13-06-2005, 22:45
|
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
|
|
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
|
|
לגבי הג'וולין
זה שהתעשיה האווירית תייצר אותו - לא אומר שחיל האויר ירכוש אותו....
ההנחה הזו עשויה להשתנות ברגע בו תיכנס התע"א לקשיי שיווק ותתיתקע עם חובות שהמדינה תצטרך לפרוע בצורת רכש מטוסים...
כאמור - רק התקינו במטוס מנוע והוא עדיין לא המריא (גם לא הגרסא האזרחית שלו).
אם זכור לי נכון - הכוונה היא להטיס אותו באושקוש שזה אומר אוקטובר... אבל תוכניות הן תוכניות ומעשים הם מעשים, והרי עוד לא בוצעה טיסה אחת ועוד לא יודעים מה הצרות הצפויות וכרגע זה נעלם גדול.
עוד כמה נקודות למחשבה:
א. המטוס מצוייד במנוע אזרחי והוא אזרחי מיסודו - כך שמבחינה שיווקית - לא צפויה להיות בעיה של אישורי יצוא וטכנולוגיה צבאית...
ב. יש מתחרה חזק מאד בנישה הזו - מטוס ה-T-50 שמפתחת לוקהיד במזרח הרחוק. מטוס יפיפה מבוסס על ה-F-16. ייצור במזרח, טכנולוגיה אמריקאית ומאגר לקוחות של לוקהיד (ושיווק אגרסיבי מאד בארץ) עשויים להוות תחרות קשה מאד.
ג. עד כמה שזכור לי - הצוקית תוכננה לצאת משרות כאשר אני הייתי בסדיר. לפני שבועיים שחרורו אותי ממילואים, ולפי הטופס - כבר עברו 15.5 שנים מאז שהשתחררתי - והצוקית עוד טסה (ואפילו הסקייהוק)...
ד. ועוד קטנה - ח"א הוא זה שבוחר את המטוסים המתאימים לו, ולא תוכנית העבודה של התע"א...
ה. אבל.... אם יפריטו לחלוטין את הביס"ט, ותבחר חברה להפעיל את שאר מטוסי הביס"ט - והצע"א תציג מטוס עם יכולת אימון גבוהה ורלוונטית, עם ייצור מקומי ותחזוקה מקומית.... אז יש סיכוי לא רע שהוא יכנס לסילבוס הדרכה...
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק
|