לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #8  
ישן 06-04-2012, 14:11
  גיל חזקיה גיל חזקיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.04.08
הודעות: 4,322
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי קרן-אור שמתחילה ב "השאלה היא האם ch-53K מתאים..."

האמת היא שח"א כמעט ורכש את הצ'יינוק במסגרת המכרז המקורי של המסוק הכבד העתידי של ח"א.
ברגע האחרון התהפכה הקערה על פיה בעקבות המלצה של טייס הניסוי של ח"א שטס על שני המסוקים שהיסעור עדיף מהצ'יינוק - זאת למרות שכבר סוכם עקרונית לרכוש את הצ'יינוק וכבר הועבר התקציב המתאים.

ההמשך ידוע.
קו הייצור של היסעור נסגר ב 1975 ומפעיליו יוצאים מגדרם על מנת לשמור על כשירות המסוקים. (השמשת מסוקים שקורקעו,קניבליזציה וכו)
לעומת זאת,הצ'יינוק הפך להצלחה מסחרית כשפס הייצור שלו נשאר פתוח עד היום.
_____________________________________
"השגנו את מטרתינו בנחישות ובעוצמה שלא לאפשר לערבים המשוגעים האלה להשיג נשק גרעיני.
אנחנו לא חוששים מאותן 'נשמות טהורות',שכל התנינים בנהרות דרום-אפריקה לא יוכלו לספק להן די דמעות שיוכלו למחות את צביעותן,ובטוחני שאתה מבין אותנו היטב".

רא"ל רפאל איתן במברק אל שר ההגנה הדרום אפריקני מגנוס מאלאן מיד לאחר תקיפת הכור בעיראק.


נערך לאחרונה ע"י גיל חזקיה בתאריך 06-04-2012 בשעה 14:13.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #20  
ישן 12-04-2012, 20:55
  משתמש זכר קרן-אור קרן-אור אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.09.06
הודעות: 10,353
בתגובה להודעה מספר 18 שנכתבה על ידי yanivib137 שמתחילה ב "מה לגבי מסוקים אחרים ?"

ציטוט:
100 מיליון $ למסוק סער נשמע Over kill רציני ביותר. מה לעזאזל הם דחפו שם שהגיעו למחיר של F-15I ? $...

Ch-53K הוא לא מסוק סער אלא מסוק תובלה כבד. אני מניח שבתחום הזה (נשיאת אמצעים של המארינס מעבר לאופק אל החוף) הוא יהיה מצוין. כפי שנחמיה ציין, הוא בנוי מחחומרים מרוכבים- מן הסתם, כדי שמשקלו הריק יהיה מזערי, ויוכל לשאת כמה שיותר מטען ו/או דלק. "מסוקי הסער" העתידיים של המארינס יהיו V-22.

ציטוט:
כשאני קורא על מחירים כאלו אני נזכר באותו בחור אוסטרלי שפיתח טיל שיוט בעלות של 5K $...

יש לך מקור? בלי לדעת כלום על המיקרה המסוים, אני מניח שהוא ויתר על "דרישות מופרזות" כמו הוכחת עמידות בתקנים צבאיים לתנאי סביבה, EMI/RFI, בטיחות חומרי נפץ, מערכת אבטחת איכות, הוכחת ביצועים בניסויים מבוקרים וכו'.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #29  
ישן 20-04-2012, 15:48
צלמית המשתמש של רועי AZ
  רועי AZ רועי AZ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.01.05
הודעות: 13,766
שחקן נוסף במרוץ
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי yanivib137 שמתחילה ב "סיקורסקי CH-53K"


תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #30  
ישן 12-10-2012, 14:15
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,291
Facebook profile
עוד צעד בפיתוח ה CH-53K
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי yanivib137 שמתחילה ב "סיקורסקי CH-53K"

במרץ 2011 חברת סיקורסקי פתחה את קו ההרכבה של המסוק בפאלם ביץ' בפלורידה (FAFO).
בשלב ראשון (SDD), חמישה אבות טיפוס ניבנים במפעל הזה ויחלו ניסויי טיסה.
כמו כן ניבנו שני מבנים בלבד לניסויי קרקע (Ground Test Vhicle) במפעל סיקורסקי בקונטיקט והועברו אל פאלם ביץ' להרכבה סופית של מערכות ותחילת ניסויי קרקע, לאחרונה הושלמת הרכבת הראשון.

מחצית 2011 - המבנה כפי שהגיע מקונטיקט (צילומים: חברת סיקורסקי)
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

אוקטובר 2012 - מסוק (מבנה ומערכות) ניסויי הקרקע הראשון יוצא מפס ההרכבה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

סירטון להורדה כאן

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #35  
ישן 30-12-2012, 23:46
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
מה חושבים ב GAO על ה CH-53K?
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי yanivib137 שמתחילה ב "סיקורסקי CH-53K"

CH-53K Helicopter Program Has Addressed Early Difficulties and Adopted Strategies to Address Future Risks

http://www.gao.gov/new.items/d11332.pdf

טוב בניגוד לנימה הביקורתית מאוד כנגד ה F-35 וה F-22 שאכן מסובכים ממנו בסדר גודל, ה GAO בסה"כ מרוצה מהאמצעים שננקטו כדי לגדר סיכונים נוספים לאורך הפרויקט, הגם שהעקיצות ערסיות על חלמאות עסקית ממשיכות פה ושם.
1. חיל הנחתים הגדיל ב 2008 את צפי הרכישות שלו מ 156 חתיכות ל 227 בגלל שבאותה שנה התקבלה החלטה להגדיל את סד"כ הנחתים מ 174K לוחמים ל 202K לוחמים בעקבות הלחימה הקשה בעירק ובאפגניסטן.
2. כתוצאה מכך גדלה עלות הפרויקט ב 40% - ל 25.5 מיליארד דולר (בלתי נתפש)
3. מקץ 3 שנים (ראשית 2011) הודיע שר ההגנה האמריקני על צפי להקטנת סד"כ חיל הנחתים בחזרה למימדיו המקוריים וזאת עם השלמת הנסיגה מאפגניסטן בסוף 2014, קרי 4-5 שנים טרם כניסתו של דגם ה K לשימוש.
4. בפועל טרם צומצם היקף הרכישה הצפוי
5. בעיות בתהליך הפיתוח הביאו לכך שהכניסה לשימוש תתעכב ב 3 שנים - משלהי 2015 לאמצע 2018
6. תוצרי העיכוב הנ"ל הם הארכת חיי דגם ה E המיושן, גידול משמעותי בעלויות התחזוקה (בגלל הצורך לתחזק מסוקים מתיישנים לאורך שנים נוספות) ופגיעה ביכולות האופרטיביות חיל הנחתים בגלל יכולותיהם המוגבלות של המסוקים הישנים וזמינותם הנמוכה בהשוואה לדגם ה K.
7. ואיך אפשר בלי דוגמא עסיסית לחלמאות עסקית - כמו דגם ה E, גם ה K כמובן גדול מדי להובלה בתוך תא המטען של ה C-5 על כן יש צורך לפרק ממנו את הרוטורים טרם העמסתו. רק מה, היצרן "הקטין ראש" (או יותר נכון אימץ פרשנות מקילה לדרישת הלקוח הסופי) ותכנן את הרוטורים כך שהם יארזו כערכה אחת בתוך מטוס C-5 שני, פתרון בזבזני לכל הדעות. כאשר הדבר התגלה היה צורך לתכנן מחדש את הערכה כך שתיכנס באותו ה C-5 שמטיס את ה K עצמו.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

נערך לאחרונה ע"י strong1 בתאריך 30-12-2012 בשעה 23:49.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #39  
ישן 31-12-2012, 20:41
צלמית המשתמש של MS_Rogue
  משתמש זכר MS_Rogue MS_Rogue אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 03.03.10
הודעות: 17,061
בתגובה להודעה מספר 38 שנכתבה על ידי D-9R שמתחילה ב "אני לא מומחה לתעופה אבל עדיין..."

ראשית, אתה לא יכול לקרוא לCH-53 סוס זקן ואז להציע את השִינוּק (זו ההגייה הנכונה) כמחליף - כיוון שהשינוק זקן יותר מהCH-53 במשהו כמו חמש שנים בשירות אם אני זוכר נכון (אם אני טועה, מישהו פה כבר יתקן אותי ).

שנית, אתה לא יכול לטעון שהשינוק יסכן את החיילים שלנו פחות כיוון שגם לו היו התרסקויות נוראיות (כולל אחת עם 47 הרוגים בגרמניה). באופן טבעי, כשמסוק או מטוס נוסעים עמוס אנשים מתרסק זו טרגדיה נוראה בגלל כמות האנשים, ועדיין אין זה אומר שהכלי עצמו לא אמין או מסוכן. היסעורים משרתים בצה"ל כבר שלושים שנה ויותר אם זכרוני אינו מטעני ובפרק זמן זה בלתי נמנע שיהיו תאונות. אני לא כל כך מכיר את הסטטיסטיקה אבל לא אופתע אם כלים אחרים של חיל האוויר סובלים מהרבה יותר בעיות ותאונות אך בגלל שהם נושאים איש צ"א אחד או שניים תאונה שלהם לא "נחשבת" כמו תאונת יסעור...
_____________________________________
מר רוג - כי החיים קצרים מדי לשמות מלאים

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #60  
ישן 01-05-2016, 23:42
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
USMC buys long-lead items for Sikorsky CH-53K production
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי yanivib137 שמתחילה ב "סיקורסקי CH-53K"

https://www.flightglobal.com/news/a...-produc-424581/

The US government has made its first down payment for post-development, operational Sikorsky CH-53K King Stallions, with $25 million awarded to the Lockheed Martin-owned helicopter manufacturer last week for long-lead parts. The US Marine Corps plans to acquire 200 CH-53K super-heavy-lift helicopters to replace its war-weary fleet of E-model Super Stallions for the transport of troops and heavy cargo into battle.

US Naval Air Systems Command (NAVAIR), which runs the development programme, says the money buys parts for six aircraft. The first low-rate initial production (LRIP) lot buys two aircraft and Lot 2 buys four. NAVAIR says the Pentagon is scheduled to complete a "Milestone C" review of the CH-53K programme in the second quarter of 2017, which will authorise production of the first two aircraft in Lot 1.

Six aircraft are already being assembled as part of the engineering and manufacturing development (EMD) programme, including two that are currently flying and four more ordered in 2013 to support operational evaluations and mission testing.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #91  
ישן 17-11-2019, 16:59
  TrrOiK TrrOiK אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.18
הודעות: 638
חיל הנחתים משלים בדיקת מערכת שחרור נורים\מוץ AN / ALE-47
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי yanivib137 שמתחילה ב "סיקורסקי CH-53K"

במסגרת תהליך הסמכה לכשרות מבצעית ראשונית, חיל הנחתים משלים בדיקת מערכת שחרור נורים\מוץ AN / ALE-47.
מקור:
https://defence-blog.com/news/u-s-m...re-testing.html
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

במקביל, פרסום באתר הטוויטר הרשמי של המרכז לפיתוח לחימה (CCDC) של צבא ארה"ב.
על כך שחברת בואינג התקינה את המנועים המתקדמים T408 של ה CH-53K במסוק מתוצרתה CH-47.
המסוק נמצא בשלב זה במבחני קרקע, לפי טיסת בכורה.
בכוונתה להציע את הדגם ללקוחות חדשים, וכן אפשרות שדרוג למסוקים קיימים.
המסוק יוכל להציע עלות תועלת (כושר נשיאה,חסכון בדלק,טווח) טוב משמעותית מזוג המנועים הנוכחיים
ובכך יוכל לסגור פערים מול מסוק התובלה הכבד של לוקהיד (כזכור ב CH-53K מותקנים 3 מנועי T408-GE-400).
מקור:
http://galaxiamilitar.es/primer-vis...super-potentes/
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

על המנוע המתקדם באתר היצרנית GE.
https://www.geaviation.com/military/engines/t408-engine
https://www.geaviation.com/sites/de...ochure-t408.pdf
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #96  
ישן 12-02-2020, 12:57
  TrrOiK TrrOiK אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.18
הודעות: 638
עדכון סטטוס.
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי yanivib137 שמתחילה ב "סיקורסקי CH-53K"

לאחר יותר מ- 1,500 שעות של מבחני טיסה בשנה שעברה, משרד ההגנה האמריקני שלח מהנדסי מטוסים של סיקורסקי בחזרה ללוח השרטוט עבור מספר אלמנטים ממסוק חיל הנחתים החדש CH-53K.
הבעיות כוללות את מה שחיל הים כינה "אמינות נמוכה" של תיבת ההילוכים הראשית של הרוטור, אשר נועדה להישאר פעולה עד 30 דקות לאחר אובדן כל השמן בתמסורת. בעיות מבניות בזרוע הזנב והרוטורים.
השפעת הגז החם החוזר למנועים (דווח בעבר וצוין בהמשך שנתנו פתרונות) כמו גם התחממות יתר בתא המנוע.
בנוסף, הטייסים היו אמורים להתחיל במבחני טיסה החודש באמצעות תוכנת בקרת טיסה מתוקנת, לאחר שהצי הגדיר "מצב תקלה "שעלול לגרום לטייסים לאבד שליטה על המטוס בזמן שהמריאו.
חברת סיקורסקי הוסיפה מתג עקיפה כדי לאפשר לטייסים לעבור לשליטה ידנית במהלך ההמראה.
החברה הצליחה לתת פתרון ליותר ממאה כשלים שציטט חיל הים, כאשר שני תריסר עדיין עומדים בזמן עדכון התוכנית על ידי הפנטגון.
מקור:
http://galaxiamilitar.es/el-departa...es-de-sikorsky/

https://www.youtube.com/watch?time_...eature=emb_logo
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #98  
ישן 24-06-2020, 16:40
  TrrOiK TrrOiK אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.18
הודעות: 638
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי yanivib137 שמתחילה ב "סיקורסקי CH-53K"

עוד כתבה ממוחזרת ברובה על בחירת מסוק הסער הכבד הבא לח"א.
עם זאת פרטים מעניינים שכנראה יובילו לבחירתו של המתחרה CH-47F\G
ציטוט:
אנשי צוות אוויר הצביעו על נקודות קריטית נוספת - המסוק (CH-53K) לא תוכנן במקור עם מנוף נשיאה לחילוץ. צוותי סיקורסקי-לוקהיד מרטין הבהירו כי אין בעיה לצרף לו מנוף, בדומה ליסעור.
אולם, צוותי האוויר שבחנו את המסוק הדגישו כי "כרית האוויר" - הרוח שמייצרים שלושת המנועים עם הרוטור המרכזי ומייצרת ענק אבק עצום ומסוגלת להעיף אבנים גדולות ולדרדר סלעים - עוצמתית מאוד,
באופן שיהיה קשה מאוד להעלות ולהוריד צוותי חילוץ ומחולצים באמצעות חבל. מדובר בנקודה רגישה לדברי אנשי צוות אוויר, מאחר וייעודו של המסוק הכבד הוא בין היתר חילוץ ממקומות מורכבים
שבהם לא ניתן לנחות כמו ואדיות, נקיקים, הרים וים. על החתימה המכ"מית שלו והרעש שהוא מייצר מתקיים ויכוח בין המומחים, שעדיין לא נפתר.

מקור:
https://news.walla.co.il/item/3368917
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #101  
ישן 20-08-2020, 12:28
  משתמש זכר קרן-אור קרן-אור אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.09.06
הודעות: 10,353
בתגובה להודעה מספר 100 שנכתבה על ידי SIMONL שמתחילה ב "ניתוח מעניין- בדגש על הצרכים של הגרמנים."

הרבה ססמאות על חדשנות ולחימה ברשת (שמתעלמות מכך שהמתחרה הוא לא CH-47A משנות השישים אלא CH-47F מעודכן), וכמה עובדות:

- נושא משטחי מטען 463L- מתאים להפצה מהירה של מטען שמובל במטוסי תובלה. נניח, אם פורסים במהירות כוח במדינות הבלטיות, 1500 ק"מ מגרמניה. רלוונטי לנו?

- שלושה מתלי מטען שונים: כנ"ל, מייעל הפצה של מטען

- קיבולת נשיאה: בתרגיל הסקה של בריגדה, הצ׳יינוקים (ההולנדים) היו צריכים 6 סבבי הסקה- הסיקורסקי היה עושה זאת בסבב או שניים (והוא גם יקר פי 3..)

- גמישות, פוטנציאל גדילה, קישוריות, עיבוד מידע והצגתו לטייסים, לנוסעים ולאנשי התחזוקה- קשה להעריך כמה זה חשוב.

מה שכן- אני חשבתי שהיסעורים בגרמניה נרכשו כדי לנייד צוותי נ״ט שייחסמו פריצות סובייטיות. לפי הפוסט הזה, נראה שהם נועדו בעיקר ללוגיסטיקה. מעניין.

נערך לאחרונה ע"י קרן-אור בתאריך 20-08-2020 בשעה 12:39.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #102  
ישן 20-08-2020, 13:36
צלמית המשתמש של ביטיס
  ביטיס ביטיס אינו מחובר  
מומחה ללוחמת חי"ר, סיור וצליפה
 
חבר מתאריך: 06.12.04
הודעות: 21,060
בתגובה להודעה מספר 101 שנכתבה על ידי קרן-אור שמתחילה ב "הרבה ססמאות על חדשנות ולחימה..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי קרן-אור

מה שכן- אני חשבתי שהיסעורים בגרמניה נרכשו כדי לנייד צוותי נ"ט שייחסמו פריצות סובייטיות. לפי הפוסט הזה, נראה שהם נועדו בעיקר ללוגיסטיקה. מעניין.

זו היתה המטרה של הצנחנים שלהם.
_____________________________________
There are three kinds of lies: lies, damned lies, and statistics

"After the uprising of the 17th of June the Secretary of the Writers Union had leaflets distributed in the Stalinallee
stating that the people had forfeited the confidence of the government and could win it back only by redoubled efforts.

Would it not be easier in that case for the government to dissolve the people and elect another?" -Bertolt Brecht

I remember very vividly, a few months after the famous pacifist resolution at the Oxford Union visiting Germany and having a talk with a prominent leader of the young Nazis. He was asking about this pacifist motion and I tried to explain it to him. There was an ugly gleam in his eye when he said, "The fact is that you English are soft". Then I realized that the world enemies of peace might be the pacifists - Robert Hamilton Bernays -

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #107  
ישן 06-01-2021, 10:35
  TrrOiK TrrOiK אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.18
הודעות: 638
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי yanivib137 שמתחילה ב "סיקורסקי CH-53K"

ידיעה לא רשמית על המלצת ח"א לרכש CH-53K
אם אכן נכון, די מפתיע.
יתכן שנוכח נסיגת הגרמנים (בשלב זה) לוקהיד מרטין\סיקורסקי נתנו הצעה שלא ניתן לסרב לה,
לו רק כדי להכריז על עסקת יצוא ראשונה..
ציטוט:
עוד מאשר גורם במשרד הביטחון שהמלצת חיל האוויר היא לרכוש מסוקים מסוג CH-53K מתוצרת חברות "לוקהיד מרטין-סיקורסקי".
גם במקרה זה מדובר ברכש הנחשב לדחוף במיוחד לאור מצבם של מסוקי היסעור של חיל האוויר, שמנסה להחליף אותם מאז שנת 2009.
לדברי הגורם, המלצת הצוות שמינה חיל האוויר הייתה לטובת מסוק ה-K למרות הפערים במחיר שבינו לבין המתחרה, מסוק הצ'ינוק מתוצרת חברת בואינג.
"נאלצנו לבלוע צפרדע לא קטנה", אמר הגורם בנושא אך הוסיף, כי בטווח הארוך העניין מתאזן בשל מה שנקרא 'עלות מעגל חיים' של המסוק.
מקור:
https://www.mako.co.il/pzm-magazine...1fc1d671027.htm

נערך לאחרונה ע"י TrrOiK בתאריך 06-01-2021 בשעה 10:39.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #119  
ישן 28-02-2021, 08:34
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,291
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 118 שנכתבה על ידי TrrOiK שמתחילה ב "[QUOTE=ArmouredDov_D9]האם..."

ואולי עכשיו עם הרכש הישראלי כן יעשו דגם ללא מנגנוני קיפול? הרי זה מצב של הורדת מערכת ולא הוספת מערכת.
גרמניה לדוגמה התעניינה ב K כמחליף ל G, בינתיים ירדה מזה בגלל המחיר אבל המתינה לראות מה אנחנו נבחר.

אם בעקבות ההזמנה הישראלית תבוא הזמנה גרמנית אז ההצדקה כבר גדלה וכך גם עם יפן ובמקביל לוקהיד מרטין תוריד את מחיר היחידה כפי שקרה עם ה F-35.
(זוכרים שב 2010 אנחנו הראשונים שהזמנו 19 מטוסים במחיר של 2.75 מיליארד דולר? תראו מה קרה מאז, זה עשה באז בעולם והמחיר נפל ל 80 מיליון דולר ליחידה)
חיהא"א וצבא ארה"ב אינם מפעילים את הסי סטליון או הסופר סטליון אז אין כאן לכאורה המשכיות אבל אולי בהמשך גם הם יראו את הפוטנציאל כמחליף לצ'יינוק.
כך גם הבריטים ועוד לקוחות פוטנציאליים.

עוד נתון מעניין, זה המנועים.
מדובר כאן על ה T408 החדש של GE שיותקן גם ב CH-47.
זה יצריך לוגיסטיקה ואנשי מקצוע שיתמחו אצל GE ואולי זה יגרום לשינוי תפיסה אצלנו על רכש ה F-15IA שהוא נגזרת של ה F-15EX המיוצר רק עם מנועי GE ואין תוכנית למנועי P&W.

עוד שני היבטים של הבחירה ב K במקום ה 47:
- נשארים עם התפיסה הוותיקה והמוכרת של מסוק עם רוטור ראשי ורוטור זנב ולא עוברים לטכנולוגיית שני רוטורים ראשיים
- ע"פ הפירסומים המסוק אמנם יקר יותר אבל התחזוקה שלו לאורך זמן קלה וזולה יותר מה 47

ואיך אפשר בלי היבט מסחרי/פוליטי על המסגרות שאושרו לרכש בעשור האחרון (חלקם בוצעו):
- לוקהיד מרטין: 75 מטוסי אדיר, 9 שמשון וכ 20 סופר יסעור (5 מסוקי ה SH-60F לא נכללים כי נרכשו יד 2 מהצי)
- בואינג: 4 מתדלקי פגאסוס וזהו.
אז בעצם בשביל האיזון לא אופתע אם כבר יש החלטה על עיסקה עתידית של 25 מטוסי F-15IA וכ 7-8 אוספרי V-22.
מהרבה סיבות הדברים האלה מפורסמים אחד אחד, זה גם יבוא בהלוואה ע"ח הסיוע הביטחוני של העשור הבא 2029-2038 אבל כעת מוקדם מידי להיכנס לזה.
ודבר אחרון, הזמן טס והסופות והרעמים אוטוטו צריכים השבחת MLU גם בטכנולוגיה עתידית וגם חיזוקי מבנה, גם זה ייכנס באותה נשימה להלוואה ע"ח העשור הבא (התשלום יהיה לספקים בארץ ובארה"ב).


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 28-02-2021 בשעה 16:06.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #121  
ישן 28-02-2021, 16:21
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,291
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 120 שנכתבה על ידי michaelm שמתחילה ב "שאלות"

1. אתה צודק שנרכשו רק 7 אבל המסגרת היא ל 9 (תיקנתי את כותרת המשנה בהתאם)
2. הם לא מצדיקים לציבור כלום, הם קובעים עובדות בשטח וזהו אבל הסיבות מגוונות (צורך מבצעי, התחדשות, מודרניזציה וכו')
3. אף אחד, אבל כבר יש הלוואות וריביות של הלוואות שהתגלגלו לעשור הבא. כמו כן מבנה המענק השתנה כך שהמענק הבא יהיה הכי מיטבי לאמריקאים (100% רכש מארה"ב) אז כנראה שהם לא יוותרו על זה ואפילו יגדילו אותו.
עוד נדבך ברכש הזה הוא עיסקאות גומלין בהן הם שמים יד על טכנולוגיה ישראלית שהם מאד רוצים.


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 28-02-2021 בשעה 16:25.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #125  
ישן 02-03-2021, 14:56
  TrrOiK TrrOiK אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.18
הודעות: 638
בתגובה להודעה מספר 119 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "ואולי עכשיו עם הרכש הישראלי..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Fang
ואולי עכשיו עם הרכש הישראלי כן יעשו דגם ללא מנגנוני קיפול? הרי זה מצב של הורדת מערכת ולא הוספת מערכת.
חוץ מהמנגנון המכני, מותקנת מערכת הידראולית שלמה כולל חיבור לזנב. אם המסוק תוכנן מראש שאפשר בעת הייצור\הרכבה לוותר על המערכת, אין בעיה. אך אם לא, צפוי עיקוב משמעותי בהמרה למערכת רוטור רגיל.
מזכיר לדוגמה ש"הקרניים" (זרוע שמחברת בין להבים לראש הרוטור) שונים לחלוטין ביסעור לעומת סי סאטליון הנוכחי.
נוכח אילוצי הלו"ז לא רואה אפשרות מעשית לכך.

ציטוט:
אם בעקבות ההזמנה הישראלית תבוא הזמנה גרמנית אז ההצדקה כבר גדלה
מסכים, נותן בוסטר גדול לעניין.
נדמה גם שביטולים\עיקובים וחוסר העניין (F-35) של הגרמנים נבעו גם מיחסי העויינות וחוסר האמון בין מרקל לטראפ..
יתכן שהחלפת הממשל והתחממות היחסים יובלו לבשורות ב 2 הפרויקטים, עם השפעה ישירה אלינו.
ציטוט:
- נשארים עם התפיסה הוותיקה והמוכרת של מסוק עם רוטור ראשי ורוטור זנב ולא עוברים לטכנולוגיית שני רוטורים ראשיים
אכן נקודה מעניינת. עד כמה תורם להוזלת עלות הכשרת צ"א שעובר מינשוף (למרות שמוטס מכנית) ל K.
לעומת הכשרת צ"א להטסת פלטפורמה ללא רוטור זנב כלל - החלופה שלא נבחרה.

בהמשך לידיעה הנ"ל.
https://news.walla.co.il/item/3420588

ציטוט:
לפי גורמים במשרד הביטחון יש כבר עכשיו מסגרת תקציבית מסודרת של שני מיליארד דולר, ותוספת שקלית קטנה למימון העסקה בפריסה עד שנת 2028.
במשרד הביטחון מקווים שעצם חתימה על הסכם עם המוניטין שיש לחיל האוויר הישראלי בעולם תביא להנחה משמעותית במחיר לכל מסוק,
וגמישות העסקה הכוללת מול החברה היצרנית לוקהיד מרטין-סיקורסקי ומשרד ההגנה האמריקני.

"יש לאמריקנים אינטרס גדול מאוד לבוא לקראת ישראל מאחר וזה יסייע להם למכור את המסוק למדינות נוספות", אמרו אותם גורמים. בהתאם לעלויות העסקה יהיה ניתן לקבוע כמה מסוקים כבדים תרכוש ישראל.
בשלב זה בחיל האוויר מקווים לרכוש כעשרים מסוקים. 12 בשלב הראשוני והשאר בהתאם לעלויות הסופיות, בפעימה השנייה ובכפוף לאופציה בעוד שבע שנים.
או לחלופין נשקלת אפשרות לעסקה כוללת של 20-18 מסוקים.

עניין מנוף הצלה\חילוץ חיצוני שלא קיים באבות הטיפוס ודגם המרינס.
ע"פ הדיווחים בעבר, לוקהיד הצהירה שתוכל להתאים את המסוק לתפעול ונשיאת מנוף חיצוני.
שכמובן יצריך השקעה כספית ולו"ז נוסף.
האם לא נכון להוריד כשירות חילוץ במנוף ממערך ה K. שגם ככה צפוי קושי בתפעול עם 3 מנועים למשימה הזאת.. ולייעד אותו לתובלת סער בלבד או חילוץ ללא מנוף.
כחלופה, אפשר לבדוק עודפי HH-60G שאמורים לפנות מקום בחא"א ל HH-60W.

דגם החילוץ החדש W (פי 2 דלק פנימי, טווח בהתאם):
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

ואולי אפשרות לויתור סופי על V-22.
במקום רכישת 5\6 מהדגם החדש W ובכך עיבוי מערך ינשוף במקביל לקליטת הסי הוק (?)
מזכיר כי במערך קיימים 10 מסוקי ינשוף 1 מעודפי צבא ארה"ב, שאמורים לסיים שעות.

דגם החילוץ של חא"א היוצא G:
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

נערך לאחרונה ע"י TrrOiK בתאריך 02-03-2021 בשעה 14:59.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #126  
ישן 02-03-2021, 17:36
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,291
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 125 שנכתבה על ידי TrrOiK שמתחילה ב "[QUOTE=Fang]ואולי עכשיו עם..."

אין קשר בין מרקל-טראמפ לאי בחירת ה F-35 ע"י גרמניה, הרי בחרו בסופר-הורנט.
ההעדפה היתה למטוס אירופאי עם יכולת נשיאת B61, מאחר ואין כזה הלכו על תמהיל של סופר-טייפון כמטוס הלחימה וסופר-הורנט שיישא את הנשק הגרעיני.

ל K יהיה קושי בחילוץ? אולי הפוך, יש לו שלושה מנועים אימתניים עם יכולת הרמת משקל עצום, במהירות ולטווח ארוך.

ה HH-60G טחונים עד היסוד, אנחנו ממש לא צריכים את הגרוטאות האלה.
התפשרו על הסיהוק יד 2 משופצים בשביל הספינות מאילוצי תקציב כי זה רק 5 מסוקים.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #140  
ישן 04-03-2021, 15:07
צלמית המשתמש של רגב06
  רגב06 רגב06 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.05.05
הודעות: 2,932
בתגובה להודעה מספר 136 שנכתבה על ידי החקלאי שמתחילה ב "אבק בעייתי"

הידד!
אודי עציון מתעדכן בפורום!

https://www.calcalist.co.il/local/a...3896625,00.html

בעיה: המסוק החדש של חיל האוויר "נחנק" בנחיתה בחולות
לפי דו"ח של משרד ההגנה האמריקאי, מנועי ה-CH53K - שנבחר להחליף את היסעור - מתקשים בנחיתות מאובקות, שנפוצות מאוד בישראל, והמארינס הגבילו את טיסותיהם. לוקהיד מרטין, יצרנית המסוק: מינינו צוות לפתור את הבעיה
אודי עציון09:4904.03.21
_____________________________________
אם אתה מחזיק ביד ענף זית דק, כדאי מאוד שביד השנייה תהיה לך חרב חדה וגדולה.
(הפרשנות שלי לרעיון שמאחורי סיכת המ"מ)

"שבעה דברים בגולם ושבעה בחכם. חכם אינו מדבר לפני מי שהוא גדול ממנו בחכמה, ואינו נכנס לתוך דברי חברו, ואינו נבהל להשיב, שואל כהלכה ומשיב כעניין, ואומר על ראשון ראשון ועל אחרון אחרון, ועל מה שלא שמע אומר לא שמעתי, ומודה על האמת. וחילופיהן בגולם.;" מסכת אבות- פרק ה', משנה ז'

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #142  
ישן 04-03-2021, 22:06
צלמית המשתמש של רגב06
  רגב06 רגב06 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.05.05
הודעות: 2,932
בתגובה להודעה מספר 141 שנכתבה על ידי סירפד שמתחילה ב "למקרה שפספסת, אודי חבר בפורום..."

חשבתי אם יש מה לענות על זה.
ואז החלטתי לפרגן לחקלאי שהביא את זה הנה ראשון.
מ פ ר ג ן
ואם כבר להתייחס לנימה - טוב שבכתבה עציון בועט קצת ברכישה של המפלצת היקרה הזו, שלא יודעת להתמודד עם הדבר האחד שבוודאות תיאלץ להתמודד מולו.
_____________________________________
אם אתה מחזיק ביד ענף זית דק, כדאי מאוד שביד השנייה תהיה לך חרב חדה וגדולה.
(הפרשנות שלי לרעיון שמאחורי סיכת המ"מ)

"שבעה דברים בגולם ושבעה בחכם. חכם אינו מדבר לפני מי שהוא גדול ממנו בחכמה, ואינו נכנס לתוך דברי חברו, ואינו נבהל להשיב, שואל כהלכה ומשיב כעניין, ואומר על ראשון ראשון ועל אחרון אחרון, ועל מה שלא שמע אומר לא שמעתי, ומודה על האמת. וחילופיהן בגולם.;" מסכת אבות- פרק ה', משנה ז'

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #143  
ישן 04-03-2021, 22:10
צלמית המשתמש של רגב06
  רגב06 רגב06 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.05.05
הודעות: 2,932
בתגובה להודעה מספר 136 שנכתבה על ידי החקלאי שמתחילה ב "אבק בעייתי"

אולי צריך לבדוק איך פתרו את בעיית החול במנועי האברהמס?
האמריקאים אכלו חצץ עם זה בהכנות למלחמת המפרץ אם זכרוני אינו מטעני.
אלו מנועי טורבינת גז שעובדים דומה למנוע סילון טורבו-שאפט של מסוקים. אולי משם תבוא הגאולה?
_____________________________________
אם אתה מחזיק ביד ענף זית דק, כדאי מאוד שביד השנייה תהיה לך חרב חדה וגדולה.
(הפרשנות שלי לרעיון שמאחורי סיכת המ"מ)

"שבעה דברים בגולם ושבעה בחכם. חכם אינו מדבר לפני מי שהוא גדול ממנו בחכמה, ואינו נכנס לתוך דברי חברו, ואינו נבהל להשיב, שואל כהלכה ומשיב כעניין, ואומר על ראשון ראשון ועל אחרון אחרון, ועל מה שלא שמע אומר לא שמעתי, ומודה על האמת. וחילופיהן בגולם.;" מסכת אבות- פרק ה', משנה ז'

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #152  
ישן 27-04-2021, 11:50
  TrrOiK TrrOiK אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.18
הודעות: 638
הנחתים בשלב זה מרוצים - סטטוס קליטה, בדרך לכשרות מבצעית ב U.S. Marine Corps
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי yanivib137 שמתחילה ב "סיקורסקי CH-53K"

ציטוט:
Perrin said the aircraft is “on track and executing” to formally enter service and deploy in fall of 2023 or spring of 2024, but the hits have not subsided. Two recent government-required reports on the program’s progress highlighted ongoing issues with the aircraft failing to meet reliability targets.

A Government Accountability Office (GAO) report on 53K development published March 4 found a “moderate risk of not demonstrating the required levels of reliability or payload carrying weight by the end of operational testing.” GAO also found that concurrency, coupled with plans for increased numbers of helicopters to be produced, beyond the six per year currently being built, could result in costly retrofits to helicopters built before the completion of operational testing.

ציטוט:
“We do have some more developmental testing to go, but what I would tell you is that from my seat, what I see in my day-to-day action, is the aircraft is performing really well,” Perrin said. “I completely agree there is risk. Until it’s proven, there’s always risk. However, I think our projections and the engineers that look at that and pore through all the data . . . it’s really shown that will do well and I’m excited to see how it is when it is at that 60,000-hour mature level.”

ציטוט:
Sikorsky has six aircraft on the line at Sikorsky facilities in Connecticut and more than 30 in various stages of production, according to Falk. Sikorsky and its suppliers have made significant investments in facilities, machinery, tooling, and workforce training to ramp up production required for the CH-53K program.

“We are negotiating with the U.S. Navy on our next contract proposal for additional technologically-advanced CH-53K heavy lift helicopters to support the high-end maritime fight,” Falk said. “We prioritize affordability and our proposal delivers substantial lot over lot price reduction.”
מקור:
https://verticalmag.com/news/king-s...onal-test-july/
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #153  
ישן 27-06-2021, 09:56
  TrrOiK TrrOiK אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.18
הודעות: 638
Naval Air Systems Command (NAVAIR) - הזמנה ל 9 מסוקים + אופציה ל 9 נוספים
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי yanivib137 שמתחילה ב "סיקורסקי CH-53K"

עפ"י הדיווח, עלות מסוק ללא מנועים או תוספות (מנוף הצלה)
נכון למימוש הזמנה הנוספת Lot 6 עומד על M$ 94.7

The U.S. Navy awarded Sikorsky a contract to build nine more CH-53K King Stallion heavy lift helicopters, with language added into the contract to continue bringing down the cost of the aircraft as Sikorsky gains more experience building them.

The Lot 5 contract includes $878.7 million for nine helicopters, as well as an option for a Lot 6 contract that would buy nine more helos for $852.5 million, according to a Naval Air Systems Command statement.

The Lot 5 contract brings the cost of Sikorsky’s portion of the helicopter down to $97.6 million apiece, and the Lot 6 contract would reduce that to $94.7 million apiece, according to NAVAIR. This cost does not include the engine or other government-furnished equipment. The cost per helicopter under the most recent Lot 4 contract appears to be about $102.1 million: NAVAIR stated the per-unit cost from Lot 4 to Lot 6 had dropped by $7.4 million.

“This contract award is a testament to the hard work and dedication from the team to execute this critical program in support of the U.S. Marine Corps’ heavy lift requirement,” Col. Jack Perrin, the heavy lift helicopter program manager, said in the NAVAIR statement.

The Lot 5 low-rate initial production (LRIP) contract, awarded June 25, increases the number of CH-53Ks on contract to 33.
These nine Lot 5 aircraft will deliver in 2024.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

מקור:
https://www.defensenews.com/naval/2...ft-helicopters/
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #158  
ישן 03-08-2021, 20:58
צלמית המשתמש של סירפד
  סירפד מנהל סירפד אינו מחובר  
מנהל פורום צבא ובטחון
 
חבר מתאריך: 04.05.02
הודעות: 22,953
מקלעי 0.5
בתגובה להודעה מספר 154 שנכתבה על ידי אולג גרנובסקי שמתחילה ב "..."

ציטוט:
The Government of Israel has requested to buy up to eighteen (18) CH-53K Heavy Lift Helicopters; up to sixty (60) T408-GE-400 Engines (54 installed, 6 spares); and up to thirty-six (36) Embedded Global Positioning System/Inertial Navigation Systems (EGI) with Selective Availability/Anti-Spoofing Module (SAASM). Also included is communication equipment; GAU-21 .50 caliber Machine Guns; Mission Planning System; facilities study, design and construction; spare and repair parts; support and test equipment; publications and technical documentation; aircrew and maintenance training; U.S. Government and contractor engineering, technical, and logistics support services; and other related elements of logistics and program support. The total estimated cost is $3.4 billion.

מעניין שבצירוף מקרים עם החזרת החימוש למסוקי הינשוף שנידונה כאן, יחומשו מסוקי הסופר יסעור במקלעים כבדים. ככל שזכור לי, הפעם האחרונה שמסוקים בח"א חומשו במקלעים כאלה היו אלה מסוקי סופר פרלון בשנות ה-70.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
גם כשלא היה הרבה, היה לנו הכל

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #159  
ישן 04-08-2021, 06:39
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,291
Facebook profile
מחיר מופרז מאד
בתגובה להודעה מספר 154 שנכתבה על ידי אולג גרנובסקי שמתחילה ב "..."

ישראל קיבלה אישור להזמין 18 מסוקים במחיר 3.4 מיליארד דולר שזה פי 2 בערך מהמחיר המוצהר (הספיירים והתוספות ממש זניחים יחסית לתוספת המחיר).
באותו הזמן המארינס קיבלו אישור להזמין 9 במסוקים במחיר 888.7 מיליון דולר שזה +/- המחיר הריאלי
https://min.news/en/military/ee3c90...46301f8064.html

חיה"א בלי בושה, בלי התחשבות באחרים ובלי פרופורציות שותה כאן את הסיוע הביטחוני ואף אחד לא עוצר אותו!

ועוד ידיעה קטנה בשולי הדברים שרק הוזכרה בצורה כללית, למסוק יש רגישות לאבק ובלוקהיד מרטין וחברת GE יצרנית מנועי ה T408 עובדים על פתרון.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #161  
ישן 09-08-2021, 11:44
  TrrOiK TrrOiK אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.18
הודעות: 638
המרוץ למיליארד..
בתגובה להודעה מספר 160 שנכתבה על ידי TrrOiK שמתחילה ב "פרטים נוספים"

ציטוט:
הממשל האמריקאי אישר את בקשת ישראל לרכוש 18 מסוקי סופר סטאליון ב-3.4 מיליארד דולר. אבל ועדת השרים לענייני הצטיידות אישרה לעסקה רק 2.4 מיליארד.
הפתרון: המסתמן: דחיית רכישת חלק מהמסוקים. משרד הביטחון: ננהל מו"מ על הסכום..

ציטוט:
הסכום אינו סופי ונתון מצד אחד למו"מ, ומצד שני אינו משקלל עדיין את מחיר התקנת המערכות הישראליות ללוחמה אלקטרונית למשל, ואת אופי ההתקנה שלהן במסוקים.
המחיר כולל מערכות ל"א אמריקאיות, שישראל, תבקש להחליפן בישראליות, ולקבל זיכוי על מחיר המערכות האמריקאיות.
חיל האוויר יוכל להתקינן עוד בפס הייצור, או באמצעות יחידה האחזקה האווירית יא"א 22 בתל נוף, במחיר זול יותר,
אולם בתהליך ארוך יותר שיביא לכך שגם כאשר המסוקים כבר יגיעו לארץ, הם עדיין לא יהיו מבצעיים.
ניתן יהיה להשלים את צביעת המסוקים, בסך עשרות אלפי דולרים לכל אחד בפס הייצור, במחיר זול יותר בארץ.

ציטוט:
גם אם מו"מ מוצלח יאפשר הוזלת העסקה, עדיין ייווצר פער גדול בין התקציב הקיים לדרישה המבצעית לכמות משמעותית של מסוקים.
לכן מסתמן כי משרד הביטחון יזמין בתחילה את כמות המסוקים שתעמוד בתקציב הזמין, 12-14 מסוקים, וירכוש נוספים החל מ-2028, על חשבון הסכם הסיוע הבא לשנים 2029-2038.

מקור:
https://www.calcalist.co.il/local_n...ticle/bjnt2xvjy

נערך לאחרונה ע"י TrrOiK בתאריך 09-08-2021 בשעה 12:09.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #162  
ישן 17-08-2021, 19:46
  nitro11 nitro11 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.11.18
הודעות: 130
בתגובה להודעה מספר 159 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "מחיר מופרז מאד"

[Q
ציטוט:
UOTE=Fang]ישראל קיבלה אישור להזמין 18 מסוקים במחיר 3.4 מיליארד דולר שזה פי 2 בערך מהמחיר המוצהר (הספיירים והתוספות ממש זניחים יחסית לתוספת המחיר).
באותו הזמן המארינס קיבלו אישור להזמין 9 במסוקים במחיר 888.7 מיליון דולר שזה +/- המחיר הריאלי
https://min.news/en/military/ee3c90...46301f8064.html

חיה"א בלי בושה, בלי התחשבות באחרים ובלי פרופורציות שותה כאן את הסיוע הביטחוני ואף אחד לא עוצר אותו!



אם זה נכון מדובר במחיר שהוא כמעט פי ארבע מהצ'ינוק, מה ההצדקה לכך ?

מקריאה של הנושא הזה לא מצאתי איזשהו יתרון אשר מצדיק את רכישת היסעור על פני הצ'ינוק.

בנוסף לכך את היסעור הנוכחי קנו ישראל, גרמניה והמארינס,
את החדש יקנו רק ישראל והמארינס, מה שיקטין את משך הזמן בו הוא יהיה בייצור
ומכך בעיות חלפים, ועם הקיצוצים בצבא ארצות הברית ייתכן ואפילו יסגרו את המארינס.

אני מקבל את הרושם שחיל האוויר לא מסוגל לקנות את הכלי הפחות חדש,
אפילו אם הוא מתאים יותר.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #166  
ישן 12-09-2021, 21:38
צלמית המשתמש של רגב06
  רגב06 רגב06 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.05.05
הודעות: 2,932
בתגובה להודעה מספר 165 שנכתבה על ידי Duke of Judea שמתחילה ב "החיל הזה מאז ומתמיד קנה את..."

אתה מוזמן להרהר בתועלת המבצעית של כל שקל שהושקע בחיל הזה לעומת התועלת של השקלים שהושקעו בצבא היבשה (או במודיעין, אם תרצה).
לדעתי צבא היבשה צריך להתבייש מאוד באיך שהוא מנצל את התקציב שלו ואת הזמן של אנשי המילואים שלו.
_____________________________________
אם אתה מחזיק ביד ענף זית דק, כדאי מאוד שביד השנייה תהיה לך חרב חדה וגדולה.
(הפרשנות שלי לרעיון שמאחורי סיכת המ"מ)

"שבעה דברים בגולם ושבעה בחכם. חכם אינו מדבר לפני מי שהוא גדול ממנו בחכמה, ואינו נכנס לתוך דברי חברו, ואינו נבהל להשיב, שואל כהלכה ומשיב כעניין, ואומר על ראשון ראשון ועל אחרון אחרון, ועל מה שלא שמע אומר לא שמעתי, ומודה על האמת. וחילופיהן בגולם.;" מסכת אבות- פרק ה', משנה ז'

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #173  
ישן 24-09-2021, 20:15
  yaari yaari אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.09.04
הודעות: 5,708
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי yanivib137 שמתחילה ב "סיקורסקי CH-53K"

ראש להק ציוד מסביר מדוע נבחר הסיקורסקי CH-53K קינג סטאליון:
"חיל האוויר רוכש מסוק ל-50-40 שנה, ולמסוק החדש יש יכולת התפתחות גדולה יותר. גם אם תביא באותו מחיר פי 5 מכלי אחר, אבל לא תביא את כל היכולות המבצעיות שאתה צריך, תעדיף להתפשר במספר המסוקים שתרכוש. אחד היתרונות של הקינג סטאליון הייתה 'מערכת הבריאות' שלו: המסוק עתיר בחיישנים ומזהיר כשצריך להחליף חלק, לא לפי תוכנית טיפולים קבועה מראש, אלא לפי הבלאי שמצטבר בו. אתה לא זורק כסף וזמן של טכנאים על איתור תקלות ועל החלפת חלקים שבדיעבד עוד אפשר היה לטוס איתם. בטווח הארוך זה יחסוך הרבה כסף".
על כך ועל נושאים נוספים (כולל עתידיים) בכתבה הבאה:
https://www.calcalist.co.il/local_n...ticle/r1bngvnqk
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #176  
ישן 02-01-2022, 18:02
  TrrOiK TrrOiK אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.18
הודעות: 638
עם סיום 2021 הכרזה רשמית על הזמנת מחלפי היסעור
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי yanivib137 שמתחילה ב "סיקורסקי CH-53K"

ציטוט:
משרד הביטחון הכריז על הזמנת 12 מסוקי CH53K ראשונים, אבל רוב פרטי העסקה ומחירה המלא טרם סוכמו:
כמה מערכות ישראליות יותקנו בהם והיכן, מה יהיה קצב האספקה ומתי יוזמנו עוד 6 מסוקים.

ציטוט:
מגבלות התקציב אילצו את המשרד לפצל את ההזמנה. כעת נחתמה הזמנה ל-12 מסוקים ראשונים שהראשונים שבהם יירדו מפס הייצור בקונטיקט ב-2025, ויגיעו לארץ ב-2026.
שישה מסוקים נוספים יירכשו אחרי 2029, לאחר שייחתם הסכם סיוע ביטחוני חדש עם ארה"ב במקום זה שמסתיים ב-2028
.
ציטוט:
ההסכם שנחתם כעת, בשווי של כ-2 מיליארד דולר, הוא הסכם ראשוני, שמכסה את רכש המסוקים בתצורה האמריקאית... חלפים עבורם והסכמי האחזקה.
בשבוע הבא יחלו דיונים שמתוכננים להימשך כחצי שנה, לגבי עלות התצורה הישראלית למסוק: שילובן של מערכות קשר ולוחמה אלקטרונית מתוצרת התעשיות הביטחוניות בישראל
בתקציב נוסף, שקלי ברובו, שזמינותו תקבע היכן יבוצעו ההתקנות, בפס הייצור או לאחר הגעת המסוקים; וכן לגבי קצב הגעת תריסר המסוקים לארץ, וקצב כניסתם לשירות מבצעי.

מקור:
https://www.calcalist.co.il/local_n...ontent=internal
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #181  
ישן 09-05-2022, 17:33
  nitro11 nitro11 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.11.18
הודעות: 130
בתגובה להודעה מספר 180 שנכתבה על ידי MS_Rogue שמתחילה ב "רק בגלל שלגרמניה שיקולים..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי MS_Rogue
רק בגלל שלגרמניה שיקולים שונים לא אומר שמה שנכון עבורם נכון עבורנו



רק ישראל והמארינס בחרו ב-CH-53,
כל השאר בחרו בצ'ינוק, למארינס יש את הסיבות שלהם לבחירה, בעיקר יכולת נשיאה גדולה יותר,
בספק לכמה שהיא רלוונטית לחיל האוויר.

מה הסיבה שחיל האוויר בחר ב- CH-53, לפי הפרסומים יכולת טיסה אל-חוט,
ו'מערכת הבריאות' שלו: המסוק עתיר בחיישנים ומזהיר כשצריך להחליף חלק, לא לפי תוכנית טיפולים קבועה מראש, אלא לפי הבלאי שמצטבר בו.
אתה לא זורק כסף וזמן של טכנאים על איתור תקלות ועל החלפת חלקים שבדיעבד עוד אפשר היה לטוס איתם. בטווח הארוך זה יחסוך הרבה כסף"

לדעתי הסיבה היא שחיל האוויר הוא פשוט חיל חסר התחשבות,
הציבו להם תקציב לקניית מסוק ויש מסוק אשר עומד בתקציב,
אבל חיל האוויר פשוט אמר לממשלה קפצו לנו, יש לנו את המסוק שאנחנו רוצים
ומימון זה כבר בעיה שלכם.
אם היו נותנים לחיל האוויר 4 מיליארד ואומרים להם תבחרו את המסוק שאתם רוצים
ואת העודף תשמרו לכם, הם היו בוחרים את הצ'ינוק.

ועוד משהו, הגישה של למתוח את המסוק עד לקצה אורך החיים שלו ומעבר,
היא גישה בעייתית, מעבר לבעיות המבצעיות ולעלות הגדולה באחזקה,
זה גורם לכך שתהליך הבחירה במסוק הבא יהיה דחוף יותר וכך ייתכן ופחות עמוק,
וכל זה בהנחה וארה"ב תספק את המסוק לפי ההזמנה, מה יקרה אם תהיה בעיה בייצור המסוק
או שיהיה משבר ביחסים ויסרבו לספק את המסוק,
חיל האוויר יישאר ללא מסוק כבד.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #182  
ישן 09-05-2022, 19:39
  oferet oferet אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 22.01.10
הודעות: 812
בתגובה להודעה מספר 181 שנכתבה על ידי nitro11 שמתחילה ב "[QUOTE=MS_Rogue]רק בגלל..."

>מה הסיבה שחיל האוויר בחר ב- CH-53, לפי הפרסומים יכולת טיסה אל-חוט ו'מערכת הבריאות' שלו
בפירוש לא הסיבות העיקריות. לכל היותר אלה עובדות רקע שניתנות בכתבות.

לעניות דעתי הסיבה העיקרית היא שנדרשת נשיאת כלי רכב מסוימים שנכנסים בתא המטען של CH-53K ולא נכנסים בתא המטען של צ'ינוק.

שני הטיעונים הבאים שלך הם נכונים לגבי *כל* מסוק כולל צ'ינוק, כך שלא ברור לשם מה הזכרת אותם:
>ועוד משהו, הגישה של למתוח את המסוק עד לקצה אורך החיים שלו ומעבר היא גישה בעייתית
>כל זה בהנחה וארה"ב תספק את המסוק לפי ההזמנה, מה יקרה אם תהיה בעיה בייצור
(הבהרה: שני המסוקים כבר בייצור, אם כי נכון לומר שייצור ראשוני הוא בעל סיכון גבוה יותר במעט)
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #187  
ישן 09-05-2022, 19:45
צלמית המשתמש של רגב06
  רגב06 רגב06 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.05.05
הודעות: 2,932
בתגובה להודעה מספר 181 שנכתבה על ידי nitro11 שמתחילה ב "[QUOTE=MS_Rogue]רק בגלל..."

נניח שהכל בסדר ורק נותר להתייחס לפסקה הזו:
"וכל זה בהנחה וארה"ב תספק את המסוק לפי ההזמנה, מה יקרה אם תהיה בעיה בייצור המסוק
או שיהיה משבר ביחסים ויסרבו לספק את המסוק,
חיל האוויר יישאר ללא מסוק כבד."

במה זה שונה מבחירה לרכוש את הצ'ינוק? (תוצרת ארה"ב, דגם חדיש שונה מקודמיו במבנה ובמנוע נרכש בכספי סיוע, מערך ייחודי של הכשרות ותמיכה טכנית)
_____________________________________
אם אתה מחזיק ביד ענף זית דק, כדאי מאוד שביד השנייה תהיה לך חרב חדה וגדולה.
(הפרשנות שלי לרעיון שמאחורי סיכת המ"מ)

"שבעה דברים בגולם ושבעה בחכם. חכם אינו מדבר לפני מי שהוא גדול ממנו בחכמה, ואינו נכנס לתוך דברי חברו, ואינו נבהל להשיב, שואל כהלכה ומשיב כעניין, ואומר על ראשון ראשון ועל אחרון אחרון, ועל מה שלא שמע אומר לא שמעתי, ומודה על האמת. וחילופיהן בגולם.;" מסכת אבות- פרק ה', משנה ז'

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #194  
ישן 14-11-2024, 12:31
  BlazingVertex BlazingVertex אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.09.24
הודעות: 38
הוויכוח שעלול לפגוע במסוקי העתיד של צה"ל: "זה יכול לסכן חיים"
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי yanivib137 שמתחילה ב "סיקורסקי CH-53K"

https://news.walla.co.il/item/3704015
ציטוט:


בחיל האוויר מתריעים: העסקה לרכישת מסוקי תובלה חדשים מסוג CH-53K נתקלת בקשיים - וייתכן שמסירתם לצה"ל תתעכב. המשמעות: הכבדת העומס על מסוקי היסעור הוותיקים, שעלולה לגרום לאירועי בטיחות - ולאלץ את הצבא לקבל החלטה כואבת במיוחד


על רקע מלחמת חרבות ברזל והעומס על מסוקי חיל האוויר, מקורות בחייל מתריעים כי העיכוב בעסקת מסוקי ה-CH53-K עשויים להעמיס על מערך מסוקי התובלה הכבדים מסוג יסעור הוותיקים, ולחשוף אותם לאירועי בטיחות.


לפי מקורות בחיל האוויר יש עיכובים משמעותיים בתהליך הרכש והתכנון, לפני הייצור, הכולל תהליך "הכחלה": תהליך בחירת מערכות תוצרת ישראל, אישור אמריקאי לאינטגרציה עם מערכות קיימות במסוקים, הטמעתן מבחינה הנדסית במסוקים, תמחור עלויות, וקביעת לוחות זמנים לייצור. לפי מקורות בחיל האוויר התהליך שנותר עשוי לגרום לעיכוב במסירת המסוקים.


בנוסף לכך הבהירו המקורות: "יש ויכוח ולכן יש גם עיכוב על תהליכי 'הכחלה' של המסוקים החדשים שהפכה למאוד יקרה בכל התוכניות של החייל, גם לא ברור מה התקציב. מאוחר מדי לשאול למה לא קנינו את מסוקי הצ'ינוק היו עדיפים על מסוקי ה-CH53-K.


בהתאם לכך, מתריעים בחיל האוויר כי מטה החייל חייב להחליט החלטות כואבות על עתידו של היסעור ולשקול, לאור גילו המתקדם של המסוק, להדמים מסוקים על רקע שחיקת מערכות, ופער בחלפים שבקרוב מאוד כבר ירדו מפסי הייצור. "ההתחלה של הסוף במקרה הזה תראה כך: ידמימו מסוק, ויתחילו סביבו תהליך קניבליזם להעברת מערכות למסוקים אחרים במצב טוב יותר", אמר גורם בחיל האוויר, שהזהיר גם הוא מבעיות בטיחות במסוקי היסעור, שבשנה האחרונה ברקע המלחמה גדלו שעות הטיסה שלהם כפי שאף אחד בצה"ל לא צפה או העריך.



מדובר צה"ל נמסר: "פרויקט ה-CH-53K מנוהל בשיתוף משרד הביטחון וחיל האוויר ונמצא בתהליך מבוקר, הכולל שילוב מערכות מתקדמות לפי דרישות חיל האוויר. מדובר בפרויקט טכנולוגי מורכב וייחודי, אך בניגוד לנטען אין שום עיכוב שנובע מאי הסכמות".

"חיל האוויר פועל באחריות להבטחת רציפות מערך מסוקי הקרב, כולל הארכת חיי מסוקי היסעור הוותיקים עד להגעת המסוקים החדשים, תוך שמירה על הכשירות המבצעית הנדרשת בעת הזו".
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #196  
ישן 14-11-2024, 16:59
  BlazingVertex BlazingVertex אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.09.24
הודעות: 38
בתגובה להודעה מספר 194 שנכתבה על ידי BlazingVertex שמתחילה ב "הוויכוח שעלול לפגוע במסוקי העתיד של צה"ל: "זה יכול לסכן חיים""

אגב, רק לפני שבוע (6.11.24) פורסם שלוקהיד חתמה על חוזה עם ישראל לשינוי CH-53K בסך 20.6 מיליון דולר ל"Israel Unique Green Configuration". מדובר ב4 מסוקים בLOT 7 ועוד 4 בLOT 8. זה יתבצע בסטרטפורד, קונטיקט, ויסתיים בדצמבר 2027.

בינואר פורסם שנחתם חוזה בסך 18.4 מיליון דולר לשינוי מסוקים שיסתיים בפברואר 2026.



בנוסף, דרום קוריאה רוצה לקנות 18 מסוקים כבדים ב2.6 מיליארד דולר עד ל2031. המתחרים הם הCH-53K והצ'ינוק. לוקהיד מציעים לבנות את כל המסוקים בדרום קוריאה כדי לחזק את התעשייה המקומית, אבל אומרים שהם יצטרכו תקציב גדול יותר. (לישראל 18 מסוקים כאלה עולים 3.4 מיליארד דולר, והקמת ייצור בדרום קוריאה כנראה יעלה את המחיר עוד יותר).
בישראל יקוו שדרום קוריאה תקנה את ה53K כדי שירד המחיר לקנייה של 6 שעוד לא נקנו
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 00:01

הדף נוצר ב 0.45 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר