למאמר של הרווארד לא ניתו להתיחס, מכיון שרק ההקדמה שלו נגישה.
המאמר של ברקלי נשען על הנחות לא מבוססות ולדעתי אפילו שגויות.
ברקלי מניחים עליה משמעותית במחירי הדלק עד שנת 2030 . באותה מידה ניתן להניח ירידה במחיר הדלק. אם כבר משוים צריך להתיחס לעובדות, כלומר מחירי הדלק הנוכחים.
מצד שני, הם קונים באופן עיוור את ההצהרות של אגסי (סיבה מספיקה לפסילה) על כדאיות כלכלית של רכב חשמלי עם סוללה ברת החלפה. כאילו אם קונה הרכב לא קונה את הסוללה היקרה מאוד , אלא ישלם עליה בתשלומים (דרך השימוש הרכב), יצא יותר זול. זהו בסה"כ להטוט פיננסי. הסוללה יקרה, ובכל דרך שיממנו אותה, היא תישאר יקרה מאוד.
(לדעתי אגסי עובד על כולנו בעינים).
עבור רכב חשמלי, ברקלי משתמשים בעלות חשמל של 2 סנט למייל. הנתון הזה זול ולא מציאותי, בהנחה שאין הפלית מס של אחד הצדדים. בהשוואה, בקירוב רכב עם מנוע בנזין צורך 25 מייל לגלון, כשגלון עולה 3 דולר (?) , כלומר כ 12 סנט לדולר. לא יתכן פער כזה בין עלות הבנזין לק"מ ובין עלות החשמל לק"מ. החשמל מיוצר בתחנת כוח , בנצילות של בערך 40%, וקימים גם הפסדי הולכה.
ההבדל צריך להיות לכל היותר כמה עשרות אחוזים , ולא מאות אחוזים.
מאמר זה של ברקלי לא ראוי שיסמכו עליו.
הסוללה מאוד יקרה וכבדה, ובשנים האחרונות לא היתה התקדמות משמעותית בהוזלתה.
1.1.4
... Electric Car Costs
The price of electric cars is dominated by the price of the battery. A battery that can achieve a 100 mile range for a small sedan must have an energy capacity of approximately 24 kWh.25 The most recent price estimates from a leading Li-ion battery manufacturer is that automotive batteries will achieve the
Department of Energy price goal of $500 per kWh in 2012, which translates to an estimate of $12,000 for the price of the battery
המאמר נכתב בשנת 2009 והתחזית הזו לשנת 2012 ניתנת לבדיקה כמובן. האם ידוע מה המחיר היום?
אני מהמר שהמחיר עדיין יקר יותר , במיוחד מכיון שתחזית המחיר ניתנה ע"י אינטרסנט.
השואה אמיתי צריכה להתבסס על עובדות ולא על תחזיות.
הרכב החשמלי לא כדאי (חוץ מנישה קטנה) ותחזית מנכ"ל רנו - ניסן לשנת 2020 היא מאוד אופטימית.
יהודה