לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #3  
ישן 29-08-2018, 20:14
צלמית המשתמש של ai22
  משתמש זכר ai22 ai22 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.09.09
הודעות: 12,940
בחיפה יש מספר בעיות
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי PD1 שמתחילה ב "חיפה חיפה ועוד פעם חיפה"

לא ניתן לבנות את שדה התעופה בצורת X
כי בקריות ובחיפה לא יסכימו שכל המטוסים יעופו מעליהם וירעישו (וגם אין מקום בלי לעשות פינוי ענק).

ולא שני נתיבים מרוחקים - כי אין מקום (אלא אם יפנו חלק קטן מאזור התעשיה).
ויש את הבעיה של מזג אויר - בהעדר צורת X, השדה נגיש רק ישירות מהים, וכשיש רוחות שעלולות להקשות על נחיתה - עלול להיות מצב בו טיסות יופנו לנתב"ג כדי שלא להתחיל לעשות רונדלים מעל חיפה-קריות.

שדה תעופה עם מסלול אחד - יהיה בעל קיבולת מוגבלת מאוד, ולא חלופה לכלום.

בעיה נוספת - הארכת הנתיב תחסום את הרחבת הנמל הימי (שנבנה ממש עכשיו).

ועדין,
זה יותר הגיוני מרמת-דויד.

נערך לאחרונה ע"י ai22 בתאריך 29-08-2018 בשעה 20:16.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #6  
ישן 30-08-2018, 18:05
  dbe3 dbe3 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 05.02.18
הודעות: 1,176
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי דה-דה שמתחילה ב "ההמלצה: להקים את שדה התעופה הבינ"ל ברמת דוד"

החלטה מוזרה ולא כל כך ברורה לי.
שדה תעופה צריך לתת גם מענה בטחוני ולשים את השדה השני בטווח הרקטות קצרות הטווח של חזבאללה זה לא כל כך חכם. אם כבר החליטו על רמת דוד אני מקווה שיפסיקו את פעילות חיל האוויר שם כדאי לא לתת לאף אחד תרוץ שתקפו את השדה כי הוא שדה צבאי.
לגבי השאלה האם יש שדות שמערבבים תעופה צבאית עם אזרחית אז התשובה בוודאי שכן.
דוגמאות יש מסינגפור (השדה אומנם נקרא בשם אחר אבל משתמשים באותם מסלולים) מהודו : שדה התעופה הבין לאומי של פונה משמש גם את מטוסי הסוחוי המתקדמים של ההודים וגם מארצות הברית בה השדה של סיינט לואיס היה שדה הבית של מקדונלדס דאגלאס והיה ניתן לראות שם F15 .

לגבי מה לעשות לגבי שדה חלופי , התשובה צרכה להתחלק לשניים , אחד שדה התעופה על שם רמון עם תחבורה מהירה לאזור הצפון או אפילו טיסות המשך כמו כל מקום בעולם. רק צריך לשנות שם את החלטה המטומטמת לבנות אותו בלי שרוולים (מי בונה שדה חדש במאה ה 21 ללא שרוולים) ועוד שדה משלים במרכז יותר לכיוון צפון. וכל מי שטוען שאי אפשר במרכז כי יש את בין גוריון והשדות הצבאים יועיל בטובו לפתוח מפה ולראות מה המרחק האווירי בין שלשת השדות הקטנים והבקושי פעילים , ניו ארק , JFK ולאגרדייה וכמה שדות אזוריים נמצאים ליידם , אבל הם הרי תיכנון של מדינה נכשלת שלא יועדת מה לעשות.
מספיק לנחות באחד מהשדות האלו וכמה דקות לפני להביט החוצה ולראות את כמות הביקונים , לבן כחול וצבעיים אחרים להבין כמה שדות פעילים יש כל כך קרוב אחד לשני.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #11  
ישן 31-08-2018, 21:51
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
יש לא מעט כאלה
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי a_tell שמתחילה ב "אאז"נ, בשדה התעופה הבינ"ל של..."

אם נתחיל בסביבה הקרובה - שדה דב הוז וגם נתב"ג פעלו תקופה ארוכה כשדות מעורבים.

שדה התעופה של פרנקפורט עבד כשדה שצידו האחד אזרחי וצידו השני - צבאי.

שדה התעופה של שטוטגארט עדיין פועל במתכונת דומה.

לא חסרות דוגמאות נוספות.

לגבי שדה בצורת X בחיפה - כבר מזמן שלא בונים מסלולים כשהם חוצים זה את זה. המודל המועדף הוא מסלולים מקבילים.

לגבי המתנה באוויר - זאת יכולה להתבצע מעל הים בלי שום קשר למזג האוויר. אגב - החלופי, המועדף בד"כ על חברות התעופה, הוא השדה של לרנקה. תשאלו את בריטיש איירוייז... :-)

צריך להבין שהסבת שדה צבאי לשדה אזרחי דורשת לא מעט שינויים בתשתיות:
- בניית רחבות חנייה שמותאמות למשקל המטוסים
- טרמינל - מערכת מיון מזוודות, מערכות בידוק בטחוני, דיוטי פרי וכו'
- מערך שינוע נוסעים (אוטובוסים\שרוולים\תחבורה אל השדה וממנו)
- מערכת דלק (או מערכת תת קרקעית או צי מתדלקות שמסוגל לתת מענה רציני)
- אגב דלק - אם מתכננים שימור כושר צבאי - אז מדובר בסוגי דלק שונים (דלק צבאי אינו מתאים למטוסים אזרחיים ולהיפך)
- הקצעת מערכת נתיבים שתשתלב ב"צמתים" הקיימים ובחינה אם בכלל הצמתים מסוגלים לעמוד בעומס התעבורה הצפוי (בכמה מטוסים יכולה הבקרה בניקוסיה לתמוך?)
- חברות תפעול...
- כוח אדם מקצועי...

במידה שמדובר גם בטיסות מטען - תוסיפו:
- טרמינל מטען
- שינוע מטען
- ציוד פריקה והעמסה
- מכס
- מחסנים
ועוד....

בקיצור - זה לא ממש סיפור פשוט וה"חיסכון" בהקמת המסלולים - לא בהכרח רלוונטי (ומן הסתם - גם אותם יצטרכו לשפץ ולהתאים לפעילות מטוסי נוסעים ומטען)
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 23:02

הדף נוצר ב 0.05 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר