22-06-2005, 10:47
|
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
|
|
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
|
|
עוד קצת...
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי עידו403 שמתחילה ב "חיל האויר הישראלי מפעיל שני דגמים של מסוק הינשוף, דגם A ודגם L"
חיל האויר מפעיל שלושה דורות של מסוקי ינשוף הממוספרים 1,2,3.
דגם הינשוף-2 זכה לתוכנית השבחה שבמסגרתה הותקנו לו נושאי הדלק החיצוניים, ובחלק מן המקרים - גם מערכת לתדלוק באוויר.
ההשבחה מבוצעת ביא"א וזוכה לקידומת 9XX.
כפי שצויין - המערת בנויה בצורה מודולרית - כך שבעת הצורך מכניסים תותב תידלוק מבלי שיהיה צורך לשאת כזה כל הזמן (בניגוד ליסעור למשל). כאשר התותב אינו מורכב - מורכב על התושבת כיסוי.
אם תראה את התמונה ב-YNET - תראה בצילום שיש עלי המסוק מכלי דלק, אבל אין הכנה לצינור תידלוק.
באשר ל'אלפא' ו'לימא' - הרי מדובר בדגם A ודגם L, וזה כבר עצמו דבר מבלבל מאחר שדגמי הינשוף A כונו מאוחר יותר כדגמי L (שינוי הסימון נעשה בידי היצרן), ובמקביל ח"א עושה שימוש בשני דגמי A שונים (UH-60A שסומן מאוחר יותר כ-UH-60L, ובמקביל S-70A...)
אני חייב לאמר שאני לא יודע להבחין בין שמות האלפא והלימא בח"א למדגמים האמריקאיים שלהם, אך אפשר לאמר שינשופי-3 משרתים בטייסת נפרדת - "ציפורי מדבר" בעוד שהינשוף-1 וינשוף-2 (ו-2 מוסב) משרתים ב"להב סובבת" או "חרב מתהפכת" (תלוי בוורסית המקור).
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק
|