31-07-2018, 11:44
|
|
|
חבר מתאריך: 16.09.08
הודעות: 3,097
|
|
שמע, אכן לא קל לגדל חסות אוסטרליות בקוטב הצפוני, כי נפוליון היה נמוך קומה, והוא לא.
זה בהקשר לקשר בין מה שכתבתי (על קשיי תרגום) לבין השאלות שהפנית אלי.
ועכשיו, אתייחס למה שכתבת:
ציטוט:
1. המנוע הקיים אינו עונה לצרכים של מטוס דור 5.
2. נושא החמקנות אינו מספיק טוב.
|
1. תועיל להסביר לי, כולל מפרט חומרים, טמפרטורות קצה, צריכת דלק, צריכת אויר, דחף, יחס דחף-משקל, מה הם הצרכים של מטוס דור 5?
אני, למשל, לא מספיק בקיא כדי ככה לשלוף מהמותן ולהגיד בכזאת נחרצות - כן עונה או לא עונה. אני כן יודע להגיד, שלפי כל מיני מקורות, אבות הטיפוס הגיעו למהירות על-קולית ללא המבער עם המנועים הקיימים, קרי 117.
2. "אינו מספיק טוב" זאת בהחלט הגדרה הנדסית מדוייקת. גם כאן, אני לא מומחה, אבל אני כן יודע שכדי לענות על זה, יש לבצע מדידת שח"ם שהרוסים לא יחשפו בזמן הקרוב. אני מניח שאפשר גם למדל מתמטית, אם יש לך דגם אלקטרוני מדוייק, כולל החומרים וכולל המבנה הפנימי, אבל לזה כנראה תהיה רמת דיוק הרבה יותר נמוכה. מה שכן, רוסים נכנסו למשחק הזה הרבה יותר מאוחר, עם קריסת אימפרייתם המדעית-תעשייתית באמצע וממשיכים כרגע באמצעים דלים הרבה יותר מאלה של ארה"ב, לכן סביר להניח שנושא החמקנות "אינו מספיק טוב" ביחס לתוצרת של לוקהיד מרטין.
ציטוט:
עד אשר 2 בעיות אלו לא יטופלו אין טעם להשקיע בדור 5 ואולי רוסיה תפסח על דור 5 ותעבור ישר לדור 6.
|
פה אתה מדקלם את המנטרה שנפוצה לאחרונה בפורומים הרוסיים בעקבות דבריו של בוריסוב. והיא די מפגרת. הוא אמר את מה שאמר, כי לומר "נגמר לנו הכסף" מצלצל הרבה פחות טוב מאשר לומר "אנחנו לא חייבים להמשיך לפתח את ה"הכי-הכי" טוב החדש, כי ה"הכי" טוב הקיים הוא הכי טוב".
נורא קל לזרוק סיסמאות "דור 5 לא! דור 6 כן!" בלי שיש לך אפילו הגדרה ברורה למה זה דור 6.
ייצור סדרתי מוריד מחירים ליחידה, מפתח טכנולוגיות, נותן פידבק למהנדסים ובאופן כללי מיטיב עם התעשייה, אולם לרוסים יש תובנות משלהם (הסנקציות הכלכליות והתעשייתיות נותנות את אותותיהן).
בעניין שתי הבעיות, לשיטתך. המטוס, לפחות לפי מה שהרוסים אומרים, הוא מהפכני, ביחס לדורות הקודמים שלהם, מבחינת חמקנות (אומרים שמטוסי הקרב הרוסיים קורנים כמו עצי חג המולד) ומכל מקום, לפחות בתקשורת ניתן דגש הרבה יותר גדול ליכולות הדינמיות שלו, למכ"מים, למערכות האלקטרו-אופטיות ולחימוש, אז חמקנות זה כנראה לא מה שיעצור בעדם.
לגבי המנוע. העדר מנוע מתאים לא מנע אף פעם מהרוסים להתחיל ייצור סדרתי. דוגמה הכי טובה, ולא רק מבחינת המנוע - Su-27 שהחל את חייו המבצעיים עם מנוע AL-21. אגב, מנוע שלב 2 עבור T-50 כבר נמצא בשלב של ניסויי טיסה, כשהוא מותקן על האב-טיפוס השני, מה שאומר שהתאמת המנוע לא דרשה שינוי מבני משמעותי, אפילו לא כזה שהיה מנת חלקו של Su-27 בתחילת דרכו כשהפך מ- T-10 ל- T-10S.
_____________________________________
Nobody exists on purpose. Nobody belongs anywhere. Everybody's gonna die. Come watch TV.
Morty
נערך לאחרונה ע"י The_last_Apachi בתאריך 31-07-2018 בשעה 11:49.
|