25-05-2005, 14:04
|
|
|
|
חבר מתאריך: 05.07.02
הודעות: 564
|
|
הפרופסור טעה מיכוון ש:
א. אכן יש רוע אבל יש גם טוב, לא כל מעשה האדם משקפים רוע.
אם השם היה כולו רוע אז הוא היה בורא רק רוע, ואז בכלל לא היה טוב בעולם, ומאחר ויש טוב, אז סימן שהשם ברא את שניהם, והוא משקף את שניהם ביחד.
אכן לדאבוננו הרוע בדרך כלל גובר על הטוב.
וזה מביא אותנו לשלוש מסקנות, מדוע זה כך:
א. שהשם יצר את הרוע על מנת שנוכל להתמודד איתו ולהתגבר עליו.
ב. מאחר וצד הרוע הוא נטול ריסון, ללא מחוייבויות, ובלי הצורך לחשוב ולשקול את הדברים לעומק, לעומת הטוב שצריכים להתחשב בזולת, לא לשקוע במחשבות על עצמנו, שתהייה אהבת הזולת, ותהיה אהבת אלוהים (הבריאה) בליבנו.
ג. בגלל שאנו חושבים על עצמנו כמעל האדם, ולא חושבים שאנו ככל האדם, אז הרוע גובר.
וסיבה זו מסבירה מדוע אין את אהבת הזולת, ואהבת עצמנו.
וידידי CANCER צדק בכך שלפי היהדות יש בחירה חופשית כמו שכתוב:
א. ראה, נתתי לפניך היום את החיים ואת הטוב,
את המות ואת הרע.
ב. העדתי בכם היום, את השמים ואת הארץ.
החיים והמוות נתתי לפניך.
הברכה והקללה.
ובחרת, בחיים.
וגם איינשטיין צדק שהרוע בדרך כלל מתגבר, בהעדר אהבה בליבו של האדם,
אהבה לבריאה, אהבה לסובב אותו, אהבת עצמו, ועוד.
מה שכתבתי כאן, אלה הם רק מעט מזער, ממה שהכתב יכול להכיל.
בקיצור הפרופסור טעה בהסברו שחשב שאלוהים הוא רוע גרידא
ואיינשטיין הסביר בצורה עקיפה, שיש גם טוב, ושולל את דעתו של הפרופסור שהשם הוא כולו רוע.
הרוע ממלא את הצד הטוב, כמו הקור, שמגיע כאשר אין חום, או כמו החושך, שמגיע כאשר אין אור.
_____________________________________
The QuizMaster
נערך לאחרונה ע"י yossi_co בתאריך 25-05-2005 בשעה 14:10.
|