לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 20-03-2010, 08:12
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,291
Facebook profile
מידע בואינג זכתה בחוזה להסבת F-16 למטרות מעופפות

כלי התקשורת האמריקאיים מדווחים שחברת בואינג זכתה לאחרונה בחוזה להסבת כ 126 מטוסים ישנים שפרשו מהסד"כ למטרות אוויר עבור טייסי חיהא"א ובדיקת אמל"ח חדש (בהמשך יהיה כניראה מכרז נוסף לעוד מטוסים).
המטוסים יקבלו את השם המתבקש QF-16 ויחליפו את מטוסי ה QF-4 הישנים, תחילת הספקה ב 2014.
את המטוסים אפשר יהיה להטיס אלחוטית או בצורה מאויישת ויאובזרו במיטב הטכנולוגיה הקיימת לצורך הטסה כמטוסי מטרה, תיעוד ותחקיר (חלק מהמערכות יהיו מתוצרת BAE).

המטוס הראשון שיוסב: דגם C בלוק 25 שנימסר לחיהא"א ב 1985 והוצא מהשירות בשנה שעברה, פעם הוא החטיף...
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

וכך יראה בגמר ההסבה, מוכן לחטוף..
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #12  
ישן 20-03-2010, 21:51
  גיל חזקיה גיל חזקיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.04.08
הודעות: 4,322
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי roli_bark שמתחילה ב "אל תכניס מילים בפי, לא קבעתי..."

פרט למטוסים שכיום במוזיאונים או בבעלות פרטית,לא נותרו עוד מטוסי סייבר\סופר סייבר\דלתא דאגר\דלתר דארט שיכולו לשמש כמטוסי מטרה.(כולם הופלו\התרסקו\נגרטו).
ארה"ב אפילו רכשה בחזרה בשנות ה-70 חלק מהסייברים שהיא מכרה ליפן על מנת שישמשו כמטוסי מטרה עקב מחסור שהיה להם באותה תקופה. (רוב המטוסים שנותרו כיום בידיים פרטיות הם המטוסים הללו).

פנטומים נותרו לא מעט אבל הם יקרים להפעלה ולתחזוקה וה F-16 מהווה אלטרנטיבה טובה מכל הבחינות.
_____________________________________
"השגנו את מטרתינו בנחישות ובעוצמה שלא לאפשר לערבים המשוגעים האלה להשיג נשק גרעיני.
אנחנו לא חוששים מאותן 'נשמות טהורות',שכל התנינים בנהרות דרום-אפריקה לא יוכלו לספק להן די דמעות שיוכלו למחות את צביעותן,ובטוחני שאתה מבין אותנו היטב".

רא"ל רפאל איתן במברק אל שר ההגנה הדרום אפריקני מגנוס מאלאן מיד לאחר תקיפת הכור בעיראק.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #19  
ישן 21-03-2010, 16:21
  גיל חזקיה גיל חזקיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.04.08
הודעות: 4,322
בתגובה להודעה מספר 14 שנכתבה על ידי MS_Rogue שמתחילה ב "יש לפחות כמה מאות סייברים..."

עברתי עכשיו ב GE על ה Bone Yard וסייברים לא מצאתי שם.
היו שם סייברים בעבר הרחוק. (וגם סופר סייברים,, ו B-58 B-47),אך כולם שם הועברו לתצוגה,נמכרו לידיים פרטיות או נגרטו.

ולמען האמת זו לא כל כך הפואנטה.
לא יכשירו מטוס כל כך ישן שיצא משירות לפני זמן רב לטובת המטרה הזו.
זה בדיוק כמו שעכשיו יחליטו להשמיש את המיסטרים העומדים במוזיאון ח"א.
העלות תיהיה אסטרונומית.

ה F-16 הוא מטוס המצוי עדיין בשירות,זמין בכמויות גדולות ויחסית פשוט וזול להפעלה ולתחזוקה.

אגב
דלתא דאגר\דלתא דארט כן מצאתי ב Bone Yard ,אך מדובר במטוסים בודדים שלהערכתי היו ממש האחרונים שיצאו משירות. (בתור מטרות או בתור מטוסי ניסוי).
_____________________________________
"השגנו את מטרתינו בנחישות ובעוצמה שלא לאפשר לערבים המשוגעים האלה להשיג נשק גרעיני.
אנחנו לא חוששים מאותן 'נשמות טהורות',שכל התנינים בנהרות דרום-אפריקה לא יוכלו לספק להן די דמעות שיוכלו למחות את צביעותן,ובטוחני שאתה מבין אותנו היטב".

רא"ל רפאל איתן במברק אל שר ההגנה הדרום אפריקני מגנוס מאלאן מיד לאחר תקיפת הכור בעיראק.


נערך לאחרונה ע"י גיל חזקיה בתאריך 21-03-2010 בשעה 16:27.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #34  
ישן 22-03-2010, 15:26
צלמית המשתמש של DeepSpace
  DeepSpace DeepSpace אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.09.03
הודעות: 12,141
בתגובה להודעה מספר 33 שנכתבה על ידי roli_bark שמתחילה ב "[QUOTE=DeepSpace]אתה יודע מה..."

לפי מה שניתן למצוא במקורות ברשת (כולל אמינים במיוחד, כגון http://anft.net/f-14) רוב ההבדלים בין ה A\B ל- D הם באוויוניקה. ה B וה D חולקים את אותו המנוע (GE404), וההבדל המבני הכי בולט (שקשור לכנף) בין ה D ל A\B הוא של D אין את הכנפונים הנפרשים בעת טיסה על-קולית. סביר להניח שהמנגנון השולט על זווית הכנף זהה, או לחלופין אם יש הבדלים הם זניחים.

חוץ מזה, שאם תשים לב למה שכתבתי כמה תגובות מעל,
ציטוט:
במקור נכתב על ידי DeepSpace
סתם השערה, אבל ייתכן שלחלק כבר אין את המנגנון האחראי לזווית הכנף שכן המטוסים שם משמשים בין היתר כמחסן ענק למחלקי חילוף
.

בנוסף, היו 3 טייסות של D. גם אם היו הבדלים ששוללים אפשרות להתקין חלפים בין שלושת הדגמים (ששוב, אני בספק שהיו כאלו, חוץ מחלקים הקשורים כמובן למנוע או לבקרות הקשורות אליו), היו מטוסי D בבתי-הקברות כאשר 2 הטייסות האחרונות עוד היו פעילות.
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook


נערך לאחרונה ע"י DeepSpace בתאריך 22-03-2010 בשעה 15:43.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #52  
ישן 22-03-2010, 18:18
  גיל חזקיה גיל חזקיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.04.08
הודעות: 4,322
בתגובה להודעה מספר 49 שנכתבה על ידי roli_bark שמתחילה ב "מטוס F-15 מעודפי ח"אא (שאותו..."

יודע מה,יש לי עוד דוגמא בשבילך שאולי תגרום לך להבין.

ה NB-52 ששירת עד לאחרונה בנאס"א (Balls 8) היה האחרון מסוגו שעוד טס בעולם.
למרות שהיו בנמצא מטוסים מתת דגם מתקדם יותר,בחרה נאס"א עד השנים האחרונות לשמור את המטוס בשירות.

ומאיפה השיגו חלקי חילוף עבור המטוס?
מה Bone Yard ממטוסים שיצאו משירות כבר 25 שנה קודם לכן.

מה גם שאם תראה את המטוסים איך שהם מאוכסנים בעובדה,מצבם לא יותר טוב מהמטוסים באריזונה.
_____________________________________
"השגנו את מטרתינו בנחישות ובעוצמה שלא לאפשר לערבים המשוגעים האלה להשיג נשק גרעיני.
אנחנו לא חוששים מאותן 'נשמות טהורות',שכל התנינים בנהרות דרום-אפריקה לא יוכלו לספק להן די דמעות שיוכלו למחות את צביעותן,ובטוחני שאתה מבין אותנו היטב".

רא"ל רפאל איתן במברק אל שר ההגנה הדרום אפריקני מגנוס מאלאן מיד לאחר תקיפת הכור בעיראק.


נערך לאחרונה ע"י גיל חזקיה בתאריך 22-03-2010 בשעה 18:23.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #58  
ישן 22-03-2010, 16:19
  YHS YHS אינו מחובר  
מהנדס אווירונאוטיקה, עוסק במגוון נושאי תעופה שנים רבות
 
חבר מתאריך: 17.07.05
הודעות: 6,249
למרות ה"תקנים מחמירים"
בתגובה להודעה מספר 38 שנכתבה על ידי roli_bark שמתחילה ב "באף אחד מהמקורות שהבאת לא..."

שקיימים ד"א לא רק בחיל האוויר האמריקאי, אלא ככלל בתעופה, לא מהנמנע שישנם מרכיבים מסוימים שנאספים ממטוסים מושבתים כמלאי ח"ח למטוסים טסים. חלפים אלו עוברים בדיקות כנדרש ומקבלים תג שמישות. למטוסים שביצור שוטף ושלהם חלקי חילוף שוטפים לא נהוגה קניבליזציה. אבל כאשר גם המקורות לחליפים הולכים מתמעטים (כוחות השוק) מפרקים חלקים כנדרש. אין זה אומר שזוריקם את הטוסים בחולות ואחרי 10 שנים נזכרים לפרק חלקים. מיד עם הגעת המטוסים לשטח מתחיל תהליך של פירוק והשמשת מרכיבים רלבנטים.
_____________________________________
אֲהוּבָתִי לֹא הָיְתָה בַּמִּלְחָמָה.
הִיא לוֹמֶדֶת הִיסְטוֹרְיָה וְאַהֲבָה
מִגוּפִי, שֶׁהָיָה בִּשְׁתַּים, שָׁלשׁ.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #77  
ישן 21-03-2010, 21:51
צלמית המשתמש של ralf
  ralf ralf אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.08.08
הודעות: 1,478
בתגובה להודעה מספר 76 שנכתבה על ידי מ.ק. שמתחילה ב "הי. לפי האתר..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי מ.ק.
הי.

לפי האתר הזה:
http://www.defence.pk/forums/milita...ory-f-16-a.html
הופלו אחד בטורקיה בקרב, אחד בפקיסטאן בקרב אבל (יתכן) מאש ידידותית ואחד ביגוסלביה מאש נ"מ.


המטוס הטורקי לא הופל בקרב,חילות האוויר של טורקיה ושל יוון מדי פעם מנהלים קרבות אוויר מדומים מעל הים האגאי, הם מנסים להינעל האחד על השני כדי להוכיח מי יותר טוב, אבל כמובן בלי לשגר טילים אחד לעבר השני, וכנראה באותה תקרית הטייס היווני בכל זאת שגר טיל א"א לעבר מטוס טורקי...לא הייתי מגדיר את זה כ "הופל בקרב" כי פשוט לא היה קרב (לא חם בכל אופן), מדי פעם קורות תאונות בשני חילות האוויר כתוצאה מהעימותים הללו.

הקרבות אוויר המדומים בין שני חילות האוויר נמשכים כבר שנים רבות

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #80  
ישן 21-03-2010, 22:03
  הפ.ב. הפ.ב. אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.12.04
הודעות: 805
בתגובה להודעה מספר 79 שנכתבה על ידי קרן-אור שמתחילה ב "האשכול הזה גורם לי לחשוב עם..."

אין באמת סיבה לעשות את זה במטוסים. עדיף לקנות את המטוסים במצב טיסה כדי לבחון את מעטפת הביצועים
ולאימוני קרבות אויר ולא סתם כדי לפוצץ אותם. את הF-16 מקבלים בחינם ואפשר להשתלב במערכות ההטסה
שלו וזה נראה לי הרבה יותר פשוט מלבנות מערכת הטסה למטוס זר. בכל מקרה לא נראה לי שמעטפת
הביצועים של מל"ט תהיה זהה לזו של המטוס ולו רק בגלל שליטה מוגבלת של המטיס.

לגבי פרטי ציוד אחרים הסיפור שונה. טילים כדאי אולי לקנות כדי לדמות את הדבר האמיתי במיוחד עם אין לך
מערכת נשק מקבילה עם ביצועים דומים. לדוגמה טילים נגד ספינות. המערב לא טרח לבנות טילים עם
ביצועים מקבילים למערכות סוביטיות ולכן היה שווה לקנות כמה Kh-31 בתור מטרות.

http://en.wikipedia.org/wiki/Kh-31
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #81  
ישן 22-03-2010, 14:27
  nec_000 nec_000 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 18.05.07
הודעות: 1,200
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "בואינג זכתה בחוזה להסבת F-16 למטרות מעופפות"

האמריקאים "חיים טוב":
זורקים מטוסים "צעירים", בוודאי ביחס לחלק ממה שעדיין טס בחיל האויר הישראלי.

מעניין אם יש להם שם F-16C/D במצב סביר שהם מיעדים להשמדה, בעוד שחיל האויר הישראלי יכול
לעשות בהם שמוש מושכל יותר: כמו למשל להחליף את ה- F-16A הישנים שלנו (שעברו כבר הרבה מאד שעות).

אני הייתי עושה מחקר ובירור התכנות, שכן יתכן ותמורת "סכום צנוע יחסית",
ניתן לרענן בכמה שנים טובות (ובכמה אלפי שעות טיסה אולי?) ציוד מבצעי ישן שעדיין טס אצלנו.

נאמר האמריקאים מעבירים לנו את מטוסי ה- F-16C/D שברשותם המיועדים להשמדה,
ואנו מעבירים אליהם מנגד את מטוסי ה- F-16A הישנים שלנו - שישמידו אותם במקום, לא חבל?

ישראל תשלם מכספי הסיוע סכום צנוע לכל מטוס שכזה, ובמקביל תבצע את הסבת המערכות הנדרשת על
מנת להתאימם לדרישות ומפרטי חיל האויר הישראלי.

במידה ועלות עיסקה שכזו לא תעבור את רף 10-15 מיליון הדולרים פר מטוס, יש כאן משום אפשרות
מעניינת למדי לתת לטייסות הוותיקות שלנו תוספת חיים בת 10 שנים לערך, ולהוריד במידת מה את הלחץ
להחליפם בהקדם.

בהתבסס על הערכה גסה (ותקווה) לעלות בת 15 מיליון דולר (לכל היותר) בעבור שחלוף מטוס בודד על
העתקת המערכות וביצוע ההתאמות הנדרשות לחי"א הישראלי:
מסתכם כי תמורת 750 מיליון דולרים (לערך), תנתן תוספת חיים בערך של כ- 10 שנים נוספות לשלושת (עפ"י פרסומים זרים)
טייסות הנצים שברשות חי"א הישראלי, ובכך ירד במשהו הלחץ על רכישת ה- F35 (לפחות לעת עתה).


חומר למחשבה.

נערך לאחרונה ע"י nec_000 בתאריך 22-03-2010 בשעה 14:32.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #82  
ישן 22-03-2010, 14:38
צלמית המשתמש של DeepSpace
  DeepSpace DeepSpace אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.09.03
הודעות: 12,141
בתגובה להודעה מספר 81 שנכתבה על ידי nec_000 שמתחילה ב "האמריקאים "חיים טוב": זורקים..."

בהתחשב בעובדה שדגמי A של חה"א עברו כבר מספר השבחות במשך חייהם, יכול להיות שלא יהיה כדאי כלכלית לבצע את אותן ההשבחות שוב במטוסים אחרים, שבכל מקרה צפויים להיות מוחלפים כנראה ב F-35 מתישהו.
בנוסף, דגמי ה C האמריקאים המיועדים לעבור כרגע את ההסבה למטרות (בלוק 25) מונעים במנועים שונים ממטוסי חה"א. יכול ליצור בעייה מבחינת תחזוקה וחלקי חילוף.
צריך גם לזכור שמטוסים שנמכרים למפעילים זרים לא תמיד זהים למטוסים שטסים בחה"א האמריקאי מבחינת אוויוניקה ויכולות. לפעמים יכולות "נעלמות", לפעמים הן "מתווספות". צריך לקחת בחשבון שהאמריקאים עשויים לסרב בכלל למכור אותם.
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook


נערך לאחרונה ע"י DeepSpace בתאריך 22-03-2010 בשעה 14:42.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #83  
ישן 22-03-2010, 17:13
  nec_000 nec_000 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 18.05.07
הודעות: 1,200
בתגובה להודעה מספר 82 שנכתבה על ידי DeepSpace שמתחילה ב "בהתחשב בעובדה שדגמי A של חה"א..."

הערות נכונות, אך:

חלק מההשבחות שבוצעו, ניתן להעביר כמערכות בין המטוסים - ומדובר לא יותר מאשר במלאכת פירוק והרכבה.

גם מנועים אפשר להעביר אם מתעקשים - במידה ויהיה כדאי להשאר עם המנועים הוותיקים של ה- A .

יתכן שחלק מהמערכות לא ניתן להעביר ויש לשקול את זה.

אין ספק שהחלפה לשלדה "צעירה" ובעלת מספר שעות נמוך יותר משמעותית, שווה את ההתעסקות והמחיר.

יש כאן הרבה פרמטרים (כפי שציינת) ויש לבדוק את ההתכנות בדקדקנות.

האמריקאים כידוע "עשירים" דיים וזורקים לא אחת לפח שאריות יקרות.
חוכמה להיות אוסף זבל שנמצא במקום הנכון ובזמן הנכון. לעיתים יש מציאות.

נערך לאחרונה ע"י nec_000 בתאריך 22-03-2010 בשעה 17:18.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #84  
ישן 22-03-2010, 17:21
צלמית המשתמש של DeepSpace
  DeepSpace DeepSpace אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.09.03
הודעות: 12,141
בתגובה להודעה מספר 83 שנכתבה על ידי nec_000 שמתחילה ב "הערות נכונות, אך: חלק..."

ציטוט:
גם מנועים אפשר להעביר אם מתעקשים - במידה ויהיה כדאי להשאר עם המנועים הוותיקים של ה- A .


בגדול אני מסכים עם מה שכתבת, חוץ מהמשפט הזה. ייתכן שאפילו רק על הסיבה הזאת אפשרי לפסול את הרעיון. אני רואה מספר בעיות:

- מטוסים מדגם C כבדים יותר. במידה ויחליטו להישאר עם מנועים ישנים של A ניתן לצפות למשקל המראה נמוך יותר ו\או בעיות ביצועים כאלו ואחרות.

- לא מדובר כאן רק בתתי-דגמים שונים, אלא ביצרנית שונה לחלוטין (GE מול PW). הרעיון של ה common engine bay יושם רק החל מבלוק 30. זה יוצר לא מעט בעיות, החל מאי-התאמה כללית של המנוע לגוף עד לאי-התאמה לתוכנה של המטוס.
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #91  
ישן 08-01-2011, 09:58
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,291
Facebook profile
עדכון 2011
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "בואינג זכתה בחוזה להסבת F-16 למטרות מעופפות"

חברת בואינג מאפשרת הצצה נוספת לתהליך פיתוח המטוס ופירסמה מצגת חדשה כאן

ניבדקו במטוס האלמנטים הבאים:
- מאפייני האנטנות ושידור האותות המיוחד למטוס הזה במתקן סגור (במהלך כל אימון המטוס משדר את הנתונים שלו ושל המטוס המיירט בזמן אמת לתחנת המעקב), הבדיקה הזו ניקראת Near Field Test, מידע כאן
- השפעת האנטנות המיוחדות של המטוס על חתימת המכ"מ שלו

המטוס במתקן בדיקה נקי מהפרעות
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

במהלך ינואר 2011 מתוכננת בדיקה זהה במתקן פתוח

EA-18G גריזלי על מתקן הבדיקה הפתוח של בואינג
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 08-01-2011 בשעה 11:52.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #112  
ישן 26-07-2017, 00:29
צלמית המשתמש של סירפד
  סירפד מנהל סירפד אינו מחובר  
מנהל פורום צבא ובטחון
 
חבר מתאריך: 04.05.02
הודעות: 22,953
בתגובה להודעה מספר 111 שנכתבה על ידי nmdanny שמתחילה ב "חבל שמשתמשים במטוס כזה כמטוס..."

המטוס הוסב למטוס מטרה לאחר שיצא מהמערך המבצעי. ומטוס מטרה לא אומר שכל יומיים מפילים אחד כזה, הפלות של מטוסי מטרה הן עדיין נדירות יחסית כי מספר המטוסים האלה עדיין מוגבל. ואם ישבו ושקלו והחליטו מבין כל האופציות האפשריות שתפקיד מל"ט מטרה הוא בעל ערך גבוה יותר מאשר מסירה/מכירה למדינה אחרת, אין מה להתלונן על כך.

הסיבה שלא מסבים אותם למל"טי תקיפה היא אותה סיבה שהם מלכתחילה הוצאו משירות מבצעי - אלה מטוסים לקראת סוף חייהם, יש הבדל גדול (מבצעי, טכני ולוגיסטי) בין להטיס אותם בסביבה מבוקרת של שדה אימונים לבין לשלוח אותם לסביבה מאויימת.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
גם כשלא היה הרבה, היה לנו הכל

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 15:29

הדף נוצר ב 0.33 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר