובר בתותח 105 מ"מ עם בלם לוע. בכל מקרה, האם יש טנקים עם תותח 105 מ"מ עם בלם לוע? ומה השיקול של לשים בלם לוע בטנק מערכה או לא? אם הוא לא בא על חשבון אורך הקנה ועל חשבון המפנ"ג, השיקול היחיד שאני יכול לחשוב עליו שלא לשים הוא שהבלם עלול להפגע ממכה פיזית, דבר דיי שכיח בלחימה, ולהתעוות ובכך להפריע לירי פגזים או בכלל למנוע אותם לגמרי...
_____________________________________
"אילו שמוכנים לוותר על חירות חיונית כדי להרוויח ביטחון זמני, לא ראויים לא לחירות ולא לביטחון - ומהר מאוד חסרים את שניהם."
-בנג'מין פרנקלין

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Carl Sagan
"If you wish to make an apple pie from scratch, you must first invent the universe"


תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #26  
ישן 09-05-2009, 15:10
  משתמש זכר דני קריאף דני קריאף אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.06
הודעות: 422
קצת היסטוריה על הפטונים בצה"ל + התייחסות לשאלה
בתגובה להודעה מספר 25 שנכתבה על ידי efekt שמתחילה ב "נו, אז יכול להיות שטעיתי -..."

הפטונים הראשונים שהגיעו מגרמניה היו מדגם M48A1 מאד דומים לA2C רק הכנפיים היו מעוגלות וידית ההילוכים הייתה ליד ההגה כמו בפיז'ו 404 למי שזוכר וברוב המכוניות האמריקאיות , במלחמת ששת הימים צה"ל " קיבל במתנה" טנקים רבים מהדגם הזה כשלל מהצבא הירדני , בטנקים אלו נעשה גם שימוש ע"י גדוד 46/401 במוצב המזח שתפקידם היה להטביע אוניות, בשני הדגמים הללו היו מסנני שמן בתוך הצריח , סיוט נוראי לנהגי הטנקים שהיו נאלצים מידי יום להוציא אותם לשטוף אותם עם בנזין או לחלופין עם חול דיונה וסמרטוט להחליף שמן ולהחזירם למקום , בהרבה מקרים עקב התעקמות הקליפסים שתפסו את מיכל השמן כל השמן נשפך לרצפת הצריח מה שגזל מהנהגים שעתיים של שינה בנסיונות ניקוי מתוך ה6 שעות..
להניע את שני סוגי הטנקים עם מנועי הבנזין היה סיוט - מדליקים 24 לוחצים על סטרטר בוסטר מניעים מנוע עזר , המט"ק והטען קשר עומדים על הסיפון עם מטפי כיבוי לפעמים היה לוקח רבע שעה עד שהטנק היה מונע , בצירוף בק- פאיירים שהרעידו את כל מחנה נתן.
את קורס המטקי"ם ביולי 67 עדיין עשינו על הA2 ובסוף 1967 הוחלפו כל הA2 לA3 עם מנועי דיזל ותותחי 105 מ"מ ,עולם אחר...
לגבי הבלם לוע[ סתר רשף] בתותחי ה105 מ"מ למיטב ידיעתי לא היו כאלה - ולא מהסיבות שאותן מנית לגבי הA3 בלטרון עם התותח 90 מ"מ ומסנני האויר שמעולם לא היה בשירות צה"ל מין הראוי לשאול את מיכאל מס שהוא אורים ותומים בנושא.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #32  
ישן 10-05-2009, 09:29
צלמית המשתמש של zragon13
  zragon13 zragon13 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 19.09.05
הודעות: 1,280
Magach3 is not the same as M48A3
בתגובה להודעה מספר 26 שנכתבה על ידי דני קריאף שמתחילה ב "קצת היסטוריה על הפטונים בצה"ל + התייחסות לשאלה"

I am not a veteran tanker like some of the very distinguished gentlemen here, but have long been a fan of the Patton tank series (and even built a M48A2 model when I was a kid).





I think that there may be some confusion with the exact models because the IDF and the original American designations sound similar but are not the same. Here are the main distinguishing features of the US models:




M48 original model- 90mm gun, low commander's cupola with MG on external mount, gas engine with flat deck, and closed rear. 5 return rollers and round fenders. This is the type in the photos above of the Jordanian tanks
M48A1- same as original model but with the 50 cal MG inside the large commander's cupola.





M48A2- 3 return rollers; gas engine but with familiar raised engine deck with exhaust grill in rear. Square fenders





M48A3- These were basically rebuilt A1s with same diesel engine as the M60 tank series but retained the original 90mmm gun. 5return rollers; familiar raised engine deck with exhaust grill in rear. Air filter boxes added and square fenders




ציטוט:


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


Bowen-McLaughlin-York, Inc., converted 578 tanks to M48A3 (Mod B) standard starting in 1967. The Mod B tanks differed from the earlier M48A3s by having armor framing running along the tops of the engine exhaust louvres, armor boxes surrounding the taillights, and an adapter ring incorporating vision blocks which raised the commander's cupola by about 5" (13cm). This, combined with a redesign of the cupola door, provided more room for the tank commander.





Becuase of the raised commander's cupala, I believe that the middle tank in the phot of towing the Merkava prototype is in fact a stock US M48A3 (Mod B). Perhaps this uncommon (in IDF) sample was not yet converted to regular Magach3 configuration because it was only being used for testing ?






Maybe Michael can give a more authoratative answer
?




M48A4 – never built. Designation was for proposed use of surplus new M60 turrets on existing M48 hulls



M48A5 – It is like the M48A3 but replaces the gun with 105mm and the large commander's cupola with the low profile Israeli Urdan version. Note that it was only made in 1975 from existing A1 and A3 models in order to increase the reserve stock of tanks after noting the great number of losses in the Yom Kippur war. I think this model is actually the closest one to the IDF Magach3
_____________________________________
Sorry for the English... I was a bad student in Hebrew school
אבל אפשר לענות לי בעברית


נערך לאחרונה ע"י zragon13 בתאריך 10-05-2009 בשעה 09:56.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #33  
ישן 10-12-2006, 23:00
  strong11 strong11 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.11.04
הודעות: 2,109
תגובה
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי benihartmann שמתחילה ב "תמונות מתהליך הפיתוח של טנק המרכבה"

בעת הצילום האלוף טל כבר לא היה ראש מנת"ק. במקביל למינויו של רא"ל דוד אלעזר, התמנה האלוף טל בינואר 1972 לסגן הרמטכ"ל וראש אג"מ והוריש את תפקיד ראש מנת"ק לתא"ל מנחם מרון, שנראה עומד לידו. מרון עצמו כיהן בתפקיד עד אוגוסט 1973, אז הועלה לדרגת אלוף והחליף את שמואל גורודיש כראש מה"ד.אל"מ ישראל טילן עומד שני משמאל ולובש מדי ב' אפורים, לימינו עומד אל"מ חיים ודאי (ולא מפקד יחידת הניסוי של החיל, שב 1972 היה עדיין בתקן סא"ל ולא אל"מ כפי שהיום). בעת הצילום תא"ל חיים דומי לא היה עתיד להיות קחש"ר אלא כבר היה קשח"ר בפועל מזה שש שנים כמעט (סיים את תפקידו בספטמבר 1973 והוחלף על ידי אל"מ אלעזר ברק). אם אינני טועה, שני מימין עומד תא"ל גרשון ארנטל, שהיה באותם הימים עוזר ראש אג"א והיום מכהן כדירקטור בחברת ממן הציבורית אולם צריך לוודא את זה. רביעי מימין עומד אל"מ עוזי עילם שהיה באותם הימים ראש יחידת המו"פ צה"לית שהוקמה על ידו ב 1969, תוצר של מיזוג מחלקת אמל"ח במפקדת קצין חימוש ראשי ויחידת המדען הראשי במשרד הביטחון. למרות החיוך על פניו של עילם, הרי שיחידת המו"פ שלו הייתה מעורבת בצורה חלקית בלבד בפיתוח טנק המרכבה ובפועל שררה תחרות עזה בינה ובין מנת"ק (האלוף טל התחלחל מהמחשבה שקצין חי"ר יוביל את פיתוח טנק המערכה העתידי ועמד על כך שתוקם מנהלת נפרדת לחלוטין, משותפת לחיל השריון וחיל החימוש). עילם, ממייסדי חיל הצנחנים, זכה בצל"ש הרמטכ"ל (שהומר ב 1973 לעיטור העוז) על חלקו כמ"מ בפעולת התגמול הגדולה בעזה ב 1955 (מבצע חץ שחור) ומאוחר יותר פיקד על גדוד 71 בהבקעת הקו העירוני בגזרת שכונת שיח ג'ארח במלחמת ששת הימים. אחרי שחרורו מצה"ל בשנת 1976 (כתא"ל) עמד לבקשת רוה"מ רבין בראש הוועדה לאנרגיה אטומית במשך עשור שלם (עד 1986), אחר כך היה ראש מנהלת פיתוח אמצעי לחימה ותשתית (מפא"ת) במשרד הביטחון במשך עשור נוסף (שוב לבקשת רבין, הפעם כשר הביטחון) ולאחר מכן הוביל את משלחת הרכש של משרד הביטחון במערב אירופה עד לפרישתו לגמלאות. עילם, חתן פרס בטחון ישראל, הוא בעל חברת ייעוץ.

נערך לאחרונה ע"י strong11 בתאריך 10-12-2006 בשעה 23:13.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #38  
ישן 12-12-2006, 09:31
צלמית המשתמש של סירפד
  סירפד מנהל סירפד אינו מחובר  
מנהל פורום צבא ובטחון
 
חבר מתאריך: 04.05.02
הודעות: 22,953
בתי האוסף
בתגובה להודעה מספר 36 שנכתבה על ידי גילילינג שמתחילה ב "איפה דגמי העץ צולמו?"

בא לבכות בכל פעם שהעניין הזה עולה - יש דגם עץ בודד שמאוחסן בצורה מבישה בבתי האוסף: הדגם נמצא בקצה הדרומי של הסככה, כאשר חצי ממנו חשוף לגשם/שמש/חריוני יונים ושאר ירקות. למרות שמדובר בדגם עץ עדין הוא מוצב במקום הכי חשוף, בזמן שבפנים סככת הרק"מ ההסטורי מוצבים טנקים עשויים מתכת שהשמש לא ממש תפגע בהם. והעלבון הסופי - הגאון שהציב אותו גם דאג שהצריח יהיה מופנה אחורה, כפי שנראה בתמונה העליונה. למי שרוצה להציע "למה לא מוציאים אותו החוצה ומסדרים אותו כמו שצריך?", אענה שאי אפשר כי הדגם נמצא בקצה הפנימי ולפני צריך להזיז כמה וכמה כלים אחרים - או בקיצור: תשכחו מזה.

כנראה שבשנים האחרונות הדגם נפגע בצורה כלשהיא, כי כיום החלק החשוף מכוסה ביריעת ברזנט צהובה ענקית. כמו שאמרתי - ביזיון מוחלט
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
גם כשלא היה הרבה, היה לנו הכל

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #39  
ישן 18-10-2011, 03:58
צלמית המשתמש של סירפד
  סירפד מנהל סירפד אינו מחובר  
מנהל פורום צבא ובטחון
 
חבר מתאריך: 04.05.02
הודעות: 22,953
דגם עץ (מוק-אפ) טרום-יצור 1:1 של טנק המרכבה
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי benihartmann שמתחילה ב "תמונות מתהליך הפיתוח של טנק המרכבה"

לאחר פרסום קיומו של הספר "חיל החימוש כמכפיל הכוח" באשכול של strong1, שוטטתי באתר האינטרנט של חיל החימוש ומצאתי סדרת תמונות נדירות של דגם העץ (מוק-אפ) בקנה-מידה 1:1שנבנה כחלק מתהליך הפיתוח של פרוייקט המרכבה. בחלק מהתמונות נראים טליק וישראל טילן - אבתיו של הטנק - מתדרכים קצינים ובכירי ממשלה על הדגם. למרבה הצער, דגם ייחודי זה נמצא כיום במוזיאון בתי האוסף שם הוא מאוחסן בתנאים עלובים ובלתי מתאימים אשר יביאו אותו אל סופו הבלתי נמנע...

בפרק הרלוונטי של הספר הנ"ל מצאתי את הפרטים הבאים:
ציטוט:
בניית הדגם
בסוף 1970 החלו ההכנות לבניית דגם מעץ לטנק. שלבי הפיתוח העקרוניים כללו כלהלן:
הכנת ג'יפ לבדיקת שדה הראיה של הנהג, שקיבל את הכינוי 'ג'יפ אוגנדי'.
- הכנת דגם מעץ בקנה מידה של 1:1
- ניסויי יציקת השריון ופלדות השריון.
- פיתוח מערכות ומכללים עיקריים, בדיקתם וניסוייהן.
- בניית אב-טיפוס.
- בניית דגם מלווה בבדיקות וניסויים.

תוך כשנה, באפריל 1971 הושלמה בניית דגם העץ, הג'יפ ותובה מפלדה רכה, שההוצאות לבנייתם ובכלל זה בינוי, צב"ם ושכר עבודה, עמדו על כ 6.5- מיליון ל"י. בשלב הראשון פיסלו דגם מוקטן מפלסטלינה ולאחר מכן דגם מעץ, שדימה את הטנק, במטרה לקבל את צורת הטנק. על הצוות היה 'לתרגם' את רעיונותיו המיוחדים של טילן לשפת מעשה, דבר שלא היה קל כלל ועיקר ולחזור ולשאול אותו למה התכוון. היה זה תפקידו של מושקו, שלא היה מהנדס ולכן הרשה לעצמו לשוב ולבקש הבהרות מטילן, מאחר והמהנדסים שבצוות התביישו לעשות כן.
במקביל לבניית הדגם, נבנו גם שני אבי-טיפוס במטרה לבחון את הקונספצייה, את המערכת האוטומטיבית, את יכולת הירי מתוך הטנק ובאופן כללי, לוודא, שניתן יהיה לבנות נבנה על פי הצעת הקחש"ר דומי והוא ,moke up- את הטנק בצורה שתוכננה. אחד מהם, הנועד לבחון, טרם נבנה דגם מפלדה, נושאים כמו שדה הראיה, הנגישות ויכולת התנועה.

מידע נוסף מופיע בפרק על טנק המרכבה בספר "מש"א 7100 - בידיהם חושלה הפלדה" מאת משה גבעתי:
ציטוט:
בספטמבר 1970 הוחלט לבנות דגם עץ של הטנק, והמשימה הוטלה על יחידת הפיתוח של חיל ההנדסה (יפת"ח) בצריפין. באוקטובר 1970 פורסם האפיון המבצעי שלו. בתחילה נבנה ביפתח דגם עץ של חרטום הטנק בלבד; הדגם הובא לב"מ לדגמים של מפעל 1, הורכב על ג'יפ מיוחד, שנרכש בחו"ל ושבו ניתן היה להרכיב את ההגה גם בצד ימין וגם בצד שמאל. הותקנו בו מכשירים שונים והוא הועבר לשטח הניסויים בנגב, כדי לבדוק את שדה הראייה של הנהג, משום שעל-פי התוכנית יֵשב הנהג בטנק המרכבה הרחק מן החרטום בשל מיקום המנוע מלפנים. בדגם נערכו ניסויים בתנאי שטח קשים ומגוונים. בתחילה תוכנן, שנהג הטנק יֵשב בצד השמאלי של הטנק, לאחר מכן נשקל מיקומו בצד ימין, ולבסוף שיכנע גולן את המתכננים, שמיקומו הרצוי הוא בצד שמאל.
...

באפריל 1971 הסתיימה ביפת"ח בניית דגם עץ מושלם של טנק המרכבה, והוא הוצב בב"מ 8. על הדגם הזה נערכו ניסויים רבים והוכנסו שיפורים בהתאם. מהנדסי רפ"ט עבדו בבית המלאכה ללא לֵאוּת יומם ולילה. כל פריט וכל מערכת שתוכננו עבור הטנק, נבנו ראשית מעץ, הורכבו לתוך הדגם ונבדקה התאמתם. בדגם הורכבו כסאות אנשי הצוות ואנשים הוכנסו לתוך הדגם כדי לבדוק את נוחות הפעולה של אנשי הצוות. הורוביץ ורפן ישבו שעות רבות בתוך הדגם ותרמו מנסיונם באשר לנוחות ההפעלה של המערכות השונות. נבחנה גם התאמתו של המנוע לדגם. כאשר דגם העץ היה מוכן הוזמן משה דיין, שר הביטחון, לראות אותו. על צוות העובדים שסייע בבניית הדגם פיקחו מנהלי העבודה אלברט כהן ויוחנן מגור.


מאחר והתמונות המקוריות קטנות מאוד, הגדלתי אותן מעט להקלת הצפיה.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

"הג'יפ האוגנדי"
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
גם כשלא היה הרבה, היה לנו הכל


נערך לאחרונה ע"י סירפד בתאריך 18-10-2011 בשעה 04:25.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 16:22

הדף נוצר ב 0.10 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר