לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #2  
ישן 14-08-2020, 14:44
  ariel_zuk ariel_zuk אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.07.15
הודעות: 4,053
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי TrrOiK שמתחילה ב "נרמול היחסים עם איחוד האמירויות - משמעויות אסטרטגיות"

יש הרבה שיקולים כלכליים, שמתוכם נובעים גם שיקולים ביטחוניים.
קודם כל, איחוד האמיריות היא אחת המדינות הנדרשות להעצמת אפקט פרויקט מסילת הרכבת מהמפרץ לים התיכון, הצעה שכץ העלה עוד לפני כשנה וחצי בפורום בינלאומי.
פרויקט כזה, שעלותו עצומה בסך הכל אך סבירה כאשר מחלקים בין המשתתפות, יכול להכניס את ישראל לתוך מחזור הסחר של רוב אזור המפרץ ע"י גביית מיסים ועלויות שירות בנמל חיפה.

מבחינת שיתוף פעולה ביטחוני, זה מוסיף אופציה של רכש נשק ישראלי ע"י האיחוד, שיתוף פעולה מודיעיני רחב יותר (לטווח הרחוק), וכמובן תמיכה דיפלומטית ביוזמות ישראליות במזרח התיכון בייחוד אל מול הפלסטינים.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #5  
ישן 18-08-2020, 12:14
  Jaguar890 Jaguar890 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.02.16
הודעות: 808
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי ariel_zuk שמתחילה ב "נכון, אך פה ערב הסעודית עדיפה..."

ההסכם עם איחוד האמיריות הוא הסנונית הראשונה ולא היה מתבצע ללא דחיפה משמעותית מצד הסעודים. אין לי ספק שאחרי עומן נראה נרמול יחסים עם סעודיה (אולי במתכונת רכה יותר). מדובר פה למעשה בהתייצבות של כל העולם הסוני לצד ארהב וישראל, יש לזה משמעויות אדירות בכל רמה.
הפלסטינים נמצאים בבידוד והם יצטרכו לקבל החלטה אסטרטגית אם למכור את נשמתם לשיעים או לחשב מסלול מחדש
לדעתי אין להוציא מכלל אפשרות ברית הגנה עתידית עם סעודיה מפני איראן. שתכלול גישה למתקנים ושדות תעופה בשטחה.
המפסיד הגדול הוא אדון ארדואן שטרח שנים למצב את עצמו כצלאח אדין המודרני, הוא הולך להפוך ללא רלוונטי. אם ההסכם הזה באמת ירקום עוד וגידים מדובר בשובר שוויון.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #6  
ישן 16-08-2020, 09:54
  סלעי סלעי אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 22.03.09
הודעות: 2,018
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי ariel_zuk שמתחילה ב "יש הרבה שיקולים כלכליים,..."

רק הערה לגבי פרויקט הרכבת:
1. קודם צריך את סעודיה בשביל זה (או סוריה ועיראק, שזה גם סבבה אם הן בעניין...) . אולי היא אחת מהבאות בתור ואולי לא, נחכה ונראה.
2. כץ אמנם הדגיש את הרעיון, כבר שלוש שנים או יותר למיטב זכרוני, אבל הקונטקסט של הרעיון שלו קצת שונה וקצת יותר בעייתי ממה שעשוי להדמות, כפי שאסביר בקיצור נמרץ להלן.
3. הרעיון של רשת רכבות שתחבר את מדינות המפרץ (ותימן, כמדומני) עלה כבר לפני 15 שנה ויותר. בהמשך דובר על המשכיות שתגיע לאזורים המערביים של סעודיה ובעצם גם לירדן. (אני מתעלם מההיסטוריה הארוכה יותר, שהיא מרתקת, אבל אין לי זמן)
4. החלק שקשור לחיבור ישראל וירדן באמצעות רכבות עלה גם לפני 15-20 שנה, ואז התחילו לעבוד עליו. אבל כץ אכן היה זה שהשקיע מיליארדים בזה ושגזר את הסרט, אבל היוזמים היו שם הרבה לפניו (שטרית נדמה לי).
5. גם עם ירדן אנחנו עדיין לא לגמרי שם, וזאת למרות שיש הסכם שלום. יש עם זה לא מעט בעיות (כלומר עם לחבר את ישראל לירדן בפועל, ולא רק להגיע די קרוב), וזה לא רק או בעיקר לוגיסטיקה.
6. באופן מעניין, אם לפני 15-20 שנה, כשהתחילו את הדיונים והבדיקות לנושאים הללו, מי שהוביל היו מדינות האיחוד האירופי (וגרמניה הובילה לא פעם), ב 7-8 שנים האחרונות כל העסק מושתת על הנחות יסוד שהסינים יהיו אלה שיממנו ויבצעו. היוזמה של כץ נסמכה על הסינים.
7. היום, בתוך הבלגן שבין סין לארה"ב, כל המדינות המעורבות יהיו חייבות להיות הרבה יותר זהירות בנושא הזה. המשמעות ששאלת המימון תהפוך קריטית ונפיצה. למי שחושב שהמפרציות יממנו - אפילו את המסילות של המפרץ הן לא בדיוק מימנו.
8. כל זה, בלי להכנס לכמה שאלות די חשובות: א. אבטחת מסילות רכבת כל כך ארוכות, באיזורים מורכבים, היא דבר לא פשוט ולא זול בכלל. ב. עד כמה יש צורך כלכלי בחיבוריות הזו, בפרט שעולת הקמה היא עצומה. ג. עד כמה מסילות רכבת הן פתרון מועיל אל מול שינוע ימי (ברוב המקרים - הן לא).
כל זה, כאמור, רק בהתייחס לנושא המרתק לטעמי שעלה מעליי.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 20-08-2020, 11:00
צלמית המשתמש של ai22
  משתמש זכר ai22 ai22 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.09.09
הודעות: 12,940
יש 2 סיבות לכך שקו כזה משתלם
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי קרן-אור שמתחילה ב "מה? איני מבין בתחום, אבל..."

האחת היא תדירות ונפח פעילות: ספינת מכולות אינה דבר זול והשינוע לוקח הרבה יותר זמן.
כדי לייעל את זה מרכזים מטענים ממספר יעדים לנמל אחד, ממנו מפזרים את המטענים כנדרש. מבחינת האמירויות זה יהיה נמל במזרח הים התיכון: מצרים, ישראל, יוון, קפריסין.
כך שהעברת חלק מהסחורות דרך הרכבת (למשל כדי לקצר זמני שילוח של מזון טרי), יכולה להביא למצב בו יותר סחורות יועברו לאמירויות בתעבורה ימית דרך נמל חיפה.

השניה - היא עלויות:
ציטוט:
במקור נכתב על ידי קרן-אור
מה? איני מבין בתחום, אבל חיפוש קצר מראה שתובלה ימית זולה מרכבת.
אחרת, למה להפעיל את תעלת פנמה? רוב התעבורה היתה נפרקת בארה"ב ונוסעת בארה"ב מחוף לחוף...
תעריפי התעבורה בתעלת סואץ אינם קבועים - אלא מבוססים על אחוז החיסכון שבמעבר דרך התעלה לעומת האלטרנטיבה.
אם דמי המעבר יקרים מדי - מדינות וחברות יעדיפו לוותר על התענוג יבחרו באלטרנטיבה ומצרים תאבד לקוחות.

זה אומר שבניית אלטרנטיבה יבשתית זולה יותר ממעבר סביב כל אפריקה - תוזל לאמירויות את תעריפי המעבר בתעלת סואץ,
אפילו אם השימוש בקו יהיה בתדירות נמוכה.
בדיוק מסיבה זו נמל אילת מועיל כלכלית לישראל למרות שכמעט אין שימוש בו בפועל.

נערך לאחרונה ע"י ai22 בתאריך 20-08-2020 בשעה 11:05.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #10  
ישן 20-08-2020, 13:57
  סלעי סלעי אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 22.03.09
הודעות: 2,018
בתגובה להודעה מספר 9 שנכתבה על ידי ai22 שמתחילה ב "יש 2 סיבות לכך שקו כזה משתלם"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי ai22
האחת
זה אומר שבניית אלטרנטיבה יבשתית זולה יותר ממעבר סביב כל אפריקה - תוזל לאמירויות את תעריפי המעבר בתעלת סואץ,
אפילו אם השימוש בקו יהיה בתדירות נמוכה.
.


לא מדויק. אתעלם לרגע מסיפור נמל אילת (שהוא זניח בחשיבותו למכלול הסחר בארץ, ושהמרחק ממנו למרכז הארץ קטן דרמטית מהמרחק בין חיפה לאמירויות, ושאפילו אליו סיפור הרכבת הוא סאגה בלתי נגמרת...).

כאשר בוחנים את נתיבי השייט בשנה האחרונה, ובמיוחד לאור ירידת מחירי הנפט, רואים שדווקא הנתיב הארוך, שמקיף את אפריקה, עלה בביקוש בצורה משמעותית (גם אם עדיין לא דומיננטי). מכיוון שבניית מסילת רכבת היא דבר משמעותי מאוד בעלויות, ולא קו קיים שמחליטים אם להשתמש בו או בשינוע ימי, אתה מדבר כאן על משהו שונה לגמרי.

יתר על כן, מכיוון שבכל מקרה - למעט יצוא התפוזים הישראלי לאבו דאבי (בלי להוריד מחשיבותו כמובן) כמעט (טוב, אני מקצין) - נמל חיפה יהיה נמל מתווך ולא נקודת מוצא/סיום לשינוע, העלויות יהיו משמעותית גבוהות יותר.

שוב, אפשר להמשיך לדבר תיאורטית, בפועל - אלה החיים. ר' למשל את הקוים היבשתיים בין סין לבין אירופה: קיימים, משתדרגים, ועדיין - רחוקים מאוד מהתעבורה הימית, וזה כשיש המון תחנות ביניים שיכולות להגדיל אטרקטיביות, מה שכמעט ולא קיים בקו המדבר שאנחנו מדברים עליו. כמעט. זה לא אומר שקו כזה מופרך, זה רק אומר שיש פה משתנים משמעותיים שבין היתר גם קשורים לעובדה שקוים דומים נזנחו לאורך ההיסטוריה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #12  
ישן 20-08-2020, 16:24
  סלעי סלעי אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 22.03.09
הודעות: 2,018
בתגובה להודעה מספר 11 שנכתבה על ידי ariel_zuk שמתחילה ב "הנתיב המקיף את אפריקה נהיה..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי ariel_zuk
הנתיב המקיף את אפריקה נהיה יותר אטרקטיבי בגלל שמחיר המעבר בתעלת סואץ וזמני ההמתנה שם, לרוב שווים יותר מהדלק של מעבר דרך כל היבשת, ומשתלם לעכב את הסחורה.
זו בדיוק הנקודה (אגב, לא רבים בכלל שמו לב לעליה בנתיב הארוך, אבל בשביל זה יש חוקרים...J), כאמור
אלטרנטיבה יבשתית כלשהי לא תיקח את כל הסחר ממצרים, מאמין שגם לא את רובו. אך היא תיתן פה פייט כלשהו לתעלה וישראל יכולה רק לקצור את הרווחים.
אלטרנטיבה יבשתית צריכה רציונאל. גם התומכים הגדולים של הפרויקט לא חושב שהיא תתן פייט. הרעיון הוא לתת משהו... ישראל תוכל לקצור רווחים? נחמד, השאלה מה המחיר.
עלות הפרויקט מהצד של ישראל היא לא גדולה אם תמומן רק המסילה שבשטח ישראל. ולמרות שישראל בטווח הרחוק רק תרוויח, עדיין יש פה מספיק יתרונות בשביל מדינות המפרץ כדי לחשוב על כך בחיוב.

95% מהמסילה בארץ כבר מוכנה (כתלות בסוג המסילה שיבחרו, אם יבחרו) - זה בכלל לא השיקול.
מדינות המפרץ, כאמור, לא מתכוונות (בינתיים, אולי ישתנה) לממן את הפרויקט. כל הדיבור עד כה מיקם את סין בחזית. וזה חלק מהבעיה בקונטקסט הנוכחי. אבל שלא אפריע לחלומות - אני חושב שהם יפים.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #15  
ישן 20-08-2020, 09:51
  סלעי סלעי אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 22.03.09
הודעות: 2,018
בתגובה להודעה מספר 7 שנכתבה על ידי ariel_zuk שמתחילה ב "הרכבת תספק נתיב מעבר נוסף..."

טוב, די ענו לך... למעשה, אם תסתכל על התעבורה העולמית תגלה די מהר ששינוע יבשתי קטן אקספוננציאלית משינוע ימי (בערך פי-7 פחות), והסיבות טובות... אמנם יש מקרים שבהם יש יתרון לרכבות, אבל ככלל - אנחנו לא שם.

במקרה דנן בעצם להביא את הספינות מ/ל המפרץ הפרסי/הערבי, על המשמעויות הכלכליות והצבאיות של זה, אז לפרוק/להעמיס, וכו וכו וכו (ומהצד השני כמובן לישראל וכו') - זה לא בהכרח חכם. הייצור עצמו ברוב המקרים גם אינו בישראל או באמירויות (נשים בצד נפט/גז לצורך העניין, שהוא עוד יותר מסובך, וגם אז - תעלה שאלה של צינור מול רכבת; גם כאן ההיסטוריה מלמדת שיעורים מעניינים...), כך שמדובר על תחנות מעבר, תחנות שבעצם, ברמה היבשתית, התועלת שלהן מעטה (למשל אל מול תחנות מעבר ביוון/איטליה לדוגמה, שמאפשרות חדירה לאירופה ושוק ענק).
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #16  
ישן 18-08-2020, 08:00
  double_o double_o אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 30.09.07
הודעות: 2,855
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי TrrOiK שמתחילה ב "נרמול היחסים עם איחוד האמירויות - משמעויות אסטרטגיות"

סעיף סמוי בהסכם: איחוד האמירויות תקבל מטוסי F-35 ומל"טים מארה"ב

גילויים חדשים על הסכם השלום עם ישראל, הבוקר ב"ידיעות אחרונות": מקורות בארה"ב ובאמירויות חושפים כי הבטחה של ממשל טראמפ להסיר את האמברגו על נשק מתקדם היא ששכנעה את שליט האמירויות לתת אור ירוק. גנץ ואשכנזי לא עודכנו. לשכת נתניהו: עמדתנו נגד מכירת נשק למדינות במזרח התיכון לא השתנתה

נחום ברנע, "ידיעות אחרונות"
פורסם: 18.08.20 , 07:23

הסכם הנורמליזציה בין ישראל לאיחוד האמירויות הוגדר כעסקה של שלום תמורת סיפוח. מסתבר שההגדרה לא שלמה. על פי מקורות אמריקאים ואמירתים, מה ששיכנע את שליט האמירויות לעשות את המהלך היה סיכום על עסקת נשק בת עשרות מיליארדי דולרים, שכוללת מטוסי F-35, כטב"מים (מטוסים ללא טייס) מהסוג המתקדם ביותר ועוד, שיסופקו לה על ידי ארצות הברית. העסקה הוקפאה עד עתה בגלל התנגדות ישראל. עכשיו עומד הממשל האמריקאי להפשיר אותה.

https://www.ynet.co.il/article/rkZ0OtOMv
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #20  
ישן 20-08-2020, 10:46
צלמית המשתמש של ai22
  משתמש זכר ai22 ai22 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.09.09
הודעות: 12,940
בתגובה להודעה מספר 19 שנכתבה על ידי double_o שמתחילה ב "רק שבזמנו ארה"ב נתנה הבטחה..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי double_o
רק שבזמנו ארה"ב נתנה הבטחה שהF-35 שלפחות עשר שנים רק ישראל תפעיל את הF-35 במזרח התיכון ול פי הפרסומים עכשיו זה כבר לא המצב.

זה לא נכון עובדתית בגלל טורקיה.

ההתנהלות של ישראל מול ארה"ב, מבוססת על שיתוף פעולה בין הלובי היהודי ללובי הנשק.
זה אומר שצריך לשקול היטב לפני שנכנסים למאבק חזיתי נגד הלובי הזה (המטוס איבד לקוח בטורקיה, והאמירויות מציעות אלטרנטיבה), ועדיפות תמידית להגיע למצבים של זהות אינטרסים.

מבחינת המטוס החמקן - החשש הישראל יכול להיות בעיקר ממתקפת-פתע חד-פעמית, שאחריו האמירויות לא יוכלו לקבל תחזוקה למטוסים (ומצד שני עלולים למכור את כל סודותיו למתחרים),
משמע - הסיכון האמריקאי מבגידה מצד האמירויות אינו זניח (ואני מניח שזה המרכיב העיקרי בהוצאת טורקיה מתכנית החמקן), והשיקול העיקרי צריך להיות הפחתת סיכון ונזק מבגידה פוטנציאלית כזו.
מכירה כזאת תלווה כנראה בדרישה ל"עליונות כמותית" של ישראל ואולי מימון אמריקאי לרכש נוסף כדי לחזור למצב הטבעי בו 2 הלובים הגדולים בארה"ב מתואמים בדרישותיהם.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #21  
ישן 18-08-2020, 16:24
  משתמש זכר זיגפריד ששון זיגפריד ששון אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 15.08.12
הודעות: 302
F-35 לאמירויות פירושו שיגיע למצרים בעתיד הלא רחוק.
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי TrrOiK שמתחילה ב "נרמול היחסים עם איחוד האמירויות - משמעויות אסטרטגיות"

את אשר יגורתי בא. (וגם הצדיקים האחרים היודעים נפש בהמתם...) אם הידיעה בידיעות אחרונות נכונה - ויש עדיין מקום לספק קטן לאור האג'נדה הפוליטית של העיתון ומחבר הכתבה - הרי זה חמור. בן-אליהו טען בראיון רדיו שאין בכך כל סיכון כיוון שאין גבול משותף בין האמירויות וישראל. (כן דברי הבל אלה אכן נאמרו.) לישראל לא יהיה כל טיעון בטחוני, מדיני, מוצדק לצאת נגד מכירת F-35 למצרים. המדינה הראשונה שכוננה רשמית שלום עם ישראל. וכך תיפול שרשרת הדומינו. ערך אסטרטגי חשוב מאד לישראל - זכות הווטו על מכירת נשק שובר שוויון למדינה ערבית, במקרה זה שובר עליונות - שנבנה בעמל רב נמכר בנזיד עדשים ולמען שבעלי ההון בישראל יתעשרו עוד יותר מקשרים כלכליים עם האמירויות.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #24  
ישן 19-08-2020, 07:22
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,291
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 21 שנכתבה על ידי זיגפריד ששון שמתחילה ב "F-35 לאמירויות פירושו שיגיע למצרים בעתיד הלא רחוק."

כמו שמצרים קיבלה את הדגם המיוחד לאמירויות (F-16E/F) , אלה עם מכ"מ AESA וחיישני א"א? וכאן היתה היתכנות כמעט ממשית, לא היה לאמירויות שלום עם ישראל וזה דגם מיוחד והכי מתקדם שפותח בכסף שלהם.
בתגובה שלך אתה נשמע בדיוק כמו כל ההיסטריה בנושא שרצה עכשיו בתקשורת ובפוליטיקה המרושעות שלנו שמחפשות הכפשות, אג'נדות ודרמות במקום עובדות.

ומה העובדות?
- ישראל לא מרכז העולם, אין לה זכות וטו לא לארה"ב על אף מערכת נשק ולא לגרמניה עם הצוללות למצרים, היא יכולה מקסימום לבקש
- האמירויות מתחילת התוכנית רוצים את ה F-35, ארה"ב מעולם לא סירבה ומעולם גם לא אישרה, אמרה באותו מעמד שאין היתכנות אבל תמיד אפשר לבחון את הרעיון
- אותו דבר עם ה F-15 לסעודיה, מכרו להם בהתחלה דגם S עם יכולת מכ"מ מופחתת (ללא SAR), אבל אחרי לא מעט שנים קיבלו את הדגם SA שהוא הדגם הדיגיטלי מלא הכי מתקדם שיש כיום (יותר מהרעם), איפה "הווטו" של ישראל?
- מצרים ו F-35: ארה"ב הוכיחה כבר שאין לה כל בעיה להוציא מהתוכנית את טורקיה שהיא חברה מלאה ב JSF וגם חברת נאט"ו רק כי התקרבה לרוסים, אז על אחת כמה וכמה את מצרים שמתקרבת לרוסיה ואין לה קשר ל JSF ו/או לנאט"ו ובנוסף היא מדינה נתמכת FMF ע"י ארה"ב.
- ומה רע ב F-35 לאמירויות כשיש שלום? באותה מידה גם לאיטליה והולנד יש. ההיפך, אפשר לשפר להם אותו ולמכור להם מערכות ואף לעשות להם טיפולי דרג ג' או ד' במתקן נבטים.
- בכלל, כל הגישה הזו של שלום לכאורה מלא בחשדות כמו שיש עכשיו עם מצרים היא דבר שגוי, ההיפך צריך להתקדם הלאה ולהעצים את השלום בכלכלה, מסחר תיירות, תרבות וגם בקשרים צבאיים, לדוגמה לייצר ברית אזורית בהובלת ארה"ב בה יהיו חברות עם יחסי שלום מלאים כמו ישראל, קפריסין, יוון, מצרים, סעודיה, ירדן, האמירויות, בחריין, עומאן (ואולי גם כווית, סודן וקאטר אם יעמדו בתנאים).
בפועל: תרגילים צבאיים משותפים, מכירת אמל"ח, החלפת משלחות וכו' כמו שישראל עושה כיום עם מדינות אירופה.
מהלך כזה יגן על ישראל הרבה יותר מהקו הבדלני הנוכחי, לחברות יהיו אינטרסים וערבויות הדדיות.

חוצמזה שמדינות המפרץ יכולים להיות לקוחות טובים מאד לתעשיות הנשק, הגז ועוד מוצרים שלנו, מי האמין פעם שדבר כזה יכול להיות עם הודו וראו איפה אנחנו נמצאים היום.


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 22-09-2020 בשעה 17:31.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #26  
ישן 19-08-2020, 18:14
צלמית המשתמש של jetman_2
  jetman_2 jetman_2 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 18.01.08
הודעות: 113
"לצה"ל יש עליונות בכל תחום"
בתגובה להודעה מספר 25 שנכתבה על ידי OlivStone שמתחילה ב "התקשורת מסתמכת על בורות..."

באמת? כמה זמן חפרו החמאס והחיזבאללה מנהרות חופשי חופשי עד שצה"ל מצא פתרון? בהנחה שהפתרון אכן שלם.
וכמה נפלא שיש לנו F-35, אבל הוא לא כל כך יעיל נגד עפיפונים ובלונים. כמה דונמים שרפו לנו מול העליונות של צה"ל?
והדו"ח של בריק על המוכנות של צה"ל?
והבינוי המרחב של המצרים בסיני ומתחת לתעלת סואץ + ההצטיידות המסיבית שלהם?
אני בכלל לא קונה את הסיסמה הנ"ל ולא רגוע בכלל מרכש מתקדם ע"י מדינות המפרץ, זה יכול ברגע להיות מופנה נגדנו. גם האירנים היו פעם החברים הכי טובים שלנו, וגם הטורקים.

XXXXXXX טקסט לא ראוי שנמחק ע"י הנהלת הפורום XXXXXXXX

נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 19-08-2020 בשעה 18:18.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #28  
ישן 22-08-2020, 11:23
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,291
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 24 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "כמו שמצרים קיבלה את הדגם..."

ציטוט:
לדוגמה לייצר ברית אזורית בהובלת ארה"ב בה יהיו חברות עם יחסי שלום מלאים כמו ישראל, קפריסין, יוון, מצרים, סעודיה, ירדן, האמירויות, בחריין, עומאן (ואולי גם כווית, סודן וקאטר אם יעמדו בתנאים).

וזה קורה יותר מהר ממה שחשבנו.
4 מטוסי F-16E/F של האמירויות מתוכננים להגיע היום או במהלך הימים הקרובים לבסיס חיל האוויר היווני Souda Bay בכרתים לסידרת אימונים עם מטוסי חיל האוויר היווני והמצרי.
הסיבה היא תירגול הגנת המים הכלכליים לאור המתיחות ההולכת וגדלה בין יוון ומצרים עם טורקיה.
הצדדים הולכים ונהיים ברורים, השאלה אם ישראל תצטרף?
https://www.ert.gr/eidiseis/ellada/...epomenes-meres/

אתמול מטוס C-17A של האמירויות חצה את המרחב האווירי של ישראל בדרכו לשד"ת גלזגו בסקוטלנד.
מעניין אם מטוסי הקרב של האמירויות גם יטוסו במסלול הזה, הם צפויים לקבל ליווי מאחד משלושת המתדלקים של האמירויות מסוג A330 MRTT או מתדלק של חיהא"א.

מסלול הגלובמאסטר של האמירויות אתמול
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #30  
ישן 26-09-2020, 22:52
צלמית המשתמש של 2liviu
  2liviu 2liviu אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 30.04.06
הודעות: 2,246
מידע להזכירכם את שנות ה60
בתגובה להודעה מספר 21 שנכתבה על ידי זיגפריד ששון שמתחילה ב "F-35 לאמירויות פירושו שיגיע למצרים בעתיד הלא רחוק."

מדינה מסוימת גילתה עניין במטוס מתקדם של האויב... אז שרותי המודיעין הביאו אחד. והידע נחלק לפחות עם מדינה ידידותית אחת.
לימים נודע בכינוי "המיג בעירקי".
בימים אלו, יש להזכיר שהמטוס המסקרן באזורנו כיום, הוא ה-F35.
איזו מתנה אחד שכזה לאירן. סחר חליפין עם סין, רוסיה, או שתיהן.
מטוס שכזה בידי האמירויות אולי לא מפחיד לכשעצמו, אך להביאו לקרבת אירן ולידי אנשים לא הכי אמינים..
ראה מקרא שקרא לאחרונה: טייס סעודי שנשלח להשתלמות בארצות הברית, ירה בחיילים אמריקאים בבסיס בו התאמן...
כמה זמן לוקח לF35 לחצות את המפרץ? או לאירן לארגן תקרית בה מופל שכזה מעל למפרץ ולשלות מיד את שבריו?
אירן כבר שמה ידה לפני שנים על הכתב"מ המתקדם וסודי ביותר האמריקאי, יתכן בעזרה ממעצמה אחרת, איתה חלקה את הטובין,... העתיקה וייצרה שכמותו. אפילו ניסתה "להחזיר" לנו אחד שכזה,,, שהפלנו.

לשיקולי אלו ששכחו או לא מכירים את ההיסטוריה של שנות ה60.
-------------------------------------------------------------------------------------
את הרעיון הזה העלתי תחילה באשכול אחר. בדיעבד פחות מתאים, מתנצל.
נ.ב. אם יש אפשרות טכנית והעתיק או להעביר תגובה מאשכול לאשכול, בבקשה חלקו את הטכניקה.
_____________________________________
I like my islamist extremist like my roasted chicken... dead and fried to the bones
גם לי, גם לי בבקשה תקנו את שגיאות הכתיב


נערך לאחרונה ע"י 2liviu בתאריך 26-09-2020 בשעה 23:13.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #31  
ישן 19-08-2020, 18:18
צלמית המשתמש של האזרח
  משתמש זכר האזרח האזרח אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.08.05
הודעות: 12,666
גם אירן ותורכיה היו פעם חברות שלנו...
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי TrrOiK שמתחילה ב "נרמול היחסים עם איחוד האמירויות - משמעויות אסטרטגיות"

... בשכונה שלנו זה לא פשוט. הכל מתבסס על ראש אחד והכל מסתדר לפיו. משהו האמין שלפני 40 שנה אירן תהפוך לאויבת ראשית שלנו או תורכיה (מערבית- שייכת לנאטו) תשנה את כיוונה נגדנו.

איך אפשר לא לסמוך על 2 רמטכלי"ם שידליפו סודות מדינה? עד כדי כך הכל פוליטיקה...
צר לי מאוד שמערבב ונכנס לתחומים אחרים, אבל משהו פגום אצל הקברניטים שממש לא סומכים אחד על השני...
_____________________________________
"בניתי לי בית ונטעתי לי גן במקום זה שביקש האויב לגרשנו ממנו בניתי את ביתי, כנגד מקום המקדש בניתיו. כדי להעלות על ליבי תמיד את בית מחמדנו החרב...."
(ש"י עגנון - חתן פרס נובל)

אשרי אדם שיכול לתת מבלי לזכור זאת כל הזמן, ולקבל מבלי לשכוח אף פעם

לסלוח לרוצחים - זה תפקידו של האלוהים.
תפקידנו - זה לארגן להם פגישה


אנו לא בוכים, דואגים שאמהות שלהם יבכו

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #32  
ישן 27-08-2020, 13:23
  TrrOiK TrrOiK אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.18
הודעות: 638
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי TrrOiK שמתחילה ב "נרמול היחסים עם איחוד האמירויות - משמעויות אסטרטגיות"

דעתו של עמוס גלעד (ראש המכון למדיניות ואסטרטגיה במרכז הבינתחומי).
ציטוט:
"שר החוץ האמריקאי פומפאו אמר כאן שארה"ב מחוייבת לשמור על היתרון האיכותי של ישראל אבל ברגע שאתה מספק מערכות פורצות דרך אתה מערער זאת.
זה לא שאבו דאבי תתקוף אותנו מחר, אבל אם היא תקבל מחר גם אחרות ירצו. המזרח התיכון הוא מקום הפכפך.
טורקיה שהיתה מדינת-אחות היא עכשיו אויב מר, איראן היתה מדינת-אחות והיא עכשיו מאיימת על קיומה של ישראל.
לכן, אם רוצים שלום לאורך זמן, חשוב שעוצמתנו ודימויי עוצמתנו יישארו לאורך זמן.
"בעבר תת שר החוץ האמריקאי התחייב באבו דאבי שארה"ב לא תספק מטוסי F35 לאף מדינה ערבית. אסור שהם יקבלו את המטוסים האלה", סיכם גלעד.
https://www.calcalist.co.il/confere...3846522,00.html

עוד אחד עמוס (בידרמן).
המאייר הכישרוני והפרשנות שלו לסיטואציה..
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #35  
ישן 22-09-2020, 12:27
  dbe3 dbe3 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 05.02.18
הודעות: 1,173
מה לדעתכם צריך לבקש בתמורה למכירת ה F35 לאמירויות
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי TrrOiK שמתחילה ב "נרמול היחסים עם איחוד האמירויות - משמעויות אסטרטגיות"

כבר די ברור שעסקת המכירה של מטוסי ה F35 לאמירויות היא דבר מוגמר , כרגע ניתן לדבר בעיקר על פיצוי שישאיר את הייתרון האכותי בצד הישראלי. מה לדעתכם צריך שר הבטחון (שטס אתמול לארצות הברית) לבקש בתמורה ?

לדעתי הדבר הכי משמעותי הוא היכולת להתממשק בצורה מלאה למערכות המחשב של ה F35 מעבר למה שכבר ניתן לנו זה יאפשר הוספת מערכות נשק מקומיות בקצב מזורז ובצורה יעילה.

הדבר השני הוא כנראה הקדמת אספקת מטוסי התדלוק , לא יודע כמה זמן עוד אפשר לתפעל את מטוסי התדלוק המתיישנים שיש לנו כיום.

מטוסי F15X - לדעתי אין צורך בבקשה מיוחדת כי יש אינטרס אמרקאי שישראל תקנה מטוסים אלו (כנ"ל לגבי המסוק הבא).

אולי אפשר לקבל במתנה מספר מצומצם של מסוקי אוספריי .

שידורג המכמ"ים של חלק ממטוסי הקרב שלנו.

הפיכת ישראל למורשית תחזוקה אזורית ל F35 - מי יודע אולי גם נתחזק את מטוסי האמירויות.

עוד חימוש חכם.

(בכוונה אני מציין צייוד לחיל האוויר למרות שחסר ציוד לצבא היבשה , לדעתי שימור הייתרון בעקבות עסקה כזאת יהיה יותר קל להצדיק לאמרקאים בצורה כזאת).
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #49  
ישן 24-09-2020, 23:38
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,291
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 48 שנכתבה על ידי Cfox שמתחילה ב "עוד דיבורים על פלטפורמות סופר יקרות שדורשות"

ציטוט:
אגב לפי בוחבוט ל F-15EX יש מעבד עוצמתי של 87 מגה הרץ!

אתה מתכוון למהירות השעון? עד כמה שאני מבין בדברים האלה כיום המעבדים של מחשבים ביתיים מגיעים עם מהירויות שעון בג'יגה הרץ

כשה F-22 הפך למבצעי לפני כ 15 שנה המעבד המרכזי שלו (ICP) היה אינטל i960MX עם מהירות שעון של כ 100 מגה הרץ, בהמשך שידרגו.

ב F-35 מותקן מעבד מרכזי מתוצרת חברת L3-Harris עם מהירות של כ 2900DMIPS וזה להבנתי נמדד כבר בג'יגה הרץ (DMIPS=Dhrystone Millions of Instructions Per Second)
https://www.l3commercialaviation.co...erformance-icp/

מי שמבין בזה מוזמן להסביר.
לקראת התוכנה בלוק 4 לוקהיד מרטין תשדרג את החומרה של כל מטוסי ה F-35 לכזו שתהיה מסוגלת לפי 3 יותר ביצועים.
אני מניח שגם ב F-15EX יהיה מעבד עם ביצועים הרבה יותר גדולים שנמדדים בג'יגה הרץ ולא מגה הרץ כדברי המבחבט "עמרם" בכתבה המבולבלת והמלאה טעויות וקשקושים שלו.


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 24-09-2020 בשעה 23:44.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #54  
ישן 03-01-2022, 12:17
  TrrOiK TrrOiK אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.18
הודעות: 638
אלביט זוכה בחוזה לאספקת מערכות ל"א
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי TrrOiK שמתחילה ב "נרמול היחסים עם איחוד האמירויות - משמעויות אסטרטגיות"

חברת הבת של אלביט Systems Emirates Limited ("אלביט מערכות אמירויות"), זכתה בחוזה של כ-53 מיליון דולר לאספקת אמצעי נגד אינפרא אדום ישירים ("DIRCM")
ומערכות לוחמה אלקטרונית מוטסת ("EW") עבור מטוסי התדלוק Airbus A330 Multi-Role Tanker Transport של חיל האוויר איחוד האמירויות הערביות.
החוזה יבוצע על פני תקופה של חמש שנים. במסגרת החוזה, אלביט מערכות אמירויות תספק תצורה מרובת צריחים של מערכת ההגנה העצמית JMUSIC™ יחד עם האזהרה הפסיבית המוטסת
מבוססת האינפרא-אדום של החברה מערכת, המספקת רמות גבוהות של הגנה ויתירות.

חוזה קודם לאספקת מערכות DIRCM של אלביט עבור מטוסי תדלוק MMF A330 של נאטו.


לצפייה במקור באתר YouTube, לחצו כאן.

מקור:
https://maya.tase.co.il/reports/details/1422915
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 15:28

הדף נוצר ב 0.09 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר