16-03-2023, 18:46
|
מערכות מודיעין חוזי (IMINT), מערכות חישה גילוי והתרעה - חלל, אויר, ים ויבשה. התנהלות ביטחונית, תעשייתית וחוזית בינלאומית
|
|
חבר מתאריך: 08.03.05
הודעות: 2,997
|
|
מדחף ה: MQ-9
א. ניתן להבחין בסירטון בלהב אחד (מארבעת הלהבים) של מדחף המל"ט כאשר הוא פגוע. הדבר יוצר מצב קריטי של חוסר איזון בציר המנוע המסתובב ומכאן ועד השבתת המנוע הדרך יכולה להיות קצרה.
ב. קשה להבין איך מטוס הסוחוי יוכל "להשתחל" ולפגוע במדחף (בכוונה או לא), מבלי לפגוע בהגאים ובמיצבי הכיוון שסביב לו. אלה אינם נראים פגועים בסירטון.
ג. ההנחה שהסוחוי יכול לבצע "עמידה" באוויר, אינה פראקטית במצב הזה. ממש לא.
ד. התזת הדלק על המל"ט, אם מתבצעת נכון, משבשת את היכולת לצפות ולצלם בעזרת המטעד הקדמי, מחד, ומאידך עלולה לפגוע במנוע שאל כונס הקירור שלו יכנס התרסיס.
ה. ידועים מקרים (וחברינו יערי סיפר על כך כאן בעבר), בהם הפיל מטוס קורנס במלחמת יוה"כ מסוק מצרי איטי בסיני, בעזרת המבער האחורי בלבד.... מדוע לא עשו זאת הרוסקים כאן? - לדעתי מאותה הסיבה שההגיון המבצעי באזור ומעבר לו מכתיב: לו רצו להפיל את המל"ט היו עושים זאת בקלות. ללא צורך במבערים. זה לכשעצמו מעשה תגרני מול האמריקאים, קו אדום אותו, כך הערכתי, לא התכוונו לבצע בנסיבות הקיימות. שיבוש מערכת החוזי של המל"ט ע"י התזת דלק, מספיקה להם כדי לשדר מסר ברור לאמריקאים...
|