לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #7  
ישן 02-04-2005, 00:03
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
צריך לנקות את המסך מהאובך של אתמול...
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי לבני שמתחילה ב "אני לא כל כך הבנתי למה הכוונה בדיוק..."

לרגע חשבתי שהמנוף מותקן על הספינה, ולגבי הצוללת - נו בסדר - שני מזהה רק דברים טסים....

בקיצור חשבי שזה הסיפור של הספינה שיוז בנה ל-CIA כדי לחלץ את הצוללת הסובייטית שטבעה.

כמו שאמרתי - אבק, חוסר ידע ומחסור משווע בשעות שינה.

בעניין חנוכה - כנראה נובע מהמעבר לשעות קיץ - רק שמישהו הזיז את המחוגים רחוק מדי ובכיוון הלא נכון.

ועוד משהו - מישהו מוכן לנער את יוסיפון ולבקש ממנו להתייחס סוף סוף למייל ששלחתי אליו (או להדליק את הסלולרי שלו)?
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #14  
ישן 02-04-2005, 03:16
  Tal53 Tal53 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 10.12.04
הודעות: 2,044
ליבני נעלם לו אבל אני כבר די בטוח בתשובה.
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי Tal53 שמתחילה ב "ניחוש, אולי הצוללת שירה וספינת הדיג שהטביע אותה?"

החיפוש אחרי התמונה של ספינת הנצ"ל "איסליי" הביא אותי לתמונה העליונה של הספינה הקנדית מאותו הדגם כך שעכשיו אני בטוח שמדובר ב"שירה"

מתוך האתר הנהדר של עמותת חיל הים

המטרה: נמל חיפה
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.amutayam.org.il/_Pics/Pixel.gif]
10.8.1942 יום חם במפרץ חיפה כבכל חודש אוגוסט . ספינות רבות עגנו בנמל מרביתן אניות קרב. חלקן הגיעו לאחרונה, לאחר שנמל אלכסנדריה במצריים הותקף קשות על ידי שישה אנשי קומנדו ימי איטלקי. היו אלה אנשי השייטת העשירית הקלה. הם הגיחו על גבי "חזירים" נישאים על סיפון הצוללת רבת המעללים "שירה". עתה עמדה הצוללת לפשוט על חיפה.


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.amutayam.org.il/_Pics/Pixel.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.amutayam.org.il/_Pics/Pixel.gif]



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.amutayam.org.il/_uploads/imagesgallery/394SHIRA.gif]




יום קודם לכן, חלף בגובה רב מטוס גרמני דו מנועי מסוג יונקרס 86 וצילם את הנמל והמפרץ. עגנו בנמל 2 סיירות קלות, 3 משחתות, 8 אניות תובלה, 4 מכליות, 5 מכמורתנים חמושים – טראולרים, 2טרפדות, וסירות משמר אחדות. "שירה" הפליגה ארבעה ימים והתקרבה בחשאי אל עבר חיפה. היא שמרה על קשר עם מפקד הפעולה אשר התמקם הפעם באי רודוס. מידי לילה עלתה אל פני המיים
וקיבלה שדרים מפורטים על המתרחש בנמל חיפה.הים היה נוח למדי באותו אחר צהריים גורלי. אך הצי הבריטי היה דרוך ועירני. מידע על הפעולה זלג אל המודיעין הבריטי, שלא כפי שהיה בגיברלטר ובאלכסנדריה. ברביעי באוגוסט, שישה ימים קודם, הוטבעה במקום סמוך הצוללת הגרמניה יו - 372 .
כל אנשיה שרדו ונישבו, לא היה לה סיכוי רב כאשר כח בן 4 משחתות ומטוס וולינגטון הסתערו עליה. בשעה 16.15 הודיע רב החובל של המכמורתן החמוש היטב "איסליי" כי הוא צופה בצוללת. מדוע וכיצד ניתן היה להבחין בצוללת כבר בשלב זה. האם הרימה פריסקופ, ההיה זה הים הרדוד - כשלושים מטרים בלבד, האם צבעי ההסוואה הירוקים היו בהירים מדי, או אולי טמנו הבריטים מערך הידרופונים שהצביע על מיקומה בדיוק כה רב?

שירה עמדה להמתין לחשיכה. כבעבר התכוון רב חובלה לשגר מהסיפון שמונה צוללים. שניים מהם תצפיתנים ושישה רכובי חזירים. היה עליהם לעשות דרך בת 2400 מטרים,להיכנס לנמל תוך חיתוך רשתות הביטחון, ולהצמיד את מטעני החבלה לאניות השונות. כך עשו בגיברלטר וכך עשו אלכסנדריה.כלי השייט התת ימי "החזיר" היה פיתוח איטלקי מקורי. אורכו היה 6.7 מטר,קוטרו 0.533 מטר,מהירות 4.5 קשר, מנוע חשמלי בן 1.1 כ"ס, טווח 15 מייל, ראש נפיץ 220 ק"ג, צוות 2 צוללים. מפקד הצוללת החדש
יחסית, רב סרן ברונו צליק, השקיף בשביעות רצון וראה את רכס הכרמל. הוא לא הבחין בספינה בריטית כלשהיא. את המטרות הוא כבר חילק לצוללים, תהייה זו פעולה חלקה חשב לעצמו, מפקדו הישיר באי רודוס רב סרן מקס קנדיני, יהיה מרוצה. לא כך חשב מפקדה של "איסליי". הוא הסתער במהירות מירבית על צוללת האוייב, שיגר לעברה מטר של פצצות עומק שהרעידו מיד את הצוללת וזו החלה טובעת.
סיכויי ההישרדות של הצוללת היו קטנים במיוחד. עומק הים לא נתן סיכוי הוגן לצלילה חדה, שלושת גלילי אחסנת החזירים הפכו את הצוללת לכלי כבד תנועה. חמישים אנשי הצוות והצוללים הסתדרו לנטישה מבעד לפתח החילוץ האחורי. אולם אז שבה "איסליי" והמטירה מקבץ של פצצות עומק אשר פגעו כפי שניתן לשער ישירות בצוללת. כל אנשיה נהרגו. רק שניים מצוות עשרת הצוללים נמצאו על חוף המפרץ, כל השאר כולל הרופא שהיה עמם דרך קבע לא הצליחו להיחלץ. גופות השניים נטמנו בבית העלמין בחיפה, היו אלה הלוחם קפטן קרסי והלוחם הנגד דל בן. שירה שקעה בנקודת ציון 32.54 צפון, 34.58
מזרח. על סיפון המכמורתן החמוש "איסליי" המצוייד למשימות נצ"ל חגגו נצחון. צוות בן 40 ימאים, מהירות מירבית של 12 קשר, אורך 50 מטרים. הם חגו סביב כתם השמן הגדול אך לא מצאו ניצולים.
שירה היתה צוללת מדגם 600 "אפריקנו-אדואה". 17 צוללות מדגם זה נבנו במהירות שיא בשנים 1936-37. שירה נבנתה במספנת "או.טי.או מגיאנו". מקור שמה במחוז אתיופי שהיה באותה עת בשלטון איטלקי. אורכה של שירה היה 61 מטר, רוחבה המירבי 6.45 מטר, דחי 620 טון. מנוע הדיזל של "פיאט" היה בן 1200 כוחות סוס, שני מנועי חשמל של "מרלי" הפיקו 800 כוחות סוס. מהירותה המירבית היתה 14 קשר, בצלילה 7.5 קשר. 6 צינורות טורפדו 533 מ"מ, צוות תקני בן 45 ימאים, עומק צלילה מירבי - 80 מטר, תותח 100 מ"מ שעל הסיפון הוסר לאחר שהורכבו שלשת התאים האטומים לאכסון החזירים, אחד לפני הגשר ושניים מאחוריו.שדרית הצוללת הונחה בשנת 1936, הצוללת הושקה ב – 6.1.1938 .
מפקדה האגדי הראשון, לאחר שצורפה לשייטת הקומנדו העשירית, היה סגן אלוף ולריו בורגזה. הוא פרסם ספר מומלץ בשם "שדי הים" שיצא בעברית בהוצאת מערכות.הספר מביא את תולדות
הקומנדו הימי האיטלקי והצוללת "שירה" במלחמת העולם השנייה. "שירה" היתה צוללת עויינת,זאת יש לזכור. היא שירתה בנאמנות יתרה את מטרות המשטר הפשיסטי האיטלקי, בן בריתו של המשטר הנאצי . לחיל הים הישראלי סימפטיה לצי האיטלקי של אחרי מלחמת העולם. זה אכן הושיט עזרה רבה לקומנדו הימי שלנו בראשיתו. גם בתורות לחימה וגם באימון לוחמים. אולם, באותם ימים כשגרמניה עמדה להכריע את הבריטים בלוב, לכבוש את מצריים ולהגיע לישראל, רעדה הארץ ועשתה הכנות של ממש לכיבוש הגרמני על כל המשתמע מכך. שנתיים לפני שהוטבעה, בספטמבר 1940, יצאה שירה מנמל לה ספציה לעבר נמל גיברלטר. הפעולה בוטלה היות ומרבית הצי הבריטי עזב את הנמל. באוקטובר יצאה פעם נוספת לעבר נמל גיברלטר. היא הצליחה לעבור את מפרץ אלג'סיראס ובליל ה -30 באוקטובר שיגרה את שלשת החזירים המאוישים כל אחד בשני לוחמים, מעומק 15 מטר מתחת לפני הים. שני כלים התקלקלו
בדרך וטבעו, הצוות השלישי התגבר על רשת ההגנה של הנמל אך התקלקל גם הוא 100 מטר מאניית המלחמה "ברהם". שירה הצליחה להתחמק לא בקלות. בדרכה נאלצה לצלול לעומק ולהמתין 40 שעות בדממה כאשר מעליה עושה הצי הבריטי מאמץ שווא לחסלה. ארבעה צוללים הצליחו לעלות לחוף הספרדי ונטמעו באוכלוסיה, הם חברו לסוכנים איטלקיים שאיתרו אותם והעבירו אותם לאיטליה. אין להניח כי הדבר היה אפשרי ללא שיתוף פעולה כלשהו עם הביון הספרדי. הצוות השלישי נשבה ובילה את שארית המלחמה בכלא. בפעם השלישית יצאה שירה לנמל גיברלטר בחודש מאי 1941. כשלב ביניים נכנסה לנמל בשליטה הספרדית "קאדיז" לאחר שעברה מערבה את מיצר גיברלטר. כאן המתינה לה מיכלית איטלקיה בשם "פאלגור" שהיתה לאמיתו של דבר בסיס סמוי של הצוללים האיטלקיים. הצוללת עגנה בצמוד לפאלגור אנשיה עלו בחשאי להתרענן וחזרו כשעמם צוות בן 10 צוללים אנשי השייטת העשירית. "שירה" חמקה בלאט מהנמל ופנתה מזרחה אל נמל גיברלטר, עברה את המפרץ המסוכן ועגנה מול הנמל הבריטי.

ב – 24 במאי בלילה, עלו ששת הצוללים על החזירים כדי לחדור לנמל. בשעה 02.45 נקלטו בצוללת הדי ארבעה פיצוצים רבי עצמה. הצוללת פנתה חזרה לנמל לה – ספציה. אולם, גם הפעם לא היו הצלחות, הצוללים לא הצליחו לפוצץ דבר. הם נטשו - כל צוות בנסיבות אחרות - את החזירים ועלו לחוף הספרדי. שיבתם לאיטליה אורגנה למופת, הם התקבלו כגיבורים.למרות הכשלונות החלו ההכנות לפשיטה רביעית על נמל גיברלטר, איזו נחישות ודבקות במשימה. ספטמבר 1941 ,"שירה" יצאה לדרך והפעם כדי להצליח. שנית נצמדה למיכלית האם בנמל קאדיז שם המתין לה צוות צוללים. הצוללת הפליגה לנמל גיברלטר אולם למחרת דומה היה כי בא הקץ למסע. כח ימי בריטי גדול במיוחד יצא ללוות שיירה. הוא עבר ממש מעל הצוללת אך לא הבחין בה כלל. מול נמל גיברלטר יצאו הצוללים על גבי החזירים בליל 20 בספטמבר. ששת הצוללים הצליחו לחדור מבעד לרשתות. פצצות העומק והמטענים שהוטלו על ידי הגנת הנמל לא הסיטו אותם ממטרתם. הם הצמידו מטענים לסיירת בת 10.900 טון בשם "דורהם", למכלית
בת 15.893 טון בשם "דנבי היל" ולמיכלית "פיונה של" בת ה – 2.400 טון. הסיירת נבקעה בפיצוץ אדיר והחלה שוקעת, 4 גוררות חשו אליה וגררו אותה לחוף, היא נוטרלה. המיכלית טבעה בנמל ועמה מיכלית קטנה שהיתה קשורה אליה, גם המיכלית השלישית שאליה הוצמד מטען, טבעה.
שירה הצליחה להתחמק גם בפעם זו. ששת הצוללים הצליחו בסיוע רשת החילוץ האיטלקית להגיע בחזרה לאיטליה. עתה עשתה היחידה בהכנות לפשיטה המוצלחת על נמל אלכסנדריה במצריים.

בדצמבר 1941 הפליגה "שירה" לעבר נמל אלכסנדריה. מטרתה, טיבוע אניות המערכה "קווין אליזבט" ו"ווליאנט". הצלחת הפעולה הייתה מעניקה לצי האיטלקי חופש רב בהחשת סיוע לכוחות האיטלקיים והגרמניים בלוב. לאחר הפלגה רבת תקלות הגיעה הצוללת לחופי מצריים. הים היה סוער והפשיטה נדחתה בעשרים וארבע שעות. ב -17 לדצמבר ובעומק של 60 מטר החלה הצוללת נעה אל עבר הנמל דרך שדה מוקשים. 23 שעות ארכה ההפלגה עד לשחרור החזירים בשעה 20.27 . הצוללת פנתה לאחור לנקודת המתנה מוסכמת לחזירים לאחר ביצוע המשימה. פיתחי מכלי החזירים לא ננעלו היטב עקב תקלה. השייט היה קשה ורב סיכונים. לאחר 19 שעות צלילה עלתה "שירה" אל פני הים אך נאלצה לשוב ולצלול כשהגיעו משחתות לאיזור. שלש שעות של צלילה נוספת ושוב עלתה הצוללת אל פני המיים. או אז קיבלה שדר מהמטה באתונה כי האניות בוערות בנמל אלכסנדריה. בחסות החשיכה הצליחו הצוללים לחדור לנמל אלכסנדריה. הם מיקשו 5 אניות. "וליאנט" ו"קווין אליזבט" אניות המערכה המפורסמות, המשחתת "ג'רביס", המיכלית "סאגונה", וספינת התובלה "דורהם". פיצוצים עזים טלטלו את הנמל
כולו. שתי אניות המלחמה שקעו למחצה ונחו על הקרקעית הרדודה. הסיפון נשאר מחוץ למים, אך למעשה נוטרלו לתקופת תיקונים ממושכת. המשחתת ,המיכלית וספינת התובלה טבעו. דלק התפשט על פני המים, חלקו הוצת בידי הצוללים על פי תכנית הפעולה. הצוללים נתפסו כולם והושמו בשבי."שירה" חזרה לנמל "לה ספציה" שבמפרץ גנואה. בדרכה אותרה והותקפה על ידי מטוס בריטי הנזקים היו קלים. היא הצליחה לצלול ולהתחמק. כך נכנסה לנמל הבית עטורת נצחון. השייטת העשירית המשיכה בסיוע "שירה" בביצוע משימות במרחבי הים התיכון. אך הצי בבריטי הלך והתעשת. אז יצאה הצוללת למשימתה האחרונה . המטרה היתה נמל חיפה.

ועכשיו לנושא אחר שמצאתי בטקסט הזה:

צוללות נוספות שהוטבעו בחופי ישראל :
u372 , גרמניה.
הוטבעה מול מפרץ חיפה 4.8.42 , כל אנשי הצוות ניצולים. נ.צ. 32.28 צפון – 34.37 מזרח.
U97 , גרמניה.
הוטבעה מול מפרץ חיפה 16.6.43 , 21 ניצולים. נ.צ. 33.00 צפון - 34.00 מזרח.
פיסליה, איטליה.
הוטבעה מול יפו 28.9.41

לי זאת הפעם הראשונה שאני שומע על הצוללות נוספות.
האם מישהו יכול להרחיב על פעילות צוללות הציר מול חופי ישראל?
האם מישהו יכול להרחיב על נסיבות הטבעתן?

תודה
טל
_____________________________________
טל


נערך לאחרונה ע"י Tal53 בתאריך 02-04-2005 בשעה 03:25.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #18  
ישן 04-04-2005, 09:10
  לבני לבני אינו מחובר  
תחמושת בע"מ
 
חבר מתאריך: 09.03.04
הודעות: 27,743
אין לכם מושג כמה שאני מצטער...
בתגובה להודעה מספר 14 שנכתבה על ידי Tal53 שמתחילה ב "ליבני נעלם לו אבל אני כבר די בטוח בתשובה."

באופן פתאומי וללא כל אזהרה מוקדמת קרס לי המחשב בבית עקב מתקפת וירוסים או איזו תכנת ריגול !!!!!!!
הספקתי עדיין לראות את התשובה (המדוייקת) של "TAL53" אך כבר לא יכולתי לענות (תבינו את גודל התסכול...).

כרגע אני עושה שימוש במחשב אחר לצורך העניין...
ובכן - אמנם זה כבר די מאוחר מכיוון שטל עלה על העניין די מהר יש לציין...
אך באמת מדובר בצוללת האיטלקית "שירה" ובציידת הצוללות (זו לא בדיוק "ספינת דייג") אשר במטח הראשון של מטעני העומק הצליחה לפגוע בה ולהשביתה.

הכוונה המקורית שלי היתה לפתח אשכול בנושא ה"שירה" ולשם כך גם הכנתי לא מעט תמונות כולל צילומים של אותם "חזירים" מיוחדים שהיא נשאה במיכלים שהותקנו על סיפונה אך לצערי כל העסק יצטרך להמתין...

בכל מקרה רוב רובם של הפרטים הרלונטיים לגבי הצוללת ומקרה טביעתה הועלו כבר ע"י טל שיש לציין כי גם "עלה" על הפתרון מהר מאוד !!!
אז שוב .... קבלו נא את התנצלותי הכנה !
לבני.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #19  
ישן 04-04-2005, 18:33
  לבני לבני אינו מחובר  
תחמושת בע"מ
 
חבר מתאריך: 09.03.04
הודעות: 27,743
והנה התמונות (שחלקן נועדו לשמש כרמזים לפתרון החידה)...
בתגובה להודעה מספר 18 שנכתבה על ידי לבני שמתחילה ב "אין לכם מושג כמה שאני מצטער..."

חלק מהתמונות הן נדירות יחסית...

הצוללת "שירה" במבט כללי ובמלא הדרה...:
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

הצוללת בהפלגה שימו לב למיכלי האחסנה ל"חזירים" :
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


בצילום הבא נראה "חזיר" בעת הטענתו על סיפון הצוללת, ה"חזיר" כאמור הנו למעשה "צוללת כיס" אשר נועדה להתקרבות שקטה אל המטרה כשחרטום החזיר הנו מוקש עלוקה שנועד להדבקה על תחתית המטרה הנבחרת ולאחר מכן הצוות נע חזרה לעבר צוללת האם:

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

בצילום הבא נראה פאנל ההפעלה של ה"חזיר":

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

צילום מתוך ה"שירה" בו נראים צינורות הטורפדו שבחרטומה:

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

ו... שרידי ה"שירה" כפי שהם נראים כיום בקרקעית מפרץ חיפה:

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

אתר הטביעה שימש שנים כאתר לאימוני צלילה של חיל הים כשכיום הוא פתוח לקהל הצוללים, בצוללת שרוב גופה מכוסה בחול עדיין נמצאים טורפדו כשהגישה למדורים אלו חסומה )עדכני ללפני מס' שנים לפחות...)מדי שנה נערך ביום הטביעה טכס זכרון מטעם שגרירות איטליה.
בברכה - לבני.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #20  
ישן 06-06-2005, 23:42
  תמוז תמוז אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 06.06.05
הודעות: 2
צוללת גרמנית ובה 3 אנשי צוות בריטים
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי לבני שמתחילה ב "יום שישי... זה הזמן לחידה השבועית !..."

אחד הסיפורים המרתקים של צוללות שטובעו באיזור הוא זה של ה u 559 צוללת זו, שהושקה ביום 1/2/1940 ויצאה לפטרול האחרון שלה ביום 15/4/1942 תחת פיקודו של הקפטן האנס היידטמן (בעל צלב האבירים) התכוונה לבצע משימה נגד התעבורה הימית שבין חיפה ואלכסנדריה. ביום 30/10/1942 היא אותרה מצפון מזרח לפורט סעיד, בנקודה 32.3 צפון, 33.0 מזרח, ע"י ספינות הצי הבריטי ה"פטראד", ה"הירו" וה"דלוברטון" וכן ה"הארוורת'".

לאחר התקפה מאסיבית בפצצות עומק, היא נאלצה לעלות על פני המיים, וצוות השתלטות בריטי של שלושה מלחים בפיקודו של אנטוני פאסון, הצליח להכנס לתוכה ולשלוף החוצה דגם של ה"אניגמה" , מכשיר ההצפנה שעניין את הבריטים, וכן כמה ספרי צופן. בטרם הספיקו המלחים הבריטים לצאת, טבעה הצוללת כשבתוכה שלושתם , וכן 7 אנשי צוות גרמנים.

38 אנשי צוות נוספים חולצו לא פגע ונפלו בשבי.

סיפורה המרתק של ה ו 559 , כולל צילומים אותנטיים שצולמו במהלך הקרב מופיע בספרו המרתק של דיויד kahan " seizung the enigma" (ע' 224 - 220 ), וכן באתר הצוללות הגרמניות של מלחהע" השניה (www.uboat.net
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 13:44

הדף נוצר ב 0.06 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר