|
25-05-2015, 23:03
|
|
|
|
חבר מתאריך: 28.06.10
הודעות: 462
|
|
טוב ויפה, ציטטת את הקו הרישמי.
שלילי, לא "ציטטתי" אף אחד. הצגתי את הדברים כפי שאני מבין אותם.
אם, במקרה, דעתי חופפת איזו עמדה רשמית (של מי בדיוק, מנהלת הפיתוח של הטנק?) - דיינו.
רק אל תגיד לי שאתה אחד מאותם חובבי קונספירציות, כמו אותו
מר ש' מ'עלילות כיפת ברזל, בגדי המלך החדשים ושלל כזבים נוספים', שעבורם גרסה "רשמית" היא
גרסה "שקרית", שמסתירה איזה תרגיל נוכלות והונאת הציבור הישראלי.
אם ברשותך מידע קונקרטי, הסותר את אותו "קו רשמי" כדברך - אנא הצג
אותו, בגבולות בטחון המידע.
אין כלל וויכוח שככלל זחלי עביר יותר מאופני, אך השאלה היא של פער עבירות באותה רמת מיגון.
עובדתית כלי הסיור הקלאסי הוא אופני ואינני חושב שיש תלונות רבות על העבירות של ג'יפים בכלל והאמר בפרט - כלומר העבירות של הכלי היא פונקציה של הדרישות ולא אילוץ פיזיקלי
אני חושב שהדוגמאות שהבאת (ג'יפים) אינן רלוונטיות. רוב רכבי סיור הם אופניים משום שרכב
סיור נועד להוביל כח קטן שמשימתו, בלוחמת חי"ר, איננה כיבוש יעד או הבקעת קווי האויב.
לכן מבכר הג'יפ את המהירות על-פני המיגון, כאמצעי הגנה.
אני מאמין שבאותה רמת מיגון, תגלה שלרק"מ זחלי עבירות גבוהה בהרבה, שרידות טובה יותר וכושר
נשיאה רב יותר. החיסרון, כמובן, הוא מערכת יקרה יותר, הן ברכש והן באימון.
לעניין העבירות -לכלי זחלי יש יתרון בתחום זה לא רק בזמן נסיעה על משטחים 'בעיתיים', כדוגמאת
מסולעים או בוציים, אלא גם בנסיעה במצבים בהם הוא סופג קליעית ורסס. מאחר וזו המשימה
שיעדת לו ולא משימת סיור, קשה לי לראות איך תצליח באמת למלא את הדרישות האלה, תוך
התעלמות מאילוצים פיזיקליים.
במילים אחרות - אני לא בטוח שלנו יתאימו כלים אופניים שמתאימים לצבאות זרים ולזירות לחימה
זרות, בהן נדרש הרק"ם לבצע נסיעות ארוכות מאוד-מאוד בלחימה או להיות יביל אוויר.
אני חושש מפשרה שתניב לנו רק"מ אופני לא-בדיוק-זול, לא-בדיוק-ממוגן ולא-בדיוק-עביר.
או, כמו שאומרים במרוקאית, 'נישט ה-הין, נישט ה-הר'.
מול מה מתמגנים? ...פה כבור הכלב. איזה אוייב? מה הוא מפעיל? אין דין אויב מדינתי עם חיל שריון מפותח, ארטילריה 155 מ"מ וחיל אוויר לאוייב א-סימטרי המשתמש בטילי נ"ט מולם מופעלת מערכת הגנה אקטיבית ומניח מטענים שמולם מתגוננים באמצעות תכנון אינטליגנטי במקום מסה של שריון.
גם בהתאמה לאוייב מדינתי - העולם הולך על קטגורית מיגון של 30 טון לנגמ"ש ללא תותח אז מה זה "מיגון כבד"? 60 טון של נמ"ר? ומה המשקל "הנכון" שלוחים משוריין של 30 טון ומורידים ממנו שריון אך מוסיפים מיגון אקטיבי?
ומה זה "מטרה מרוכזת" - 6-5 חיילים ברכב?
זו בהחלט שאלה טובה, מול מה מתמגנים?
האם נכון לאמן ולממן צבר אוגדות אחד ללחימה 'סימטרית' וצבר אוגדות אחר ללחימה 'א-סימטרית'?
כמה זמן 'תחזיק' מערכת ההגנה האקטיבית, עד שנגלה בהפתעה שהאוייב לא חיכה כמו טמבל אלא
פיתח מענה עבורה?
האם בצבא שממחזר לקחים ממלחמה למלחמה, כאילו אף אחד לא ממש טורח לקורא ולהפנים
לקחים מהמלחמה הקודמת (או אפילו לקחים מתרגילים, לצורך העניין) באמת אפשר להסתמך
על 'תכנון אינטליגנטי' של מישהו בהתמודדות עם מטענים?
בכלל, כשמדובר בניהול מסות אדירות של אנשים בתנאים קשים, המושג 'תכנון אינטיליגנטי' הוא
קצת כמו הקונדום הישן שגברים מחזיקים לפעמים בארנק עשר שנים אחרי שהוא כבר
פג תוקף - נחמד שיש אבל אל תבנה עליו.
בקיצור, צריך מיגון משמעותי, פאסיבי, 'בסגנון הישן'.
מה שיהיה זול עכשיו עלול להתגלות כיקר אחר-כך.
לגבי ה-30 טון, דברי התייחסו כמובן לרק"מ ה-12 טון. יתכן ו-30 טון דווקא 'מספקים את הסחורה'.
איזה "5-6 לוחמים ברכב"? קשה לי להאמין שהרק"מ שעליו דיברנו ינייד רק 5-6 לוחמים.
לדעתי, רק"מ כזה יפותח/ירכש תחת ההנחה שהוא נושא 10-12 איש. אחרת, חבל על הזמן.
אם הכלי אופני, יותר זול להשתמש בו מאשר להזמין טרנזיט אזרחי........
אני לא כל-כך בטוח שזה נכון אבל הנקודה שלי היא זו:
לחימה בנמ"ר (או רכב לוחמת חי"ר) - אם המשימה המיועדת לכלי היא פריצה והסתערות, אז
חייבים להתאמן על לחימה מתוך הכלי, על הסתערות ופריקה על עמדות אויב וכיוצא באלה.
לחימה בנגמ"ש אופני - אם המשימה המיועדת לכלי היא רק הסעת החיילים משטחי ההערכות
עד לפאתי מתחם האוייב, אז על מה בדיוק יש להתאמן פה ומה היתרון שהאימון באופני זול יותר?
אם נגזר על הנמ"ר ע"י מתכנניו לפעול תמיד עם טנקים...אותו הגיון דורש יצירת מסגרת המפעילה נמ"רים וטנקים יחדיו באופן אורגני
לא בהכרח. לוחמת שריון היא מקצוע שונה לחלוטין מלוחמת חי"ר. אני לא ממש רואה יתרון באורגניות
של כוחות שריון-חי"ר כאלה, אלא רק כאב ראש, סירבול באימון, כפילויות לוגיסטיות ועוד.
באותו האופן שבו גדודי הצנחנים אינם אורגניים לטייסות שמצניחות אותם, כך אין צורך, לטעמי, שגדודי
שריון יהיו אורגניים לגדודי חי"ר הנוסעים ע"ג נמ"ר.
בהקשר זה, מה שאכן חשוב בעיניי (מאוד. אקוטי.), הוא הצורך לקיים אימונים משותפים תכופים, בין
מסגרות שריון ומסגרות נמ"ר, כדי לבסס 'שפה משותפת' ותרגולות עבודה נכונה ויעילה ביחד
לא יותר הגיוני לצייד 20%-25% מהנמ"רים בתותח כלשהו על מנת שיוכלו לפעול עצמאית כמסגרת קרבית?.
בהחלט יתכן ואתה צודק. השאלה היא, לאילו יעדים מתוכננים הנמ"רים והאם 'תותח כלשהו' ייתר
את הצמדת הטנקים אליהם.
ה - 12 טון הוא זריקת כסף כי צה"ל נכנס לפינה שהיה יכול לצאת ממנה לפני שנים בתכנון נכון.
לאיזה "תכנון נכון" אתה מתכוון? אני מבין שלדעתך היה צריך לרכוש רק"מ אופני ב-30 טון כבר קודם,
אבל ה-12 טון לא בא באמת במקומם.
_____________________________________
"Watch your thoughts, for they become words.
Watch your words, for they become actions.
Watch your actions, for they become habits.
Watch your habits, for they become your character.
And watch your character, for it becomes your destiny.
What we think, we become."
מרגרט ת'אצ'ר
כל האמור בפוסט לעיל הינו הבעת דעה בלבד ואין לייחס לדברים משמעות אחרת.
אנא הקפידו על ביטחון מידע והימנעו מכתיבת פוסטים המכילים מידע האסור בפרסום.
בשום אופן אין לראות בפוסט הכתוב לעיל בקשה, המלצה, השראה או עידוד לפרסום מידע האסור בפרסום ו/או לביצוע עבירה על חוקי המדינה, על הנחיות רשות שלטונית או רשות ממונה, על הנחיות גוף ציבורי או פרטי, על הנחיות המייצגים גופים אלה כאמור או על הוראת כל דין.
|
|