לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 27-06-2010, 08:18
  AJ-47 AJ-47 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.04.08
הודעות: 6,949
ה-B-1 מועמד לצאת לפנסיה מוקדמת


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין:
http://defensetech.org/wp-content/uploads//2010/06/B-1B-Lancer.jpg]


Back to the Title 10 side of the house for a moment; the Air Force Council meets today to consider further cuts in aircraft to meet aggressive savings targets laid out by Defense Secretary Robert Gates. One option on the table: early retirement of all 66 B-1B Lancer bombers (the last delivery of which came back in 1988).

Force structure cuts might also extend to the air arm’s much cherished but currently under-utilized fighter force. The service already plans to early retire 250 fighters this year, Air Force Secretary Michael Donley said last month; gone are 112 F-15s, 134 F-162, and 3 A-10s.

Some of the fighter wings, mainly A-10, are being chopped altogether, while others are transitioning from legacy F-15s to upgraded F-15s or to the fifth-generation F-22 and other wings are prepping to receive the F-35 at some uncertain future date.

“By accepting some short-term risk, we can convert our inventory of legacy fighters and F-22 (Raptors) into a smaller, more flexible and lethal bridge to fifth-generation fighters like the F-35 (Lightning II Joint Strike Fighter),” Donley said.

While short-range tactical fighters (and potentially bombers) are being cut, the Air Force is adding more MQ-1 Predator and MQ-9 Reaper drones and more analysts to scrutinize the massive amounts of imagery they generate.

– Greg Grant



Read more: http://defensetech.org/#ixzz0s1lNh9A0
Defense.org
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #2  
ישן 27-06-2010, 17:23
צלמית המשתמש של DZZ
  DZZ DZZ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 02.06.07
הודעות: 6,305
מסופקני
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי AJ-47 שמתחילה ב "ה-B-1 מועמד לצאת לפנסיה מוקדמת"

מסופקני





ה- B-1 זוכה כעת למכ"מ חדש, מערכת ל"א חדשה (סוף סוף אחרי אינספור תלאות עם המערכת המקורית שאף פעם לא עבדה באמת), פס הייצור של ה- B-2 לא ייפתח מחדש, וכנראה מחיר התחזוקה שלו לא יאפשר הפעלתו בקנה מידה גדול, וה- B-52 הוותיק ימשיך לשרת עד 2030 לפחות ויהיה כנראה המטוס הראשון שיוטס ע"י ניני טייסיו הראשונים. יש וויכוחים על המפציץ הבא – האם יהיה מחליף משוכלל (וזול) יותר ל- B-2? האם יהיה מפציץ קטן וזריז? האם יהיה בלתי מאויש? עוד לא ברור, אך ברור שצריך מפציץ כלשהו.



גם בתחום מטוסי הקרב מתחיל להתברר שהישועה לא תבוא מ- F-22, שייצורו מוגבל וכושר נשיאתו קטן, וכנראה גם ה- F-35 על דחיותיו ובעיותיו הרבות לא יחליף כל כך מהר את הצי הקיים. לכן – מתחיל כעת פרויקט השבחה נרחב למטוסי F-15C, עם מכ"מ גדול וחדש, מערכת אוויוניקה חדשה, תחת השם GOLDEN EAGLE, ואשר מיועד לפעול באופן משולב עם מטוסי F-22 ו/או F-35, וזאת לפחות עד 2025.



לעניות דעתי, העתיד הולך להיות בכיוון פלטפורמות לא מאוישות, זולות וגמישות יותר מכל מה שידענו עד עתה. בינתיים – כל שלושת המפציצים הקיימים בארסנל האמריקאי, יישארו איתנו עוד זמן רב.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #18  
ישן 30-06-2010, 18:16
  AJ-47 AJ-47 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.04.08
הודעות: 6,949
לא זה לא
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי YHS שמתחילה ב "[QUOTE=AJ-47]השאלה שלי למה..."

לדעתי האמריקאים מוציאים מטוסים משרות בשביל להקטין את הוצאות הבטחון ואנחנו רואים את זה לאורך כל הקו. 250 מטוסים שקרוב לוודאי אפשר לקבל בחינם, זו עיסקה טובה וצריך לבחון אותה. ישנם מטוסים כגון ה-B-52 שכמו שכתב DZZ יטוסו עוד הרבה מאד שנים, בקנדה כל מטוסי הF-18 הולכים לעבור מקצה שיפורים של כ-8 מיליון דולר ליחידה, מטוסי הפאנטום שלנו חיו עשרות שנים ואם ניתן להשביח אותם ואם אין נזקים כתוצאה ממספרי G גבוהים. ניתן להוסיף חיזוקים להחליף מנועים, חיווט, אוויוניקה וכו'. אם זה ניתן לביצוע במחיר סביר 5 מיליון $ למה לא לבדוק את האפשרות הזו. אין להם צורך להכנס לקרבות אויר הדוקים עם ח"א של החיזבאלה ואפשר למצוא להם שימוש.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #19  
ישן 30-06-2010, 19:23
  YHS YHS אינו מחובר  
מהנדס אווירונאוטיקה, עוסק במגוון נושאי תעופה שנים רבות
 
חבר מתאריך: 17.07.05
הודעות: 6,249
רעיון כזה או דומה לו עלה מספר פעמים בפורום
בתגובה להודעה מספר 18 שנכתבה על ידי AJ-47 שמתחילה ב "לא זה לא"

ותמיד נדחה על ידי מביני ענין. אם להגיד עם כל הצניעות המתבקשת - גם אני רואה בו הבל.

אפשרי במקומות נקודתיים - למשל - השלמת סד"כ F-15 בטייסת מסוימת על ידי מספר מטוסים מאותו הסוג בדיוק, או קרוב ככל האפשר.
אין שום טעם לקנות טייסות שלמות של מטוסים משומשים ולשפר אותם. זה תענוג השמור למדינות שרוצות חיל אוויר מצומצם מאד או יחסית מצומצם ואין להם הרבה בעיות "מלחמה". אם זה רפובליקות בננות פה ושם או מדינות שמאד מוכנות להתפשר (צ'ילה קנתה טייסת F-16 מהולנד).

מעבר לכך - בדרך כלל ציוד לא ניתן בחינם. (אם נחריג את ענין הצוללות מגרמניה)

ומעבר לכל זה - מאחר וזה כבר נטחן עד דק בפורום, איני רואה אפילו כל סיבה להמשיך ולדון מעבר לכך.
_____________________________________
אֲהוּבָתִי לֹא הָיְתָה בַּמִּלְחָמָה.
הִיא לוֹמֶדֶת הִיסְטוֹרְיָה וְאַהֲבָה
מִגוּפִי, שֶׁהָיָה בִּשְׁתַּים, שָׁלשׁ.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #33  
ישן 01-07-2010, 22:46
  Centurion Centurion אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.03.07
הודעות: 5,639
בתגובה להודעה מספר 23 שנכתבה על ידי קרן-אור שמתחילה ב "מה זה בכלל "מפציץ"? היום,..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי קרן-אור
מה זה בכלל "מפציץ"?

מפציץ הוא כלי טיס צבאי שיעודו העיקרי הוא תקיפת מטרות יבשתיות\קרקעיות באמצעות חימוש יועדי.

ציטוט:
היום, כשיכולת התדלוק האווירי נפוצה מאוד והחימוש מדויק, מטוס קרב אחד יכול להשמיד מטרות כמו כמה B52 בתקופת ויאטנם- כל עוד מדינת האויב לא מאוד גדולה, אפשר לתדלק באוויר מחוץ לטווח הנ"מ ולהגיע למטרה.

נושא התדלוק לא רלוונטי כאן. לפחות לא לפני שעושים הבדלה בין מפציצים טקטיים ואסטרטגיים (ויש גם נישה שביניהם, אבל לא נסבך דברים יותר ממה שנדרש). אבל, כשעושים את החלוקה הזאת, גם אז הטווח איננו הפרמטר היחיד שיש לקחת בחשבון. למשל, יכולת לשאת חימוש לא קונבנציאונלי, לדעתי, לא פחות חשובה.

החל מדור 4 של מטוסי קרב נכנסנו לאזור אפור, כאשר רואים פחות מטוסים יעודיים ויותר מטוסים המסוגלים לבצע כמה תפקידים שונים, כמו למשל השגת עליונות אווירית, הפצצה, סיוע קרוב לכוחות היבשה, תקיפת מטרות ימיות, ל"א, איסוף מודיעין, SEAD. זה עדיין לא אומר שמטוס בעל יכולות כאלה הוא מפציץ.

גם ההשוואה של כלי טייס מתקופות שונות אינה נכונה. אם למשל לנגמ"ש מודרני יש יותר כוח אש ומיגון מאשר לטנקים הראשונים, אז אפשר לקרוא לנגמ"ש "טנק"? לא, אי אפשר. כי זהו עדיין נגמ"ש, אם הסעת לוחמים לשד הקרב הוא היעוד העיקרי. אותו הדבר נכון גם למטוסים - השם "מפציץ" מדבר על היעוד ולא עוסק בפרמטרים וביצועים שמשתנים באופן טבעי עם הזמן.
_____________________________________
בבקשה תקנו אותי כשאני עושה שגיאות כתיב.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #34  
ישן 07-04-2012, 01:02
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
מידע מעניין נוסף על ה B-1
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי AJ-47 שמתחילה ב "ה-B-1 מועמד לצאת לפנסיה מוקדמת"

בפרק של הסדרה הותיקה והמצויינת GREAT PLANES ששודרה בערוץ דיסקוברי לפני רבע מאה וזמין לצפיה ב YOUTUBE. השליש הראשון של התכנית נותן סקירה היסטורית של מפציצים מימי מלחמת העולם השנייה ועד המלחמה הקרה ואפשר לדלג עליו. בחלק העוסק בת'כלס במטוס ניתן לראות (כרגיל) תמונות נהדרות של ניסי מנהרת רוח והחזר קרינת מכ"מ, בניית ה MOCKUP ואבות הטיפוסי המקוריים של ה B-1A, ניסוי הטיסה בשים 1975-1977 ובכלל זאת קפסולת ההשרדות המורכבת שהעותקה מה F-111 אך הוסרה בסופו של דבר מה B-1B. פרט מעניין הוא שממשל קרטר ביטל את המטוס (היקר והמסובך) לטובת אלטרנטיבות כמו שיגור טילי שיוט מ B-52 והטלת ICBM מיניטמן ממטוסי גלקסי, ככל הנראה הטיל הגדול ביותר שאי פעם הוטל/שוגר ממטוס כלשהו, קונספט שאמנם צלח אך לא אומץ בפועל. 4 שנים אחרי הביטול החזיר ממשל רייגן את המטוס המשודרג לחיים כ B-1B והיתר היסטוריה.

חג שמח לכולם



לצפייה במקור באתר YouTube, לחצו כאן.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #38  
ישן 14-04-2012, 12:15
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,291
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי AJ-47 שמתחילה ב "ה-B-1 מועמד לצאת לפנסיה מוקדמת"

מועמד לפרישה?
שתי ידיעות מהשבוע האחרון שמראות את ההיפך!
1. בואינג קיבלה חוזה לשידרוג מיידי של מערכת הניווט של המטוס למתקדמת מסוג RLG
כתבה
2. פיקוד האוויר האסטרטגי ערך תרגיל תקיפה ארוכת טווח (10 שעות טיסה) של מטוסי ה B-1 כשהם מלווים במטוסי רפטור ו F-16 להגנה עם תירגול ניטרול מערכי הגנ"א ומטוסי אגרסור מצד שני.
זו פעם ראשונה שחיהא"א מערב את הרפטורים באימון מורכב וזו גם פעם ראשונה שחבילת השדרוג Increment 3.1 (המותקנת בימים אלה לצי הרפטורים ומעניקה להם יכולת א"ק) נוסתה.
חיהא"א לא פירסם פרטים על התרגיל ועל היכולות של המשתתפים בו, גם לא את הסיבה.
כתבה

תמונה מהתרגיל שנערך בחודש פברואר ורק עתה הותר לפירסום - B-1B עם פודי סנייפר מתודלקים באוויר
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 14-04-2012 בשעה 21:00.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #42  
ישן 14-04-2012, 20:33
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,291
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 41 שנכתבה על ידי Cu1 שמתחילה ב "תודה , אבל עדיין , אתה לא..."

ציטוט:
אבל עדיין , אתה לא תסכן מטוס אחד כי מטוס כזה לא יכול לטוס ללא ליווי , בכל מקרה אתה תשלח אותו עם עוד רבעיית מטוסים אחת לפחות

אל תיקח דוגמה מהאימון הזה כי הוא היה מאד מיוחד ובחן בבת אחת מספר אלטרנטיבות תקיפה ותקשורת בין המטוסים:
- חב' תקיפה (Strike Package) המורכבת ממטוסי דיכוי הגנ"א (SEAD) מסוג F-16CJ עם פודים HTS וטילי HARM, מטוסי תידלוק, מטוסי התראה E-3 ומטוסי תקיפה B-1B המסוגלים לחדירה על קולית בגובה נמוך.
- תקיפה חמקנית עם רפטורים כגל ראשון ו B-1B כגל שני, מטוסי תידלוק ומטוסי התראה E-3

במציאות ההחלטה אם להשתמש בדיכוי הגנ"א ע"י מטוסי SEAD או חמקנים תהיה נתונה למפקדים בשטח ע"פ המצב בשטח והכוח שיעמוד לרשותם.
כך או כך ה B-1B יצטרכו ליווי גם להגנה מפני מטוסים וגם לצורך דיכוי הגנ"א.

בשנת 1998 נערכה מעל חופי ת"א תצוגה אווירית של מטוסים שונים ממקומות רבים בעולם, בין היתר הגיעו שני מטוסי B-1B בטיסה ישירה מבסיס Dyess בטקסס עם תידלוק אווירי וביצעו מספר מעברים במהירות כמעט על קולית ובגובה נמוך וחזרו לטקסס.
ביקשתי הסבר מקצין חיהא"א במקום והוא ענה שמעבר לאקט התצוגה המרשים שלהם זה היה אימון בתקיפה אסטרטגית וטיסה ארוכה מאד (למעלה מ 20 שעות) בשביל הצוות.
עוד הוא הוסיף שהייעוד שלהם הוא תקיפה עם נשק גרעיני, אבל בנוסף הם מבצעים טיסות ארוכות טווח עם תידלוק ותקיפה מאסיבית במהירות גבוהה ובגובה נמוך עם נשק קונבציונאלי (פצצות ברזל)*

הלנסר לקראת מעבר למהירות על קולית
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

*הערה: כיום יכולת התקיפה הגרעינית הוצאה מצי מטוסי ה B-1B והם משמשים רק לתקיפה קונבנציונאלית


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 14-04-2012 בשעה 20:44.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #47  
ישן 15-04-2012, 02:01
  גיל חזקיה גיל חזקיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.04.08
הודעות: 4,322
בתגובה להודעה מספר 46 שנכתבה על ידי mUSHROOM1232 שמתחילה ב "אם הוא טס נמוך הוא לא מסתכן..."

הוא לא כזה רחוק מלהיות בעל יכולות חמקנות.
השח"מ של המטוס נמוך משמעותית מכל מפציץ אחר בארסנל האמריקני והוא שני ל B-2 מהבחינה הזו.
השילוב של שח"מ נמוך עם טיסה נמוכה במהירות על קולית מקשה מאוד על זיהוי ע"י המכ"ם ולגביי ירוט - המטוסים הללו אף פעם לא לבד באויר והמלווים שלהם במקרה ובו יהיה איום אווירי על המטוסים ימנעו מגע בין המפציצים לבין מיירטי האויב הרבה לפני שאלה יגיעו לטווח יירוט.
_____________________________________
"השגנו את מטרתינו בנחישות ובעוצמה שלא לאפשר לערבים המשוגעים האלה להשיג נשק גרעיני.
אנחנו לא חוששים מאותן 'נשמות טהורות',שכל התנינים בנהרות דרום-אפריקה לא יוכלו לספק להן די דמעות שיוכלו למחות את צביעותן,ובטוחני שאתה מבין אותנו היטב".

רא"ל רפאל איתן במברק אל שר ההגנה הדרום אפריקני מגנוס מאלאן מיד לאחר תקיפת הכור בעיראק.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #49  
ישן 15-04-2012, 20:57
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
שני תיקונים קטנים
בתגובה להודעה מספר 47 שנכתבה על ידי גיל חזקיה שמתחילה ב "הוא לא כזה רחוק מלהיות בעל..."

1. ה B-1B אינו על קולי בגובה נמוך

High subsonic speeds at low altitude became a focus area for the revised design,[54] and low-level speeds were increased from about Mach 0.85 to 0.92. The B-1B has the capability for maximum speeds of Mach 1.25 at higher altitudes

http://en.wikipedia.org/wiki/Rockwell_B-1_Lancer

2. זה גם לא נכון להגיד שה B-1B לעולם לא באוויר לבד - מפציצים אמריקנים פועלים לעתים בגפם - כך היה ב 1998, ב 1999, ב 2003 ולאורך כל המלחמה באפגניסטן. וזה נכון גם לגבי ה B-52 וה B-2 שפעלו ופועלים לבד באותם המקומות. מן הסתם מול אויב בעל יכולות אוויריות משמעותיות כגון ברה"מ ז"ל, צפון ויאטנם או סין זה יהיה אחרת לגמרי אבל בעצימות נמוכה או מול אויב נכה המפציצים פועלים לפעמים לבד ובמידה רבה בזאת גם יתרונם, כפי שציינתי לעיל.

נערך לאחרונה ע"י strong1 בתאריך 15-04-2012 בשעה 21:22.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #51  
ישן 04-02-2013, 18:36
  AJ-47 AJ-47 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.04.08
הודעות: 6,949
הפנסיה מתעכבת כדברי סטרונג אבל לא השיפורים.
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי AJ-47 שמתחילה ב "ה-B-1 מועמד לצאת לפנסיה מוקדמת"

ל-B-1 מתוכנן מקצה שיפורים הנרחב ביותר בהיסטוריה של ה-B-1.
על השיפורים ניתן לקרוא בקישור המצורף, ומספר שורות על קצה המזלג

Members of the 337th Test and Evaluation Squadron are gearing up for the largest B-1 Lancer modification in program history, as part of the Integrated Battle Station and Sustainment-Block 16 upgrade.
Because of the magnitude of this upgrade, additional work is being done to make sure members of the 337th TES are ready to test and develop tactics needed to take full advantage of the new equipment and software.
Sustainment-Block 16, or SB-16, includes significant upgrades to the B-1, including the Fully Integrated Data Link and Central Integrated Test System in the aft station and the Vertical Situation Display Upgrade in the front station. Included under the umbrella of SB-16, the B-1 will also receive navigation, radar, and diagnostic upgrades.

קישור:
http://www.defencetalk.com/airmen-gear-up-for-largest-b-1-modification-46643/#ixzz2Jwf4jWZ9
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #62  
ישן 13-07-2015, 22:00
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
SABR-GS – a powerful new radar for the B-1
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי AJ-47 שמתחילה ב "ה-B-1 מועמד לצאת לפנסיה מוקדמת"

http://defense-update.com/20150506_...ml#.VaFi3_mqpBc

Northrop grumman has developed a modern AESA radar for the B-1B Lancer bomber. Based on the company's SABR design, the new radar uses an antenna array three times as large as the F-16s' APG-83, providing large synthetic aperture radar maps, and sensor integration that supports situational awareness for intelligence, surveillance, reconnaissance and targeting.


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://defense-update.com/wp-content/uploads/2015/05/B1SABRGS725.jpg]



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://defense-update.com/wp-content/uploads/2015/05/B-1B_Cockpit140121-f-lp948-0041021.jpg]



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://defense-update.com/wp-content/uploads/2015/05/APQ-1641021.jpg]
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 04:25

הדף נוצר ב 0.10 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר