22-10-2024, 07:22
|
|
|
|
חבר מתאריך: 02.06.07
הודעות: 6,304
|
|
ציטוט:
במקור נכתב על ידי ninesouls
מה שמעניין (ובעיני מפתיע, במידה מסויימת) הוא שהמשמעות היא שיש צנרת מים שנכנסת/יוצאת לגוף הלחץ של הצוללת - נקודת תורפה הנדסית ומבצעית משמעותית למדי, לכאורה.
לא בדיוק. עמידתו של גוף גלילי בלחץ עומדת ביחס הפוך לרדיוס שלו. זה אומר שהצינור הרבה יותר עמיד מאשר גוף הצוללת. את נקודת החיבור שביניהם מחזקים בהתאם. למעשה, גוף הלחץ של הצוללת נחדר במקומות רבים: פתחי כניסה, פתחי מילוט, צינורות טורפדו, משגרי טילים, משגרי אמצעי הטעיה, פריסקופים ואנטנות.
כמובן, יעילות הקירור תהיה שונה מאד במים צפוניים שקרובים לאפס מעלות לעומת מים טרופיים שיכולים לעבור את שלושים מעלות צלזיוס.
תיאורטית - נכון. למעשה - לא. ראשית - אנחנו מדברים על מנוע בטמפרטורה של מעל 150 מעלות צלסיוס, כך שהבדל הטמפרטורות לעומת מי ים, עדיין מספיק, גם במים טרופיים. שנית - את יעילות הקירור, כפונקציה דינמית של הבדלי הטמפרטורות ו/או קצב פעולת המנוע, ניתן לווסת בקלות ע"י וויסות קצב זרימת המים. החישוב כאן הוא פשוט, היות וכמות מי הים אינה מוגבלת. זה מעגל פתוח.
|
|