לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום "סקופים וחדשות". להזכירכם, יש לתת כותרות ענייניות לאשכולות אותם אתם פותחים. אני רואה בפורום מעין "היד פארק" שבו יש מקום לכל הדעות. לדבר אחד לא אסכים - לחריגה מחוקי הפורום. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > סקופים וחדשות
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 13-07-2005, 18:07
  HummerH1 HummerH1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.11.02
הודעות: 32,894
כתבה מומלץ: להעלות ל-110 קמ"ש המהירות המותרת בכבישים מהירים

ועדת ליבנה ממליצה: להעלות ל-110 קמ"ש המהירות המותרת בכבישים מהירים
השר מאיר שטרית מסר כי בשל החשיבות הציבורית הנרחבת שיש לדוח ליבנה, ובשל ההשלכות התחבורתיות שיש ליישומו, יש לקיים דיון ציבורי במסקנותיו





[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין:
http://www.nfc.co.il/uploadimages/XX-287975490094.jpg]
[צילום: בוצ´צ´ו]



שר התחבורה, מאיר שטרית, קיבל לידיו את הדוח אשר חיבר פרופ' משה ליבנה, אשר דן בנושא גובה המהירות המומלץ בכבישי ישראל. ההמלצה המרכזית בדוח: להעלות את המהירות המותרת בכבישים מהירים מ-100 ל- 110 קמ"ש.

מלשכת השר נמסר, כי לאחר עיון בדוח ודיון ראשוני לגבי מסקנותיו עם חברי הוועדה, החליט השר כי בשל החשיבות הציבורית הנרחבת שיש לנושא, ובשל ההשלכות התחבורתיות שיש ליישומו, יש לקיים דיון ציבורי במסקנותיו.

על-פי החלטת השר שטרית, יימסר הדוח לגופים ולעמותות הרלוונטיות העוסקות בנושא והם יוזמנו להשתתף ביום עיון שיוקדש לדיון במסקנות הוועדה. בנוסף, החליט השר כי על הכנסת לקיים דיון מקיף בנושא.

המסקנות הראשיות מהדוח מדברות על כך שאין להעלות המהירות המירבית מעל למקסימום הקבוע בחוק של 110 קמ"ש. לעומת זאת, קבעה הוועדה כי ניתן להעלות את המהירות המותרת בכבישים המוגדרים כמהירים מ- 100 ל- 110 קמ"ש.

מסקנות נוספות: יש להותיר את המהירות המירבית בדרכים מהירות פרבריות (דוגמת נתיבי איילון) על 90 קמ"ש. יש לשקול העלאת מהירות הנסיעה מ-90 קמ"ש ל-100 קמ"ש בדרכים דו מסלוליות ממוחלפות (דוגמת כביש מס' 5). העלאת המהירות תיקבע לאחר בדיקה הנדסית של מאפייני הדרך ולא באופן גורף.

לצד ההמלצה להעלות את המהירות בכבישים מסויימים ממליצה הוועדה להגביר את אכיפת המהירות החוקית. יש להקים ועדה מקצועית קבועה לבדיקת המהירות המרבית המומלצת אשר תייעץ למפקח על התעבורה. הדיון הציבורי במסקנות הוועדה, קבע השר שטרית, יתקיים בקרוב.




http://www.nfc.co.il/archive/001-D-...ml?tag=18-35-10
_____________________________________
חתימתכם הוסרה כיוון שלא עמדה בחוקי האתר. לפרטים נוספים לחצו כאן. תוכלו לקבל עזרה להתאמת החתימה לחוקים בפורום חתימות וצלמיות.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #7  
ישן 13-07-2005, 20:12
  אביב05 אביב05 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 03.04.05
הודעות: 397
בדיחה עצובה, כשאני נוסע 100 קמ"ש במקומות שמותר
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי HummerH1 שמתחילה ב "מומלץ: להעלות ל-110 קמ"ש המהירות המותרת בכבישים מהירים"

מכוניות עוקפות אותי במהירות כזאת שאני מקבל סחרחורת רק ממשב האויר שהן מייצרות.

אז איפה 110 ואיפה המציאות???

צריך להחליט אם אנחנו באסיה המרכזית או באפריקה המשוונית או שמעוניינים להתנהל כמו באירופה.

יש בארץ מקומות כמו כביש החוף שאפשר ורצוי להעלות את המהירות המותרת ל120 קמ"ש ביום בהיר.

יש כבישים כמו כביש בגין בי-ם שהמהירות המותרת שם היא 80 קמ"ש ואפשר שם לנסוע 100 כמו כלום.

בכביש 6 אפשר להתיר נסיעה בכל מהירות שהמכונית ותנאי הכביש מאפשרים.

רק צריך להבהיר לנהגים 2 דברים עיקריים (כשמשחררים את אופציית המהירות):

1.האחריות במקרה של תאונה היא על הרכב שהגזים ! כלומר האחריות היא על הנהג. אין יותר לומר שתנאי הדרך וכו'. הנהג הוא המחליט והוא גם זה שיאלץ לשלם על התאונה אם ח"ו תקרה.

2.בכבישים עירוניים אין רחמים. 50 קמ"ש במקומות הראויים ללא רחמנות מינמלית.
נ.ב. גם בכבישים עירוניים שהם למעשה אוטוסטרדות קטנות אי אפשר להגביל מהירות אלא צריך לגדר ולא לאפשר מעבר להולכי רגל.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #10  
ישן 14-07-2005, 12:45
צלמית המשתמש של charly
  charly charly אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 3,418
שתי הערות לסדר...
בתגובה להודעה מספר 9 שנכתבה על ידי רומק שמתחילה ב "זה בדיוק העניין"

במקום שיש כביש דו מסלולי ואין תמרור מגביל, המהירות המותרת (והמגבילה) לפי החוק היא 110 קמ"ש. לא צריך לתקן את החוק. בכביש מספר 1, במקום שהוא משתלב בכמה מאות מטרים עם כביש 6 והמגבלה של 100 קמ"ש מוסרת, המהירות המותרת היא 110 קמ"ש.

עד כמה שאני הבנתי שיטרית דחה את ההמלצה לאפשר נסיעה במהירות 110 קמ"ש בכבישים בין עירוניים כמו הכביש הראשי מת"א לי-ם או לחיפה והמגבלה על 100 קמ"ש נשארה (את המגבלה קובעים בתמרור מתאים). הסיפור על הדיון הציבורי הוא רק טקטי.

כמובן שכל זה לא מפריע לנהגים עם מכוניות גדולות בעלות נפח מנוע מעל 2000 CC לגמוע 120-150 קמ"ש מבלי למצמץ.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

אנחנו עושים היום את המחר
מחר אנחנו נעשה את האתמול

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 07:31

הדף נוצר ב 0.07 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר