לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 18-01-2022, 14:33
  משתמש זכר קרן-אור קרן-אור אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.09.06
הודעות: 10,353
שאלה משרד תכנון בבריה"מ (OKB)- איך זה עבד בעצם?

מויקיפדיה:
ציטוט:
משרד לתכנון ניסויי - ה־OKB (או־קה־בה, "אופיטנויה קונסטרוקטורסקויה ביורו", "משרד לתכנון ניסויי") הוא כינוי סובייטי למכונים סגורים לתכנון ועיצוב אבות טיפוס של יישומי טכנולוגיה צבאית מתקדמת בברית המועצות, בעיקר בתחום התעופה והחלל. מכונים אלו היו קטנים יחסית ויצרו אבות טיפוס בלבד, לא מטוסים סדרתיים - אלו יוצרו במפעלים שהוקצו לכך על ידי המדינה.

כל משרד OKB זוהה על ידי מספר ולעיתים באופן רשמי־למחצה בשמו של המתכנן הראשי. למשל OKB-51 בראשותו של פאבל סוחוי, נודע לבסוף כסוחוי. OKB מוצלחים במיוחד שימרו את שם המתכנן הראשי גם לאחר פטירתו.


נסתכל רגע על ההספק של משרד התכנון "מיג", מיקויאן-גורביץ', בעידן הסילון:

47' מיג-15
50' מיג-17 (כמובן, מבוסס על הקודם)
52' מיג-19
59' מיג-21
64' מיג-25
67' מיג-23
70' מיג-27 (מבוסס על מיג-23)
75' מיג-31
77' מיג-29

9 תכנונים שהגיעו לייצור ב-30 שנה: 3.3 שנים בממוצע לכל תכנון. מן הסתם, במקביל היו תכנונים רבים שלא הבשילו לייצור סדרתי.

ואצל החבר מיכאל מיל? בין 48' ל-88' משרד התכנון על שמו תכנן את המיל 1, 2, 4, 6,8, 10, V-12, 14, 17, 24, 26, 28, 34. חלקם עם גרסאות פיקוד, שאיני יודע כמה הן שונות מהבסיס. 13 דגמים מרכזיים, אחד כל שלוש שנים בממוצע.

ואצל פבל סוחוי? סוחוי 7, 9, 11, 15, 17/20/22, 24, 25, 27, 33, 30, 34/32: 11 דגמים ב-35 שנה, קצת יותר משלוש שנים לדגם.

חלק מהכלים האלו היו מתקדמים לזמנם, עם ביצועים טובים מאוד; רובם יוצרו בכמויות גדולות ובאיכות טובה- חלקם עדיין בשימוש.
--------------------------------------------

החלוקה למשרד תכנון נפרד ממפעלי הייצור נשמעת לי כמו מתכון בטוח לבעיות בהעברה לייצור; למנטליות של "אנחנו" לעומת "הם" שיוצרת hangar queens שקשה לייצר ולתחזק.

משרד תכנון עצמאי נמצא בתחרות עם משרדים אחרים; תחרות על ביצועים ומחיר ולא על אמינות.
כדאי לו להתרכז בשילוב טכנולוגיות מתקדמות בתכנון הנוכחי, שצריך לטוס עוד שנה, ולא לתמוך בתכנונים הישנים, שנמצאים בייצור ובשירות.
כדאי לו להשתמש בטכנולוגיה מתקדמת ולא-בשלה, שתיתן ביצועים טובים, אפילו אם היא קשה לייצור ולתחזוקה- הרי זו תהיה בעיה של מישהו אחר (המפעל).

ומנגד- המפעל נמצא בתחרות עם מפעלים אחרים, על עמידה במכסות ייצור.
כדאי לו להתרכז במצויינות תפעולית ולא בהנדסה. למפעל נוח מאוד להאשים את משרד התכנון (שנפרד ממנו) בכל בעיה שיש בייצור. אולי אפילו לסרב לייצר תכנון מסוים, שקשה לייצר ביעילות.

ארגונית, משרד התכנון מושך את המהנדסים המבריקים והאינדיבידואליסטיים- והמפעל מושך את המנהלים השאפתניים שרוצים לסיים משימות, ולא כ"כ אכפת להם איך. אלו אוכלוסיות שלא מתערבבות היטב.

לנסיוני, אלו מקרים נפוצים מאוד- אפילו כשמחלקות ההנדסה והייצור/תפעול שייכות לאותה חברה.

איך זה נפתר? היתה איזו רוטציה בתפקידים בין המפעלים ומשרדי התכנון? מנגנון מסוים שתיאם בין המפעלים ומשרדי התכנון? פחד משותף מהגליה לגולאג?.. למה בעצם לא לחבר את משרדי התכנון למפעלים מסויימים? סוג של "הפרד ומשול" מצד הממשלה?

מישהו מכיר איזה חומר בנושא?

נערך לאחרונה ע"י קרן-אור בתאריך 18-01-2022 בשעה 14:35.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #2  
ישן 18-01-2022, 19:12
  The_last_Apachi The_last_Apachi אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.09.08
הודעות: 3,097
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי קרן-אור שמתחילה ב "משרד תכנון בבריה"מ (OKB)- איך זה עבד בעצם?"

ציטוט:
בעיקר בתחום התעופה והחלל. מכונים אלו היו קטנים יחסית ויצרו אבות טיפוס בלבד

אוי, א ברוך...
נתחיל מזה ש- OKB היו רק קטגוריה אחת בתוך מערך משרדי התכנון - KB. היו גם TsKB - משרד תכנון מרכזי, SKB - משרד תכנון מיוחד וכו'. OKB עסקו בפיתוח מוצר - לא רק אבות טיפוס. כל אחד ממשרדי התכנון שפירטת, פיתחו (בסיוע משרדים ומכונים אחרים בתחום) מוצרים משלב הרעיון, עבור בשלבי התכנון והפיתוח, אבות טיפוס ועד תמיכה במוצרים סדרתיים ופיתוח גרסאות המשך. לחלק ממשרדי התכנון היו מפעלים צמודים שאיפשרו ייצור אבות טיפוס וכלים טרום סדרתיים וחלק אף ייצרו מטוסים סדרתיים, כמו משרד התכנון ע"ש ברייב.
וכמובן, OKB בכלל לא מוגבל לתחום התעופה והחלל, לא בעיקר ולא בכלל.

ציטוט:
9 תכנונים שהגיעו לייצור ב-30 שנה: 3.3 שנים בממוצע לכל תכנון. מן הסתם, במקביל היו תכנונים רבים שלא הבשילו לייצור סדרתי.
ואצל החבר מיכאל מיל? בין 48' ל-88' משרד התכנון על שמו תכנן את המיל 1, 2, 4, 6,8, 10, V-12, 14, 17, 24, 26, 28, 34. חלקם עם גרסאות פיקוד, שאיני יודע כמה הן שונות מהבסיס. 13 דגמים מרכזיים, אחד כל שלוש שנים בממוצע.
ואצל פבל סוחוי? סוחוי 7, 9, 11, 15, 17/20/22, 24, 25, 27, 33, 30, 34/32: 11 דגמים ב-35 שנה, קצת יותר משלוש שנים לדגם.
חלק מהכלים האלו היו מתקדמים לזמנם, עם ביצועים טובים מאוד; רובם יוצרו בכמויות גדולות ובאיכות טובה- חלקם עדיין בשימוש.

הסקירה הזאת מאוד חוטאת לאמת. לדוגמה:
להגיד ש- Su-27, Su-33 ו- Su-30 הם דגמים עצמאיים זה כמו להגיד את אותו הדבר על MiG-29, MiG-29K ו- MiG-29M2. אפילו הסימון הפנימי שלהם הוא T-10S, T-10K ו- T-10PU.
Mi-17 הוא סימון לגרסת יצוא של Mi-8MT ולא יותר מזה. Mi-34 הוא כשלון שיווקי מוחלט ולא מסוק סדרתי. V-12 הוא הוא כלי נסיוני. וכו'

באופן כללי, צריך קודם כל להכנס ל"ראש הסובייטי" ולהבין את התקופה. בהמשך אתייחס רק לתקופה הסובייטית של אחרי מלחמת העולם השניה ולא למה שקורה ברוסיה היום התחום הזה. וגם את דברי קח בערבון מוגבל - אני יודע כמה דברים, אבל בהחלט לא מומחה. כמו כן, השמטתי מהתשובות שלי את משרד ההגנה הסובייטי וזרועות צבאיות שונות ומשונות שהכניסו למערך המו"פ והייצור עוד שלל מנגנונים בירוקרטיים (ושיטות קומבינה ופרוטקשן נלוות) שמוקמו בכל הממשקים בין ובתוך משרדי התכנון והמפעלים.

ציטוט:
החלוקה למשרד תכנון נפרד ממפעלי הייצור נשמעת לי כמו מתכון בטוח לבעיות בהעברה לייצור; למנטליות של "אנחנו" לעומת "הם" שיוצרת hangar queens שקשה לייצר ולתחזק.

זה לא לגמרי נכון, כי כמו שכתבתי, היו משרדי תכנון עם יכולת ייצור בקנה מידה מלא. במקרים אחרים, היו מפעלים שעבדו באופן מסורתי עם משרד תכנון יחיד. לדוגמה, KAZ - מפעל לייצור כלי טיס בעיר קאזאן, שלאורך כל ההסטוריה שלו עבד באופן כמעט בלעדי עם משרד התכנון של טופולב.
לגבי בעיות בהעברה לייצור, זה נכון - ככל שהמפעל היה רחוק יותר ממשרד התכנון או מהסניף שלו, כך ההליך היה מורכב יותר. וכך גם סבל הפידבק מהמפעל. היו מקרים ששני מפעלים הכניסו שינויים מקומיים בתכנון שנמסר להם בגלל אילוצי תשתית טכנולוגית ואנושית ולמעשה שני מטוסים מאותו הדגם והתת דגם שיצאו משעריהם, לא היו זהים. וכמו שכתבתי, השינויים הללו לא תמיד הגיעו חזרה למשרד התכנון. מה שכן, מיטב הבנתי הייתה חלוקה לשינויים שהמפעלים הוסמכו להכניס וכאלה שלא.
לגבי "מלכות ההאנגר", זה לא רלוונטי לתעופה הסובייטית, ולו רק בשל העדר כמעט מוחלט של האנגרים ברחבי ברית המועצות, למעט בבסיסים הקדמיים.

ציטוט:
משרד תכנון עצמאי נמצא בתחרות עם משרדים אחרים; תחרות על ביצועים ומחיר ולא על אמינות.

לא. אם כבר, אז תחרויות בין משרדי תכנון היו אירועים יוצאים מן הכלל ולא הכלל וסדר החשיבות היה שונה - ביצועים ואמינות בראש ובראשונה ובמקום האחרון - המחיר (ומעל הכל פוליטיקה). בדרך כלל, פרוייקט חדש היה תולדה של הוראה מהמשרד הממשלתי הרלוונטי שניתנה למשרד תכנון מסויים לפי תחום התמחותו וזמינותו או לקבוצה של משרדים עם חלוקת אחריות פנימית.
דוגמה לתחרות בין משרדים הייתה בתכנון של מה שלימים הפך ל- Tu-160. לתחרות ניגשו שלושה משרדי תכנון - מייאסישב, טופולב וסוחוי. מייאסישב הציע תכנון המחכה את B-1, טופולב הציע תכנון שמבוסס על Tu-144 וסוחוי הציע תכנון מאוד עתידני שאת הרנדרים והציורים שלו בשנים האחרונות דוחפים לקהל הרחב בתור ספקולציה בנושא ה- PAK-DA, כאשר אין ביניהם קשר כהוא זה. הצעת מייאסישב הובילה בתחרות, אולם בשל הלחץ הפוליטי מצד טופולב הוחלט שכל משרדי התכנון ימסרו למשרדו את מה שהספיקו והוא ימשיך בפיתוח. לבסוף, התכנון שלו התבסס על M-18 של מייאסישב. כמובן היו לזה עוד צדדים, כמו למשל העדר תשתית לבניית אבות טיפוס אצל מייאסישב ועומס עבודה אצל סוחוי, שבאותה עת עמל על פיתוח הפלאנקר, אבל הסיבה העיקרית היא פוליטיקה ומוניטין. הפוליטיקה והמוניטין הם מה שסיפקו לטופולב את היכולת לארגן ולאגד תחתיו מערכת של ספקים ומפעלים וקדימות מול מכוני מחקר.

ציטוט:
כדאי לו להתרכז בשילוב טכנולוגיות מתקדמות בתכנון הנוכחי, שצריך לטוס עוד שנה, ולא לתמוך בתכנונים הישנים, שנמצאים בייצור ובשירות.

משרד התכנון עסק בזה וגם בזה וככה זה עובד בכל מקום בעולם גם היום, עד כמה שידוע לי. לוקהיד מרטין שמייצרת את ה- F-35 עדיין תומכת ומשביחה את F-22.

ציטוט:
כדאי לו להשתמש בטכנולוגיה מתקדמת ולא-בשלה, שתיתן ביצועים טובים, אפילו אם היא קשה לייצור ולתחזוקה- הרי זו תהיה בעיה של מישהו אחר (המפעל).

לא, אם מה שהתבקשת לפתח אינו בר ייצור, זאת קודם כל הבעיה שלך ולא של המפעל.
בשביל טכנולוגיות מתקדמות ולא בשלות, בברה"מ הייתה קיימת תשתית ענפה של מכוני מחקר, שהמוכר ביניהם הוא TsAGI. משרדי התכנון בחרו או קיבלו הוראה להטמיע שיטות וטכנולוגיות שפותחו במכונים האלה, ומפעלי התעשייה קיבלו הוראות להערך להטמעת היכולת ייצור לפי השיטות והטכנולוגיות החדשות.

ציטוט:
ומנגד- המפעל נמצא בתחרות עם מפעלים אחרים, על עמידה במכסות ייצור.
כדאי לו להתרכז במצויינות תפעולית ולא בהנדסה. למפעל נוח מאוד להאשים את משרד התכנון (שנפרד ממנו) בכל בעיה שיש בייצור. אולי אפילו לסרב לייצר תכנון מסוים, שקשה לייצר ביעילות.

הייתה תחרות, אבל לא במובן שאנחנו, בחברה המערבית הבערך קפיטליסטית, חושבים עליה. זכייה בתחרויות האלה הייתה יותר עניין של פריסטיג' עבור ההנהלה הבכירה והפוליטית שהיה מעלה את הסיכויים של אותו מפעל לזכות ביותר "חוזים". וכאן קבור הכלב. כשאתה עובד בשכר קבוע, בתפקיד קבוע והבונוס העיקרי מזכיה בתחרויות "הסוציאליסטיות" הוא עוד נפח עבודה, אין לך באמת תמריץ לנצח. אין לך תמריץ לפתח תשתיות, אין לך תמריץ להקפיד על רמת איכות או על יעילות הייצור, הכל עובד לפי הוראות ומילוי אחריהן באופן הבלתי יעיל ביותר שלא יגרום לעריפת ראשים.


ציטוט:
ארגונית, משרד התכנון מושך את המהנדסים המבריקים והאינדיבידואליסטיים- והמפעל מושך את המנהלים השאפתניים שרוצים לסיים משימות, ולא כ"כ אכפת להם איך. אלו אוכלוסיות שלא מתערבבות היטב.

כל כך לא נכון ביחס לברה"מ, שתשובה מעט יותר מפורטת ראויה לאשכול משלה. לא היה דבר כזה - מושך. אזרח X שסיים הכשרה מעשית או אקדמית הוצב במפעל או משרד תכנון Y, אלא אם זכה לקומבינה בכל אחד מהשלבים ביחד או בנפרד. מינוי מנהלים היה תמהיל של פרוטקשן פוליטי וקומבינות ככלל.

ציטוט:
איך זה נפתר? היתה איזו רוטציה בתפקידים בין המפעלים ומשרדי התכנון? מנגנון מסוים שתיאם בין המפעלים ומשרדי התכנון? פחד משותף מהגליה לגולאג?..

זה נפתר עם התפרקות ברה"מ ומות משרדי התכנון והמפעלים הבלתי יעילים בתקופת הקפיטליזם (והכאוס) הקצרה של שנות התשעים ותחילת שנות האלפיים. אם כי, בחמש עשרה השנים האחרונות פוטין שוקד על הקמת ברה"מ 2.0 ושיטת הקומבינות והפרוטקשן הפוליטי חוזרת בגדול.

מנגנון תיאום התבסס על הוראות ממשרדי ממשלה רלוונטיים וקשרים אישיים בין ראשי משרדי התכנון למנהלי המפעלים. אחרי מות סטלין כבר לא היה פחד מגולאג, אבל כן היה פחד לאבד את הכיסא הנוח שהצלחת לתפוס, וקידום לא תמיד נתפס כמשהו חיובי, במיוחד אם בצידו באה אחריות גדולה הרבה יותר ולא פרופורציונלית לשיפור התנאים.
מצד שני, היה גם סוג של פחד מהגליה, אבל לא לגולאג, אלא הרחק ממוסקבה.

ציטוט:
למה בעצם לא לחבר את משרדי התכנון למפעלים מסויימים?

כמו שכתבתי, היה גם היה.

ציטוט:
סוג של "הפרד ומשול" מצד הממשלה?

לא בלי זה. משטר פרנואידי ושיטה פרנואידית. זה בא לידי ביטוי הרבה יותר חזק בתעשיית המחשוב, כאשר היו הרבה מאוד מרכזי פיתוח די חזקים בזכות עצמם, אבל הם מודרו אחד מהשני ומהידע ועקב כך אולצו לדרוך במקום.
_____________________________________
Nobody exists on purpose. Nobody belongs anywhere. Everybody's gonna die. Come watch TV.
Morty


נערך לאחרונה ע"י The_last_Apachi בתאריך 18-01-2022 בשעה 19:18.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #3  
ישן 19-01-2022, 13:06
  משתמש זכר קרן-אור קרן-אור אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.09.06
הודעות: 10,353
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי The_last_Apachi שמתחילה ב "[QUOTE]בעיקר בתחום התעופה..."

ואו, תודה!

ציטוט:
לגבי "מלכות ההאנגר", זה לא רלוונטי לתעופה הסובייטית, ולו רק בשל העדר כמעט מוחלט של האנגרים ברחבי ברית המועצות, למעט בבסיסים הקדמיים.


Hangar queen זה מצב בו קשה להשיג חלק מסוים,
ואז כלי שהחלק הזה מתקלקל בו- שוכב בהאנגר,
ואז מנצילים ממנו חלקים לכלים אחרים,
ואז אי אפשר לתקן אותו אפילו כשהחלק מגיע,
וסה"כ שמישות המערך נמוכה.
טיפוסי למערכים קטנים ובתחילת/סוף החיים- מניח שאפילו בבריה"מ 🙂

ציטוט:
לא. אם כבר, אז תחרויות בין משרדי תכנון היו אירועים יוצאים מן הכלל ולא הכלל וסדר החשיבות היה שונה - ביצועים ואמינות בראש ובראשונה ובמקום האחרון - המחיר (ומעל הכל פוליטיקה).

מעניין. הנחתי שבכל דרישה מבצעית היתה תחרות בין משרדי התכנון.

איך בודקים אמינות בשלב התכן/אב-טיפוס? אפשר לעשות אנליזות, אבל הנייר כידוע סובל הכל- אני בטוח שלוקהיד-מרטין עשו אנליזות מפורטות שמראות שה-F35 "זול לאחזקה מה-F16”.


ציטוט:
ציטוט: כדאי לו להתרכז בשילוב טכנולוגיות מתקדמות בתכנון הנוכחי, שצריך לטוס עוד שנה, ולא לתמוך בתכנונים הישנים, שנמצאים בייצור ובשירות. משרד התכנון עסק בזה וגם בזה וככה זה עובד בכל מקום בעולם גם היום, עד כמה שידוע לי. לוקהיד מרטין שמייצרת את ה- F-35 עדיין תומכת ומשביחה את F-22.


במיקרה של LM, התאגיד מרוויח מהחוזה של שיפור ה-F22. אגף ההנדסה היה מעדיף, מן הסתם, לתכנן. במיקרה הסובייטי- לא היה "תאגיד" משותף למפעל ולמשרד התכנון.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #4  
ישן 19-01-2022, 18:45
  The_last_Apachi The_last_Apachi אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.09.08
הודעות: 3,097
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי קרן-אור שמתחילה ב "ואו, תודה! [QUOTE]לגבי..."

ציטוט:
Hangar queen זה מצב בו קשה להשיג חלק מסוים,
ואז כלי שהחלק הזה מתקלקל בו- שוכב בהאנגר,
ואז מנצילים ממנו חלקים לכלים אחרים,
ואז אי אפשר לתקן אותו אפילו כשהחלק מגיע,
וסה"כ שמישות המערך נמוכה.
טיפוסי למערכים קטנים ובתחילת/סוף החיים- מניח שאפילו בבריה"מ 🙂

תראה, אני יודע שבניגוד לחוסרים במוצרי הצריכה וחומרי הגלם וחוסר האיזון החלוקתי על בסיס גאוגרפי (עיר אחת מייצרת משחות שיניים ועיר אחרת מברשות שיניים ובאף אחת מהן אי אפשר להשיג את מה שמיוצר באחרת) שהיו מאוד אופייניים לחברה האזרחית שהם תולדה של כלכלה תכנונית ולוגיסטיקה גרועה, לא נתקלתי בסיפורים דומים לגבי הצבא הסובייטי של שנות החמישים ואולי עד התקופה האפגנית.
שים לב, שהרוסים עד היום מנצלים מלאים של חלקי חילוף סובייטיים. לדוגמה, מלבד ה- NK-32 שייצורו חודש רק לאחרונה וכרגע רק מטוס וחצי מצויד במנועים החדשים, כל הצי האסטרטגי הרוסי מונע באמצעות מנועים שייצורם פסק לכל המאוחר בתחילת שנות התשעים.
למרות שעכשיו אני לא לגמרי בטוח לגבי ה- NK-12. אבל NK-25 שמניע את הבקפייר בוודאות לא מיוצר, D-30F6 שמניע את הפוקסהאונד גם כן לא מיוצר ושניהם עדיין נמצאים בשירות ולשניהם צפוי עוד סבב השבחה, לפחות ע"פ ההצהרות הרוסיות.
וכמובן, אני מניח שגם בתקופה הסובייטית הייתה קניבליזציה של כלים לא שמישים, אם לא הייתה ברירה אחרת.

ציטוט:
מעניין. הנחתי שבכל דרישה מבצעית היתה תחרות בין משרדי התכנון.

בשליפה מהמותן אני נזכר בשלוש תחרויות - פיתוח מטוס קרב (של מה שייקרא הדור הרביעי), שבו השתתפו מיג, סוחוי ויאקובלב, שבסוף פוצלה לשני פרוייקטים - כבד וקל - שאת שבה "זכו" סוחוי ומיג בהתאמה, למרות שבתחרות ההתחלתית הם התחרו ראש בראש; מפציץ - הזכרתי את הסיפור בתגובה הקודמת שגם היא לא ממש הייתה תחרות; מסק"ר שיחליף את ההינד - תחרות שאמנם היה בה מנצח פורמלי בשנות השמונים, אבל המנצח לא נכנס לייצור סדרתי. מה שכן, באופן אירוני למדי, לבסוף גם המנצח, גם המפסיד וגם המועמד להחלפה בתחרות שהחלה בסוף שנות השבעים מיוצרים היום ומשרתים זה לצד זה בחיל האויר הרוסי.
לעומת זאת, מטוסים כמו Yak-38, Su-24, Mi-24 וכו' הם תוצאה של הוראה שניתנה על ידי הממשלה למשרד תכנון ספציפי (לפי זמינות ותחום התמחות).

ציטוט:
איך בודקים אמינות בשלב התכן/אב-טיפוס? אפשר לעשות אנליזות, אבל הנייר כידוע סובל הכל- אני בטוח שלוקהיד-מרטין עשו אנליזות מפורטות שמראות שה-F35 "זול לאחזקה מה-F16”.

נותנים למכון מחקר להיות פורץ דרך וממשרד התכנון מבקשים להיות קונסרבטיבי. משתמשים בהמון testbeds, הרבה מודלים פיזיים וכו', ועדיין לפעמים בשל אילוצים מגבוה מכניסים לשירות כלים גרועים כמו ה- Tu-22 (בלי M). לעלויות הפיתוח והתחזוקה הייתה התייחסות זניחה (עד שזה נגמר בקריסת האימפריה).
_____________________________________
Nobody exists on purpose. Nobody belongs anywhere. Everybody's gonna die. Come watch TV.
Morty

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #6  
ישן 18-01-2022, 22:23
צלמית המשתמש של סירפד
  סירפד מנהל סירפד אינו מחובר  
מנהל פורום צבא ובטחון
 
חבר מתאריך: 04.05.02
הודעות: 22,953
ספירה לא לגמרי מדוייקת
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי קרן-אור שמתחילה ב "משרד תכנון בבריה"מ (OKB)- איך זה עבד בעצם?"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי קרן-אור
ואצל החבר מיכאל מיל? בין 48' ל-88' משרד התכנון על שמו תכנן את המיל 1, 2, 4, 6,8, 10, V-12, 14, 17, 24, 26, 28, 34. חלקם עם גרסאות פיקוד, שאיני יודע כמה הן שונות מהבסיס. 13 דגמים מרכזיים, אחד כל שלוש שנים בממוצע.

יש לך מושג כמה תת-דגמים יש רק לסדרת מי-8/14/17? כי לי אישית אין ואני די מכיר את המסוק הזה. אפשר בשקט לדבר על כמה עשרות, שכוללים כל דבר בין תובלה, פיקוד, ממסרי קשר, ל"א, חילוץ ופינוי נפגעים, ועוד כהנה וכהנה. בניגוד לדגמים בארה"ב ואירופה, הרוסים דגלו בשיטה של דגם בסיסי אחיד שעליו אפשר להשתולל. יפים גורדון עשה על זה אחלה כסף...
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
גם כשלא היה הרבה, היה לנו הכל

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 21:16

הדף נוצר ב 0.07 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר