לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה למבקרים חדשים שמגיעים לכאן - יש קבוצת ווטסאפ בניהולו של יואב הוזמי צרו עימו קשר להצטרפות לקבוצה חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > תחביבים > דגמים לבנייה עצמית > דגמי נייר
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 18-10-2015, 12:44
  uklein uklein אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.12.13
הודעות: 171
HMS BELLONA סיום הפרוייקט

שלום לכולם,

את בניית דגם הנייר של ספינת המלחמה הבריטית HMS BELLONA בת 74 התותחים בהוצאת SHIPYARD.
כשהתחלתי את הפרויקט בשנת 2010 ידעתי שאני נוטל על עצמי אתגר גדול אך לא ידעתי עד כמה גדול...
לא היה לי כל ניסיון וידע קודם בבניית דגמי ספינות היסטוריות בכלל וגם לא היו לי מקורות מידע כלשהם לביצוע סוג כזה של פרויקט, אך הוקסמתי מיופיין של ספינות המפרש העתיקות וגודל האתגר ולכן החלטתי להסתכן וללכת על זה.
את שלבי הבנייה של גוף הספינה כבר הצגתי בעבר בפורום בוני דגמי הנייר של תפוז והפעם האחרונה שבה הצגתי את הדגם הבלתי גמור הייתה בכנס חנוכה 2013 של מועדון בוני הדגמים, כפי שניתן לראות בתמונה המצ"ב.
משהגעתי לשלב החיבלול והמיפרוש (איזה מושגים...) עמדתי בפני שוקת שבורה ולא ידעתי כיצד אוכל לבצע את השלב המורכב הזה שלא היה לי מושג ירוק מאיפה בכלל להתחיל אותו וכיצד לבצע אותו.
כיוון שכך קיבלתי שתי החלטות:
א. להמר על הלמת הפרוייקט עד לסופו, יהיא אשר יהא.
ב. לגזור על עצמי שתיקה עד לסיום הפרוייקט, כדי שלא לא להלאות אתכם ואת עצמי באינסוף פוסטים ותמונות שייתכן ויסתיימו בסופו של דבר בכישלון.
ולסיכום ההקדמה הארוכה אומר כי זהו הפרויקט הגדול ביותר והמורכב ביותר שבצעתי הן בהיבט הבניה והן בהיבט המחקר והלימוד שביצעתי במהלך הבנייה מתוך כוונה להגיע לתוצאה הטובה ביותר שאוכל להגיע אליה בעזרת יכולותיי המוגבלות.
כעת, משסיימתי את הפרוייקט אוכל להציג בפניכם את התוצאה אך לפני כן אציג כמה נתונים היסטוריים וטכניים אודות דגם הספינה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #3  
ישן 18-10-2015, 13:14
  uklein uklein אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.12.13
הודעות: 171
נתונים היסטוריים וטכניים
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי uklein שמתחילה ב "HMS BELLONA סיום הפרוייקט"

HMS BELLONA שירתה בצי המלכותי הבריטי משנת 1760 במשך כ- 50 שנה והיה לה עבר קרבי שכלל גם השתלטות על ספינת 74 תותחים צרפתית בשם COURAGEUX.
למתעניינים, מידע מלא על תולדות הספינה ניתן למצוא בקישור הבא:

https://en.wikipedia.org/wiki/HMS_Bellona_(1760)

וכן במקורות המפורטים בו.

כאמור לעיל הדגם הוא בהוצאת חברת SHIPYARD הפולנית.

קנה המידה 1:96, מדובר במאות ואולי אפילו באלפי חלקים ללא הוראות בנייה.
לדגם מצורפים שרטוטים בלבד שכשלעצמם שנותנים מענה חלקי בלבד לבניית הדגם ע"י בונים חסרי ניסיון כמוני.

אורך הדגם: כ- 80 ס"מ, רוחבו כ- 40 ס"מ, גובהו כ- 70 ס"מ.

חומרי הבנייה: נייר 80, גר ו- 160 גרם, קרטון ביצוע 1 מ"מ,טאפט דביק במרקם עץ, בד פשתן למפרשים,
חוטי רקמה בעוביים שונים, חוט תייל 0.5 מ"מ ומהדקים.
חלקים מוכנים מראש: תרנים מעץ וחציצים מקרטון בצריבת לייזר.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #4  
ישן 18-10-2015, 19:05
  urison מנהל urison אינו מחובר  
מנהל פורום דגמי נייר
 
חבר מתאריך: 24.10.06
הודעות: 438
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי uklein שמתחילה ב "נתונים היסטוריים וטכניים"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי uklein
HMS BELLONA שירתה בצי המלכותי הבריטי משנת 1760 במשך כ- 50 שנה והיה לה עבר קרבי שכלל גם השתלטות על ספינת 74 תותחים צרפתית בשם COURAGEUX.
למתעניינים, מידע מלא על תולדות הספינה ניתן למצוא בקישור הבא:

https://en.wikipedia.org/wiki/HMS_Bellona_(1760)

וכן במקורות המפורטים בו.

כאמור לעיל הדגם הוא בהוצאת חברת SHIPYARD הפולנית.

קנה המידה 1:96, מדובר במאות ואולי אפילו באלפי חלקים ללא הוראות בנייה.
לדגם מצורפים שרטוטים בלבד שכשלעצמם שנותנים מענה חלקי בלבד לבניית הדגם ע"י בונים חסרי ניסיון כמוני.

אורך הדגם: כ- 80 ס"מ, רוחבו כ- 40 ס"מ, גובהו כ- 70 ס"מ.

חומרי הבנייה: נייר 80, גר ו- 160 גרם, קרטון ביצוע 1 מ"מ,טאפט דביק במרקם עץ, בד פשתן למפרשים,
חוטי רקמה בעוביים שונים, חוט תייל 0.5 מ"מ ומהדקים.
חלקים מוכנים מראש: תרנים מעץ וחציצים מקרטון בצריבת לייזר.


יואב כתוב במפורש אדום על רקע לבן (במקור שחור על רקע לבן)

בד פשתן למפרשים

בקיצר רק בכותרת דגם מנייר בפועל... (יש חריגות) טפטים, חבלים, בדים
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #19  
ישן 19-10-2015, 09:28
  uklein uklein אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.12.13
הודעות: 171
היי אוריאל,
בתגובה להודעה מספר 18 שנכתבה על ידי urison שמתחילה ב "וואו וואו וואו"

אתחיל ואומר שאם האינטרנט לא היה קיים לא הייתי מצליח לעולם ללמוד איך לבנות דגם כזה.

בגלל מורכבות הנושא, בניית רפליקות של ספינות מפרש עתיקות (שכידוע על פי רוב נבנות מעץ) הוא תחום הדורש התמחות, אך למזלי הרב בגלל הפופולריות שלו מצאתי הרבה מקורות מידע ברשת שסייעו לי מאוד בתהליך וביניהם:
א. תמונות מתוך יומני בניה שמצאתי בפורומים שונים בעולם.
ב. מונוגרפיות וספרים שונים המכסים את התחום כולו מכיוונים ובדגשים שונים.
ג. שיטות טיפים וטריקים שמצאתי באתרים פרטיים, ביוטיוב, ובפורומים.

ברמה העקרונית בניית הדגם מתחלקת לשלבים העיקריים הבאים המתבצעים בסדר הבא:

א. בניית השלד.
ב. בניית גוף הספינה על גבי השלד.
ג. בניית אבזור הדגם (תותחים, קישוטים, וכל דבר אחר המותקן על גוף הספינה)
ד. בניית התרנים.
ה. הכנת המפרשים.
ו. חבלול הספינה.

כאמור כל זאת ברמה העקרונית בלבד. יש להתייחס אל בניית כל פרט בספינה כאל שלב בפני עצמו דבר המחייב לימוד הנושא ובדיקת כל המקורות האפשריים על מנת לגלות מה צריך להתבצע, איך צריך להתבצע, מתי צריך להתבצע ובאיזה סדר.
לשיטות, לטיפים ולטריקים יש חשיבות רבה כיוון שבניית דגם ספינה מתבצעת על פי תרשימים היסטוריים בלבד וללא הוראות בנייה (אלא אם כן מדובר בקיט מוכן להרכבה וגם זאת בערבון מוגבל).
חשוב לציין שמכיוון שמדובר במחקר ארכיאולוגי של ספינות עתיקות מקורות המידע אינם שלמים, חלקם מבוסס על השערות ובמקרים רבים גם קיימות סתירות והבדלי גרסאות.
יתר על כן קיימים הבדלים רבים במבנה הספינות הנובעים מהתפתחות תחום הימאות על פני זמן ברזולוציה של עשרות בודדות של שנים, הבדלים בין הקטגוריות השונות של הספינות, הבדלים בין הציים השונים (האנגלי, הצרפתי, הספרדי, ההולנדי וכו'), המקורות הספרותיים העתיקים הכתובים שתיארו את מבנה הספינות ושיטות החבלול השונות.
אי לכך עשיתי כמיטב יכולתי להיצמד למקורות שהיו בפניי בעת בניית הדגם..

אגב, הספינה הזאת כמו גם ספינות רבות אחרות עברה במהלך שירותה במשך כ- 50 שנה, שיפוצים ושיפצורים שונים ששינו בה פרטים רבים, כגון חיפוי לוחות נחושת של בטן הספינה בתקופה מאוחרת יותר ועוד פרטים נוספים שאינם קיימים בדגם שכן דגם זה מתייחס למראה הספינה כפי שיצאה ממספנות CHATHAM בשנת 1760.

אילו בונה היום בפעם הראשונה דגם של ספינת מפרש עתיקה הייתי בוחר בדגם של ספינה קטנה יותר שיש בה פחות אלמנטים (תותחים, תרנים, מפרשים, חיבלול) וזאת על מנת לקצר את תהליך הבנייה וכדי לקצר את עקומת הלמידה.
לצערי אך גם לשמחתי, לא הייתי מודע להיקפו ומורכבותו של הפרויקט שאליו נכנסתי.

מאחר וליקטתי ברשת מקורות מידע בתחום אשמח לסייע למי שירצה בכך אם ירצה להתנסות בבניית ספינה מסוג זה.
להלן ציורים של הספינה וצילומי דגמים שונים של HMS BELLONA
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #57  
ישן 23-10-2015, 09:53
  משתמש זכר יואב הוזמי יואב הוזמי אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 09.06.13
הודעות: 1,299
בתגובה להודעה מספר 56 שנכתבה על ידי urison שמתחילה ב "כיף לשמוע אבל זה לא סותר"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי urison
מועדון בוני הדגמים עורך מפגש חודשי קבוע בפתח תקווה.

במקביל יש תערוכה שנתית בהרצליה הכוללת תחרות כשיש קבוצה נפרדת לבוני הנייר

ממליץ לכולם להשתתף בארועים אילו.

במקביל אנחנו מנסים (הצלחנו בעבר, השנה עדיין לא) לערוך מפגש משלנו
למרות הרצון מציע לא לחכות למפגש זה ולהגיע לפחות למפגש השנתי בחנוכה

וזה לא סותר שאנחנו נמשיך לארגן מפגש נפרד

אוריאל



בעקבות גידול בוני הנייר במועדון בוני הדגמים בארץ, הגיע הזמן לעשות קטגוריות גם בתחום הנייר, כי כעת זה נראה אבסורד ולא מכובד לקהילת בוני הנייר.

מה גם שגם ככה מחולקים תעודות מנייר ולא "גביע יקר", אז העלות היא אפסית.

נקודה למחשבה.

שבת שלום ומבורך.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #58  
ישן 23-10-2015, 14:07
צלמית המשתמש של שמולביץ אשר
  משתמש זכר שמולביץ אשר מנהל שמולביץ אשר אינו מחובר  
מנהל פורום: דגמים לבניה עצמית, סקופים וחדשות, צילום ווידאו, וכן.... הצ'קלקה הכחולה של פרש
 
חבר מתאריך: 01.02.09
הודעות: 6,279
Facebook profile
הי
בתגובה להודעה מספר 57 שנכתבה על ידי יואב הוזמי שמתחילה ב "[QUOTE=urison]מועדון בוני..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי יואב הוזמי
בעקבות גידול בוני הנייר במועדון בוני הדגמים בארץ, הגיע הזמן לעשות קטגוריות גם בתחום הנייר, כי כעת זה נראה אבסורד ולא מכובד לקהילת בוני הנייר.

מה גם שגם ככה מחולקים תעודות מנייר ולא "גביע יקר", אז העלות היא אפסית.

נקודה למחשבה.

שבת שלום ומבורך.

ראשית, הרעיון שלך מענין וצריך לשקול אותו בכובד ראש.
לגבי הפרסים, אז זה קצת לא מדוייק. בכל קטגוריה (כולל ניר) הפרס הראשון הוא מגן מכובד ולא תעודת קלף.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 21:18

הדף נוצר ב 0.12 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר