16-01-2008, 22:22
|
|
|
|
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 3,819
|
|
ישראל מייצאת חלקים רבים עבור מנועי הסילון הכי מהמתקדמים בעולם. מפעל מנועי בית שמש מייצר מנועי סילון וחלקים, ותעשייה אוירית מתחזקת מנועי סילון. קיים בסיס ידע ברמה סבירה למדי. כך שאנחנו לא מתחילים בליגה הנמוכה.
דפ"א 1: עבור מדינה כמו ישראל, פיתוח מנוע סילון מתקדם היא משימה לאומית, מבחינת תקציב וכוח אדם, אבל זה אפשרי. על הכדאיות אפשר להתווכח (אני בעד פרוייקט לאומי שכזה).
דפ"א 2: שיתוף פעולה בינלאומי לפיתוח עצמאי של מנוע סילון מתקדם, עם מדינות ידידותיות כמו הודו, סינגפור, דרום קוריאה, יפן (שיש לה רשיונות לייצר מנועי מטוסים אמריקאים), אוסטרליה (למרות שלהם שזה הכי פחות דחוף).
דפ"א 3: ישראל יכולה לחסוך את כל זה, אם תרכוש זיכיון לייצור מנועים מרוסיה בריטניה (רולס רוייס) או ארה"ב.
שוב, משיקולי כדאיות, האיום בחרם אפקטיבי על ישראל בנושא חלקי חילוף למטוסים נראה רחוק. בעידן הגלובליזציה נעשה רק קשה יותר להטיל חרמות ואימברגו מסחריים. תמיד יהיה הסוחר העצמאי עם הסחורה המתאימה.
מרגע שיש זיכיון, (זמן ותקציב) אפשר להכניס את המנוע לתהליך שיפור מתמיד, תכנון מחדש ולקבל מנוע כמו הישן רק עם אחזקה קלה יותר, וביצועים קצת יותר טובים.
_____________________________________
"כדי להכות באויב יש למלא את החיילים בחימה [על האויב]"
על החיילים להאמין בצדקת הטיעון למלחמה".
סון טסו - אומנות המלחמה
|