22-03-2010, 14:27
|
|
|
חבר מתאריך: 18.05.07
הודעות: 1,200
|
|
האמריקאים "חיים טוב":
זורקים מטוסים "צעירים", בוודאי ביחס לחלק ממה שעדיין טס בחיל האויר הישראלי.
מעניין אם יש להם שם F-16C/D במצב סביר שהם מיעדים להשמדה, בעוד שחיל האויר הישראלי יכול
לעשות בהם שמוש מושכל יותר: כמו למשל להחליף את ה- F-16A הישנים שלנו (שעברו כבר הרבה מאד שעות).
אני הייתי עושה מחקר ובירור התכנות, שכן יתכן ותמורת "סכום צנוע יחסית",
ניתן לרענן בכמה שנים טובות (ובכמה אלפי שעות טיסה אולי?) ציוד מבצעי ישן שעדיין טס אצלנו.
נאמר האמריקאים מעבירים לנו את מטוסי ה- F-16C/D שברשותם המיועדים להשמדה,
ואנו מעבירים אליהם מנגד את מטוסי ה- F-16A הישנים שלנו - שישמידו אותם במקום, לא חבל?
ישראל תשלם מכספי הסיוע סכום צנוע לכל מטוס שכזה, ובמקביל תבצע את הסבת המערכות הנדרשת על
מנת להתאימם לדרישות ומפרטי חיל האויר הישראלי.
במידה ועלות עיסקה שכזו לא תעבור את רף 10-15 מיליון הדולרים פר מטוס, יש כאן משום אפשרות
מעניינת למדי לתת לטייסות הוותיקות שלנו תוספת חיים בת 10 שנים לערך, ולהוריד במידת מה את הלחץ
להחליפם בהקדם.
בהתבסס על הערכה גסה (ותקווה) לעלות בת 15 מיליון דולר (לכל היותר) בעבור שחלוף מטוס בודד על
העתקת המערכות וביצוע ההתאמות הנדרשות לחי"א הישראלי:
מסתכם כי תמורת 750 מיליון דולרים (לערך), תנתן תוספת חיים בערך של כ- 10 שנים נוספות לשלושת (עפ"י פרסומים זרים)
טייסות הנצים שברשות חי"א הישראלי, ובכך ירד במשהו הלחץ על רכישת ה- F35 (לפחות לעת עתה).
חומר למחשבה.
נערך לאחרונה ע"י nec_000 בתאריך 22-03-2010 בשעה 14:32.
|