15-03-2005, 03:40
|
|
|
חבר מתאריך: 31.10.04
הודעות: 465
|
|
אוקיי...
קודם כל ברוך הבא לישראל!{כל הכבוד שהחלטת לעשות עלייה ועוד להתגייס לצבא}
תראה:
מערך הנ"מ מחולק ל2מסלולים עיקרים והם המתניע{סטינגר\מחבט\רמית}וטק"א{פטריוט\הוק\"חץ"}.
עכשיו אני יכול רק להגיד לך ממש בקצרה שאם תבחר במסלול ה"מתניע" אז השירות שלך יהיה יותר קרבי,ותהיה המון בשטח,ותתעסק המון עם נשק.
מנגד השירות במסלול ה"טק"א" הוא בדיוק ההפך השירות שלך כמעט שלא יהיה קרבי,ואתה תהיה רוב הזמן בבסיס עורפי{כלומר רחוק מהגבול}ואתה תתעסק המון עם מכ"ם.
אז אתה צריך להחליט מה שהכי טוב בשבילך,לאיזה כיוון אתה רוצה ללכת{להיות פייטר או להיות עם תפקיד שלא דורש מאמץ}
בנוגע למה שדוד שלך אמר:
לא יודע עד כמה זה נכון,כי היום כל החטיבות חי"ר טוחנות ללא יוצא מן הכלל שמירות,תאמין לי גם הטירונים בצנחנים חורשים שמירות,אני יכול לומר לך שלחבר'ה מטק"א בהחלט אין פעילות מבצעית,והדבר הכי קרוב שקשור למשהו מבצעי שהם עושים זה אוליי שמירות פה ושם,אבל רוב הזמן הם מתפעלים את סוללת הטק"א.
במערך המתניע זה סיפור שונה לחלוטין,יש לא מעט פעילות מבצעית,אם תגיע למשל לסטינגר אז זה חי"ר לכל דבר,יש ללוחמים שם את הפק"ל הכי כבד בצה"ל{טיל סטינגר 16.7ק"ג}ואתה צריך להיות עם אופי מסוים כדי להצליח שם,וכמובן שיש את המחבט,שזה שילוב קטלני של טילי סטינגר+מערכת תצפיץ משוכלל+תותח וולקן20ממ,במהלך מלחמת של"ג לוחמי הנ"מ במערך המתניע{חובט-נגמ"ש וולקן}השתתפו לא מעט בפעילות מבצעית בלבנון,גם נגד מחבלים על השטח וגם נגד מטוסים בשמים.
אני מציע לך בחום רב להכנס לסקירה שהכנתי בתחום הנ"מ:
http://www.fresh.co.il/vBulletin/showthread.php?t=41481
שם יש פירוט מקיף על כל מערכות הנשק בנ"מ+ליניקים למערכות באתר של חיה"א שם מפורט יותר בקפידה על המערכות ההסטוריה הפיתוח וכ'ו....
כמו כן מפורט שם על הטירונות שנעבור,בסיס הטירונות,נשק שנקבל וכ'ו...
מקווה שעזרתי לך,בשמחה ניר.
*אוקיי מצאתי משהו שאוליי יוכל לעזור לך,זה מהאתר של חיה"א וזה אגף הנ"מ באנגלית,ככה אוליי יהיה לך קל יותר לקרוא על המערכות ולהבין.
http://www.iaf.org.il/Templates/Air...subfolderID=236
בהצלחה.
_____________________________________
חתימתכם הוסרה כיוון שלא עמדה בחוקי האתר. לפרטים נוספים לחצו כאן.
נערך לאחרונה ע"י Niro1985 בתאריך 15-03-2005 בשעה 03:47.
סיבה: סתכלו מה השעה!!!זאתי הסיבה
|