לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #7  
ישן 31-05-2008, 11:43
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
כמה תמונות
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי אלון5560 שמתחילה ב "טייסת 101 חוגגת 60 שנות גיחות ומבצעים"

לאנשי הטייסת - הכבוד וההערכה על ארוע מדהים זה (סקירה מורחבת תובא בקרוב באתר מרחב אווירי).

הארוע החל במטס הצדעה של הספיט השחור וברק של הטייסת
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

בהמשך נפרד הברק וביצע מספר תמרונים

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

ובהמשך טרם גם הספיט את חלקו. מנוע מרלין הוא מנוע מרלין, וחבל שאין לי את פס הקול... אבל לפחות זכיתי לראות ספיט טס מעל חצור :-) אחרי נחיתת הספיט - צורף אחר כבוד לתפאורת הארוע
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

חיכה לו שם כבר מטוס ברק עם מספר הזנב ה"מקורי".... 101
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

גולת הכותרת בארוע - מחרוזת שירים שביצעו ותיקי הטייסת ובהם רן רונן, משה פלד, גיורא אבן, ועוד רבים וטובים שרשמו דפים של היסטוריה בתולדות חיל האוויר.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #21  
ישן 04-10-2008, 22:23
  emile-a emile-a אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.05.06
הודעות: 5,404
בתגובה להודעה מספר 20 שנכתבה על ידי strong11 שמתחילה ב "וואלה לפעמים אתה צודק"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי strong11
על מה הוא פיקד קודם, על פנטומים או על ניצים? וקצת פרגון לא יזיק, גם על המיתולוגי וגם על זה שבחר במודע להשתחרר בגיל 39 במקום להמתין עוד שנה כרע"ן עציצים לפנסיה של סא"ל איש צ"א.

לפעמים אתה צודק...
פירגנתי בהחלט, כתבתי עליו דברים טובים ונכונים. מיתולוגי? זה עניין סובייקטיבי אז איך שאתה רוצה..
בעניין הפנסיה אני לא מכיר ולא נשמע לי הגיוני, אני מעריך שיש לו פנסיה מהצבא אבל אני לא באמת יודע.
רע"ן עציצים? בלי רע"ני העציצים האלה חיל האויר לא יטוס לשום מקום, דרך אגב, לטעמי חסר לא מעט אנשי מטה בחיל האויר...אבל בפורום כמו בפורום, הדבר היחיד שחסר זה עוד טוקבקים, כל השאר מטומטמים..
_____________________________________
!Ya Gotta Believe

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #25  
ישן 05-10-2008, 01:22
צלמית המשתמש של NehemiaG
  NehemiaG NehemiaG אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.03.07
הודעות: 11,647
בתגובה להודעה מספר 23 שנכתבה על ידי emile-a שמתחילה ב "[QUOTE=NehemiaG]אתה יודע, אם..."

בוא נגיד את זה אחרת - אם הוא היה מתאים ואיכותי (למפקדים בתקופת שירותו?), הוא היה בסבירות גבוהה אל"מ.
שנינו מכירים סא"לים מוכשרים שעושים תפקיד אחרי תפקיד באותה דרגה, שנינו גם מכירים אנשים שלא מקבלים את הסא"ל בגיל שבו חבריהם כבר נכנסים לתפקיד שני (וזה בלי לעסוק במערך הטכני..), וכנראה שהמוכשרים באמת לא מוכשלים על ידי ההנהלה (שמתחלפת!) שנה אחרי שנה.
ו..יותר מזה: העיקרון הפיטרי אומר שהוא צריך לקבל אל"מ אפילו אם הוא לא כל כך מוכשר..

אני מניח ששכרגיל, יש כאן אספקטים שאני לא מכיר, אבל בכלליות, כך זה נראה.
(וזה נאמר עם כל ההערכה שיש לי אל מספר אנשים שכאלה שיצא לי להכיר, גם בחיל שלנו, וגם מחוצה לו..)
_____________________________________
Nehemia Greshuni Photography NGPhoto.biz

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #29  
ישן 05-10-2008, 16:09
  strong11 strong11 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.11.04
הודעות: 2,109
תגובה
בתגובה להודעה מספר 22 שנכתבה על ידי NehemiaG שמתחילה ב "אתה יודע, אם הוא היה כל כך..."

1. שים לב שהוא מילא בהצלחה שני תפקידי מפקד טייסת קרב בח"א... נדמה שזה הופך אותו ל "מתאים ואיכותי" לכמעט כל תפקיד פיקודי בדרגת אל"מ ב MAINSTREAM של ח"א וזאת בלשון המעטה... שים לב לתפקידים אותם מילא בהצלחה באזרחות לאחר השחרור, כולם תפקידי ניהול בכירים.

2. דרכו מעלה לאל"מ הייתה סלולה אבל בא חלוץ מח"א חדש והעדיף אדם אחר על פניו לתפקיד בו רצה (שזה לגיטימי בפני עצמו) ועל כן בחר לעזוב את החיל עוד לפני הפנסיה (השמנה מאד) ולא להסתפק בתפקיד אחר, משמעותי או לא משמעותי.

3. לעניות דעתי לפחות זה הופך אותו ללא רק "מתאים ואיכותי" אלא גם ל "מיתולוגי" בגלל עמידה על עקרונות. דווקא מאנשי חיל האוויר הייתי מצפה לקצת יותר פרגון אבל ניחא פרגון כנראה דבר יקר מפז בימינו.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #32  
ישן 05-10-2008, 21:39
  emile-a emile-a אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.05.06
הודעות: 5,404
בתגובה להודעה מספר 29 שנכתבה על ידי strong11 שמתחילה ב "תגובה"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי strong11
1. שים לב שהוא מילא בהצלחה שני תפקידי מפקד טייסת קרב בח"א... נדמה שזה הופך אותו ל "מתאים ואיכותי" לכמעט כל תפקיד פיקודי בדרגת אל"מ ב MAINSTREAM של ח"א וזאת בלשון המעטה... שים לב לתפקידים אותם מילא בהצלחה באזרחות לאחר השחרור, כולם תפקידי ניהול בכירים.

2. דרכו מעלה לאל"מ הייתה סלולה אבל בא חלוץ מח"א חדש והעדיף אדם אחר על פניו לתפקיד בו רצה (שזה לגיטימי בפני עצמו) ועל כן בחר לעזוב את החיל עוד לפני הפנסיה (השמנה מאד) ולא להסתפק בתפקיד אחר, משמעותי או לא משמעותי.

3. לעניות דעתי לפחות זה הופך אותו ללא רק "מתאים ואיכותי" אלא גם ל "מיתולוגי" בגלל עמידה על עקרונות. דווקא מאנשי חיל האוויר הייתי מצפה לקצת יותר פרגון אבל ניחא פרגון כנראה דבר יקר מפז בימינו.

לא מכיר את העובדות הללו, אבל אם הן אכן נכונות הן ראויות להערכה.
בכל מקרה, כמו שכתבתי מדובר באדם חביב ומוכשר וגם מאוד חכם. על מיתולוגי לא נתווכח...
_____________________________________
!Ya Gotta Believe

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #42  
ישן 21-04-2010, 23:40
  emile-a emile-a אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.05.06
הודעות: 5,404
בתגובה להודעה מספר 29 שנכתבה על ידי strong11 שמתחילה ב "תגובה"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי strong11
1. שים לב שהוא מילא בהצלחה שני תפקידי מפקד טייסת קרב בח"א... נדמה שזה הופך אותו ל "מתאים ואיכותי" לכמעט כל תפקיד פיקודי בדרגת אל"מ ב MAINSTREAM של ח"א וזאת בלשון המעטה... שים לב לתפקידים אותם מילא בהצלחה באזרחות לאחר השחרור, כולם תפקידי ניהול בכירים.

2. דרכו מעלה לאל"מ הייתה סלולה אבל בא חלוץ מח"א חדש והעדיף אדם אחר על פניו לתפקיד בו רצה (שזה לגיטימי בפני עצמו) ועל כן בחר לעזוב את החיל עוד לפני הפנסיה (השמנה מאד) ולא להסתפק בתפקיד אחר, משמעותי או לא משמעותי.

3. לעניות דעתי לפחות זה הופך אותו ללא רק "מתאים ואיכותי" אלא גם ל "מיתולוגי" בגלל עמידה על עקרונות. דווקא מאנשי חיל האוויר הייתי מצפה לקצת יותר פרגון אבל ניחא פרגון כנראה דבר יקר מפז בימינו.

ואם כבר הקפצנו..
לא היה ולא נברא...לפחות הקטע של הפנסיה...
מקבל פנסיה חיל אוירית מלאה...
_____________________________________
!Ya Gotta Believe

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #47  
ישן 22-04-2010, 01:36
  גיל חזקיה גיל חזקיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.04.08
הודעות: 4,322
בתגובה להודעה מספר 46 שנכתבה על ידי amirsgv שמתחילה ב "אחלה כתבה"

אמיר
אני לא מבין את פשר ההשוואה הבלתי פוסקת הזו (לא בהכרח אצלך) לביטאון.
הביטאון זה משהו לא רציני בלשון המעטה ולא צריכים לקחת כל מה שמופיע שם כמדד לאיזשהי מדיניות-במיוחד בצנזורה.
לצורך העניין,טייסת 101 ידועה במספרה בציבור כבר שנים,והיא אחת הטייסות הראשונות,אם לא הראשונה,שפורסם מספרה. (ואני חושב שמספרה עבר מפה לאוזן בקרב ציבור הרחב בגלל ההיסטוריה הענפה והייחודית שלה,עוד בתקופה שח"א היה אירגון סודי וממודר.)

הספר של Isradecal על הטייסת הוא פירסום אחד מיני רבים (והרציני ביותר בעיניי לפחות) שבו מצויין מספר הטייסת.

זה שבביטאון רוצים לכתוב "טייסת הקרב הראשונה" (שזה לא שגיאה)-שיבושם להם.
לי זה לא אומר דבר.
_____________________________________
"השגנו את מטרתינו בנחישות ובעוצמה שלא לאפשר לערבים המשוגעים האלה להשיג נשק גרעיני.
אנחנו לא חוששים מאותן 'נשמות טהורות',שכל התנינים בנהרות דרום-אפריקה לא יוכלו לספק להן די דמעות שיוכלו למחות את צביעותן,ובטוחני שאתה מבין אותנו היטב".

רא"ל רפאל איתן במברק אל שר ההגנה הדרום אפריקני מגנוס מאלאן מיד לאחר תקיפת הכור בעיראק.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #56  
ישן 26-04-2010, 18:15
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון מנהל יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,839
Facebook profile Follow me...
טלוויזיה הכתבה
בתגובה להודעה מספר 45 שנכתבה על ידי mike79 שמתחילה ב "כתבה שהיתה במוצאי יום העצמאות..."

שיאני ההפלות של חיל האוויר
טייסת 101 הייתה הטייסת הראשונה שהוקמה בחיל האוויר. טייסיה השתתפו בכל מלחמות ישראל, והם גם מחזיקים בשיא ההפלות של מטוסי אויב, וגדולי הטייסים ומפקדי החיל צמחו בה. לרגל יום העצמאות קיים ניר דבורי מפגש בין דורי בין הטייס הראשון בטייסת והטייסים הוותיקים - לאלה שמאיישים את הקוקפיט בימים אלו

ניר דבורי
| המהדורה המרכזית, חדשות 2 | פורסם 20/04/10 21:15

זה סיפור על אנשים. האנשים היו שם ברגעים שעשו את ההיסטוריה של חיל האוויר, את ההיסטוריה של מדינת ישראל. זה הסיפור של טייסת 101, טייסת הקרב הראשונה של צה"ל שהוקמה במאי 1948, והשתתפה מאז בכל מלחמות ישראל.

לו לנרט, בן 89, אז מתנדב צעיר שעזב את חזית האוקיינוס ואת הצי האמריקני, ובא לכאן לעזור בהקמת חיל האוויר. היום הוא מפיק בהוליווד. ועוד פרט טריוויה קטן: זה האיש האחראי לכך שלמחלף מדרום לאשדוד קוראים "עד הלום". "השעה הייתה 17:00, ולפתע הגיעו שני ג'יפים. באחד מהם ישב מפקד גבעתי, שמעון אבידן", מספר לנרט למצלמת חדשות 2.

"הוא אמר: 'הרגע הפצצנו את הגשר, וכל הצבא המצרי - 12-13 אלף חיילים, ו-800 כלי רכב, טנקים, משאיות, דלק, הכול ערוך שם במקום. הם מתקנים את הגשר, ואם לא נעצור אותם הלילה, הם יהיו בתל אביב מחר - וזה סוף המלחמה".

4 מטוסי מסרשמידט. לו מוביל את הגיחה, מאחוריו מודי אלון, עזר וייצמן ואדי כהן - בטיסה המבצעית הראשונה של הטייסת. "אני מבצע פניה ומודי מתחתיי", משחזר הטייס הקשיש בן ה-89. "והוא מזהה, רק מחילופי מבטים בינינו, שאני לא יודע איפה זה. והוא פשוט עשה ככה. פנינו ככה, הוא פנה יחד איתי, מה שיפה בזה שהבטתי אחורה וראיתי את תושבי ישראל, זאת הייתה ישראל".

הטייס הוותיק ממשיך לספר: "הבטתי לפנים וראיתי אויב בסדר גודל של 14-13 אלף חיילים, צמודים כולם. אמרתי מהר שמע ישראל, למרות שלא הייתי דתי. חשבתי שמוטב לגייס לטובתי כל עזרה אפשרית... הפכתי את המטוס, צללתי ישר למרכז הצבא המצרי, שהיה המסגד. זאת הסיבה שהגשר נקרא: 'גשר עד הלום'. הם לא הצליחו להתקדם".

"ההבדל הוא אם אתה פוחד - ומתגבר על זה"
מפגש בין-דורי כמו זה שצילמנו השבוע מאפשר מבט מפוכח, כזה שמקלף כמה שכבות וחושף גם כמה אמירות שאולי לא היינו שומעים מהם לפני כמה עשורים. "אתה יוצא לקרב בידיעה שגם אם תפיל את כל אלה שבאוויר, תוך חצי שעה מוציאים מהארגזים את השאר. מהר מאד זה הפך להתמודדות פרטית שלך עם עצמך בניסיון לדכא את המחשבה ש'אני רק מסכן את חיי כדי להרים את המורל'", אומר אל"מ (במיל') עודד מרום, מפקד הטייסת במלחמת ההתשה.

"במלחמת יום כיפור היתה בעיה נוספת", מסביר מפקד הטייסת באותם ימים, תא"ל (במיל') ישראל בהרב. "היו אנשים שהתקשו לא רק בעת הקרב, אלא התקשו להמריא אלי קרב". גם אל"מ (במיל') גיורא אפשטיין מחזק את דבריו: "זה לא אם אתה אמיץ או לא אמיץ, ההבדל הוא אם אתה פוחד ומתגבר על זה".

שיאנית ההפלות של חיל האוויר
טייסת 101 היא גם שיאנית ההפלות של חיל האוויר: 160 מטוסי אויב. גיורא אפשטיין הוא שיאן ההפלות - וגם אלוף עולם: הוא הפיל בקרבות אוויר 17 מיגים של האויב. "היה לי את הדחף הזה", הוא מסביר, "להמשיך ולהילחם כל עוד יש דלק, יש חימוש, יש מטרות, וזה מה שנתן לי בסופו של דבר את התוצאות".

היא נחשבת שנים לעמוד השדרה של החיל. ממטוסי המסרשמידט, דרך המיסטר, המיראז', ועד ה-F-16 של היום, מעזר וייצמן, בני פלד ואבי לניר ז"ל, שפיקדו על הטייסת, ועד מיקי - המפקד הנוכחי, שחזר מההיי-טק לפקד על הטייסת. "אני לא שכח את הרגע הזה", אומר מפקד הטייסת היום. "נגמר הטקס והלכתי למשרד, ואז אני מתיישב בכיסא, מסתכל סביבי ורואה מאחורי גבי את מעיל הטיסה של לו לנרט, ולידי המקטרת של עזר וייצמן, והתמונות של מפקדי הטייסת על הקיר - אז אתה מבין את נטל המשא".

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין:
http://img.mako.co.il/2008/10/01/news2_footer.jpg]

ליחצו על הבאנר למעבר אל הכתבה
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #58  
ישן 22-07-2015, 22:11
  משתמש זכר דורס הלילה דורס הלילה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 02.06.07
הודעות: 271
לואיס הגדול !
בתגובה להודעה מספר 57 שנכתבה על ידי strong1 שמתחילה ב "נפטר לו לנרט ז"ל"

ערב טוב,
היום בערב הייתי בין עשרות האנשים המעטים שבאו לתת כבוד אחרון לגיבור ישראל -לואיס לו לאנרט, עשרות לוחמי טייסת 101 בהובלת ר' להק כ"א ומפקד הטייסת הגיעו לבית הקברות , חלק ממפקדי ח"א לשעבר, טייסים בכירים אחרים אגדות בפני עצמם וכמובן בני משפחה ואחרים. גולת הכותרת הייתה נוכחות של קציני צבא ארה"ב ונספחים, דגלי ח"א ישראל וארה"ב התנופפו במעמד. אכן הייתה הלוויה מכובדת ...אך היו חסרים לי שם אנשי תקשורת אשר היו עסוקים בלחפש עוד סקופים...במקום לתת במה למורשת והיסטוריה . היו חכמים ממני שאמרו בלי היסטוריה אין לנו עתיד, וכן בעיקר היה חסר לי הציבור הישראלי שצריך להעריך ולדעת שיש כאלה שנלחמו על המדינה ועוד בהתנדבות !! יהי זכרו ברוך !
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #59  
ישן 22-07-2015, 06:35
צלמית המשתמש של marloweperelab89035
  marloweperelab89035 marloweperelab89035 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 06.02.07
הודעות: 2,332
נפטר לו לנארט. יהי זכרו ברוך
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי אלון5560 שמתחילה ב "טייסת 101 חוגגת 60 שנות גיחות ומבצעים"

מת הטייס שבלם את התקדמות המצרים לתל אביב במלחמת העצמאות



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.haaretz.co.il/htz/images/logos/logo.gif]

מת הטייס שבלם את התקדמות המצרים לתל אביב במלחמת העצמאות
לו לנארט, טייס קרב יהודי-אמריקאי שלחם במלחמת העולם השנייה, הוביל במלחמת העצמאות את התקיפה האווירית נגד הטנקים המצריים, שנעצרו בגשר שלימים נקרא "עד הלום”
לו לנארט, מראשוני טייסי חיל האוויר, שהוביל את התקיפה הראשונה בהיסטוריה של החיל – תקיפת הכוחות המצריים בדרכם לתל אביב במלחמת העצמאות - מת אתמול (שני) בגיל 94. לנארט, האחרון שמת מבין ארבעת הטייסים שהשתתפו בתקיפה ההיסטורית, יובא למנוחות ביום רביעי ברעננה.
לנארט נולד ב-1921 בהונגריה בשם לאיוש לנוביץ (Layos Lenovitz). כשהיה בן 10 היגר עם הוריו לפנסילבניה בארה"ב, בעקבות גילויי אנטישמיות. ב-1940, אחרי שסיים את התיכון, התגייס לחיל הנחתים האמריקאי, המארינס, ובהמשך לחם בשירות צבא ארה"ב במלחמת העולם השנייה. "מלימודי ההיסטוריה האמריקאית ידעתי שהמארינס הם תמיד הראשונים להילחם, ממש כמו הפלמ"ח בישראל", אמר. “שיערתי, שכשארה"ב תצטרף למלחמת העולם השנייה, המארינס יהיו הראשונים ואני אוכל להרוג נאצים", הוסיף.
בקורס הטיס אליו נשלח היה היהודי היחיד. "בתור היהודי היחיד שם... הייתי חייב להוכיח שיהודים יכולים להיות טייסי קרב, לא רק בנקאים ועורכי דין", אמר לימים. את שרשרת התלאות, ההרפתקאות והסיפורים מסמרי השיער שליוו אותו מאז, פתח אירוע שכמעט עלה בחייו: מטוסו התרסק באימון באזור הררי ליד לוס אנג'לס, שנועד להכשיר את הטייסים להילחם בטייסי הקמיקזה היפנים. לנארט ניצל בנס, אך נפצע, ועבר תקופת שיקום. בתחילת 1944 נשלח לחזית האוקיינוס השקט, למלחמה ביפן, שם לחם עד כניעתה.
בראיון לנדב נוקד, שפורסם בביטאון חיל האוויר ב-1998, סיפר על יציאתו לתקיפת עמדות יפניות שהשקיפו על הבסיס האמריקאי. "המשימה, שהיתה המשימה המבצעית הראשונה שלי, כמעט והפכה אותי לטייס קמיקזה אמריקאי. את הפיצוץ ראיתי בזווית העין, כי הייתי קרוב מאוד להתרסקות בעצמי. ממש לפני שהספקתי להפוך לפצצה חיה, משכתי את הסטיק ונסקתי מהמקום. בגלל הג'י הגבוה נכנסתי לבלק אאוט, והמטוס הגיע להזדקרות. כשייצבתי אותו לא הצלחתי למצוא את החברים שלי למבנה, שכנראה חשבו שהתרסקתי בצלילה, כך שהייתי צריך לחזור לבד לבסיס. כשנחתתי שם, כולם התפלאו שנשארתי בחיים", סיפר.
במשימה אחרת בה השתתף הוא תיפקד כמטוס פיתיון למטוסי יירוט יפניים, כדי שמטוסי צילום אמריקאיים יוכלו לאסוף מודיעין. "להיות ברווז מטרה למקלעים היפניים זו לא חוויה מלבבת, אבל חשיבות המטרה היתה עליונה", סיפר.
אחרי המלחמה התוודע לזוועות השואה, בה נרצחו 14 מבני משפחתו, כולל סבתו שנותרה בהונגריה. "אז הבנתי: היהודים צריכים בית, ואם אני לא אבוא להילחם עבור המטרה הזו, מי כן יבוא?", אמר. "רציתי להבטיח שלשרידי השואה תהיה זכות לחיים וקצת אושר", הוסיף.
בתחילת 1948 הוא התגייס ל"הגנה". תחילה עסק ברכש מטוסים בארה"ב. ב-1 באפריל הטיס מטוס נורסמן מאיטליה לארץ ישראל, והשלים את המשימה בדרך לא דרך. "המטוס המריא בקושי רב בגלל טעינת היתר, אבל כאן רק התחילו הצרות שלנו. לא היו לנו מפות, מצנחים, מכשירי רדיו או ציוד הצלה... זמן קצר אחרי ההמראה החלה רוח נגדית חזקה, והמהירות צנחה לזחילה... אמרתי לעצמי שלעולם לא נגיע... הדלק ייגמר הרבה לפני זה", סיפר.
"דמיין שאתה יושב במשך 11 שעות וחצי, בוהה בפרופלור יחיד, שאם הוא מפסיק לרגע - אתה מת. אבל בגיל 27 אתה יכול לעשות דברים שלא תוכל לעשות אחר-כך, כי אתה לא חושב על ההשלכות, אלא רק על חשיבות המשימה שלך", הוסיף.
כשהגיע לתל אביב החל לחפש את ה"מנחת ליד תחנת כוח", שנקבע כסימון. האזור היה שרוי בעלטה. לעזרתו נלחץ עזר ויצמן, שעלה על אופנוע, נסע לשדה דב, והניח פתיליות לאורך המסלול. הנחיתה עברה בשלום, ולמחרת כבר שימש המטוס להצנחת אספקה בירושלים.
"כשירדתי מהמטוס הייתי במצב של הלם. לא הייתי חוזר על הטיסה הזו גם אם היו מציעים לי עשרה מיליון דולר. מה שעדיין מפליא אותי, שנים אחרי הטיסה, זו השאלה כיצד לא נגמר לנו שמן המנוע במשך 11 שעות וחצי. הדלק הספיק בקושי, אבל שמן לא הוספנו. בשבילי זה היה נס פח השמן", אמר.
מארץ ישראל הוא נשלח לקורס שנועד להכשירו להטיס את מטוס הקרב מסרשמיט יחד עם עזר ויצמן, מודי אלון, אדי כהן ואחרים. "זה היה כנראה המטוס הגרוע ביותר שבו ישבתי בחיים", אמר. זמן קצר לאחר מכן, עם קום המדינה, שבו לארץ לפני שהשלימו את הקורס. “היו לי בסך הכל 70 דקות הכשרה על המטוס. מה אני אגיד, היינו משוגעים", אמר.
בארץ היה ממקימי טייסת 101, לימים שיאנית ההפלות של חיל האוויר. ב-29 במאי 1948 יצאו ארבעת מטוסי הטייסת בהובלתו לטיסה המבצעית הראשונה שלהם – ועשו היסטוריה. "לא ערכנו למטוסים טיסת ניסוי, כי אז המצרים היו מגלים שיש לנו מטוסי קרב...טיסת הניסוי של המטוסים היתה גם הטיסה המבצעית הראשונה", סיפר. אהרן רמז, מפקד חיל האוויר, הגדיר להם את המשימה: "אתם חייבים לטוס עכשיו. כל הצבא המצרי מתקדם לאורך החוף לכיוון תל אביב".
לנארט הוביל את הרביעייה בשל ניסיונו המבצעי הרב. אחריו היו מודי אלון, עזר ויצמן ואדי כהן. בנוסף למקלע, שהיה מותקן במטוס, הוא חומש בפצצות. "כבר בהמראה הרגשתי שזה רגע השיא של החיים שלי. לצאת להגנת העם היהודי במטוס עם מגן דוד עליו, במקום הטלאי הצהוב שענדו בני המשפחה שלי בשואה. זה היה שילוב של כל מה שחלמתי עליו".
היעד היה אזור אשדוד, שם היה הצבא המצרי. "אבל היתה בעיה: לא הכרתי את הארץ, כי מעולם לא טסתי מעליה. גם לא היו לנו מכשירי רדיו", סיפר. מודי אלון כיוון אותו באמצעות תנועות ידיים, עד שראו את ריכוזי הכוחות המצרים: מאות משאיות, טנקים ואלפי חיילי חיל רגלים.
"הבטתי אחורה, ראיתי את תושבי ישראל, הבטתי קדימה וראיתי אויב בסדר גודל של 14 אלף חיילים. אמרתי מהר 'שמע ישראל', על אף שלא הייתי דתי. חשבתי שמוטב לגייס לטובתי כל עזרה אפשרית. הפכתי את המטוס, וצללתי ישר למרכז הצבא המצרי", סיפר לערוץ 2 לפני חמש שנים.
"דחפתי את האף למטה, ושלושת המטוסים האחרים אחרי. הנמכנו עד הקרקע כמעט, כי כך קשה להפיל אותך, הטלנו את הפצצות, וירינו במקלע לעבר כל דבר שראינו: טנקים, מצבורי תחמושת, אוהלים. מסביבנו שרקו כדורים ופגזים, והיו שניות בהן חשבתי שכל מצרי שנמצא שם יורה לעברי. בקנה-מידה של מלחמת העולם השנייה...התקיפה הזו היתה חסרת משמעות. אבל עבור המצרים, שלא חלמו שיתקיפו אותם, ולפתע ראו את ארבעת המטוסים צוללים לכיוונם, זה היה הלם מוחלט”, סיפר. התקיפה הושלמה בהצלחה: ההתקדמות המצרית נבלמה בגשר שכונה מאז "עד הלום". אחד הטייסים, אדי כהן, נפל במהלכה.
המשימה הבאה שלו היתה תקיפת שדה התעופה באל-עריש. לנארט חשש מעשרות מטוסי הספיטפייר של מצרים, וידע כי אם יתקדמו לאל עריש, לא ישובו משם בחיים. "לא יכולנו להרשות לעצמנו להיות טייסי קמיקזה, כשחיל-האוויר שלנו כה מצומצם", אמר. כחלופה, פנה למטרה אחרת: המפקדה המצרית בעזה. "הנמכנו לקרקע וירינו בכל מה שראינו: מבנים, חיילים, הספינה שעגנה בסמוך", סיפר.
בהמשך המלחמה היה יועץ לחיל האוויר בתכנון הקרבות. ב-1951 היה אחד הטייסים במבצע להעלאת יהודי עיראק. בהמשך עבד באל-על, היה טייס צילום עבור מרכז המיפוי האמריקאי, איש שיווק בתעשיות הביטחוניות האמריקאיות ומפיק סרטי תעופה בהוליווד, בהם "נשר הברזל".
"איש מהם, מטייסי הקרב הראשונים של מדינת ישראל, לא נותר. עכשיו נשארנו רק עם הסיפור, בלי איש מגיבוריו - מספריו בגוף ראשון”, ספד לו האוצר של מוזיאון חיל האוויר בחצרים, אבי-משה סגל.
לנארט, שחילק את זמנו בין ישראל לארה"ב, ייקבר ביום רביעי בשעה 18:00 בבית העלמין "כפר נחמן" ברעננה. הוא הותיר אחריו את אשתו החמישית, רחל ניר, בתו מנישואים קודמים, הצלמת מיכל לנארט, ובנה, נכדו – הללו, שנקרא על שמו. בת נוספת שלו מנישואים קודמים מתה בטרם עת.






_____________________________________
"לא חוזרים עד שמבצעים"(המוטו של גדוד 890 של הצנחנים, כפי שניסח אותו מפקדו אריק שרון)
"איפה האופניים שלך עכשיו? תאר לעצמך, שאתה יורד עכשיו למטה, למקום הרגיל, אבל האופניים לא שם. עצור את עצמך ברגע הזה, בשנייה שאתה מגלה שהאופניים לא שם, ותכפיל את הרגע הזה פי אלף. זאת המלחמה." (מתוך הספר "גוף שני", מאת עפר שלח, "זמורה ביתן", 1989, עמוד 92)
"סבלנות התמדה ולעיתים כדור בין העיניים" (סיסמת המארינס לללוחמה בטרור, אותה אימץ בשעתו מפקד גדוד 890 של הצנחנים, אמיר ברעם, כמוטו גדודי)
"המבחן שלנו כצבא הוא מבחן היכולת ולא מבחן הכוונה." (מתוך ההרצאה שנשא האלוף גדי איזנקוט "מאפייניו של עימות אפשרי בזירה הצפונית ובעורף" בסמינר לזכר חללי מלחמת לבנון השנייה שנערך באוניברסיטת חיפה ב־30 בנובמבר 2010)
"אני חושב שצנחנים מחזיקים מעצמם כמחויבים למשהו שכולם מחויבים אליו, אבל הם רוצים קצת יותר. זה לא שאנחנו פועלים מאחורי קווי האויב - אנחנו לכאורה כמו כולם. אז מה בעצם ההבדל? זה שצנחן עושה הכול וקצת יותר. זה מחייב אותך ביוזמה, בהובלה, בדוגמה אישית בקרב - וגם בקימה בפני שיבה באוטובוס." (הרמטכ"ל בני גנץ על השירות בצנחנים. מתוך הכתבה "מסיבת גנץ" מאת יוני שנפלד ונועה הורוויץ, "במחנה", 6 בינואר 2011)


נערך לאחרונה ע"י marloweperelab89035 בתאריך 22-07-2015 בשעה 06:38.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #66  
ישן 12-09-2021, 23:08
  HSI HSI אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 22.11.16
הודעות: 760
תמונות מביקור מח"א מוטי הוד ז"ל בטייסת
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי אלון5560 שמתחילה ב "טייסת 101 חוגגת 60 שנות גיחות ומבצעים"

באתר הספרייה הלאומית פורסמה סדרת תמונות מביקור של מח"א האלוף מוטי הוד ז"ל בטייסת 101, שנערך כנראה זמן קצר לאחר מלחמת ששת הימים. אם אני מזהה נכון, הטייס הנוסף המופיע בתמונות הינו עודד מרום, אשר מונה למפקד הטייסת באותה התקופה.
התמונות מארכיון משה מרלן לוין, כולן בצבע ורובן תמונות ראי.

https://www.nli.org.il/he/images/NN...72710905171/NLI
https://www.nli.org.il/he/images/NN...72713405171/NLI
https://www.nli.org.il/he/images/NN...72711505171/NLI
https://www.nli.org.il/he/images/NN...72711205171/NLI
https://www.nli.org.il/he/images/NN...72712605171/NLI
https://www.nli.org.il/he/images/NN...72712005171/NLI
https://www.nli.org.il/he/images/NN...72712805171/NLI
https://www.nli.org.il/he/images/NN...72713105171/NLI
https://www.nli.org.il/he/images/NN...72711805171/NLI
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #67  
ישן 23-09-2021, 12:57
  שמגר שמגר אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.01.12
הודעות: 217
בתגובה להודעה מספר 66 שנכתבה על ידי HSI שמתחילה ב "תמונות מביקור מח"א מוטי הוד ז"ל בטייסת"

תמונות מדהימות ויפות

מדוע הכיתוב מעל כונס האוויר הפוך ?

תודה
_____________________________________
"א. במשך השנים איבד צה"ל את כוח התקיפה שלו, כי כושרו ההגנתי הולך ונחלש, ועליו לעבור רפורמה מקיפה כדי שיוכל להתמודד עם האתגרים שיעמדו בפניו.
ב. למרות הלקחים של ששת הימים, יום הכיפורים ולבנון, שב הצבא וחוזר על השגיאות שנעשו במלחמות קודמות ברמת חומרה הולכת וגוברת, ולכן לא השיג את המטרות הצבאיות שהוטלו עליו, ונגרמו לו אבדות מיותרות.
ג. יותר משעסק צה"ל בחשיבה ובפעולות לתיקון טעויות, השקיע מאמצים וכסף רב בניפוח מפקדות ושירותים על חשבון הכוח הלוחם.
ד. המטה הכללי לוקה בתסמונת "הראש הקטן", מוביל את צה"ל לאובדן הגמישות הצבאית והופך אותו לגוף מסורבל וכבד תנועה.
ה. הדרג המדיני נמנע מלקבל החלטות אסטרטגיות, מלקבוע תפיסת ביטחון שתתמודד עם התמורות שחלו באזור ומלשאת באחריותו למחדלים בניהול הביטחון הלאומי."

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 19:50

הדף נוצר ב 0.12 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר