לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #6  
ישן 16-07-2005, 17:31
צלמית המשתמש של amirsgv
  משתמש זכר amirsgv amirsgv אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.08.04
הודעות: 3,996
הרחבה לגבי התאונה
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי Soloavia שמתחילה ב "אכן."

התאונה קרתה לקורנס 137 של טייסת "העטלף",ב-22 לינואר 1984, ונהרגו בה רס"ן יאיר רחמילביץ' (רחמו) הטייס וסגן שגיא רכס הנווט. התקלה לא הייתה כלל בגלל כשל במערכת הנעילה, אלא בגלל טעויות אנוש: קורנס אחרי שיוצא מיא"א, כאשר מורידים כנף, יש לבדוק בו שפין הנעילה של הדיהדרל קיים ונעול. גם בטייסת תחזוקה (דרג ב') לא בדקו זאת, וגם דרג א' של הטייסת (המטוס עבר באותו יום pre flight). באותו יום בוטלו שתי טיסות קודמות על המטוס בגלל תקלות, אבל שני צוותי האוויר הקודמים, וגם הצוות שנהרג, לא בדקו את הפין ולכן אף אחד לאורך כל השרשרת הזו לא עלה על כך שהפין לא תקין.
המטוס המריא ממסלול 15 של תל נוף והצוות איבד שליטה בהקפה. אני לא סגור לגבי הנקודה האחרונה, אבל נווט לשעבר מהטייסת סיפר לי שהם פלטו בדיוק כאשר המטוס גלגל, ישר לאדמה.

נערך לאחרונה ע"י amirsgv בתאריך 16-07-2005 בשעה 17:54.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #7  
ישן 16-07-2005, 17:55
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
האם פין הנעילה אינו קשור למערכת הנעילה?
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי amirsgv שמתחילה ב "הרחבה לגבי התאונה"

אומנם הנעילה שכשלה, או יותר נכון - לא עשו בה שימוש, היתה מכאנית אבל הנ"ל חלק מן המערכת.

בכל אופן גירסת המקור שלך אמינה. הגילגול החריף של המטוס גרם לכך שברגע ההפלטה (שהייתה בגובה נמוך גם כך) הכסאות שוגרו כלפי הקרקע. איני יודע אם הם נהרגו כתוצאה מ"נעיצת" הכיסא הקרקע או שמה מרווח הפתיחה של המצנח לא הספיק...

בכל אופן, כפי שאמרתי כבר, הוחלט שלא לכפל יותר את הכנפיים או באמירה יותר ציבעונית "חיסכון במקום אינו בא על חשבון בזבוז חיי אדם"...
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 16-07-2005, 20:41
צלמית המשתמש של amirsgv
  משתמש זכר amirsgv amirsgv אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.08.04
הודעות: 3,996
יש מישהו שלא רואה אתך בעין בעין
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי knight1 שמתחילה ב "הפין לא היה צריך להיות בחוץ"

מצ"ב הודעתו של יזהר נוי, לשעבר מנ"ר של מנ"ט, בפורום "תעופה קלה" בתפוז מיום 26/1/03:
"התאפקתי לא להיגרר לספורים, אבל. ראיתי לפני שנים את רחמיליביץ (הבן של הרופא הידוע והנכד של הרופא העוד יותר ידוע) נהרג בפנטום שהתקפלה לו כנף בהמראה. המטוס יצא פעם שלישית מהליין לטיסה הזו. קרי 6 אנשי צוות אוויר בדקו את המטוס לפני הטיסה (בפעמיים הראשונות הוא חזר לפני המראה בגלל תקלת מנוע, ובגלל תקלה במערכת הניווט). בלי לדבר על 3 פן צ´יפים שחתמו שהמטוס מסור. 9 אנשים רציניים שבדקו את המטוס מהתחת. איך שהוא המריא זכרתי את הטייס שהדריך אותי על הפנטום אומר שהוא שם דגש מיוחד לבדוק שהכנף נעולה מטה אפילו שבארץ, שאין נושאות מטוסים, מזלזלים בבדיקה הזו, למרות שכשהמטוס במוסך מקפלים לו את הכנפיים (זה מה שהיה באירוע הנ"ל)"
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 17:41

הדף נוצר ב 0.06 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר