31-05-2005, 02:45
|
|
|
|
חבר מתאריך: 21.12.04
הודעות: 30,021
|
|
הגבתי ב d-spot בצורה יותר רצינית, ואין לי כוח לחזור על דברי.
בכל מקרה, קראתי קצת בנושא וכנראה שניקון החליטו להשאיר את התמונה כמה שפחות ערוכה כשהיא יוצאת מהמצלמה. בלי רוויה וקונטרסט. ממש כפי שהמצלמה מצלמת אותה, ורק אח"כ, ישבו אנשים מול תוכנות העריכה ויתחילו לשפץ ולסחוט את המיץ לכל תמונה.
ישנה אפשרות לשחק עם הגדרות העריכה הראשונית במצלמה (ב D70 יש מצב VIVID למשל) שנותנות ישר יותר צבע וקונטרסט.
בתור מישהו שמתעסק עם פוטושופ הרבה לפני שהחזיק מצלמה דיגיטלית ביד, זה בא לי די טיבעי לתקן דברים בפוטושופ, אבל לצלם מתחיל זה עונש כפול. לא רק שהוא צריך ללמוד איך מתפעלים מצלמה דיגיטלית, הוא צריך להתחיל ללמוד לעבוד על מחשב...
חלק מהעניין למעשה.
התמונות שיוצאות מה D70 שלי במצב רגיל הן אנמיות לחלוטין ולא קונטרסטיות. כל תמונה, דורשת שיפוץ פוטושופי. קנון חשבו אחרת, ואוטומטית הגדירו שהמצלמות שלהם יתנו יותר צבע וקונטקסט, ולכן בקליק אחד, נראה שהצבעים של הקנון טובים יותר. למעשה, התמונה עברה עיבוד נוסף, שבדיעבד - לא בטוח שזה העיבוד הכי טוב ומתאים לתמונה. אולי בפוטושופ אפשר להגיע לרמות דיוק טובות יותר? כך או כך, אלו הן דקויות שלא כדאי להוסיף עליהן מילים... בטח שלא בפרש.
אההה כן... ניקון יותר טובים!
|