לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה שימו לב! פורום תעופה אזרחית לא נועד לשאלות על כרטיסי טיסה ומחיריהם, מלונות, שאלות לגבי הדיוטי פרי וכו'. אשכלות כאלו יש לפתוח בפורום המתאים. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חברה וקהילה > תעופה אזרחית
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #8  
ישן 25-08-2005, 21:32
  משתמש זכר wolfy wolfy אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.03.04
הודעות: 91
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי DeepSpace שמתחילה ב "פינה חדשה - תמונת היום, 29 לנובמבר"

מצטער אני ממש חדש בכל הקטע של המטוסים סה"כ אני בכיתה י'..

אז מה זה הספויילרים? מדפים?
ועוד שאלה נכון שהמטוס נמצא במצב נחיתה אז מפעילים ברקסים אוטומטיים? ויש חריקה של הגלגלים ואחרי זה המטוס רץ על המסלול אז השאלה שלי פה היא אם יש משהו מיוחד שמשחרר את הברקסים? כי המטוס לא יכול להחליק עם הברקסים על כל המסלול הצמיגים יעלו באש? אז האם יש משהו אוטומטי שמבטל את זה או שזה ידני? מה בדיוק קורה בנחיתה וגם אם אני לא טועה יש משהו על הכנפיים שעולים ברגע הנגיעה בקרקע?
ועוד שאלה קטנה נכון יש את המדפים מאחור אז איך זה שמורידים את המדפים והמטוס מצליח לרדת כי בעיקרון אם אני לא טועה זה נותן כח עילוי? ואני בכל זאת יודע שזה נועד להאט את המטוס אבל זה לא נראה לי הגיוני?

אני יודע שאני מסבך אבל רב תודות לעונים!.
חזרה לפורום
  #9  
ישן 25-08-2005, 21:44
צלמית המשתמש של DeepSpace
  DeepSpace DeepSpace אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.09.03
הודעות: 12,141
אין לך מה להצטער - בשביל זה הפורום נועד :)
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי wolfy שמתחילה ב "מצטער אני ממש חדש בכל הקטע של..."

ספויילרים (Spoiler) -
כשמם כן הם, תפקידם לחבל (שמם הגיע מהפועל to spoil) בכמות העילוי שהכנף מייצרת, וכך להאיט את מהירות המטוס (הם מייצרים הרבה גרר) ו\או גובה הטיסה. בנחיתה הם מוצאים (או באופן אוטומאתי או באופן ידני) מייד לאחר נגיעת כני הנסע הראשיים (האחוריים) במסלול, על מנת לחבל בעילוי המיוצר ע"י הכנף וע"י כך "להצמיד" את המטוס לקרקע וליעל את פעילות הבלמים (ממש כמו במכוניות). התכוונת אליהם שכתבת "אם אני לא טועה יש משהו על הכנפיים שעולים ברגע הנגיעה בקרקע?".

לגבי השאלה שלך - החריקה היא בגלל תחילת סיבוב הגלגלים ממהירות אפסית למהירות גבוהה ( +\- 300 קמ"ש) בזמן אפסי. בדר"כ הברקסים לא מופעלים עד שהמטוס מגיע למהירויות נמוכות יותר, אך דבר זה נתון למדיניות חברות התעופה.

הכפתור שמשחרר את הברקסים הוא בעצם אותו הכפתור שמפעיל אותם. לכתפור ה Auto Brake ישנם בין שישה לארבעה מצבים, תלוי בסוג המטוס. בדר"כ המצבים הם OFF, 1, 2, 3, MAX, RTO.

לגבי השאלה שלך על המדפים, אתה מוזמן לקרוא את האשכול שלי שנקרא "סקירה - אמצעי עילוי מתקדמים - חלק 2 מתוך 2" (וגם את 1 אם ממש בא לך ).

אם יהיו לך עוד שאלות, אל תתבייש.
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook


נערך לאחרונה ע"י DeepSpace בתאריך 25-08-2005 בשעה 21:46.
חזרה לפורום
  #11  
ישן 25-08-2005, 22:16
צלמית המשתמש של DeepSpace
  DeepSpace DeepSpace אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.09.03
הודעות: 12,141
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי wolfy שמתחילה ב "כן קראתי את שני הסיקורים שלך..."

המסך במרכז התמונה (עם העמודות) הוא תצוגת ה EICAS, או Engine Indication and Crew Alerting System, או בעברית פשוטה, "מערכת הצגת נתוני מנוע ואזהרת צוות". על מסך זה מופיעים נתוני המנוע (סל"ד, טמפ' שמן, טמפ' האוויר בצינור הפליטה וזרימת דלק לדקה), וכמו כן גם נתונים שונים על מערכות המטוס, כגון זווית המדפים, האם הברקסים האוטומאתים מופעלים ומצב כני הנסע.

המסך משמאלו, עם הפס הסגול, הוא צג ה HSI, Horizontal Situation Indicator. הפס הסגול מציג את מסלול הטיסה, כיוון הטיסה, שדות התעופה הסמוכים למטוס (משועבד למערכת ה GPS של המטוס) ותדרי ה NAV ו VOR (רק האקטיביים) שאליהם מכוונת מערכת הקשר של המטוס.

מהירות ההמראה תלויה כמובן במשקל המטוס ובצפיפות האוויר (משתנה עפ"י גובה השדה או טמ"פ האוויר). חוק אצבע קטן: ככל שהשדה גבוה יותר או שטמ"פ האוויר גבוהה יותר, מהירות ההמראה תגדל.

אם מזיזים את ההגה כאשר הטייס האוטומאתי מופעל שום דבר לא קורה.

אכן, בטיסות ארוכות (וגם בקצרות) המטוס טס על הטייס האוטומאתי. מה הטייסים עושים בזמן זה? אין לי מושג .
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook


נערך לאחרונה ע"י DeepSpace בתאריך 25-08-2005 בשעה 22:18.
חזרה לפורום
  #17  
ישן 26-08-2005, 15:21
צלמית המשתמש של DeepSpace
  DeepSpace DeepSpace אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.09.03
הודעות: 12,141
בתגובה להודעה מספר 16 שנכתבה על ידי wolfy שמתחילה ב "תודה על התשובות אני מצטער..."

כח (דחף) של מנועי סילון לא נמדד בכ"ס, אלא בטון, ליברות או קילו-ניוטון (בטח שמעת עליו בשיעור פיזיקה). לכל אחד מהמנועים שניתן להתקין על ה 747-400 (אלו שכתבתי באשכול שפתחת על צריכת הדלק) יש דחף מעט שונה:

RollsRoyce RB-211-524G:
58,000 ליברות

PW-4056:
56,750 ליברות

PW-4060:
60,000 ליברות

PW-4062:
62,000 ליברות

CF6-80-C2B1F1:
61,500 ליברות


על ה 747-400, כמו ברוב המטוסים המודרנים מותקנת מערכת TCAS, Traffic Collision Avoidance System. המערכת עוקבת אחר תנועת מטוסים ב 360 מעלות מסביב למטוס עליה היא מותקנת, ובמקרה והיא מגלה שקיימת סכנת התנגשות היא מספקת התרעות ויזואליות וקוליות לטייסים. בדור החדש, ה TCAS-II, המערכת מספקת לטייסים גם הצעות לשינוי מסלול על מנת להימנע מההתנגשות. קיים דור חדש של המערכת שגם משנה את כיוון הטיסה לבד, אך היא עדיין בשלבי פיתוח (מערכת דומה מהדור הזה כבר בשימוש פעיל במספר מטוסי קרב).

הידית היא ידית הורדת כני הנסע. אין לה "באמת" שלושה מצבים:
כאשר לא מבוצע שום שינוי במצב כני הנסע (נניח על הקרקע או בגובה שיוט) הידית נמצאת באמצע, במצב OFF. כאשר הטייסים רוצים להוריד את כני הנסע, הם פשוט מורידים את הידית למצב DOWN, ומחזירים אותה למצב OFF. כאשר כני הנסע בתנועה הידית עצמה נדלקת בכתום. אותו הדבר כאשר ברצון הטייסים לקפל את כני הנסע לאחר ההמראה: הם פשוט מרימים אותה למצב UP ומחזירים ל OFF.
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook


נערך לאחרונה ע"י DeepSpace בתאריך 26-08-2005 בשעה 15:26.
חזרה לפורום
  #19  
ישן 26-08-2005, 16:04
צלמית המשתמש של DeepSpace
  DeepSpace DeepSpace אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.09.03
הודעות: 12,141
בתגובה להודעה מספר 18 שנכתבה על ידי wolfy שמתחילה ב "באחד האשכולות פה ראיתי משהו..."

"מצערת IDLE" - כח מנוע בסרק.

ב 747-400 (קצת שונה ב 400ER אם אני זוכר נכון) ישנם 8 מיכלי דלק (2 משניים, 6 ראשיים). 6 מהם נמצאים בכנפיים (3 בכל צד, אחד משני ושני ראשיים), אחד נמצא בגחון ואחד נמצא בזנב (בחלק מהמטוסים). אם אני זוכר נכון קודם משתמשים במיכלי הגוף (קדמי ואחורי), ושהם מתרוקנים משתמשים בדלק ממיכלי הכנף. בכל אופן, ניתן להעביר דלק מכל מיכל X לכל מיכל Y במטוס.

כן, ככל שדחף המנוע גדול יותר כך הוא מספק יותר כח (דחף=כח).
הנתונים שכתבתי הם למנוע בודד.
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook

חזרה לפורום
  #21  
ישן 26-08-2005, 16:35
צלמית המשתמש של DeepSpace
  DeepSpace DeepSpace אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.09.03
הודעות: 12,141
בתגובה להודעה מספר 20 שנכתבה על ידי wolfy שמתחילה ב "מה זאת אומרת "כח מנוע בסרק"..."

מצערת בסרק = המנוע פועל, אבל לא מספק כח. דומה להילוך ניוטרל במכוניות, או עמידה ברמזור.

לכפתורים שמעל לראשי הטייסים (Overhead Panel) מספר מגוון של תפקידים, כגון בקרה על מערכת החשמל, דלק, הצתת\כיבוי המנועים, מיזוג אוויר, אורות וכו'.

מה שמותקן בחיבור החלונות הוא מחוון כיוון, דומה לזה:

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.aviationtrader.com/features/dfte/images/feb05_fig1.jpg]


לגבי מה שיש מתחתיו, אני מניח שזו סתם טבלת תדרים או משהו דומה.
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook

חזרה לפורום

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 22:35

הדף נוצר ב 0.07 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר