16-09-2016, 08:49
|
|
|
חבר מתאריך: 16.07.15
הודעות: 4,053
|
|
1)חמקן הוא מטוס שיש לו חתימה נמוכה.
חתימה נמוכה אומרת שלמכ"מ צריכה להיות רזולוציה מטורפת כדי לקלוט אותו במרחק רב.
כל מכ"מ מסוגל לגלות מטוס חמקן. רק פה השאלה, באיזה טווח?
אתה יכול לקנות את מכ"מ X-band הכי חדשני עם טווח של 400ק"מ ולא תראה את הF-35 כנראה עד שיגיע לטווח של 50ק"מ או אולי פחות.
2)הF-15 משתמש במכ"מ PESA או AESA תלוי בדגם, והם מסוג X-BAND שזה טווח תדרים הרבה יותר גבוה מVHF או UHF. עד שיצליח להנעל עם הAIM-120 הוא יוכל כבר לשגר את הAIM-9.
ה-F-35 לעומת זאת יכול בטווח המקסימלי לשגר ולעוף הרחק הרחק משם.
3)מה אם אני אגיד לך שגם בטכנולוגיה של שנות ה-40 אתה יכול כנראה לגלות מטוס חמקן? חמקן אמיתי!
זה מה שנקרא מכ"מ VHF - Very High Frequency. זהו מכ"מ שלמרות שמו, הוא בעצם בטווח הנמוך מאוד של התדרים שבשימוש צבאי.
הוא יוכל לגלות מטוס F-35 כאשר בטנו או הצד שלו מופנים כלפי המכ"מ (שטח רב) בטווח רחוק של מאות ק"מ אפילו.
רק הבעיה? זהו מכ"מ שהוא לא מדויק מספיק בשביל להנחות חימוש משום סוג כלפי המטוס, וגם אם הטיל המשוגר הוא בעל דיוק של 100%, הוא יחטיא בין מספר מטרים ועד כמה עשרות מטרים.
מכ"מ כזה הוא נטו בשביל גילוי המטוס. כאשר זה קורה, מכ"מ אש בX-BAND בטווח נמוך יותר יפנה כלפי המטוס את רוב העוצמה ויאפשר פתיחת אש.
זה לא תהליך מסובך, אבל זה מגדיל אוטומטית את טווח הפעולה הנדרש כדי ליירט מטוס כזה, וכך גם מגדיל את הסבירות לכשל מסויים שלא יאפשר יירוט.
4)חמקנות היא ממש לא רק צורת המטוס או ציפוי בצבע מיוחד.
זו אנטומיית המטוס, פליטות חום, ובמידה רבה מאוד גם סוג המכ"מ שמשתמשים בו, מכיוון שמכ"מ ארוך טווח ניתן לגלות בעזרת אמצעי ל"א, שברוסיה הם ממש לא מפגרים בתחום הזה.
|