"א. במשך השנים איבד צה"ל את כוח התקיפה שלו, כי כושרו ההגנתי הולך ונחלש, ועליו לעבור רפורמה מקיפה כדי שיוכל להתמודד עם האתגרים שיעמדו בפניו.
ב. למרות הלקחים של ששת הימים, יום הכיפורים ולבנון, שב הצבא וחוזר על השגיאות שנעשו במלחמות קודמות ברמת חומרה הולכת וגוברת, ולכן לא השיג את המטרות הצבאיות שהוטלו עליו, ונגרמו לו אבדות מיותרות.
ג. יותר משעסק צה"ל בחשיבה ובפעולות לתיקון טעויות, השקיע מאמצים וכסף רב בניפוח מפקדות ושירותים על חשבון הכוח הלוחם.
ד. המטה הכללי לוקה בתסמונת "הראש הקטן", מוביל את צה"ל לאובדן הגמישות הצבאית והופך אותו לגוף מסורבל וכבד תנועה.
ה. הדרג המדיני נמנע מלקבל החלטות אסטרטגיות, מלקבוע תפיסת ביטחון שתתמודד עם התמורות שחלו באזור ומלשאת באחריותו למחדלים בניהול הביטחון הלאומי."
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי שמגר שמתחילה ב "מה השם וההסבר המדעי לשובלי הכנף שבסרטון"
פסי התעבות.
בשילוב המתאים של טמפ' אוויר, לחץ אוויר, אחוז לחות ומפלי הלחץ (תלוי מהירות, מאך, זווית התקפה) בקצה הכנף או באזורי ניתוק כמו בסרטון המים שבאוויר יתעבו ויהפכו לנראים.
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי שמגר שמתחילה ב "מה השם וההסבר המדעי לשובלי הכנף שבסרטון"
לא פסי התעבות (אלה אופייניים בפליטת הגזים ממנועי הסילון, בעקבות ההתקררות המהירה בגובה של אדי המים שהם חלק מתוצרי הבעירה של הדלק) אלא התעבות סביב כלי טיס (יש סוגים שונים, חלקם נובעים מ"סינגולריות פראנטל-גלאוארט" במהירויות סביב מהירות הקול: https://www.wikiwand.com/he/%D7%94%...%98%D7%99%D7%A1
נוסחאות, אם זה מעניין, יש בקישור הבא (קליק ימני ובחירה ב"תרגום לעברית" יכול לעזור): https://www.grc.nasa.gov/www/BGH/ex...Puf5IFK-TevYI24
לאחרונה גם שמעתי את המושג "מניפת התעבות", כנראה בזכות הצורה המתקבלת.
נערך לאחרונה ע"י yaari בתאריך 28-04-2022 בשעה 22:49.
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי שמגר שמתחילה ב "מה השם וההסבר המדעי לשובלי הכנף שבסרטון"
ישנם מס' סוגי שובלי התעבות (Condensation הנובעים מתהליך אדיאבטי המושפע ממפת הלחצים וטמפ' מקומית במצבי טיסה מסוימים, ותנאיי אטמוספירה שונים.
1 ו-2 שובלי קצה כנף ושורש (LEX) נובעים ממערבולות
(מערבולות LEX וקנארד נועדו לשפר ו"לעכב" ניתוק זרימה מעל הכנף הראשית, מה שמשפר ביצועים בזוויות התקפה גבוהות ויעילות אוירודינמית כללית), מופיעים לרוב בפניות הדוקות ומשיכות אף..
מערבולות קצה כנף נוצרות מהתלכדות הפרשי שכבות לחץ מתחת ומעל הכנף.
*אגב זה שלא רואים מערבולת לא אומר שאינה קיימת, כאמור התעבות נראית תלויה בפרמטרים אטמוספרים (לחץ/לחות/הטל/טמפ).
- 3 ענן התעבות בדרכ מופיע במהירויות נמוכות יחסית בהן החלק העליון של גוף/כנף המטוס חווה ירידה בלחץ מקומי
- 4 מניפת התעבות או expansion fan או מה שהיה נהוג לכנות "קונוס מאך". אך לא מדובר בגלי הלם עצמם אלא תוצר הופכי שלהם הגורם להתפשטות ולירידה בטמפרטורה מקומית.