לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 28-11-2009, 23:29
צלמית המשתמש של ralf
  ralf ralf אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.08.08
הודעות: 1,478
Airbus A400M Atlas, מטוס התובלה האירופי

אחרי שהפרויקט עמד בסמן שאלה וכמעט בוטל עקב דחיות רבות ואי עמדה בלוח הזמנים מצידה של חברת EADS, דבר שהרתיח רבים מהמדינות ששותפות בפרויקט הגדול הזה, והחברה עמדה בפני אוליטמטום מצד אותן מדינות, או שהחברה תציג התקדמות בפרויקט עד סוף השנה או שהם מבטלים את החוזה שלהם לרכש מטוסי A400.

החברה ביצעה ניסוי במנועים החדשים לאחר התקנתם על המטוס לפני כמה ימים, ואכן אותו ניסוי הוגדר כהצלחה, ולכן הצעד הבא יהיה טיסה ראשונה במטוס, וזה כאמור יקרה תוך שבועיים.

מטוס התובלה החדש יחליף את המטוסים C-130 הרקולס ו C-160 בחילות האוורי של המדינות שמתכוונות לרכוש אותו, לפי התיכנון ולוח הזמנים שנקבע, המטוס הראשון אמור היה להימסר ללקוחות בשנת 2009 , אבל עקב בעיות טכניות וניהול לקוי של הפרויקט גרם לכך שהפרויקט חרג אמוד מלוח הזמנים, ולכן המטוס הראשון צפוי להימסרבשנת 2012-2013 .

המדינות שמתכוונות לרכוש את המטוס הן גרמניה (60 מטוסים), צרפת (50 מטוסים), ספרד (27 מטוסים),בריטניה (25 מטוסים), טורקיה (10 מטוסים), בלגיה (7 מטוסים), מלזיה (4 מטוסים) , צ'ילי (3 מטוסים), לוקסמבורג ( מטוס אחד).


Airbus: First Flight for A400M in 2 Weeks






Airbus' long-delayed A400M military transport will make its first test flight during the week beginning Dec. 7, "weather permitting", the European aircraft manufacturer said Nov. 27.



The A400M was to replace aging military cargo carriers in several European air forces, but its development has been dogged by a series of serious technical problems and its in service date has been pushed from 2009 to 2013.

Some governments have begun to tire of waiting for Airbus to resolve the issues, and French and German officials have given the firm until the end of the year to prove that the project remains viable.

"Ground tests of the first A400M are progressing satisfactorily at our facility. This allows us to anticipate a first flight in the week 50, weather permitting," said Airbus military chairman and managing director Domingo Urena.

When the $28 billion (20 billion euro) A400M project began, it was hoped that a first test flight would be held in 2008 and that air forces would have had the airframe in service by the end of this year.

There is now little hope that the first production models will be delivered by 2012, and none is expected on the world's battlefield airstrips until 2013.

The delays have cost millions and forced Airbus to renegotiate contracts with several customers. South Africa has dropped its order entirely and Britain has mulled switching is business to U.S. manufacturers.

Seven European countries - Belgium, Britain, France, Germany, Luxembourg, Spain and Turkey - have ordered 180 planes between them, in most cases to replace aging Transall and C-130 Hercules transports




[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://farm3.static.flickr.com/2488/4141167631_0f55ed841a.jpg]



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://farm3.static.flickr.com/2493/4141924778_0dc1f8aeff.jpg]


נערך לאחרונה ע"י ralf בתאריך 28-11-2009 בשעה 23:32.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #2  
ישן 29-11-2009, 00:16
  rocketman25 rocketman25 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.06.09
הודעות: 511
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי ralf שמתחילה ב "Airbus A400M Atlas, מטוס התובלה האירופי"

מדהים שבפרוייקט הזה הושקעו עד כה 28 מיליארד דולר.
ההשקעות העצומות שנדרשות כיום לפיתוח מטוסים חדשים לשדה הקרב (ופיתוח ה- F35 עולה פי כמה בינתיים), מעוררות את השאלה לאן פני התעשיה?
האם ניתן יהיה בכלל לפתח את הדור הבא?
כמה צריך לעלות פרוייקט פיתוח מטוס קרב חדש? ומטוס תובלה חדש?
האם העלויות האדירות הללו באמת כורח המציאות, או שהיה ניתן לנהל את הפרוייקטים הללו אחרת?
מה הגורם המרכזי בניפוח העלויות הזה לעומת כמה שעלה לפתח את הדור הקודם בשנות השבעים-שמונים?
מישהו יודע כמה עלה לפתח את הכפיר, הערבה והלביא (עד שבוטל) בארץ?
_____________________________________
מוזמנים לבקר באתר הצילומים שלי

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #3  
ישן 29-11-2009, 01:00
צלמית המשתמש של ralf
  ralf ralf אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.08.08
הודעות: 1,478
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי rocketman25 שמתחילה ב "מדהים שבפרוייקט הזה הושקעו עד..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי rocketman25
מדהים שבפרוייקט הזה הושקעו עד כה 28 מיליארד דולר.


המטס A400 מייצג דור חדש של מטוסי תובלה, ובהמהלך הפרויקט פותחו מערכות רבות שמבססות על טכנלוגיות חדשות, ולכן הסכום הגדול הזה של 20 מיליארד יורו. המומחים האירופים מסכימים על כך שמדובר במטוס מצוין שמציג קפיצת מדרגה גדולה ממטוסים דור ישן (שנמצאים בשימוש מבצעי), אבל, הבעיה של הפרויקט היא אופן הניהול הלקוי מצד חברת EADS, כאמור דבר שאיים על המשך הפרויקט.

ציטוט:
מישהו יודע כמה עלה לפתח את הכפיר, הערבה והלביא (עד שבוטל) בארץ?




הכפיר מבוסס על המטוס הצרפתי מיראז' 5 (למעשה העתק) עם מנוע אמריקאי, והמטוס "הלביא" משתמש במנוע אמריקאי ו "מוצרי מדף" אחרים, מה גם שהפרויקט בוטל, כך ששני הפרויקטים לא יתנו לך אינדקציה לגבי עלות פיתוח מטוסי קרב.

נערך לאחרונה ע"י ralf בתאריך 29-11-2009 בשעה 01:10.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #4  
ישן 29-11-2009, 12:13
  משתמש זכר קרן-אור קרן-אור אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.09.06
הודעות: 10,353
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי rocketman25 שמתחילה ב "מדהים שבפרוייקט הזה הושקעו עד..."

ציטוט:
מדהים שבפרוייקט הזה הושקעו עד כה 28 מיליארד דולר.
ההשקעות העצומות שנדרשות כיום לפיתוח מטוסים חדשים לשדה הקרב (ופיתוח ה- F35 עולה פי כמה בינתיים), מעוררות את השאלה לאן פני התעשיה?
האם ניתן יהיה בכלל לפתח את הדור הבא? ... האם העלויות האדירות הללו באמת כורח המציאות, או שהיה ניתן לנהל את הפרוייקטים הללו אחרת?

פיתוח אנטונוב-70 בעל ביצועים דומים יחסית עלה כ- 5 מיליארד דולר בלבד.
אפשר לציין בציניות שהמתחרים היחידים שיכולים לקחת נגמ"ש כבד אירופאי הם או רוסיים (בעיה פוליטית) או ה- C17 היקר מאוד בפני עצמו , כך שה- A400M יכול להיות יקר מאוד, ובכ"ז הלקוחות ייחרקו שיניים ויקנו אותו.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #8  
ישן 11-12-2009, 14:53
  צופה ורואה צופה ורואה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.10.07
הודעות: 2,055
לראותו בלבד
בתגובה להודעה מספר 7 שנכתבה על ידי ralf שמתחילה ב "וזה קורה- טיסת הבכורה למטוס התובלה האירופי A400M"

בשבילנו המטוס הזה יהיה בבחינת לראותו בלבד בזמן שנסתפק בגירסה של מטוס שהתכנון הבסיסי שלו משנות ה 50 - ההרקולס J . שלמעשה ייצורו הופסק וחזר לחיים רק בשביל להתחרות במטוסי התובלה החדשים בעזרת הלבשת טכנולוגיות חדשות על התכנון הבסיסי שבזמנו לא שמעו עם הגישות החדשות בתכנון מטוסים.
_____________________________________
תרגישו חופשי לצפות בגלריה שלי
וגם במצגת המובחרות
אין כל ערך להחלטת הכבשים בזכות הצמחונות בשעה שהזאב נשאר בדעה אחרת.

(ויליאם רארף אינג')
גם כאשר יגור זאב עם כבש-אני לא מציע שנהיה הכבש.
(אלוף מיל' עוזי דיין)

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #10  
ישן 11-12-2009, 15:33
צלמית המשתמש של ralf
  ralf ralf אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.08.08
הודעות: 1,478
תמונות מטיסת הבכורה של המטוס A400M
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי ralf שמתחילה ב "Airbus A400M Atlas, מטוס התובלה האירופי"


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://farm3.static.flickr.com/2543/4176663864_3e7b1fb9ca_o.jpg]



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://farm3.static.flickr.com/2575/4175903513_89e9551cd3_o.jpg]



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://farm3.static.flickr.com/2531/4175903417_fffe1b0835_o.jpg]



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://farm3.static.flickr.com/2803/4175903599_fca2c0df7e_o.jpg]



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://farm5.static.flickr.com/4005/4176664192_43b8956d4f_o.jpg]



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://farm3.static.flickr.com/2741/4175903819_993c76f647_o.jpg]



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://farm3.static.flickr.com/2772/4175903677_1e6f5d89f0_o.jpg]
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #17  
ישן 11-12-2009, 16:49
צלמית המשתמש של DeepSpace
  DeepSpace DeepSpace אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.09.03
הודעות: 12,141
בתגובה להודעה מספר 16 שנכתבה על ידי amitaikl שמתחילה ב "למה מנועי טורבו פרופ בימים של..."

האמת, שכבר נמאס לי לקרוא את זה ולהגיב על זה...

מנועי טובו-פרופ הם סוג של מנוע סילון. זה שיש להם מדחף לא הופך אותם לפחות מודרנים או "טובים" ממנועי סילון "טהורים". נהפוך הוא.

מנועי טורבו-פרופ, בגובה וטווח טיסה מסויימים, חסכניים יותר ממנועי סילון טהורים (גם טורבו-מניפה וגם טורבו-סילון).

בספר "מנועי טורבינה למטוסים" מאת שלמה לוי מצויים מספר גרפים. למנועי טורבו-פרופ צריכת דלק נמוכה יותר ממנועי טורבו-מניפה וטורבו-סילון, ונצילות הנעה* גבוהה יותר עד מהירות 391 קשר. מעל מהירות זו למנועי טורבו-מניפה יש עדיפות. מנועי טורבו-סילון ניהיים עדיפים במהירויות של 477 קשר.

*Propulsive efficiency, באחוזים, היחס בין סך האנרגייה שמייצר המנוע לאנרגייה שמושקעת להנעת המטוס (זאת אומרת, כמה מהדחף שהמנוע מייצר מתבזבז על גרר).

חשוב לציין שאפשר להשוות את צריכת הדלק רק באותו גובה הטיסה, מהירות הטיסה והדחף. כשכל אלו שווים, מנועי הטורבו-פרופ יהיו לרוב הכי חסכניים (בדר"כ עד 32%) בגלל שרק אחוז קטן מהאוויר (זה שעובר דרך הטורבינות) ניצת ורוב הדחף מתקבל מלהבי המדחף.


מספר מקורות לקריאה:
http://wings.avkids.com/Book/Propul...r/types-01.html

אולי קצת פחות קשור אבל מעניין:
http://history.nasa.gov/SP-4219/Chapter14.html
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook


נערך לאחרונה ע"י DeepSpace בתאריך 11-12-2009 בשעה 16:54.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #22  
ישן 12-12-2009, 00:30
צלמית המשתמש של ralf
  ralf ralf אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.08.08
הודעות: 1,478
A400M לחיל האוויר האמריקאי?
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי ralf שמתחילה ב "Airbus A400M Atlas, מטוס התובלה האירופי"

EADS builds case for A400M sale to USAF

EADS North America chief executive Sean O'Keefe today revealed three factors he believes could sway the US Air Force within five years to buy the Airbus A400M transport.

The A400M, which achieved first flight this morning, could fill an anticipated airlift gap created by a wave of Lockheed Martin C-5A retirements, Boeing C-17 programme termination and Lockheed C-130J size and performance limitations, O'Keefe told reporters during a breakfast event at the National Press Club in Washington, DC.

EADS anticipates that the A400M would be the USAF's only option to address the gap, which could occur slightly before the middle of the next decade, he said.

EADS analysts identified the three factors based on an internal assessment. The company has not shared its findings with the USAF, nor discussed plans with service officials for an A400M acquisition, O'Keefe said.

The EADS assessment conflicts with USAF plans to continue buying C-130Js and flying all 59 C-5As, although the latter were removed from the reliability enhancement and re-engining programme (RERP) last year to save money.

The USAF has attempted to shut down the C-17 production line every year since 2007, but Congress has added funds to buy 33 more airlifters beyond the USAF's stated requirement. Congress is currently debating conflicting proposals to add between three and 10 more C-17s in the Fiscal 2010 budget.

"That doesn't fill the [airlift] gap at all even if Congress buys a few more," O'Keefe says.

The A400M's future, however, is itself uncertain. Airbus has asked its customers to agree on new contract terms to absorb cost overruns reportedly greater than 5 billion Euros.

The A400M programme is scheduled to complete the flight test phase and enter service in 2012.


Flightglobal
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #25  
ישן 12-12-2009, 14:39
  גיל חזקיה גיל חזקיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.04.08
הודעות: 4,322
בתגובה להודעה מספר 24 שנכתבה על ידי ralf שמתחילה ב "[QUOTE=Centurion]לדעתי האישית..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי ralf
EADS
האמריקאים צריכים להחליף את מטוסי התובלה C-130 הישנים שלהם, ובנתיים , אין להם אלטרנטיבה חוץ מהמטוס A400M, שהוא מטוס חדש ובעל יכולות יותר גדולות מהמטוס C-130.


איפה זה כתוב?

ולמה שהאמריקאים ירצו מטוס כזה (שיעלה יקר מאוד כדי שיוכל לכסות את מחיר הפיתוח השערורייתי שלו) אם יש להם כבר את ה C-130J, שכבר מצוי בשירות וכבר הוכיח עצמו?

בנימה אישית,אני חושב שהיו צריכים לבטל מזמן את הפרוייקט.
_____________________________________
"השגנו את מטרתינו בנחישות ובעוצמה שלא לאפשר לערבים המשוגעים האלה להשיג נשק גרעיני.
אנחנו לא חוששים מאותן 'נשמות טהורות',שכל התנינים בנהרות דרום-אפריקה לא יוכלו לספק להן די דמעות שיוכלו למחות את צביעותן,ובטוחני שאתה מבין אותנו היטב".

רא"ל רפאל איתן במברק אל שר ההגנה הדרום אפריקני מגנוס מאלאן מיד לאחר תקיפת הכור בעיראק.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #26  
ישן 12-12-2009, 14:53
צלמית המשתמש של ralf
  ralf ralf אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.08.08
הודעות: 1,478
בתגובה להודעה מספר 25 שנכתבה על ידי גיל חזקיה שמתחילה ב "[QUOTE=ralf]EADS האמריקאים..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי גיל חזקיה
איפה זה כתוב?

ולמה שהאמריקאים ירצו מטוס כזה (שיעלה יקר מאוד כדי שיוכל לכסות את מחיר הפיתוח השערורייתי שלו) אם יש להם כבר את ה C-130J, שכבר מצוי בשירות וכבר הוכיח עצמו?

בנימה אישית,אני חושב שהיו צריכים לבטל מזמן את הפרוייקט.


המטוס C-130 הוא בן יותר מ 50 שנה, והם רק משדרגים אותו, ובעתיד הקרוב יצטרכו להחליף אותו, וכרגע אין אלטרנטיבה מתוצרת אמריקאית.

ציטוט:
בנימה אישית,אני חושב שהיו צריכים לבטל מזמן את הפרוייקט.


גיל, אם כל פעם היו מבטלים פרויקט בגלל חריגה מהתקציב ואי עמידה בלוח הזמנים, אז הרבה מאוד פרויקטים היו מבוטלים, כמו עם יורופייטר והרבה אחרים, מדובר במערכות חיוניות של מוותרים עליהם בקלות גם אם יש חריגה בתקציב ובלוח הזמנים.

ובנימה אישית משלי, תודה לאל שהם המשיכו את הפרויקט הזה למרות כל הקשיים, וזכינו לראות מטוס תובלה צבאי חדש ומתקדם מתוצרת אירופית.

נערך לאחרונה ע"י ralf בתאריך 12-12-2009 בשעה 14:57.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #27  
ישן 12-12-2009, 15:04
  גיל חזקיה גיל חזקיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.04.08
הודעות: 4,322
בתגובה להודעה מספר 26 שנכתבה על ידי ralf שמתחילה ב "[QUOTE=גיל חזקיה]איפה זה..."

התכנון של ההרקולס הוא אולי בן 50 שנה,אבל המטוס עצמו (ה"ברזל") הוא חדש לחלוטין.
מה גם שהמטוס הוכיח עצמו רלוונטי גם למאה ה-21 ואין תוכניות להפריש אותו בזמן הקרוב בשום ח"א המפעיל אותו. (למעט אלו שמחוייבים ל A400).

אני מסכים איתך שהיו ויש עדיין פרוייקטים שצריכים להתמיד איתם למרות העלויות.
ה A400 לדעתי,הוא לא אחד מהם.
_____________________________________
"השגנו את מטרתינו בנחישות ובעוצמה שלא לאפשר לערבים המשוגעים האלה להשיג נשק גרעיני.
אנחנו לא חוששים מאותן 'נשמות טהורות',שכל התנינים בנהרות דרום-אפריקה לא יוכלו לספק להן די דמעות שיוכלו למחות את צביעותן,ובטוחני שאתה מבין אותנו היטב".

רא"ל רפאל איתן במברק אל שר ההגנה הדרום אפריקני מגנוס מאלאן מיד לאחר תקיפת הכור בעיראק.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #28  
ישן 12-12-2009, 15:31
צלמית המשתמש של ralf
  ralf ralf אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.08.08
הודעות: 1,478
בתגובה להודעה מספר 27 שנכתבה על ידי גיל חזקיה שמתחילה ב "התכנון של ההרקולס הוא אולי בן..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי גיל חזקיה
התכנון של ההרקולס הוא אולי בן 50 שנה,אבל המטוס עצמו (ה"ברזל") הוא חדש לחלוטין.
מה גם שהמטוס הוכיח עצמו רלוונטי גם למאה ה-21 ואין תוכניות להפריש אותו בזמן הקרוב בשום ח"א המפעיל אותו. (למעט אלו שמחוייבים ל A400).



מדובר בפלטפורמה ישנה שתוכננה לפני יותר מ 50 שנה, וזה לא משנה "הברזל החדש" ועד כמה שהם ישדרגו אותה ויחליפו מערכות ישנות במערכות חדשות, הפלטפורמה עצמה מיושנת.

ומי אמר שחילות האוויר בעולם לא מתכוונים להחליף את מטוסי התובלה שלהם מדגם C-130 , שאותם חילות אוויר יחליט על להחליף המטוסים שלהם , תהיה להם אפשרות להחליט לרכוש מטוס חדש כמו A400 או גירסה משודרגת של מטוס בן 50 שנה (לא יודע לגבי מטוסים רוסים).

ציטוט:
אני מסכים איתך שהיו ויש עדיין פרוייקטים שצריכים להתמיד איתם למרות העלויות.
ה A400 לדעתי,הוא לא אחד מהם.


למה A400M לא אחד מהם,תן לי כמה סיבות כפי שאתה רואה את זה..

צריך להבין, האירופים חייבים לפתח יכולות מתקדמות בתחום מטוסי תובלה צבאים, וזה בהחלט פרויקט חיוני ,שבמהלכו פותחו הרבה טכנולגיות חדשות וגם מנועים חדשים מתקדמים, הפרויקט הזה בהחלט שדרג את היכולות של האירופים בתחום הזה באופן ניכר, בעוד שלאמריקאים יש פלטפורמה בת 50 שנה...

נערך לאחרונה ע"י ralf בתאריך 12-12-2009 בשעה 15:43.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #29  
ישן 12-12-2009, 20:10
  גיל חזקיה גיל חזקיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.04.08
הודעות: 4,322
בתגובה להודעה מספר 28 שנכתבה על ידי ralf שמתחילה ב "[QUOTE=גיל חזקיה]התכנון של..."

יש כמה וכמה סיבות טובות למה היו צריכים לבטל את הפרוייקט.
אבל למען האמת, אני לא רואה סיבה לפתח על זה דיון היפוטתי כי היום כבר לא יבטלו אותו.
(אף פוליטיקאי שפוי לא יזרוק לפח 28 מיליארד יורו).
_____________________________________
"השגנו את מטרתינו בנחישות ובעוצמה שלא לאפשר לערבים המשוגעים האלה להשיג נשק גרעיני.
אנחנו לא חוששים מאותן 'נשמות טהורות',שכל התנינים בנהרות דרום-אפריקה לא יוכלו לספק להן די דמעות שיוכלו למחות את צביעותן,ובטוחני שאתה מבין אותנו היטב".

רא"ל רפאל איתן במברק אל שר ההגנה הדרום אפריקני מגנוס מאלאן מיד לאחר תקיפת הכור בעיראק.


נערך לאחרונה ע"י גיל חזקיה בתאריך 12-12-2009 בשעה 20:14.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #35  
ישן 13-12-2009, 18:32
צלמית המשתמש של DeepSpace
  DeepSpace DeepSpace אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.09.03
הודעות: 12,141
בתגובה להודעה מספר 33 שנכתבה על ידי ralf שמתחילה ב "החליפו את המנועים הישנים?..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי ralf
החליפו את המנועים הישנים? באיזה מנועים חדשים מדובר?

אמרתי כבר, כמה שישדרגו את המטוס, זאת עדיין פלאטפורמה מיושנת שפותחה בשנות החמישים.

אם תעשה השוואה בין שני המטוסים, תראה שהיכולות של A400M יותר גדולות מאלה של C-130J.


המנועים הוחלפו, לא רק הוסיפו מדחפים חדשים. המנועים הוחלפו ל Rolls-Royce AE 2100, (אותם המנועים שמניעים גם את ה C-27J Spartan ו- US-2 היפני) במקום מנועי ה Allison T56 בדגמים הקודמים.

בין השאר בגלל שהוא לא נועד רק להחליף את ההרקולס אלא גם לצמצם את הפער בין ההרקולס ל C-17. לדוגמא, ב 2006 הקנדים הוציאו מכרז להחליף את מטוסי CC-130E שלהם. לבסוף הם החליטו במקום לרכוש 17 מטוסי A400M לרכוש 4 מטוסי C-17 ו- 17 מטוסי C-130J.

העיכובים הרבים בתוכנית ה A400M גרמו לבריטים לחכור, ולבסוף גם לרכוש, 6 מטוסי C-17.
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook


נערך לאחרונה ע"י DeepSpace בתאריך 13-12-2009 בשעה 18:54.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #39  
ישן 13-12-2009, 19:29
צלמית המשתמש של DeepSpace
  DeepSpace DeepSpace אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.09.03
הודעות: 12,141
בתגובה להודעה מספר 38 שנכתבה על ידי ralf שמתחילה ב "[QUOTE=DeepSpace]ומה הקשר בין..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי ralf
דרך אגב, השוואה בין הנתונים של שני המטוסים, מראה שלמטוס A400M יש יתרונות גדולים בהרבה משל C-130 , כמו השוואה בין המנועים שלהם ומשקל המטען המירבי שהמטוסים יכולים לשאת, וכו.. האם הם בכלל נמצאים באותה קטגוריה?


לא. ה A400M נמצא בין ה C-130J ל- C-17. מנועי ה Europrop TP400 של ה A400M נמצאים במקום השני ברשימת מנועי הטורבו-פרופ החזקים ביותר. במקום הראשון נמצא ה Kuznetsov NK-12 (חוץ מה Progress D-27 שלא נמצא בשימוש סדרתי).
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook


נערך לאחרונה ע"י DeepSpace בתאריך 13-12-2009 בשעה 19:31.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #40  
ישן 13-12-2009, 19:25
  YHS YHS אינו מחובר  
מהנדס אווירונאוטיקה, עוסק במגוון נושאי תעופה שנים רבות
 
חבר מתאריך: 17.07.05
הודעות: 6,249
ralf, אם משווים בין שני מטוסים
בתגובה להודעה מספר 33 שנכתבה על ידי ralf שמתחילה ב "החליפו את המנועים הישנים?..."

ראוי לדעתי לדעת דבר בסיסי כמו החלפת מנועים.

איני מבין על איזה מטוס "מיושן" את מדבר. מה שנשאר בהרקולס החדש זה רק המבנה הבסיסי, השלד. כל השאר חדש. החל מהאויוניקה וכלה בתכנון של רצפת המטוס. כל הלקחים שנאספו במשך השנים יושמו במטוס זה. כל מה שמזמן שכחו מתי יישמו בהרקולס - רק עכשיו מתחילים ללמוד ב A-400.
המטוסים חדשים, הייצור חדש, המערכות חדשות, רק הצורה המוכרת (והמוכחת) "ישנה".
_____________________________________
אֲהוּבָתִי לֹא הָיְתָה בַּמִּלְחָמָה.
הִיא לוֹמֶדֶת הִיסְטוֹרְיָה וְאַהֲבָה
מִגוּפִי, שֶׁהָיָה בִּשְׁתַּים, שָׁלשׁ.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #43  
ישן 13-12-2009, 10:54
  Centurion Centurion אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.03.07
הודעות: 5,639
בתגובה להודעה מספר 24 שנכתבה על ידי ralf שמתחילה ב "[QUOTE=Centurion]לדעתי האישית..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי ralf
EADS הייתה מנצחת במכרז המתדלקים, אם חברת בואינג לא הייתה יוצאת במצע תעמולה שבו גיסה פוליטקאים אמריקאים והפעילה לחץ אדיר על הפנטגון והממשל האמריקאי, וכל זה לא מנוגד לסחר הוגן בין המדינות, אבל, זה עדיין לא נגמר, נצטרך לחכות כדי לראות מה יקרה עם מכרז המתדלקים.

האמריקאים צריכים להחליף את מטוסי התובלה C-130 הישנים שלהם, ובנתיים , אין להם אלטרנטיבה חוץ מהמטוס A400M, שהוא מטוס חדש ובעל יכולות יותר גדולות מהמטוס C-130.

כפי שאמרת בצדק, מעורבת כאן גם פוליטיקה. האמריקאים יעדיפו להזרים כסף לתעשיות שלהם, אפילו אם זה יעלה יותר, מאשר לקנות סחורה מהמתחרה האירופאית. במיוחד במצב כלכלי של היום. וזה נכון לא רק לאמריקאים.
_____________________________________
בבקשה תקנו אותי כשאני עושה שגיאות כתיב.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #47  
ישן 15-12-2009, 21:03
  Centurion Centurion אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.03.07
הודעות: 5,639
בתגובה להודעה מספר 46 שנכתבה על ידי ralf שמתחילה ב "[QUOTE=Centurion]אתה הרי לא..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי ralf
לא, לא בכל מחיר,ובקשר למכרזים צבאים וכללי מסחר, כמובן שיש קשר, ואירגון הסחר העולמי WTO התערב במכרז לבחירת מתדלקים לחיל האוויר האמריקאי,חברת בוינג טוענת שהמדינות האירופיות תומכות באופן לא חוקי בחברת Airbus , ואילו האירופים וחברת EADS מאשימים את הממשל האמריקאי בתמיכה בחברת בוינג, דבר שמזיק לתחרות הוגנת בין החברות...כך זה במדינות קפיטליסטיות עם כלכלת שוק חופשי. (קישור)

אז למה הגרמנים, למשל, לא עשו מכרז למטוס קרב עתידי שבו השתתפו גם "רפאל", F-35 ו"גריפן"? WTO לא יכול להראות לצבא של מדינה זאת או אחרת את מי להזמין למכרז, או בכלל האם לקיים מכרז, למיטב הבנתי. העניין עם האמריקאים היה שהם הסכימו להכניס את האירופאים לתחרות על המתדלקים של חיל האוויר כשהמצב הכלכלי של תעשיות ביטחוניות היה טוב, מטוסי נוסעים נמכרו במספרים גדולים, והיה אולי רצון לגרום לייצרנים לאומיים להוזיל את המחירים. מאז הדברים השתנו, ועכשיו אני אישית לא רואה אפשרות לכך שהאירופאים יזכו במכרז כל כך חשוב.
_____________________________________
בבקשה תקנו אותי כשאני עושה שגיאות כתיב.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #48  
ישן 15-12-2009, 21:10
צלמית המשתמש של DeepSpace
  DeepSpace DeepSpace אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.09.03
הודעות: 12,141
בתגובה להודעה מספר 47 שנכתבה על ידי Centurion שמתחילה ב "[QUOTE=ralf]לא, לא בכל..."

ציטוט:
אז למה הגרמנים, למשל, לא עשו מכרז למטוס קרב עתידי שבו השתתפו גם "רפאל", F-35 ו"גריפן"?


למה שהם יעשו את זה שמראש היורופייטר נבחר כמטוס הבא שלהם (שכידוע הם גם שותפים למימון שלו). הרפאל בכלל לא קשור למשוואה שכתבת, שכן הוא פותח רק בגלל מחלוקות בין צרפת וגרמניה\איטליה\בריטניה\ספרד.


ציטוט:
במקור נכתב על ידי DeepSpace
לגרמניה דווקא יש קשר היסטורי לרפאל. בשנות ה 70 הוציאו חה"א והצי הצרפתי מכרז להחלפת מטוסי ה F-8 והיגואר. התוכנית קיבלה את השם ACX. דאסו זכתה במכרז, אבל יותר מאוחר הוחלט שצרפת תיצטרף לגרמניה, בריטניה, ספרד ואיטליה שגם להן היו מכרזים ופרוייקטים דומים (לדוגמא ה ECF הבריטי). בשל מחלוקות על גודל המטוס הדרוש צרפת פרשה משיתוף הפעולה ב 85 ופיתחה מטוס משלה. כך נולדו היורופייטר טייפון והרפאל, הקטן יותר מהיורופייטר.
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #50  
ישן 15-12-2009, 21:59
צלמית המשתמש של ralf
  ralf ralf אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.08.08
הודעות: 1,478
בתגובה להודעה מספר 49 שנכתבה על ידי Centurion שמתחילה ב "[QUOTE=DeepSpace]למה שהם יעשו..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Centurion
ברור למה הם לא עשו את זה, השאלה שלי לראלף היא למה ה-WTO לא התערב, אם היה בכך משום הפגיעה בכללי הסחר הבינלאומיים.


אבל מה הקשר?

לגרמנים יש מטוס שבפותח בשת"פ עם בריטניה,איטליה וספרד, כמובן מדובר במטוס הקרב יורופייטר...

אגב, יש לא מעט מכרזים שבהם הגרמנים העדיפו אמל"ח מתוצרת זרה על פני אמל"ח מתוצרת גרמנית, גם שיש אלטרנטיבה מתוצרת מקומית באיכות גבוה, בגלל עניין של עלות, ודברים אחרים רלווטים לצבא הגרמני ולהחלטתו להעדיף מוצר זר על מוצר גרמני (יש לא מעט דוגמאות לעניין הזה).

זה לא כמו ברוסיה, שהם רוכשים כמעט באופן בלעדי מתוצרת מקומית (אם כי לאחרונה יש פתיחות רוסית לרכש אמל"ח זר), צריך להבין את השיטה הכלכלית ואיך הדברים עובדים, שחברת בוינג מציגה את מוצריה באירופה ומתחרה במכרזים שם, אז היא מיצפה (ובצדק) ליחס הוגן מצד מדינות אירופה, ובסופו של דבר יבחר המוצר הטוב ביותר עבור אותו לקוח משיקולים מקצועים בלבד, אותו דבר עם חברת EADS שמתחרה במכרזים בארה"ב או במקומות אחרים.

אני יודע שמעורבת הרבה פוליטיקה בעניין הזה, ולא מעט שחיתות מצד גורמים רבים (לקוח וספק), אבל מדובר במקרים לא חוקיים שלא אמורים להעיד על הכלל, ואיך הדברים מתנהלים במדינות מערביות מתוקנות שמאמנות בערכי השוק החופשי (כמו..ארה"ב).
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #51  
ישן 16-12-2009, 11:40
  Centurion Centurion אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.03.07
הודעות: 5,639
בתגובה להודעה מספר 50 שנכתבה על ידי ralf שמתחילה ב "[QUOTE=Centurion]ברור למה הם..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי ralf
אבל מה הקשר?

הקשר הוא ש-WTO לא יכול להגיד ל-USAF את מי לשתף במכרז.

ציטוט:
אגב, יש לא מעט מכרזים שבהם הגרמנים העדיפו אמל"ח מתוצרת זרה על פני אמל"ח מתוצרת גרמנית, גם שיש אלטרנטיבה מתוצרת מקומית באיכות גבוה, בגלל עניין של עלות, ודברים אחרים רלווטים לצבא הגרמני ולהחלטתו להעדיף מוצר זר על מוצר גרמני (יש לא מעט דוגמאות לעניין הזה).

נכון, אבל זאת הבחירה של משרד ההגנה הגרמני, האם לקיים מכרז ולמי לשלוח הזמנות.

ציטוט:
זה לא כמו ברוסיה, שהם רוכשים כמעט באופן בלעדי מתוצרת מקומית (אם כי לאחרונה יש פתיחות רוסית לרכש אמל"ח זר), צריך להבין את השיטה הכלכלית ואיך הדברים עובדים, שחברת בוינג מציגה את מוצריה באירופה ומתחרה במכרזים שם, אז היא מיצפה (ובצדק) ליחס הוגן מצד מדינות אירופה, ובסופו של דבר יבחר המוצר הטוב ביותר עבור אותו לקוח משיקולים מקצועים בלבד, אותו דבר עם חברת EADS שמתחרה במכרזים בארה"ב או במקומות אחרים.

נכון. אלא שבפועל, ובמיוחד עכשיו, למדינות חחשוב יותר להגן על החברות שלהם מאשר להתנהג בצורה הוגנת כלפי המתחרה. אתה בעצמך יודע כמה בעיות היו עם המכרז הזה למתדלקים.בסופו של דבר מדובר בעשרות מילארדי דולרים, שאמריקאים יכולים להזרים לתעשיות לאומיות שלהם שמתקשות במצב כלכלי נוכחי, או למתחרה הישיר שלהם. ושום WTO לא ישנה כלום אם ההחלטה תתקבל.

ציטוט:
אני יודע שמעורבת הרבה פוליטיקה בעניין הזה, ולא מעט שחיתות מצד גורמים רבים (לקוח וספק), אבל מדובר במקרים לא חוקיים שלא אמורים להעיד על הכלל, ואיך הדברים מתנהלים במדינות מערביות מתוקנות שמאמנות בערכי השוק החופשי (כמו..ארה"ב).

אם זאת, נראה שהאמריקאים מכבדים את הכללים של השוק החופשי כל עוד שהם פועלים לטובתם. אני לא יודע מה הייתה הכוונה ההתחלתית במכרז הזה למתדלקים, אבל עכשיו זה נראה לי כמו פארסה. במצב שההזמנות למטוסי נוסעים מבואינג נפלו השנה משהו כמו בחצי, ויש אנשים שאומרים ש"בואינג" לקחו סיכון גדול מאוד עם ה-787 שלהם, אני מניח שמה שנשאר כרגע לממשלת ארה"ב זה להזרים להם כסף באמצעות ההזמנות מהצבא.
_____________________________________
בבקשה תקנו אותי כשאני עושה שגיאות כתיב.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #52  
ישן 16-12-2009, 19:29
צלמית המשתמש של ralf
  ralf ralf אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.08.08
הודעות: 1,478
בתגובה להודעה מספר 51 שנכתבה על ידי Centurion שמתחילה ב "[QUOTE=ralf]אבל מה..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Centurion
הקשר הוא ש-WTO לא יכול להגיד ל-USAF את מי לשתף במכרז.



חברת EADS משתתפת במכרז ביחד עם החברה האמריקאית Northrop Grumman , ומנגד יש את חברת בוינג. או שצפיתה שאמריקאים ישאירו את בוינג לבד להתחרות עם עצמה?

ציטוט:
נכון, אבל זאת הבחירה של משרד ההגנה הגרמני, האם לקיים מכרז ולמי לשלוח הזמנות


לפי קריטריונים ברורים ובלי העדפה של חברות מקומיות.

ציטוט:
נכון. אלא שבפועל, ובמיוחד עכשיו, למדינות חחשוב יותר להגן על החברות שלהם מאשר להתנהג בצורה הוגנת כלפי המתחרה. אתה בעצמך יודע כמה בעיות היו עם המכרז הזה למתדלקים.בסופו של דבר מדובר בעשרות מילארדי דולרים, שאמריקאים יכולים להזרים לתעשיות לאומיות שלהם שמתקשות במצב כלכלי נוכחי, או למתחרה הישיר שלהם. ושום WTO לא ישנה כלום אם ההחלטה תתקבל.


בוא אתה מדבר על סיבסוד של חברות על ידי הממשלות, וזה נגד חוקי הסחר הבינלאומים, סיבסוד של אותן חברות ימנע תחרות (וזה המנוע של כלכת שוק חופשי), ובסופו של דבר יפגע בצבא האמריקאי עצמו, כי אם חברות אמריקאית יזכו במכרזים של הצבא באופן אוטמטי (כדי לתמוך באותן חברות כביכול) אז הצבא האמריקאי לא יקבל את המוצר הטוב ביותר במחיר המשתלם ביותר.

תחרות היא הגורם שמניע את החברות לעבוד קשה כדי לפתח מוצרים איכותים במחיר משתלם.

ציטוט:
אם זאת, נראה שהאמריקאים מכבדים את הכללים של השוק החופשי כל עוד שהם פועלים לטובתם. אני לא יודע מה הייתה הכוונה ההתחלתית במכרז הזה למתדלקים, אבל עכשיו זה נראה לי כמו פארסה. במצב שההזמנות למטוסי נוסעים מבואינג נפלו השנה משהו כמו בחצי, ויש אנשים שאומרים ש"בואינג" לקחו סיכון גדול מאוד עם ה-787 שלהם, אני מניח שמה שנשאר כרגע לממשלת ארה"ב זה להזרים להם כסף באמצעות ההזמנות מהצבא.


"אם זאת, נראה שהאמריקאים מכבדים את הכללים של השוק החופשי כל עוד שהם פועלים לטובתם" , בשביל זה יש את WTO שאמור לפקח על העניינים הללו, וגם אולי סנקציות כלכליות של האיחוד האירופי על ארה"ב.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #53  
ישן 16-12-2009, 21:29
  Centurion Centurion אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.03.07
הודעות: 5,639
בתגובה להודעה מספר 52 שנכתבה על ידי ralf שמתחילה ב "[QUOTE=Centurion]הקשר הוא..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי ralf
חברת EADS משתתפת במכרז ביחד עם החברה האמריקאית Northrop Grumman , ומנגד יש את חברת בוינג. או שצפיתה שאמריקאים ישאירו את בוינג לבד להתחרות עם עצמה?

נכון, כי האמריקאים החליטו לאפשר ל-Airbus להשתתף במכרז מלחתחילה. אם היו מחליטים לא לשתף את האירופאים, אז לא היה ל-WTO כוח לעשות שום דבר בנידון.

ציטוט:
לפי קריטריונים ברורים ובלי העדפה של חברות מקומיות.

אתה רוצה להגיד ש"טייפון", למשל, נבחר כמטוס קרב אירופאי משום שרק הוא עמד בדרישות, והחברות האירופאיות השותפות נבחרו בזכות עצמן ולא משום שהן פועלות באירופה ומספקות מקומות עבודה לאירופאים? האם היה מכרז שבו השתתפו גם חברות זרות, אמריקאיות או סיניות, למשל?

ציטוט:
בוא אתה מדבר על סיבסוד של חברות על ידי הממשלות, וזה נגד חוקי הסחר הבינלאומים, סיבסוד של אותן חברות ימנע תחרות (וזה המנוע של כלכת שוק חופשי), ובסופו של דבר יפגע בצבא האמריקאי עצמו, כי אם חברות אמריקאית יזכו במכרזים של הצבא באופן אוטמטי (כדי לתמוך באותן חברות כביכול) אז הצבא האמריקאי לא יקבל את המוצר הטוב ביותר במחיר המשתלם ביותר.

תחרות היא הגורם שמניע את החברות לעבוד קשה כדי לפתח מוצרים איכותים במחיר משתלם.

אבל זה מה שקורה בפועל - בעצמיך דיברת על האשמות כלפי EADS. אלא שאז עשו את זה בצורת סיבסוד, כלומר באופן גלוי, ועכשיו יעשו את זה בצורה נסתרת דרך רכישות מחברות לאומיות, לדעתי.

ציטוט:
"אם זאת, נראה שהאמריקאים מכבדים את הכללים של השוק החופשי כל עוד שהם פועלים לטובתם" , בשביל זה יש את WTO שאמור לפקח על העניינים הללו, וגם אולי סנקציות כלכליות של האיחוד האירופי על ארה"ב.

בוא נראה מי יזכה במכרז למתדלקים, והאם WTO יוכל לעשות משהו בנידון.
_____________________________________
בבקשה תקנו אותי כשאני עושה שגיאות כתיב.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #54  
ישן 17-12-2009, 14:10
צלמית המשתמש של ralf
  ralf ralf אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.08.08
הודעות: 1,478
בתגובה להודעה מספר 53 שנכתבה על ידי Centurion שמתחילה ב "[QUOTE=ralf]חברת EADS משתתפת..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Centurion
נכון, כי האמריקאים החליטו לאפשר ל-Airbus להשתתף במכרז מלחתחילה. אם היו מחליטים לא לשתף את האירופאים, אז לא היה ל-WTO כוח לעשות שום דבר בנידון.


על סמך מה האמריקאים הי מונעים מאיירבס להשתתף במכרזס המתדלקים, אם החברה עומדת בקריטריונים שנקבעו במכרז וההשתתפות שלה מאושרת (על סמך קריטריונים מקצועים), אז החברה בהחלט יכולה להשתתף.

שוב, אם האמריקאים רוצים מכרז לבחירת מתדלקים לחיל האוויר, אז מן הסתם צריך שיהיו שם לפחות שתי הצעות..הגיוני.

ציטוט:
אבל זה מה שקורה בפועל - בעצמיך דיברת על האשמות כלפי EADS. אלא שאז עשו את זה בצורת סיבסוד, כלומר באופן גלוי, ועכשיו יעשו את זה בצורה נסתרת דרך רכישות מחברות לאומיות, לדעתי.


זה שקורה, לא אומר שזה נגד החוק ודבר שאסור לעשות, גם סיבסוד של חברת EADS הוא דבר פסול בעיני, ובכלל אני נגד כל סיבסוד או התערבות הממשלות בכלכלה.

ציטוט:
אתה רוצה להגיד ש"טייפון", למשל, נבחר כמטוס קרב אירופאי משום שרק הוא עמד בדרישות, והחברות האירופאיות השותפות נבחרו בזכות עצמן ולא משום שהן פועלות באירופה ומספקות מקומות עבודה לאירופאים? האם היה מכרז שבו השתתפו גם חברות זרות, אמריקאיות או סיניות, למשל?


אבל המטוס יורופייטר טייפון הוא פרויקט שממשלת גרמניה שותפה בו ולמימון שלו, כך שזה לא רלוונטי לעניין של המכרזים. אמרתי קודם יש שורה ארוכה של מכרזים שבהם משרד הביטחון והצבא הגרמני העדיפו תוצרת זרה מאשר תוצרת מקומית.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #55  
ישן 18-12-2009, 13:53
  Centurion Centurion אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.03.07
הודעות: 5,639
בתגובה להודעה מספר 54 שנכתבה על ידי ralf שמתחילה ב "[QUOTE=Centurion]נכון, כי..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי ralf
על סמך מה האמריקאים הי מונעים מאיירבס להשתתף במכרזס המתדלקים, אם החברה עומדת בקריטריונים שנקבעו במכרז וההשתתפות שלה מאושרת (על סמך קריטריונים מקצועים), אז החברה בהחלט יכולה להשתתף.

אתה יכול לשאול אותם, על סמך מה האמריקאים או כל מדינה אחרת מחליטה למי לשלוח הזמנות להשתתף במכרזים.

ציטוט:
שוב, אם האמריקאים רוצים מכרז לבחירת מתדלקים לחיל האוויר, אז מן הסתם צריך שיהיו שם לפחות שתי הצעות..הגיוני.

אבל מי אמר שצריך לשלוח הזמנה ל-EADS?

ציטוט:
זה שקורה, לא אומר שזה נגד החוק ודבר שאסור לעשות, גם סיבסוד של חברת EADS הוא דבר פסול בעיני, ובכלל אני נגד כל סיבסוד או התערבות הממשלות בכלכלה.

למעשה ה-WTO פסק שזה היה נגד כללי המסחר, עד כמה שידוע לי.

ציטוט:
אבל המטוס יורופייטר טייפון הוא פרויקט שממשלת גרמניה שותפה בו ולמימון שלו, כך שזה לא רלוונטי לעניין של המכרזים. אמרתי קודם יש שורה ארוכה של מכרזים שבהם משרד הביטחון והצבא הגרמני העדיפו תוצרת זרה מאשר תוצרת מקומית.

נו אז מה שממשלת גרמניה שותפה ב"טייפון"? אם אתה רוצתה לנהוג על פי כלל השוק החופשי, היה צריך לשלוח הזמנה ל"בוינג", "לוקהיד-מרטין", "דאסו", "סאאב", Sukhoi, MiG, CAC וכו'. על סמך מה הגרמנים, למשל, החליטו לא לשתף במכרז יצרנים אחרים? האם אין כאן פגיעה בכללים שאתה מדבר עליהם, והאם אין כאן סיבסוד מוסתר של תעשיות ביטחוניות אירופאיות?
_____________________________________
בבקשה תקנו אותי כשאני עושה שגיאות כתיב.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #56  
ישן 18-12-2009, 21:06
צלמית המשתמש של ralf
  ralf ralf אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.08.08
הודעות: 1,478
בתגובה להודעה מספר 55 שנכתבה על ידי Centurion שמתחילה ב "[QUOTE=ralf]על סמך מה..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Centurion
אבל מי אמר שצריך לשלוח הזמנה ל-EADS?


אם כבר משרד הביטחון האמריקאי מעוניין במכרז למתדלקים, אז מן הסתם הוא ירצה שחברת EADS תציג את ההצעה שלה, דרך אגב, דווקא האמריקאים רוכשים לא מעט ממוצרי החברה (בעיקר מסוקים), הבעיה לא עם משרד הביטחון האמריקאי, אלה עם חברת בוינג שיצאה במסע תעמולה לציבור האמריקאי הרחבי וגם גייסה פוליטקאים ואנשי ציבור, תחת הכותרת של "פגיעה בעובדים האמריקאים" ושהממשל האמריקאי מתכוון להזרים עשרות מיליארדים לאירופה ולזנוח את העובדים האמריקאים.

וכאן מגיעים לעניין הסיבסוד של חברת שכביכול נועד כדי להבטיח יותר מקומות עבודה. חברת בוינג וגם חברת EADS הם תאגידי ענק בינלאומים שיש להם מפעלים ברחבי העולם, כך שסיבסוד אותן חברות לא בהכרח יבטיח מקומות עבודה בתוך אותה מדינה, וכדי להמחיש לך את העניין הזה, תוכל לראות באיור הזה איפה מייצרים את החלקים של מטוס בוינג החדש 787 "DreamLiner"

זה מה שנקרא גלובלזציה...

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://farm3.static.flickr.com/2699/4195045369_2f6706b017.jpg]
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #57  
ישן 18-12-2009, 22:26
  Centurion Centurion אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.03.07
הודעות: 5,639
בתגובה להודעה מספר 56 שנכתבה על ידי ralf שמתחילה ב "[QUOTE=Centurion] אבל מי אמר..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי ralf
אם כבר משרד הביטחון האמריקאי מעוניין במכרז למתדלקים, אז מן הסתם הוא ירצה שחברת EADS תציג את ההצעה שלה, דרך אגב, דווקא האמריקאים רוכשים לא מעט ממוצרי החברה (בעיקר מסוקים), הבעיה לא עם משרד הביטחון האמריקאי, אלה עם חברת בוינג שיצאה במסע תעמולה לציבור האמריקאי הרחבי וגם גייסה פוליטקאים ואנשי ציבור, תחת הכותרת של "פגיעה בעובדים האמריקאים" ושהממשל האמריקאי מתכוון להזרים עשרות מיליארדים לאירופה ולזנוח את העובדים האמריקאים.

וכאן מגיעים לעניין הסיבסוד של חברת שכביכול נועד כדי להבטיח יותר מקומות עבודה. חברת בוינג וגם חברת EADS הם תאגידי ענק בינלאומים שיש להם מפעלים ברחבי העולם, כך שסיבסוד אותן חברות לא בהכרח יבטיח מקומות עבודה בתוך אותה מדינה, וכדי להמחיש לך את העניין הזה, תוכל לראות באיור הזה איפה מייצרים את החלקים של מטוס בוינג החדש 787 "DreamLiner"

זה מה שנקרא גלובלזציה...

787 בכלל לא קשור לסיפור הזה. כיום כל מטוס אזרחי, לדעתי, מפותח ומיוצר בשיתוף פעולה זה או אחר. ולממשלה אין השפעה על חברות התעופה האזרחיות שרוכשות את המטוסים.

ובחזרה לעניין המכרז האמריקאי למתדלקים - אני חושב שאין טעם להרחיב יותר בנושא, כי הכל כבר נאמר ויותר מפעם אחת. אז כל מה שנשאר זה לחכות ולראות מי יזכה במכרז - EADS או "בוינג". אני כבר אמרתי שלי אין בכלל ספקות בנושא - במצב הכלכלי של היום אין סיכוי ל-EADS לזכות במכרז של 35 מיליארד דולר.
_____________________________________
בבקשה תקנו אותי כשאני עושה שגיאות כתיב.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #61  
ישן 19-12-2009, 14:20
צלמית המשתמש של Golden Paths
  Golden Paths Golden Paths אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.01.07
הודעות: 630
בתגובה להודעה מספר 60 שנכתבה על ידי ralf שמתחילה ב "[QUOTE=Golden Paths]סתם מתוך..."

ומוצר ציבורי כמו בטחון? האם לדעתך מערכת בטחון של מדינה ריבונית נדרשת לחכות עד שכוחות השוק יפתרו בעיות טכנולוגיות? מה אם אומר לך שפיגור ברמה הטכנולוגית הצבאית כתוצאה מאי התערבות אידיאולוגית גורם לחולשה בטחונית בהשוואה למדינות שכן מתערבות?
שוק מוצרי הבטחון הוא בעל השלכות חיצוניות ליכולת המדינה לבטא ביעילות את צרכיה הבטחוניים. המתנה לכוחות השוק שיפתרו קשיים טכנולוגיים היא מכשול ליכולת זו ובהתאמה גורם לחולשה מדינית. מה גם שמבנה השוק יוצר קשיחות ביקוש שבתורה מחייבת התערבות (כיוון שעלות אי התערבות גבוהה מעלות ההתערבות) אבל פה ייכנס הסבר ארוך ומייגע על מבנה מערכת בטחונית וההשלכות שלה על היכולת להחיל כללי מסחר ותחרות.
אקיצר, יש שווקים בהם עלות ההתערבות הממשלתית על "חוסר יעילותה" (ואני בספק אם בשוק כזה התערבות מתוכננת היטב היא עד כדי כך חסרת יעילות) נמוכה מאי התערבות ומוצר ציבורי דוגמת ביטחון הוא אחד מהם.
_____________________________________
The Chrismas Truce

המשכיל בעת ההיא, ידום. (ספר עמוס, פרק ה' פסוק יג')

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #62  
ישן 20-12-2009, 17:27
צלמית המשתמש של ralf
  ralf ralf אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.08.08
הודעות: 1,478
בתגובה להודעה מספר 61 שנכתבה על ידי Golden Paths שמתחילה ב "ומוצר ציבורי כמו בטחון? האם..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Golden Paths
ומוצר ציבורי כמו בטחון? האם לדעתך מערכת בטחון של מדינה ריבונית נדרשת לחכות עד שכוחות השוק יפתרו בעיות טכנולוגיות? מה אם אומר לך שפיגור ברמה הטכנולוגית הצבאית כתוצאה מאי התערבות אידיאולוגית גורם לחולשה בטחונית בהשוואה למדינות שכן מתערבות?
שוק מוצרי הבטחון הוא בעל השלכות חיצוניות ליכולת המדינה לבטא ביעילות את צרכיה הבטחוניים. המתנה לכוחות השוק שיפתרו קשיים טכנולוגיים היא מכשול ליכולת זו ובהתאמה גורם לחולשה מדינית. מה גם שמבנה השוק יוצר קשיחות ביקוש שבתורה מחייבת התערבות (כיוון שעלות אי התערבות גבוהה מעלות ההתערבות) אבל פה ייכנס הסבר ארוך ומייגע על מבנה מערכת בטחונית וההשלכות שלה על היכולת להחיל כללי מסחר ותחרות.
אקיצר, יש שווקים בהם עלות ההתערבות הממשלתית על "חוסר יעילותה" (ואני בספק אם בשוק כזה התערבות מתוכננת היטב היא עד כדי כך חסרת יעילות) נמוכה מאי התערבות ומוצר ציבורי דוגמת ביטחון הוא אחד מהם.


"מוצרים ציבורים" כמו הספקת מים וחשמל,חינוך חינם, ביטוח רפואי מלא לכלום וכו.. אני בעד שהממשלות יספקו את השירותים הללו לכלל האוכלסיה באופן מלא, ולמעשה אני תומך בסיבסוד של הממשלות באותם תחומים.

אבל אני לא חושב שביטחון, או יותר נכון , חברות ביטחון נמצאיות באותה קטגוריה, הממשלות יכולות לשתף פעולה עם אותן חברות פרטיות כדי שאותן חברות יכלו לספק מוצרים לצבא, אחת הדרכים, זה מכרזים, שממשלות עושות מכרזים כדי לרכוש אמל"ח, ועצם התחרות תדאג לכך שאותן חברות יציעו מוצרים איכותים במחיר סביר.

נערך לאחרונה ע"י ralf בתאריך 20-12-2009 בשעה 17:41.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #74  
ישן 14-06-2015, 09:31
  משתמש זכר קרן-אור קרן-אור אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.09.06
הודעות: 10,353
התאונה: בגלל מחיקה שגויה של קבצי כיול בשלושה מארבעת המנועים
בתגובה להודעה מספר 73 שנכתבה על ידי strong1 שמתחילה ב "תאונה קטלנית ראשונה"

http://www.reuters.com/article/2015...N0OP2AS20150609

http://www.bbc.com/news/technology-33078767

נראה שבעת התקנת התוכנה במנועים בעת הייצור, נמחקו בטעות קבצי נתוני כיול מומנט הפיתול משלושה מארבעת המנועים, ובלעדיהם תוכנת המנוע אינה מגיבה לפקודות הטייסים.
הדבר הובל לתאונה בגלל שתי בעיות נוסות בתכנון:
* התרעה על בעיית תקשורת למנועים מופיעה רק בגובה 400 רגל- לא על הקרקע..
* המערכת מכבה מנוע עם בעיות תקשורת, מתוך הנחה שבעיה כזו תקרה אלוי במנוע בודד.

מבחינת התוכנית, ספרד אסרה טיסות ניסוי במטוסים חדשים עד לסיום חקירת ההתרסקות- מה שמעכב את הייצור והפיתוח.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #77  
ישן 05-07-2015, 21:36
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
תמונות ותרשימים מאתר איירבאס
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי ralf שמתחילה ב "Airbus A400M Atlas, מטוס התובלה האירופי"

http://militaryaircraft-airbusds.co...A400MAbout.aspx


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://militaryaircraft-airbusds.com/portals/0/Images/Aircraft/A400M/About/06.jpg]



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://militaryaircraft-airbusds.com/portals/0/Images/Aircraft/A400M/About/07.jpg]



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://militaryaircraft-airbusds.com/portals/0/Images/Aircraft/A400M/About/08.jpg]



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://militaryaircraft-airbusds.com/portals/0/Images/Aircraft/A400M/About/11.jpg]



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://militaryaircraft-airbusds.com/portals/0/Images/Aircraft/A400M/About/01.jpg]


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://militaryaircraft-airbusds.com/Portals/0/EasyGalleryImages/1/13/49419047568708resz.jpg]



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://militaryaircraft-airbusds.com/Portals/0/EasyGalleryImages/1/13/AM%20SP%20TRAINING%20CARGO%20HOLDER.07052013.061980374165resz.JPG]



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://militaryaircraft-airbusds.com/Portals/0/EasyGalleryImages/1/13/493810509031199580resz.jpg]



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://militaryaircraft-airbusds.com/Portals/0/EasyGalleryImages/1/13/46.%20A400M%20%20Eurocopter%20X341026resz.JPG]



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://militaryaircraft-airbusds.com/Portals/0/EasyGalleryImages/1/13/38.%20A400M%20Loading%20EC72530248resz.jpg]



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://militaryaircraft-airbusds.com/Portals/0/EasyGalleryImages/1/13/EC725%20load93842resz.jpg]



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://militaryaircraft-airbusds.com/Portals/0/EasyGalleryImages/1/13/057_4918700014102629112resz.jpg]



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://militaryaircraft-airbusds.com/Portals/0/EasyGalleryImages/1/13/056_4918700021818914381resz.jpg]



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://militaryaircraft-airbusds.com/Portals/0/EasyGalleryImages/1/13/061_4918701554022073861resz.jpg]



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://militaryaircraft-airbusds.com/Portals/0/EasyGalleryImages/1/13/009_A400M6522127327resz.jpg]



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://militaryaircraft-airbusds.com/Portals/0/EasyGalleryImages/1/13/002_A400M8966247073resz.jpg]





http://militaryaircraft-airbusds.co...sDeliveries.pdf

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #80  
ישן 19-10-2019, 23:34
צלמית המשתמש של סירפד
  סירפד מנהל סירפד אינו מחובר  
מנהל פורום צבא ובטחון
 
חבר מתאריך: 04.05.02
הודעות: 22,953
ניסוי ראשון בתדלוק אווירי
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי ralf שמתחילה ב "Airbus A400M Atlas, מטוס התובלה האירופי"

מטוס התובלה Airbus A400M עבר בהצלחה את הניסויים הראשונים בתדלוק אווירי עם מסוק H225M (הדגם העדכני של Super Puma), כך פרסמה היצרנית Airbus. במהלך 4 טיסות, שבוצעו בתנאי יום בדרום צרפת, ביצע המטוס 51 מגעים יבשים (ללא העברת דלק) שמהווים ציון דרך מכריע לקראת הכזרת כשירות מלאה לתפקיד. בחינות אלו בוצעו בתיאום מרכז הבדיקות הטיסה הצרפתי "DGA Essais en vol". הטיסות בוצעו בגבהים בין 1,000 רגל ל -10,000 רגל במהירויות טיסה עד 105 קשר, אישרו את התוצאות החיוביות של טיסות קרבה קודמות שנערכו בתחילת 2019. השלב הבא בתוכנית יהיה כרוך בתדלוק רטוב. הניסויים המתוכננים להתקיים לפני סוף 2019 לקראת ההסמכה הסופית בשנת 2021.

תוכנית ניסויי הטיסה כללה גם ניסויים ראשונים בין A400M למסוק H160 לפי דרישת סוכנות הרכש הצרפתית (DGA) במסגרת בדיקות היתכנות של Guépard (המסוק הצבאי העתידי לכוחות הצבא הצרפתי). כל הבדיקות בוצעו בהצלחה.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
גם כשלא היה הרבה, היה לנו הכל

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #81  
ישן 20-10-2019, 00:05
צלמית המשתמש של סירפד
  סירפד מנהל סירפד אינו מחובר  
מנהל פורום צבא ובטחון
 
חבר מתאריך: 04.05.02
הודעות: 22,953
אימון הצנחה של 80 לוחמים
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי ralf שמתחילה ב "Airbus A400M Atlas, מטוס התובלה האירופי"

80 צנחנים קופצים מתוך איירבוס A440M, הפריסה בו זמנית הגדולה ביותר מ- A400M בגיחה בודדת עד כה. סדרת הניסויים בוצעה בתיאום עם המינהל הכללי של החימוש הצרפתי (DGA) יחד עם כוחות הצבא הצרפתיים והבלגים. בניסוי שבוצע בשטח ההצנחה Ger Azet בדרום צרפת לאור היום, השלים המטוס בהצלחה את מבחן ההסמכה בשילוח של 58 צנחנים מדלת צד אחת, כושר השילוח המרבי של A400M במאפיין זה.

אבני דרך עיקריות אלה מסיימות את שלב בדיקת ההסמכה של יכולת שילוח הצנחנים מה-A400M, בהמתנה לסיום פעילויות ההסמכה במחצית הראשונה של 2020, וסוללות את הדרך לפריסה בו זמנית של עד 116 צנחנים והסמכה לפעולות מעורבות. לאחר 9 טיסות ו -564 קפיצות, הסתיימה סדרת הבחינות בתרגיל מורכב.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
גודל מלא


_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
גם כשלא היה הרבה, היה לנו הכל

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 15:25

הדף נוצר ב 0.45 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר