29-01-2010, 00:34
|
|
|
חבר מתאריך: 28.01.10
הודעות: 11
|
|
לגבי התהליך ...
שוב , זה מאוד תלוי במצלמה ובאובייקט.
ישנם מצלמות אשר יצלמו במה שנקרא ONE-SHOT ב -RGB ,ואז המצלמה מתרגמת לבד את הצבע על פי אורכי הגל שמשדר האובייקט - כמו כל מצלמת CANON או NIKON וכו'....
במצלמה כמו ה-SBIG אשר מצלמת ב-MONOCHROME דרך פילטרים .... אני יסביר ...
לפני המצלמה ישנו גלגל פילטרים - 8 פילטרים במקרה שלי :
RED , GREEN , BLUE , LUMINANCE , Ha , Hb , SII , OIII
כל פילטר חוסם את כל החלק מהספקטרום של האור מלבד החלק שהוא אמור להעביר.
ה- RGB מעבירים חלק נרחב מהספקטרום , אבל אם זאת קיימים פילטרים NARROWBAND
כגון ה: Ha , Hb , SII , OIII -שמעבירים חלק קטן מאוד מהספקטרום של האור בהתאם לפילטר.
הפילטר LUMINANCE מעביר את כל ספקטרום האור מלבד INFRA RED - השימוש בו זה כבר עניין של עיבוד ....
התמונה הראשונה (NGC2246) צולמה בפילטרים NARROWBAND נטו. במקרים האלו יש שני אסוכולות למיפוי הצבע : (מקובל בערפיליות בלבד)
1: HA -RED SII -GREEN OIII-BLUE
האסכולה השנייה נקראת HUBBLE PALETTE , שזו גם הדרך שטלסקופ החלל אבל מצלם ומעבד את הצבע: HA-GREEN SII- RED OIII-BLUE
גלקסיות מלצמים ב-LRGB ולפעמים מוסיפים HA לאדום על מנת לקבל את האזורים של המימן בגלקסיה.
לגבי הצפייה באובייקטים בטלסקופ : מרבית האובייקטים המצולמים אינם ניתנים לצפייה כלל , לעומת זאת אלה הניתנים לצפייה כמובן יראו בשחור לבן .
העין האנושית איננה מספיק רגישה לאור ורואה טווח צר מאוד מתוך ספקטרום האור , בנוסף על כך המוח האנושי "מפצה" על החוסר באור "ומוותר" על הצבע על מנת שתראה משהו בכלל .
אגב לגבי הילת האור מאחור .... כן שם אנחנו מצלמים לרוב , השמיים שם מצויינים אך לא מושלמים אנחנו מצלמים שם בעיקר מטעמי נוחות (חשמל , פונדק וכו'....) והמארחת המקסימה - ויני . אם כי הילת האור הזאת הינה בדרום , שהוא מקום שבכל מקרה איננו מצלמים שם ( אנו מצלמים בעיקר במזרח ועד למערב ולפעמים בצפון).
טל
|