לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 01-12-2010, 11:42
  משתמש זכר קרן-אור קרן-אור אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.09.06
הודעות: 10,353
KC-130J Harvest Hawk, דגם תדלוק חמוש של הרקולס

מדובר בפרויקט בן שנה וחצי בשם Harvest Hawk שנועד לתת יכולות סיור ותקיפה למספר מטוסי תדלוק של המארינס, כדי לענות על צורך בסיוע אויר מזדמן.
ערכת ההסבה מיועדת להתקנה תוך 4 שעות, והיא כוללת:
א. פוד תצפית וציון TSS, זהה לזה של ה- AH-1Z Viper .
ב. משגרים ל- 4 טילי הלפייר
ג. יכולת הטלת חימוש מונחה לייזר Viper Strike או Griffin מהכבש
ד. עמדת מפעיל
עלות הערכה 10 מיליון דולר.

נרכשו 9 ערכות- 3 לכל טייסת תדלוק סדירה. אני מניח שהכוונה היא לנצל את העובדה שמטוסי התדלוק נמצאים ממילא בסביבה, ולחסוך כוננות של פלטפורמת סיור/תקיפה ייעודית.
ציטוט:
The first Harvest Hawk-modified C-130 arrived in southern Afghanistan in October — just 18 months after the Marines first announced the program — and launched its first air strike on Nov. 4. “We supported [3rd Battalion, 5th Marine Regiment] in Sangin when they were in a fire fight,” Harvest Hawk crewman Maj. Marc Blankenbicker said. “We shot one Hellfire missile, and the battle damage assessment was five enemy [killed in action].”
מקור

http://www.marinecorpstimes.com/new...ankers_050810w/
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #16  
ישן 22-11-2011, 20:48
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון מנהל יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,839
Facebook profile Follow me...
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי קרן-אור שמתחילה ב "KC-130J Harvest Hawk, דגם תדלוק חמוש של הרקולס"

למה פוד התצפית והציון מותקן מתחת לכנף ולא במרכז המטוס?
אני יכול לחשוב על יתרון: מינימום פרלקסה בין המשגר למציין.
אבל נראה לי שיש יותר חסרונות: ריבוי שטחים מתים, אובדן שליטה על החימוש במקרה של הטיית המטוס, קושי בסריקה בגלל מגבלות גימבול ועוד.
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #18  
ישן 22-11-2011, 23:13
  משתמש זכר קרן-אור קרן-אור אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.09.06
הודעות: 10,353
בתגובה להודעה מספר 17 שנכתבה על ידי DeepSpace שמתחילה ב "לדעתי, מצפייה קצרה בתמונות..."

מחזק. כמו כן, זו מערכת שנרכשה במספר קטן יחסית ואמורה אולי לעבור בין מטוסים, מה שנותן מניע חזק להתבסס על מבנה קיים גם במחיר פגיעה בביצועים.

אני מניח שהתפיסה המבצעית היא שהמטוס חג מעל אזור פעילות כשהוא עמוס דלק, ולפי הערכת מצב נשלח בעצמו לסייע לכוח קרקעי או מתדלק מטוסי קרב. בעת הסיוע, הוא חג בגובה רב סביב הכוח המסתייע נגד כיוון השעון (צד שמאל פונה למטרה), פונה פנימה לירי הלפייר/הטלת פצצות מונחות. כך שהבעיות הנובעות ממיקום פוד התצפית אינם חמורות. הוא לא טס בגובה צמרות העצים ומחפש מטרות.

פרלקסה אינה בעיה: הלפייר לא צריך להיות משוגר במקביל לקרן אלא רק שהמטרה תהיה בשדה הראיה שלו. שדה הראיה הוא 8 מעלות- מכסה מאות מ' בטווח של ק"מ בודדים - וביחס לכך המרחק בין המיקומים היחסיים של המציין והטיל זניח.

נערך לאחרונה ע"י קרן-אור בתאריך 22-11-2011 בשעה 23:30.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #19  
ישן 23-11-2011, 04:32
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון מנהל יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,839
Facebook profile Follow me...
בתגובה להודעה מספר 18 שנכתבה על ידי קרן-אור שמתחילה ב "מחזק. כמו כן, זו מערכת שנרכשה..."

אני יותר משתכנע שאת המערכת פיתחו מדענים, "תלפיונים" ואנשי ח"א, בלי נסיון לחימה קרקעית במתאר שאליו היא מיועדת.

אם פרלקסה היא לא שיקול, זו רק סיבה טובה יותר להצדקת ההתקנה במרכז הגוף.

נכון שלכאורה התרחיש להפעלה אמור להיות נדיר, אבל הוא קיים, אחרת האמריקאים לא היו מצטיידים במערכת הזו.
אם וכאשר תגיע ההפעלה זה יהיה מאד מיותר לעבוד עם מטוס "נכה" שיכול לשגר רק בהקפות כנגד כיוון השעון, לא בטיסה אופקית ולא בשום זווית אחרת.
הנ"ל נכון במיוחד בסביבה שבה קיים איום נ"מ (ואיום הטזק"א באפגניסטן בהחלט קיים), אם אתה יכול לשגר הלפייר לתוך הוואדי, אתה עלול לחטוף סטרלה מההר הסמוך.
ככל שתרחיש הפעילות שלך יהיה צפוי יותר, כך מארב טזק"א כנ"ל יקרה מוקדם יותר.

בנוסף, פוד תצפית וציון יכול לעשות "עוד כמה דברים" לטובת המטוס ובכלל חוץ מהחימושים הספציפיים.
רק תחשוב על ההבדל של טיסה (ונחיתה) לילית עם FLIR על העיינים או בתצוגה.

תמונה של "כביש 90"
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה של נחמיה גרשוני:
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #20  
ישן 23-11-2011, 09:15
  משתמש זכר קרן-אור קרן-אור אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.09.06
הודעות: 10,353
בתגובה להודעה מספר 19 שנכתבה על ידי יוסיפון שמתחילה ב "אני יותר משתכנע שאת המערכת..."

קשה לי להעריך. יש לאמריקאים יחידות המפעילות הרקולס (בגרסאות רגילות ובגרסאות תדלוק) עם מכ"ם עוקב קרקע, FLIR, ל"א ומה לא. אם המטרה היתה Gunship או מטוס משימות מיוחדות- היה למארינס ממי ללמוד. הרושם שלי הוא שהפרויקט הזה ניסה לתת לטייסת התדלוק יכולת מבצעית מסוימת תוך שימוש מירבי ברכיבי COTS, ופגיעה מזערית במטוסים הקיימים. התוצאה היא יותר "מטוס סיור חמוש" מ-"מטוס תקיפה".

אגב, בניגוד למה שכתבתי נראה ש-Harvest Hawk לא נשלח לגיחות תדלוק:

ציטוט:
“On a standard day, we arrive on station and talk to the forward air controllers attached to battalions to see what is going on,” Blankenbicker said. “While we’re on hand, we use our cameras to look at villages, watch pattern of life and assess what is going on in the [area of operation] at that time. If they get into some kind of conflict with the enemy forces, then we are available to provide close air support with our weapons systems.”

Using the added capabilities, the Harvest Hawk is able to provide support to two or three ground units for up to three hours each time it flies.

The aircraft is kept at a medium altitude above ground level and can work alone or in conjunction with UH-1Y Hueys and AH-1W Cobras, added Dunivant, who is originally from Boise, Idaho.

קישור שסולו הביא
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #21  
ישן 23-11-2011, 09:47
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
לגבי המטוס
בתגובה להודעה מספר 20 שנכתבה על ידי קרן-אור שמתחילה ב "קשה לי להעריך. יש לאמריקאים..."

דגמי K (תידלוק) מצויידים בתחנה נוספת על הכנף (מלבד מיכל הדלק הסטנדרטי) - מה שמאפשר התקנת המשגר על המטוס.

את מערכת התצפית הכניסו למיכל הדלק (לפחות אל תוך פוד דומה לו) ויש להניח שהמיכל השני, על הכנף הנגדית, משמש לאיזון ולא לשימוש פעיל כמתדלק, למרות שאין לשלול את האפשרות שהיכולת משומרת על כל צרה שלא תבוא.

בנוסף - התותח המותקן על המטוס נמצא גם הוא על הדלת השמאלית, ובצד שמאל יושב גם הקברניט שמנהל את הטיסה.

בסיכומו של דבר - התקנת מערכת מודולארית על צידו השמאלי של מטוס, שמתוכנן לטוס בגובה בינוני, לא אמורה לפגוע במשימה וגם לא בחשיפה לשטח. מעבר לכך - ניתן להניח שהמערכת משרתת את צוות ניהול האש ולא את צוות הטיסה - שנעזר, כנראה, באמצעים משלו.

אגב - חימוש המטוס כולל גם טילי GRIFFIN של רית'און.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #22  
ישן 23-11-2011, 09:28
צלמית המשתמש של סירפד
  סירפד מנהל סירפד אינו מחובר  
מנהל פורום צבא ובטחון
 
חבר מתאריך: 04.05.02
הודעות: 22,953
זה לא ממש נכון
בתגובה להודעה מספר 19 שנכתבה על ידי יוסיפון שמתחילה ב "אני יותר משתכנע שאת המערכת..."

נתחיל מזה שקיים הבדל מהותי בין ייעוד (עיקרי) לבין כשירות (נוספת) - העובדה ששני הדגמים, הן הקרנף הישראלי והן ה-KC-130J נושאים מערכת FLIR לא אומרת שום דבר מהותי. הקרנף נושא את ה-FLIR מתחת לחרטום כי יש לו ייעוד X, בעוד שה-KC-130J נושא אותו בצד כי הוא מיועד לבצע משימה מסויימת בתנאים די ספציפיים.

ולעניין החוסר-סימטריות: ההרקולס החמוש הייעודי (AC-130U Spooky) מיועד לעשות רק דבר אחד - סיוע קרוב - וגם הוא נושא את כל חימושו בצד השמאלי (ושם מדובר בסוללת תותחים הרבה יותר רצינית). לעומתו, המתדלק החמוש קיבל תוספת כשירות קרבית אך עם סיכון נמוך יותר מזו של הספוקי (תשווה טווח של הלפייר לטווח של תותח 105 מ"מ). ה-Spooky ביצע אלפי משימות באפגניסטן ועירק במהלך העשור האחרון ואפילו אחד לא אבד במארבי טזק"א או נ"מ קני, כי תורת ההפעלה שלהם מלכתחילה מתבססת על העובדה שמדובר במטוס גדול ואיטי שמבצע משימות תו"כ Loiter שנמשך שעות.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
גם כשלא היה הרבה, היה לנו הכל

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #23  
ישן 23-11-2011, 09:48
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון מנהל יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,839
Facebook profile Follow me...
בתגובה להודעה מספר 22 שנכתבה על ידי סירפד שמתחילה ב "זה לא ממש נכון"

נו, אז "עד היום" הוא עוד לא נפל בגלל מארב טזק"א.
עד לא כל-כך מזמן גם מסוקים של הקואליציה לא נפלו במארבים כאלו.
את הסטטיסטיקה הנוכחית אתה מכיר יותר טוב ממני.
הגודל של המטוס הזה, מסלול הטיסה הצפוי מראש וחוסר היכולת לתמרן, הופכים אותו למטרה נהדרת למארב כזה.
הפלה שלו תהיה הישג שמצטלם נהדר (בטח אם הוא עוד יהיה עמוס בדלק) ועוד "מנוף" להפעלת לחץ BACK HOME תרתי משמע.

ציטוט:
במקור נכתב על ידי סירפד
תשווה טווח של הלפייר לטווח של תותח 105 מ"מ

אני מניח שהתכוונת ל8 ק"מ לטיל לעומת ^4 בפגז (כשהאמריקאים יורים)
אבל, בתותחנות נכונה התותח לוקח בהליכה, בטח כשנקודת הפתיחה היא באוויר.

אני לא מכיר מספיק את הספוקי, אבל אני כן מתקשה להאמין שייצרו את הHH בעלויות עצומות רק כדי לתת הרגשה טובה לצוותי המיכליות.
דווקא ההצלחה של הספוקי (עד היום) יכולה להיות גורם לחוסר החזון שבהתקנה הלא חכמה הזאת.
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #24  
ישן 23-11-2011, 10:20
צלמית המשתמש של סירפד
  סירפד מנהל סירפד אינו מחובר  
מנהל פורום צבא ובטחון
 
חבר מתאריך: 04.05.02
הודעות: 22,953
אתה טועה
בתגובה להודעה מספר 23 שנכתבה על ידי יוסיפון שמתחילה ב "נו, אז "עד היום" הוא עוד לא..."

מסוקי קואליציה החלו הופלו בעירק החל מהיום הראשון, ובאפגניסטן הם מופלים מדי פעם לכל אורך העשור. הסטטיסטיקה היא דוקא מוחלטת: 0 הפלות ספוקי לעומת מאות של מסוקים בעימות הנוכחי.

ובכלל: מאז הכניסה לשימוש בשנת 1967 ועד היום, הופלו 7 מטוסי AC-130 gunship כאשר 6 הופלו בוייטנאם ועוד אחד בודד - Spirit 03 - הופל בקרב אל-חאפג'י במלחמת המפרץ 1991 כאשר הפר פקודה לצאת מהשטח בו פעל בחסות החשכה והמשיך לתת סיוע לגדוד נחתים, והופל ע"י SA-7 ששוגר ע"י חייל עירקי בודד.

מה שמביא אותנו (שוב) לאותה נקודה: זה לא שאלה של מהירות, או גובה, או כמות ועוצמת החימוש. שאלה היא אם אתה מפעיל אותם בצורה הנכונה, עם הסיכון הכי נמוך והפונקציונליות הכי גבוהה - ולפי התשובה שלשאלה זו, כנראה ש-Spooky מופעל נכון.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
גם כשלא היה הרבה, היה לנו הכל

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #28  
ישן 18-11-2012, 23:11
  משתמש זכר קרן-אור קרן-אור אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.09.06
הודעות: 10,353
עדכונים לגבי AC-130 ו-"הרבסט הוק"
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי קרן-אור שמתחילה ב "KC-130J Harvest Hawk, דגם תדלוק חמוש של הרקולס"

א. הבלוג DANGER ROOM מדווח כי ה- AC-130 של חה"א האמריקאי החלו לפעול בלילה, לאחר עשרות שנים בהן הם הוגבלו לגיחות לילה.
הדבר נובע מקליטת חישנים וחימוש מונחה, המאפשרים פעולה מחוץ לטווח הנ"מ הצפוי.

אגב, האם ב-2012 הלילה עדיין נחשב למגן? לטליבן אין אמצעים תרמיים להתקין על מקלעים, תותחים וטזק"א?

ב. נראה שהמארינס אוהבים את ה-"הרבסט הוק" שלהם: מטוס בודד מטייסת VMGR-252 ביצע כ-1/10 מגיחות הסיוע באזור הפעילות שלו.
ציטוט:
“Currently, we have a Harvest HAWK temporarily assigned to our detachment with 2nd MAW (Fwd.),” said Moses. “It provides coverage for eight to 10 percent of joint tactical air requests in their area of operations, which is a significant number considering it’s only a single aircraft. Read more: http://www.dvidshub.net/news/74461/...8#ixzz2CbvpGC17


סה"כ, מעניין לראות שקונספט ה- Gunship חי ונושם, למרות שאפשר היה לצפות שמל"טים יבצעו את המשימה; בפרט שה- Gunship היא בפועל "ספינת טילים", עם חימוש וחיישנים דומים למל"ט.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #31  
ישן 11-02-2013, 21:11
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
שיגור טילי גריפין
בתגובה להודעה מספר 30 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "עוד תמונות של ה HH - ההרקולס..."

השיטה המקורית - קסטת טילי גריפין שהוטלו מכבש האחורי של המטוס:

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

החיסרון העיקרי של שיטה זו - הצורך לפתוח את המטוס ולמעשה לאבד את הדיחוס - דבר שהשפיע על גובה הפעולה של המטוס.

הפתרון נמצא ב"דלת דירינג'ר" ע"ש האקדח הקטן - שיגור החימוש מבעד לפתחים מיוחדים בדלת הצנחנים של המטוס - תוך שמירה על הדיחוס.

כאן הדלת ופתחי השיגור מבחוץ
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

כאן המערכת מצידו הפנימי של המטוס:

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

לאחרונה שולבה במטוס מענ"ש נוספת - חמ"מ ה-VIPER STRIKE המאפשר סיכול מטרות נעות.

איורי דלתות נוספות בפיתוח: דלת למקלע כבד ודלת לשיגור VIPER STRIKE
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק


נערך לאחרונה ע"י Soloavia בתאריך 11-02-2013 בשעה 21:17.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 14:49

הדף נוצר ב 1.07 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר