לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #14  
ישן 26-12-2005, 10:04
צלמית המשתמש של PERE
  PERE PERE אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.12.05
הודעות: 231
להטוט
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "הפעלת מסוק להטוט (דיפנדר) מתוך סטי"ל במבצע של"ג"

קצת היסטורייה בבקשה
ח"א חשב שמסוק קטן וזריז יוכל לתת פתרון יעיל בשדה הקרב לפגע וברח ובשילוב כוחות יבשתיים
וגיבש תורת לחימה על פי הצרכים שנבעו ממלחמת שלום הגליל ואולי עוד קודם לכן.
שילוב להטוט וקוברה בשדה הקרב נראה טוב אבל.....
בצהל וגם בח"א יש כאלו שחושבים ומשפיעים וכל כלי שנועד לבצע מסימה מסויימת מוסב לכלי רב משימתי - הראש היהודי ממציא לנו פטנטים (זוכרים).
וכך הפך הדיפנדר הזריז והטוב למסוק מסורס שלא יכול להמריא ביום חם ברמת הגולן - כן כן .
כשמחברים מספר טילים -כמו לאפאצי למסוק קטן הוא פשוט לא ממריא.
וכך חלפה תהילת עולם ללא שימוש או שימוש מועט ומוגבל.
לדעתי הדיפנדר שימושי והגיוני יותר מהאפאצי שהאמריקאים מודים שניכשל פעמיים בעירק.
על כל אפאצי אפשר לקנות טייסת שלמה.
אבל אנחנו מעצמה גרעינית עם נפיחות מתמדת - הרתעה ושאר בבלת.
שימו חצי מהכסף בחינוך ובעוד דור ישראל תהיה מעצמה - אבל המציאות ,המציאות = בור שחור.

בשמחות
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #18  
ישן 26-12-2005, 21:36
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,291
Facebook profile
סיכום לנושא
בתגובה להודעה מספר 17 שנכתבה על ידי אומי 5 שמתחילה ב "אתה רוצה להגיד לי שאחרי שולש..."

שכולל מידע מפורסם ועקב מגבלות ב"ש לא נרחיב מעבר לכך!

האקדמיה לטיס מכשירה פרחי טיס להיות טייסים/נווטים/מכוננים כל אחד לפי המקצוע אליו הוא מיועד.
הקורס אורך 3 שנים ובסיומו מקבלים החניכים תואר אקדמאי, דרגת סגן וכנפי טיס.
לאחר הקורס נישלחים הטייסים הטריים כל אחד ליחידה שלו ושם הוא לומד במסגרת
היחידתית (טייסת) איך להיות טייס/נווט מבצעי - זה הקא"מ (קורס אימון מבצעי).
ההדרכה נעשית ע"י אנשי הטייסת, החניך מקבל משימות, מבצע אותן ומתאמן יחד עם הטייסים
האחרים בטייסת.
בסוף הקא"מ הוא מקבל הכשרה כטייס מבצעי, אז הוא יכול להחזיק כוננות, לצאת למשימות כפי
שיטילו עליו מפקדיו ולהתקדם בסולם הדרגות והתפקידים.

ההכשרה אמנם ארוכה ויקרה, אבל הטייסים מחויבים ל 9 שנות שירות קבע.

קישור לנושא באתר חיל האויר
http://www.iaf.co.il/Templates/BeforeDraft/Roles.IN.aspx?lang=HE&lobbyID=70&folderID=72&docfolderID=1503&docID=23806&currentPageNumber=&subfolderID=1503

למידע מפורט יותר תקליק מסלולים--->בית ספר לטיסה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #25  
ישן 01-02-2022, 08:28
צלמית המשתמש של סירפד
  סירפד מנהל סירפד אינו מחובר  
מנהל פורום צבא ובטחון
 
חבר מתאריך: 04.05.02
הודעות: 22,952
מבצעים ימיים של להטוט
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "הפעלת מסוק להטוט (דיפנדר) מתוך סטי"ל במבצע של"ג"

עד כה היו תמונות - הנה פירוט המבצעים מתוך ויקיפדיה:

מבצעי נקודת זינוק
באוגוסט 1984 הובילה אח"י גאולה בפיקוד שמואל נואה, יחד עם אחותה אח"י עליה 4 מסוקים מדגם דיפנדר של חיל האוויר, לתקיפת הבסיס הימי של ארגוני המחבלים בשטח לבנון. באותה תקופה העדיף חיל-האוויר להפעיל מטוסי קרב כנגד מטרות מחבלים והפעיל מסוקי קרב רק כאשר מטוסים לא היו מסוגלים לפגוע במטרות ביעילות. בסיס נהר אל-בארד, כעשרה ק"מ צפונית לטריפולי, היה מטרה שכזאת. מחנה הפליטים, הממוקם בקרבת הגבול הסורי, שימש אז כבסיס ליציאת חוליות מחבלים לתקיפה של מטרות בישראל, דרך הים.

כדי לפגוע במטרות ביעילות, הוחלט לתקוף את המחנה באמצעות מסוקי קרב, שטילי הנ"ט שלהם נועדו לאפשר פגיעה מדויקת במטרה. הקושי העיקרי היה טווח הטיסה (מעל 170 ק"מ בקו אווירי מגבול ישראל). הפתרון שנמצא לבעיית הטווח, נחיתת המסוקים על סטי"ל, הפך את התקיפה שבוצעה במחנה נהאר אל-בארד לתקיפה הרחוקה ביותר שביצעו עד אז מסוקי חיל-האוויר. לאחר שורה של אימוני נחיתה והמראה בלב ים, גובשה תפיסה מבצעית והוחלט לצאת למבצע.

כל אחד משני הסטי"לים, נקבע לשאת שני מסוקים. לאחר נחיתת המסוק הראשון, יקופלו להבי הרוטור הראשי והמסוק יוכנס לתוך המוסך, כדי לפנות את המנחת לנחיתת מסוק נוסף. ”זאת הייתה פעם ראשונה שהתקיים שיתוף פעולה כה הדוק בין חיל האוויר וחיל הים. [...] מעולם לא פותחה תרגולת קבועה שמסוק של חיל האוויר ינחת על סטי"ל של חיל הים.“ המבצע התנהל ללא תקלות. כל מטרות המחבלים שסומנו זוהו והושמדו. כוחות המחבלים הופתעו מהגעת מסוקי התקיפה והצליחו להגיב באש נ"מ לא מדויקת. המסוקים שבו בשלום לספינות ולבסיסיהם.


מבצע ערבי נחל 4
תקיפה נוספת במסוקי קרב ב-10 ביולי 1985 חזרו על המבצע באותו אזור ובאותה שיטה. ספינות החוחית ששימשו לנשיאת המסוקים סיפקו לחיל האוויר זרוע ארוכה שהייתה חסרה לו[4].
משך ההפלגה עד לקרבת היעד כ-8 שעות השפיעה לרעה על כשירות צוותי האוויר. אך ברגע שעלו למסוק והמריאו חזרו לתפקוד מלא. אחד המסוקים לא היה כשיר והביצוע נעשה עם שלושה. המחבלים ביעד התקיפה היה נשק רב-נגד מטוסים. אחד המסוקים נפגע אך הצליח גם הוא לנחות על מנחת הספינה.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
גם כשלא היה הרבה, היה לנו הכל


נערך לאחרונה ע"י סירפד בתאריך 01-02-2022 בשעה 08:35.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 22:10

הדף נוצר ב 0.07 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר