לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #28  
ישן 26-02-2013, 12:06
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
חשיפה נוספת - GAMBIT HIGHBOY / DUAL MODE
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי טל ענבר שמתחילה ב "חשיפת לווייני ביון מסווגים של NRO לרגל יובל 50 לארגון"

עברה שנה וחצי מאז החשיפה המקורית וה NRO משלים בהדרגה את התמונה לגבי משפחת ה GAMBIT בעזרת 57 מסמכים חדשים מהשנים 1971-2003

http://nro.gov/foia/declass/GAMBIT%20Dual%20Mode.html

Soon after the first launch of CORONA, the NRO began developing the first high resolution satellite program, codenamed GAMBIT. The system evolved into GAMBIT-3, which was first launched in 1966. With the approaching end of the CORONA program in 1972, the United States' ability to obtain imagery of large swaths of terrain was in danger. The replacement large area system, HEXAGON, began its acquisition phase in 1966. In the late 1960's, fears of possible delays to the HEXAGON program, challenged engineers and policy makers to come up with a potential replacement for CORONA's search capability. On Missions 4352 the NRO experimented with a concept of a slightly modified GAMBIT-3 vehicle which would enter a high altitude (300-350 mile perigee) orbit for the first ninety days, before going back to a more typical orbit with a 78 mile perigee for the remainder of its mission. This project was variously named HIGHERBOY, HIGHBOY, or Dual Mode. The NRO personnel and industry partners accepted the challenge from policymakers and worked within tight budget constraints since resources were already earmarked for two large systems. Ultimately, GAMBIT Dual Mode demonstrated the ability of the NRO and the Intelligence Community to develop a creative approach to resolve a critical intelligence collection problem. Dual Mode operations were successful, and the space vehicle functioned through the entire mission. This effort would have been hailed as an innovative success if it were not for the malfunctions that occurred with the film buckets and resultant loss or degradation of photore connaissance imagery

http://nro.gov/foia/declass/GAMBIT%20DM/56.pdf

עוד על הצורך ב DUAL MODE

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

על קפסולה שנתקעה בחלל (על פי התזמון הייתה אמור לחזור לכ"א בשנה שעברה) והמאמץ למנוע מקרה דומה עם קפסולה נוספת

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #29  
ישן 01-03-2013, 01:44
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
חשיפה נוספת - QUILL - לווין SAR נסיוני משנות ה-60
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי טל ענבר שמתחילה ב "חשיפת לווייני ביון מסווגים של NRO לרגל יובל 50 לארגון"

Project Quill: Radar in Space
Recently declassified NRO documents shed more light on early experiments in radar imaging reconnaissance satellites

http://www.defensemedianetwork.com/...radar-in-space/

שימו לב שהמכ"ם היה מבוסס על זה של ה... RF-4C!

The radar, designated KP-II, was a heavily modified Goodyear AN/UPQ-102 pulsed-Doppler system from the Air Force’s RF-4C Phantom II reconnaissance jet. The KP-II’s antenna was two feet wide and 15 feet long, mounted flush with the Agena-D’s skin and projecting 2 1/2 inches above it. The radar was designed to detect objects as small as 10 feet by 80 feet, was battery powered, and designed with a service life of just 96 hours

DECLASSIFIED RECORDS - QUILL
http://www.nro.gov/foia/declass/QUILL.html

בקיץ 2012 חשפה ה NRO כ 30 מסמכים הנוגעים לתכנית הזו ובהם גם הקלטה של הרצאה סגורה משנת 2011. בסה"כ נבנו 2 לווינים כאלו.

QUILL Radar In Orbit
http://www.nro.gov/foia/declass/QUI...0in%20Orbit.pdf

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #30  
ישן 01-03-2013, 01:58
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
שוחררה מנה נוספת של מסמכים העוסקים ב HEXAGON
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי טל ענבר שמתחילה ב "חשיפת לווייני ביון מסווגים של NRO לרגל יובל 50 לארגון"

החשיפה בוצעה באוקטובר 2012 וכוללת 100+ מסמכים בהם למשל האזמפלר המרתק הבא

Bridgehead Processing Facility
http://www.nro.gov/foia/declass/HEX...Records/103.pdf

The Bridgehead Processing Facility is located in Rochester, New York at the Hawkeye Plant of the Eastman Kodak CO, Kodak Apparatus Division. The Facility houses the processing and reproduction operation as well as the R&D and engineering functions.

Prior to the arrival of a Gambit or Hexagon mission recovery vehicle, readiness certification of hardware, systems and material is essential to expedient handling of the mission film. This readiness certification has three major components:
1. Procurement and Certification of Expendables
2. Duplicating ~il s
3. Processing Chemistry

2. RECEIPT OF MISSION
The film payload, in the Satellite Recovery Vehicle (SRV), arrives at a local airport on a USAF Courier Aircraft (Figure 19) and is transported via truck to the Bridgehead Processing Facility. Upon receipt, the SRV (Figures 20 and 21), is removed from its shipping container, weighed and placed in a special holding frame which aligns the SRV with the Presplice Complex.


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #33  
ישן 10-08-2013, 20:42
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
חשיפות מוקדמות יותר - לוויני התראה מדגמי ה MIDAS וה DSP
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי טל ענבר שמתחילה ב "חשיפת לווייני ביון מסווגים של NRO לרגל יובל 50 לארגון"

Missile defence alarm the genesis of space based early warning
http://www.nro.gov/foia/docs/foia-mda.pdf

Missile Defense Alarm System - MIDAS
http://en.wikipedia.org/wiki/Missil...se_Alarm_System

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


ה MIDAS הוחלף על ידי לוויני ה DSP שמשרתים את ה NRO עשרות שנים

Defense Support Program - 28 years of service 1970-1998
http://www.gwu.edu/~nsarchiv/NSAEBB/NSAEBB235/28.pdf

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

לוויני ה DSP מוחלפים בהדרגה על ידי לוויני ה SBIRS המיוצרים על ידי לוקהיד מרטין, השיגור הראשון היה ב 2011 אאל"ט ונכון לאמצע 2013 שוגרו בהצלחה כבר 4 לווינים משני הדגמים - שניים גיאוסינכרוניים ושניים HEO

Space-Based Infrared System
http://www.afspc.af.mil/library/fac...t.asp?fsID=3675

בחודש שעבר מסרה לוקהיד מרטין את לווין ה HEO השלישי

Lockheed Martin Delivers Third SBIRS HEO Satellite Payload To U.S. Air Force
http://www.lockheedmartin.com/us/ne...1-ss-sbirs.html

השיגור האחרון היה של GEO 2 במרץ

45th Space Wing Launches Second SBIRS GEO Satellite
http://www.afspc.af.mil/news1/story.asp?id=123340815

אגב לוקהיד מרטין נעזרת בנורתרופ גרומן כקבלן משנה עבור לווין ה GEO (או כפי שזה נקרא בז'רגון הבולשיט העסקי האמריקני "go to bed together")

Space-Based Infrared System
http://www.northropgrumman.com/Capa...es/default.aspx

כפי שניתן לראות בספר התקציב, רכש לוויני ה SBIRS צפוי להמשיך בשנים הקרובות וסה"כ עלות התכנית היא מעל 10 מיליארד דולר

http://www.dtic.mil/descriptivesum/...F_5_PB_2014.pdf

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

מידע נוסף על כל ה "שלשלת"

Space-Based Early Warning: From MIDAS to DSP to SBIRS
http://www.gwu.edu/~nsarchiv/NSAEBB...5/20130108.html
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #36  
ישן 21-08-2013, 01:28
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
מגנום ואוריון?
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי טל ענבר שמתחילה ב "חשיפת לווייני ביון מסווגים של NRO לרגל יובל 50 לארגון"

כתבה חדשה על המשימות הצבאיות של מעבורת החלל

Back in black
http://www.thespacereview.com/article/2343/1

Take, for example, a recently declassified March 1981 document on “National Reconnaissance Program Utilization of the Shuttle.” The document, previously classified “Top Secret,” does not indicate who wrote it, but it was clearly intended to serve as an overview of where the National Reconnaissance Office’s various satellite programs stood just before the first flight of the shuttle. Columbia launched on April 12, 1981.

According to the document, the NRO had been transitioning reconnaissance satellites to the shuttle for several years while planning to maintain a backup expendable launch vehicle capability. But the shuttle program had slipped, the NRO had to change its own schedules, and evaluate its plan to phase out all expendable launch vehicles by 1985.

Attached to the document was the NRO’s utilization plan for the shuttle, which contains numerous deletions pertaining to the intelligence satellites then under construction that were planned to fly aboard the shuttle. The utilization plan for the first time provides a clear declaration of the NRO’s policy toward use of the shuttle before 1978: “The NRO will not commit any reconnaissance satellite program to final design and manufacturing which is dependent on a Space Shuttle capability until said capability has been demonstrated on orbit.” According to the utilization plan, this meant that although the shuttle was planned to enter service in 1978–79, the NRO’s satellites would not start flying on the shuttle until 1984–85, “and even then, in many cases, would not be fully optimized to take advantage of the unique Shuttle capabilities.”

The NRO’s plan was not popular either with Congress or with the Carter Administration. As a result, the policy was revised in mid-1978, and some payloads—their identities are deleted—were then optimized to fly on the shuttle. At the time the shuttle was planned to be operational in August 1980, providing several years of margin before the satellites would fly. Other satellites, like the GAMBIT and HEXAGON reconnaissance satellites, which were declassified in late 2011, were scheduled for retirement rather than eventual launch on the shuttle.

The first classified payload launched on the shuttle was a satellite reportedly originally designated “MAGNUM” and renamed “ORION” by the time that it was launched aboard Discovery on the STS-51C mission in January 1985. ORION was reportedly a geosynchronous signals intelligence satellite.
A second one was launched in 1989.
The shuttle utilization plan also stated, “Other uses of the Shuttle planned by the NRO includes checkout on orbit, development of satellite structures packaging to take full advantage of Shuttle payload bay volume, and use of astronaut extravehicular activity to assist in satellite deployment.”
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #37  
ישן 03-09-2013, 23:50
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
ואוניקס ומיסטי?
בתגובה להודעה מספר 36 שנכתבה על ידי strong1 שמתחילה ב "מגנום ואוריון?"

Secret Space Shuttles
http://www.airspacemag.com/space-ex...e-Shuttles.html

The mission of STS-27 had been to deploy the first in a series of new spy satellites that used radar to observe ground targets, in any kind of weather, day or night. But shortly after the astronauts released the spacecraft, called ONYX, from the shuttle’s cargo bay, on December 2, 1988, one of its antenna dishes had failed to open.
Without intervention by the crew, the billion-dollar satellite would become a hunk of space junk. As it turned out, they succeeded in grabbing, fixing, and re-releasing ONYX, for which they later received a medal from the U.S. intelligence community.

At least that’s one possible scenario for what happened. The astronauts may just as well have fixed the satellite without a spacewalk by Ross and Shepherd. We don’t know because not a word of the ONYX rescue was reported in newspapers or on television. Why not?

Because STS-27 was—and remains—a secret mission.


Between 1982 and 1992, NASA launched 11 shuttle flights with classified payloads, honoring a deal that dated to 1969, when the National Reconnaissance Office—an organization so secret its name could not be published at the time—requested certain changes to the design of NASA’s new space transportation system. The NRO built and operated large, expensive reconnaissance satellites, and it wanted a bigger shuttle cargo bay than NASA had planned. The spysat agency also wanted the option to fly “once around” polar missions, which demanded more flexibility to maneuver for a landing that could be on either side of the vehicle’s ground track.

NRO requirements drove the shuttle design,” says Parker Temple, a historian who served on the policy staff of the secretary of the Air Force and later with the NRO’s office within the Central Intelligence Agency. The Air Force signed on to use the shuttle too, and in 1979 started building a launch pad at Vandenberg Air Force Base in northern California for reaching polar orbits. Neither the Air Force nor the NRO was ever comfortable relying exclusively on NASA’s vehicle, however. Delays in shuttle launches only increased their worry; even before the 1986 Challenger accident, they were looking for a way off the shuttle and back onto conventional rockets like the Titan.

According to most accounts, STS-51C’s payload was ORION, an eavesdropping satellite for signals intelligence. Parked in geosynchronous orbit, it unfurled a dish almost as wide as a football field is long (hence the need for the shuttle’s large payload bay) to listen in on ground communications and telemetry. No one involved with the mission will comment beyond this recent statement from Payton: “It’s still up there, and still operating.”

On the other hand, the STS-4 payload, identified only as “P82-1,” didn’t impress Mattingly. “It was a rinky-dink collection of minor stuff they wanted to fly,” he recalls. P82-1 turned out to be the Cryonic InfraRed Radiance Instrumentation for Shuttle (CIRRIS) and the Ultraviolet Horizon Scanner (UHS), two sensors designed to test missile detection from space. A cover failed to open, so neither worked.

The next classified mission was STS-33, in November 1989. Discovery’s crew was commanded by Fred Gregory, with John Blaha as pilot and three mission specialists: veteran astronaut Story Musgrave, Sonny Carter, and Kathy Thornton. Musgrave and Thornton (who had once worked as a scientist for the Army) were the only civilians ever assigned to secret missions. In orbit over Thanksgiving, the crew of STS-33 was able to conduct its mission with limited public scrutiny. The Air Force admitted only that the astronauts deployed a spacecraft using the Inertial Upper Stage; the payload is believed to have been the second ORION eavesdropping satellite

The cargo for the next classified flight, STS-36 in February 1990, was harder for ground-based sleuths to figure out. The mission was unusual for its highly inclined orbit—62 degrees, still a shuttle record—which took the crew well above the Arctic Circle and far enough south that they could glimpse the coast of Antarctica. The industry magazine Aviation Week & Space Technology reported the payload’s name as “AFP-731” and its weight as 37,000 pounds. For years it was thought to have been an advanced KH-11 imaging satellite; not long after Atlantis’ return, the Soviet news agency Novosti reported that the satellite had “malfunctioned,” and that large pieces of debris were being tracked prior to reentry.

Wrong, says author Jeffrey Richelson, whose credits include books on the Defense Support Program (DSP) early warning satellites and The Wizards of Langley, a 2001 history of technical innovation at the CIA. In the latter book he claims that STS-36 deployed a stealthy reconnaissance satellite named MISTY. The “debris” had likely been jettisoned shrouds or instrument covers. Stealthy or not, the satellite was eventually spotted by amateur trackers in a roughly 500-mile-altitude orbit at a 65-degree inclination.

The November 1990 flight of STS-38 presented another puzzle for spysat detectives. Its trajectory east of Cape Canaveral initially pointed toward a third ORION eavesdropping satellite, but NRO information released eight years later indicates that it might have been a data relay satellite. Richelson has suggested that in addition, STS-38 carried a small “inspector” satellite designed to get close to other spacecraft in geosynchronous orbit. That scenario is still being debated.

With the launch of STS-39 in April 1991, the Department of Defense began to lift the veil on its shuttle operations. The mission was declassified before launch, and NASA was allowed to reveal that it carried a military-sponsored pallet called AFP-675, a reflight of the payload flown years earlier on Mattingly’s STS-4 mission.

The last dedicated military mission, STS-53, flew in December 1992, carrying a satellite identified as DOD-1, which Richelson and other analysts surmise was another data relay vehicle.

נערך לאחרונה ע"י strong1 בתאריך 03-09-2013 בשעה 23:55.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #38  
ישן 14-10-2014, 22:07
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
חשיפה חדשה נוספת (אוגוסט 2014) - Project UPWARD
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי טל ענבר שמתחילה ב "חשיפת לווייני ביון מסווגים של NRO לרגל יובל 50 לארגון"

ה NRO חושפת את פרויקט UPWARD להעברת ידע וטכנ' צבאיים מעולמות האופטיקה והמעקב לידי נאס"א לטובת יישומים אזרחיים

http://nro.gov/foia/declass/UPWARD.html

In August 2014, the NRO released declassified Project UPWARD records from their archives. Project UPWARD was a joint project that began in 1964, when the NRO and NASA signed an agreement to transfer optical technology from the NRO to NASA. UPWARD was initiated as a low orbit, high resolution contingency program, should NASA’s primary effort to certify lunar landing sites fail. The primary NASA lunar landing certification effort consisted of a high orbit camera program called Lunar Orbiter and a landing vehicle program called Surveyor. Since NASA’s programs were successful in certifying four lunar landing sites, there were no further requirements for UPWARD. In 1967, NRO and NASA jointly decided to cancel the project.

ההיסטוריה הרשמית של הפרויקט, סיווג המסמכים הוסר כבר לפני שנתיים אך נחשף רק כעת

http://nro.gov/foia/declass/UPWARD/...A%20History.pdf

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #48  
ישן 16-01-2016, 16:55
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
GAMBIT in the house
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי טל ענבר שמתחילה ב "חשיפת לווייני ביון מסווגים של NRO לרגל יובל 50 לארגון"

http://www.thespacereview.com/article/2784/1

On July 12, 1963, the first of the top secret GAMBIT reconnaissance satellites sailed into a California sky atop an Atlas-Agena rocket. On June 30, 2015, one of the last remaining GAMBITs finally appeared at the Smithsonian’s National Air and Space Museum in Washington, DC—eighteen years after its owners and Smithsonian officials had first discussed displaying it.

The GAMBIT emerged in 1960 as a sort of phoenix out of the ashes of the US Air Force’s Samos program. Samos involved several Air Force-led efforts to develop various reconnaissance satellites. The first projects, designated Samos E-1 and E-2, were film-readout satellites that would use traditional film to capture an image, develop that film on orbit, and then scan the image with the equivalent of a fax machine. But to hedge their bets, Air Force officials also started film-return satellites as well, designated Samos E-5 and E-6. All of the Samos projects were all running into problems by 1960 at the same time that the intelligence community had identified a requirement for much higher resolution imagery with the primary goal of measuring the size of Soviet ICBMs on the ground, and using this information to determine their fuel capacity. President Eisenhower approved the GAMBIT satellite to gather this and other information. GAMBIT would use a camera developed by Eastman Kodak and a satellite developed by General Electric. It would produce long strips of film, store them in a reentry vehicle, and send that reentry vehicle back to Earth.


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.thespacereview.com/archive/2784b.jpg]



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.thespacereview.com/archive/2784e.jpg]



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.thespacereview.com/archive/2784d.jpg]
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #49  
ישן 16-01-2016, 16:57
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
Manned Orbiting Laboratory (MOL) program
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי טל ענבר שמתחילה ב "חשיפת לווייני ביון מסווגים של NRO לרגל יובל 50 לארגון"

Index, Declassified Manned Orbiting Laboratory (MOL) Records
http://nro.gov/foia/declass/MOL.html

A snapshot of MOL in 1968
http://www.thespacereview.com/article/2898/1

The last spacemen: MOL and what might have been
http://www.thespacereview.com/article/2866/1

Previous articles in The Space Review have described how the National Reconnaissance Office (NRO) declassified and released 825 documents spanning the history of the Manned Orbiting Laboratory (MOL) program for a public gathering of MOL pilots, managers, historians, and fans at the National Museum of the US Air Force in October 2015. These documents are interesting because they reveal the organization and implementation of a largely unanalyzed manned space program of the early Space Age.

The Air Force started MOL in December 1963 as a general purpose orbiting laboratory to determine whether astronauts had any useful military role in space, but languished without authorization until August 1965. That is when the NRO agreed to incorporate its KH-10 DORIAN reconnaissance telescope into the program, but at a price: almost complete secrecy about the reconnaissance mission. Thereafter, budgets and content were either white (unclassified) if they originated from the Air Force or black (classified) if they originated from the NRO. When in doubt, secrecy prevailed.


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.thespacereview.com/archive/2898a.jpg]



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.thespacereview.com/archive/2866a.jpg]



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.thespacereview.com/archive/2866b.jpg]
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 21:26

הדף נוצר ב 0.11 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר