17-06-2022, 17:26
|
|
|
חבר מתאריך: 28.09.04
הודעות: 5,708
|
|
קרן-אור הימר נכון. אכן תא אחורי של קורנס. גם הזיהוי נכון (ידית שחרור נועלי חופה בצבע שחור למקרה שידית הפלטת חופה בצבע צהוב אינה פועלת. ניתן להבחין בקושי בסכין כבדה הצמודה לצד ימין, למקרה ששתי הידיות אינן פועלות. מניסיון של גילוץ במלחמת יוה"כ, - החופה קשוחה מידי ואינה נכנעת לשבירה עם הסכין).
אם הופכים את התמונה קל לזהות מיכשור זהה לתמונה שבה צולם התא כראוי.
סימנתי 3 דברים (יש עוד אבל אין צורך). משמאל לימין:
א. ידית בוחר נטישת נווט (בצילום היא במצב אנכי. אם הנווט רוצה להנטיש גם את הטייס - צריך לסובב 90 מעלות ימינה. בעקבות הנטישה שלי הידית הועברה למצב קבוע להנטשת השניים, בהנחה שאם המצב הוא שרק הנווט צריך לנטוש - יש לו מספיק זמן להחזיר את הידית למצב אנכי. לטייס אין אפשרות בחירה. כשהוא מושך בידית הנטישה - גם הנווט מופלט ואפילו 0.9 שניה קודם להפלטת הטייס).
ב. ה"שוקולדה" של מערכת ה"כומר" לקליטת הקורנים. נדלקת הנורה בהתאם לסוג האיום (סוג מכ"ם גילוי או בקרה או מכ"ם הנחיית הטיל או הנ"מ).
ג. מסך "כומר" לקליטת קורנים (התצוגה של גודל "מחט" הקליטה, מהמרכז ועד ההיקף, מציג את עוצמת הקליטה/השידור.
מעל ללוח המכשירים מותקנת מראה חיצונית (על גבי החופה המתרוממת). עד כמה שזכור לי זו היתה התקנה עפ"י דרישה ישראלית (ואולי אף התקנה ישראלית). מאפשרת לצפות באוייב הנמצא בחלק האחורי של המטוס. בקישור שסיפק liorif יש אכן פריסקופ, אבל לא היה כזה בחיל האוויר הישראלי.
לשאלתו של helpy4 לנווט יש סטיק דומה לסטיק של הטייס. כמובן שניתן להטיס איתו את המטוס וגם לשחרר פצצות או טיל או ירי תותח (וכבר היה נווט שהמפסק אצל הטייס לא פעל והוא לחץ והפיל. לצערי אינני מוצא כעת את המקרה). חסר בסטיק של הנווט איזה מפסק או שניים שהסיכוי שהנווט יצטרך להפעיל אותו בחירום הוא אפסי ורק עלול להחמיר את המצב).
|