מחפש מידע על טייסי קרב לאחר מלחה"ע ה-2 או בחיל האוויר שלא צלחו את המעבר לסילון
זכור לי שקראתי בעבר על הנושא הזה אך איני מצליח להיזכר היכן (יתכן שזה היה משפט מסרט תיעודי ביוטיוב)
כוונתי שהמעבר לעידן הסילון בחילות האוויר בעולם ובחיל האוויר שלנו גרם להם שיפלטו מהטיסה הקרבית, בשל המהירות שהייתה מעבר ליכולתם הפיזית או משמעויות אחרות שנלוו לה.
אשמח לכל הפנייה מבוססת מחקר אבל כל מידע יתקבל בברכה.
תודה
_____________________________________
"א. במשך השנים איבד צה"ל את כוח התקיפה שלו, כי כושרו ההגנתי הולך ונחלש, ועליו לעבור רפורמה מקיפה כדי שיוכל להתמודד עם האתגרים שיעמדו בפניו.
ב. למרות הלקחים של ששת הימים, יום הכיפורים ולבנון, שב הצבא וחוזר על השגיאות שנעשו במלחמות קודמות ברמת חומרה הולכת וגוברת, ולכן לא השיג את המטרות הצבאיות שהוטלו עליו, ונגרמו לו אבדות מיותרות.
ג. יותר משעסק צה"ל בחשיבה ובפעולות לתיקון טעויות, השקיע מאמצים וכסף רב בניפוח מפקדות ושירותים על חשבון הכוח הלוחם.
ד. המטה הכללי לוקה בתסמונת "הראש הקטן", מוביל את צה"ל לאובדן הגמישות הצבאית והופך אותו לגוף מסורבל וכבד תנועה.
ה. הדרג המדיני נמנע מלקבל החלטות אסטרטגיות, מלקבוע תפיסת ביטחון שתתמודד עם התמורות שחלו באזור ומלשאת באחריותו למחדלים בניהול הביטחון הלאומי."
נערך לאחרונה ע"י שמגר בתאריך 11-11-2018 בשעה 19:04.
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי שמגר שמתחילה ב "מחפש מידע על טייסי קרב לאחר מלחה"ע ה-2 או בחיל האוויר שלא צלחו את המעבר לסילון"
אולי אפשר למצוא מידע בספר "כנף רננים" של אורי ירום, בעצמו טייס שעבר ממוסקיטו לפייפר עקב בעיות רפואיות שפגעו בו בג'י גבוה. הוא מתאר שם את ראשית ימי המסוקים, בשנים שהקבילו לראשית עידן הסילון, כך ששמות טייסי קרב שהוסבו למסוקים יכולים אולי לתת לך קצה חוט.