13-05-2005, 17:06
|
מיכאל מס. סא"ל (מיל.), אוצר מוזיאון יד לשריון בלטרון. מומחה לרק"ם ובעיקר טנקים
|
|
חבר מתאריך: 26.01.02
הודעות: 1,389
|
|
תרבות הפנאי
ידידיי
מעבר לקשיים החוקיים (מי בעצם אוסר על כך ?) , אנו נמצאים בפער עצום מול הקורה בעולם המערבי בנושא האספנות , השימור והשחזור, ובעיקר בתרבות הפנאי. חזרתי השבוע מביקור אצל אספנים בריטיים ונורבגים בנושא רק"ם ורכב ממלחמת העולם ה-2. נורבגיה מכוסה בבבונקרים גרמניים על כל שטחה העצום , ועדיין מוצאים שם תחמושת , מקלעי MG34, מטולי פנצרפאוסט , רימוני מקל ועוד דברים רבים.
אספני הטנקים , הרק"ם והרכב הרך הצבאי נאספים על רכבם וציודם בכנס שנתי בדרום אנגליה , הנקרא :The War and Peace Show, ב-Beltring אשר בחבל קנט. מדובר על למעלה מ-2000 כלים כמו טנקי שרמן וסטיוארט, אופנועי BMW R75' זונדאפ ו-NSU עם זחלים , עשרות ג'יפי 1942 , זחלמי SDKFZ 250 ו-251, משורייני פרט, דיימלר והמבר , ועוד רבים. מציגים רבים לובשים את המדים הרלוונטיים וקרבות נערכים בין קבוצות וורמאכט לקבוצות הצנחנים הבריטיים באש ח"ק.
היריעה קצרה לתאר את ההפנינג , ולכן מומלץ להיכנס לקישור הבא :
http://www.thewarandpeaceshow.com/
כנסו לגלריות השנתיות.
(נדמה לי שהיה כבר אשכול העוסק בנושא)
להלן אולם עבודה שבו ניתן לראות זרקור גרמני , ופדסטל של רביעיית מקלעי 0.5 שהורכבו ע"ג זחל"ם M16 (שהיווה בסיס לזחל"ם הנ"מ של תע"א רמתא עם זוג תותחי 20 מ"מ היספנו-סוויזה)
מחירי הקניה לטנקים ישנים בעולם , הינם פונקציה לאטרקטיביות (נדירות) , ומצב טכני.
לצורך השוואה מסויימת , ניתן לרכוש באוקראינה טנקי T55 במחיר של אאודי A6.
חלק מכלי הרכב המשוחזרים , מקבלים באירופה רישוי ולוחיות ניתקות המאפשרים נסיעה על הכביש. בכנס בבלטרינג , הגיע אספן עם טנק שרמן ע"ג מוביל מסוג "דראגון וואגון" עם רישוי. הרשויות מתירים גם לזחלמים לנסוע על הכביש ובתנאי שהגומי שבזחל מספיק "בשרני" שלא לפגוע בכביש.
לא ברור לי מדוע יש מניעה לרכוש טנק שרמן או שוט-קל לצורכי אספנות בארץ...
|