06-10-2018, 20:41
|
מנהל פורומי "תכנות ובניית אתרים" ו"חומרה ורשתות"
|
|
חבר מתאריך: 25.10.01
הודעות: 42,776
|
|
mAh זו יחידת מטען חשמלי; היכולת לספק את זרם הנקוב במילי-אמפרים למשך שעה אחת. זו מכפלה של זרם בזמן, שהוא תמיד שעה אחת (כי h). המכפלה תמיד נכונה. אם הזרם הנצרך הוא בדיוק המספר הנקוב (1.8 אמפר במקרה שלנו) - אז אם תכפיל את הזרם הנצרך פי 2 כך שהוא יהיה 3.6 אמפר - הזמן שהמטען החשמלי יספיק לו - יהיה חצי שעה. ולהפך - תחלק את הזרם ב 2, והמטען החשמלי יספיק כדי לספק אותו למשך שעתיים.
ולכן לגבי החיבור בטור, תקבל, כמו שאמרת, סוללה שיכולה לתת 1.8 אמפר במתח 2.4V למשך שעה אחת. או לחלופין סוללה שיכולה לתת 0.18 אמפר במתח 2.4V למשך עשר שעות.
ואם תחבר בחיבור מקבילי, אזי המתח נשאר והמטען מכפיל את עצמו, ולכן הוא יהיה 3600mAh - כלומר אם הצרכן שלך צורך 1.8 אמפר ב 1.2V - תוכל להפעיל אותו במשך שעתיים במקום במשך שעה אחת שתוכל על סוללת AA בודדת. הגיוני, נכון?
במארז 9V, כפי שכתבתי בהודעתי הקודמת, החיבור הוא טורי, ולא מקבילי כמו שכתבת. ולכן המתח הוא 9V ולא 1.5. כי 1.5 * 6 = 9.
חשוב אולי לציין שבעוד כל העובדות שכתובות כאן לגבי מטען נכונות, לא בהכרח (או בהכרח לא) תוכל לנצל את כל המטען שיש בסוללה, וזאת משום שדברים משתנים עם התרוקנות הסוללה (ואף לאורך חייה בהטענות חוזרות) - מתח, זרם, התנגדות פנימית של הסוללה, וכו'. חוק אוהם עושה את שלו... וכל סוללה ומאפייניה שלה. וכך גם מאפייני הצרכן שלך, מה טווח המתחים שבהם הוא מסוגל לפעול. כלומר העובדה שיש מטען, לא בהכרח אומר שאתה יכול להשתמש בכולו...
|