לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #11  
ישן 16-02-2013, 14:08
צלמית המשתמש של avishon
  avishon avishon אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.08.05
הודעות: 2,278
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי yaari שמתחילה ב "[QUOTE=amirsgv]פעם ההתחייבות..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי yaari
לפני ה"פעם" שאתה מדבר עליו היה גם "פעם" שההתחייבות היתה לחמש שנים כולל הקורס ! בתום הקורס הבוגר עבר לתנאי קבע. אם חניך היה מוכן לחתום מראש לשבע שנים (כולל הקורס !) היו מקדימים לו את הקבע בחצי שנה (כלומר נכנס לקבע בתום שנה וחצי מהגיוס. וכך יצא שבתום הקורס הוא היה מקבל 6 משכורות קבע...). היו ימים...

בדומה למתכונת "מענק ווספה" שהיתה נהוגה בעבר :
בתום החובה חותמים 3 שנים "חתימה קשיחה" , והמענק הוא בגודל 12 משכורות...
למי שהמשיך לחתום גם לאחר מכן , הקבע נספר כביכול מתום שנת שרות-החובה השניה .

גילוי נאות : "מענק הווספה" שקיבלתי ביולי 75' היה , למיטב זכרוני , כ-21,000 לירות ...

_____________________________________
A friend in need - is a friend indeed

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #13  
ישן 17-02-2013, 10:38
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,291
Facebook profile
מבט היסטורי - אז מה היה לנו שם?
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי strong1 שמתחילה ב "טסו גבוה מידי? כתבה על מצב כ"א של צ"א בעקבות מבנה קורס טיס"

סקירה על היערכות החיל לאורך השנים מבחינת כ"א צ"א קרב כתוצאה מהצטיידות במטוסים:

שנות החמישים: מטאור, אוראגן, מיסטר, סמב"ד, ווטור כולם חד מושביים (היו כמה דומ"שים בודדים לכל מיני משימות סיוע)
שנות השישים: מיראז' וסקייהוק חד מושביים עם כמה דומ"שים ואז נכנס הפאנטום מטוס דומ"ש מובהק שהפך מגמה - מטוס קרב עם שני א"צ למשימות קרב ולא רק דומ"ש להדרכות/הסבות/צילומים/מודיעין וכד'
שנות השבעים: נשר, כפיר ובז, רובם חד מושביים, מעט דומ"ש (היפוך מגמה חזרה לחד מושביים כמטוסי קרב, אם כי הבזים הדומ"שים עדיין המשיכו את מגמת הקורנס)
שנות השמונים: נץ (הרבה חד מושביים ומעט דומ"שים) וברק אשר הציג חד מושביים ויחסית לא מעט דומ"שים עם מערכות מיוחדות למשימות קרב ולמשימות אחרות.
שנות התשעים: רעם - דומ"ש מובהק
שנות האלפיים: סופה - דומ"ש מובהק
שנות העשרה והלאה: F-35 - חד מושבי

מבחינת משרד האוצר - דומ"ש אומר הוצאות פרט צ"א כפול 2
אפשר לראות לאורך השנים כיצד המגמה של דומ"שים נכנסה אט אט כעזר לחד מושביים עד שבשנות התשעים החליפה אותה.
זה קרה בגלל הקדמה הטכנולוגית שהציגו המטוסים (ברק, רעם וסופה) ובהתאם המשימות.
עם ה F-35 הטכנולוגיה שוב הופכת את המגמה חזרה לחד מושבי.

בשנות התשעים עם רכישת הרעם הבינו בחיל שזה מה שהולך לקרות ולכן עם 102 מטוסי הסופה הם גם צריכים להיערך בהתאם, התוצאה - לפני כעשור שינו את פני קורס הטיס כהכנה לקליטת הרבה טייסים והרבה נווטים לצי המטוסים שמתווסף לקיים.

כמו בכל ארגון יש ניפוי טבעי מצד אחד ומצד שני כניסה של כ"א צעיר.
אבל בעשור האחרון ניראה שנכנסו יותר מאשר יצאו וזה מה שיצר את "פקק הרס"נים", בחיל זיהו את המגמה הזו והחלו להתאים את מצבת כ"א שלהם.
הכתבה אולי חדשה אבל הדברים החלו לקבל את התיקון המתבקש כבר לפני כמה שנים.

מעניין מה יעשו +75 מטוסי ה F-35 (חד מושביים) אשר יביאו (כניראה) לפרישת מערך הנץ אשר ברובו חד מושבי..

עוד שני נתונים חשובים:
1. קורס טיס זה לא רק קרב:
- מסוקים: מעורבות המסוקים בעשיה הביטחונית וכמותם גדלו מאד בשני העשורים האחרונים ודרשו כ"א בהתאם (בכל מסוק שני אינדיאנים)
- תובלה: גם כאן מעורבות וכמות המטוסים גדלו (יותר מטוסי תדלוק ומודיעין)

2. בעשור האחרון יש כניסה מואצת של כטב"מים לעשיה הביטחונית.
נכון שכ"א שלהם אינו מגיע מבוגרי קורס טיס אבל הוא עדיין נתון שנילקח בחשבון הוצאות החיל.
בעקיפין זה משפיע על התקציב המיועד לכ"א פר משימות ועל התקציב המיועד לצ"א.

יאללה, אתם מוזמנים להוסיף ולתקן אם טעיתי היכן שהוא.

(אגב: לא ידעתי שהשנתיים האחרונות מתוך 9 שנות החתימה מיועדות ללימודי תואר שני, משום מה הייתי בטוח ש 9 שנות חתימה זה 9 שנות שירות, אח"כ יבואו הבונוסים)


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 17-02-2013 בשעה 10:52.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #15  
ישן 17-02-2013, 11:45
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,291
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 14 שנכתבה על ידי emile-a שמתחילה ב "זה אכן לא שנתיים אחרונות. זה..."

אוקיי, תודה על העדכון.
יש עוד נתון אחד שלהערכתי יכול להשפיע על ההחלטה של האנשים להשאר בחיל - זה הגיל שלהם.
בעוד שבעבר היו כאלה שסיימו את החוזה בגיל 25-26 (לרוב רווקים ללא תואר אקדמי), הם הרגישו מספיק התחלתיים לחפש קריירה אחרת ולכן פרשו (לרוב בדרגת סרן).
הקורס החדש גורם להם לסיים חוזה בגיל 30/30+ כרס"נים, חלקם כבר בעלי משפחות.
הם כבר בוגרים יותר עם שני תארים, האופציה לקריירה שניה כבר פחות אטרקטיבית ומצד שני הפיתוי להשאר בחיל גדול כמסגרת שמציעה לא מעט יחסית למשק.

כל מקרה לגופו, אבל עדיין בשיקולי רווח/הפסד יש משמעות למכלול הדברים שאדם משיג בגיל 30+ לעומת כשהוא צעיר ורק התחיל לצבור אותם


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 17-02-2013 בשעה 11:47.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #16  
ישן 18-02-2013, 00:11
צלמית המשתמש של amirsgv
  משתמש זכר amirsgv amirsgv אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.08.04
הודעות: 3,996
הערותי
בתגובה להודעה מספר 13 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "מבט היסטורי - אז מה היה לנו שם?"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Fang
[u]
עוד שני נתונים חשובים:
- מסוקים: מעורבות המסוקים בעשיה הביטחונית וכמותם גדלו מאד בשני העשורים האחרונים ודרשו כ"א בהתאם (בכל מסוק שני אינדיאנים)
- תובלה: גם כאן מעורבות וכמות המטוסים גדלו (יותר מטוסי תדלוק ומודיעין)

...

יאללה, אתם מוזמנים להוסיף ולתקן אם טעיתי היכן שהוא.

(אגב: לא ידעתי שהשנתיים האחרונות מתוך 9 שנות החתימה מיועדות ללימודי תואר שני, משום מה הייתי בטוח ש 9 שנות חתימה זה 9 שנות שירות, אח"כ יבואו הבונוסים)


א. אם הבנת ממני שהשנתיים האחרונות הן לימודים, אזי לא התנסחתי טוב - מוציאים ללימודים בתזמון שונה. זה 2 מתוך 7, לאו דווקא אחרונות.
ב. אני חולק עליך בהבט כמות המסוקים. אם כבר, סגרו טייסת סייפנים וסגרו אחת מטייסות הצפע. בהנחה שכמות הינשופים פחות או יותר זהה לאנפות (שתי טייסות) ואין שינוי במצבת הפתן/שרף/יסעור (אם כבר, גריעה ...) אין יותר מסוקים. אולי יותר שעות טיסה, איני יודע.
ג. תובלה - לא רואה שינוי גדול. הערבה הוחלפה בנחשון, אבל זה עדיין שני טייסים (על חצי מכמות המטוסים, אם כי הם טסים הרבה יותר). אם כבר בעתיד נראה קיטון במצבת צ"א תובלה, להערכתי, באיחוד עתידי של תפקיד נווט התובלה עם המכונן או ביטולו (להזכירך היו דיונים על כך בפורום). השמשון טס עם שלושה אנשי צוות בקוקפיט, לא ארבעה.
_____________________________________
מרקיע שחקים האתר למחקר ותיעוד ההיסטוריה של התעופה בארץ. www.sky-high.co.il

גלריה: www.pbase.com/amirsgv

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #21  
ישן 19-02-2013, 00:17
  emile-a emile-a אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.05.06
הודעות: 5,404
בתגובה להודעה מספר 19 שנכתבה על ידי NehemiaG שמתחילה ב "כמה זה "הרבה שנים"? היה נווט..."

בראש הפירמידה ובכמה תפקידים הבודדים שמובילים לשם יעמוד איש צוות אויר עוד הרבה שנים ובצדק.
בכל שאר התפקידים מפגר חיל האויר שנות דור על המצב המודרני הרצוי ומאייש כמעט בעניים עצומות בעיקר טייסי קרב ואנשי צוות אויר לתפקידים שבכלל לא צריך אנשי צוות אויר ובוודאי שלא טייסי קרב... ככה מפסידים המון אנשים מעולים שאולי לא הכי מתאימים להוביל רביעיה במלחמה, אבל הרבה יותר מתאימים מאיזה טייס פלוני להוביל את מחלקת X או Y.
בכלל, הסיטואציה הזאת שבה טייסי קרב מאיישים תפקידים בכירים בחיל, שליבת התפקיד הוא הניהול ולא היכולת או ההבנה בטיסה הביאה למצב שמזכיר את הבדיחה על הרמטכל לשעבר שלא נזכיר את שמו.. שאמרו עליו שכשהיה מ״פ הוא היה המ״פ הכי טוב בצה״ל, וכשהיה מג״ד הוא היה המ״פ הכי טוב בצה״ל...וכשהיה מח״ט היה המ״פ הכי טוב בצה״ל...
בקיצור, כשהיה מפקד טייסת הוא היה המפקד טייסת הכי טוב בחיל, ושהיה רע״ן היה המפקד טייסת הכי טוב בחיל, וכשהיה רמ״ח היה המ״ט הכי טוב בחיל.
אני מצייר תמונה מוגזמת, כי בסוף כמעט ללא יוצא מן הכלל מדובר באנשים מאוד מוכשרים, אבל השיטה דפוקה לגמרי וצריך להיות בכמה סדרי גודל יותר אנשים שאינם צוות אויר ובוודאי כאלה שאינם טייסי קרב בתפקידים בכירים.
פרט למ״ט טיסה, ולרל״א כמעט בכל התפקידים הבכירים מאוד צריך שיהיה הרבה יותר בקרים, פקחים אנשי מודיעין ובוודאי שטייסי תובלה, מסוקים ונווטים.
_____________________________________
!Ya Gotta Believe


נערך לאחרונה ע"י emile-a בתאריך 19-02-2013 בשעה 00:29.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #36  
ישן 02-01-2015, 13:50
  yaari yaari אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.09.04
הודעות: 5,708
בתגובה להודעה מספר 35 שנכתבה על ידי tby שמתחילה ב "כרגיל הולכים לכיוון של ביזבוז..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי tby
כרגיל הולכים לכיוון של ביזבוז משאבים.....

כרגיל, מדובר בהכרזה של מי שאינו מתמצא בתחום (בבעיתיות שהיתה, בניסיון לפתור אותה ובבעיה אחרת שנוצרה ונדרשת לתיקון).
בניגוד למשפט המצוטט, מסתבר שהולכים דווקא בכיוון של חיסכון במשאבים.
אתחיל ממספר הגדרות כדי שתהיה שפה משותפת.
צוות אויר, בימים רגילים (שאינם מלחמה/מבצע) יכול להיות באחד מהסטטוסים הבאים:
"סדיר" - המשמעות: נמצא בטייסת (משרת בצבא והטייסת הינה המקום בו הוא משרת מרבים הימים).
"הצ"ח" (=הצבת חירום) - משרת בקבע בתפקיד מסויים (לא בטייסת). מגיע לטייסת כדי לשמור על רמת טיסה. כלומר, מרבית הימים אינו נמצא בטייסת.
"מילואים" - מגיע לטייסת כדי לשמור על רמת טיסה.
מרבית הסדירים בטייסת הינם הצעירים יחסית הנמצאים בהכשרה עד להגעתם לכשירויות השונות, זמן האורך כשנתיים. מלבדם נמצאים וותיקים הממלאים תפקידים שונים (מפקד, סגנים ואחראים על תחומים שונים).
לאחר אותן שנתיים, חלק גדול מהסדירים עובר לסטטוס של "הצ"ח" (מדריכים בביה"ס לטיסה, תפקידים במטה חיל האויר וביחידות נוספות של חיל האויר). הם מגיעים לטייסת בערך באותה מידה שהמילואימניקים מגיעים (נניח, יום בשבוע) בכדי לשמור על רמת הטיסה.
כעת תוכל להבין שאם מוציאים למילואים איש צוות אוויר שלא זקוקים שימלא תפקיד בצבא, חוסכים המון (משכורות וכד') בעוד שלא מורידים מהכשירות שלו לטוס (ובנוסף חוסכים תיסכול ממי שלא צפויה לו התקדמות בצבא ויכול לממש את עצמו באזרחות).
הארכת השירות היתה במטרה למלא את החוסר בממלאי תפקידים (גם סדירים הינם ממלאי תפקידים לצורך העניין כיוון שכל טייסת נדרשת למינימום מסויים ביום יום כדי שתוכל לעמוד במשימותיה) אך בשיטה שהוחלט עליה נוצרה בעיה שכנראה לא צפו אותה וכעת מתקנים למשהו מתאים יותר.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #37  
ישן 02-01-2015, 18:48
  tby tby אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 30.05.14
הודעות: 1,323
בתגובה להודעה מספר 36 שנכתבה על ידי yaari שמתחילה ב "[QUOTE=tby]כרגיל הולכים..."

תודה על ההסבר המלומד, אך בניגוד למה שאתה חושב, הראת כמה אני צודק, ואסביר על בסיס הסבריך

נתחיל בעובדה הפשוטה כי להכשיר טייס עולה הון עתק:

"מרבית הסדירים בטייסת הינם הצעירים יחסית הנמצאים בהכשרה עד להגעתם לכשירויות השונות, זמן האורך כשנתיים"

כלומר קורס טייס, תואר ראשון + שנתיים בטייסת = טייס מוכשר

"לאחר אותן שנתיים, חלק גדול מהסדירים עובר לסטטוס של "הצ"ח" (מדריכים בביה"ס לטיסה, תפקידים במטה חיל האויר וביחידות נוספות של חיל האויר). הם מגיעים לטייסת בערך באותה מידה שהמילואימניקים מגיעים (נניח, יום בשבוע) בכדי לשמור על רמת הטיסה."

פה קבור הכלב. כאן "עודף" הרס"ן - לשיטתי יהיו טייסים שיהיו רק טייסים או שיצאו לתפקיד רוחב ויחזרו להיות טייסים - לא מפקדים, לא סגנים לא אחראים על כלום. טייסים . במקום להכשיר חדשים.

הארכת השירות היתה במטרה למלא את החוסר בממלאי תפקידים (גם סדירים הינם ממלאי תפקידים לצורך העניין כיוון שכל טייסת נדרשת למינימום מסויים ביום יום כדי שתוכל לעמוד במשימותיה) אך בשיטה שהוחלט עליה נוצרה בעיה שכנראה לא צפו אותה וכעת מתקנים למשהו מתאים יותר.

היו צרכים יותר טייסים בגלל כניסת מטוסים עם שני אנשי צוות , אך השיטה שאחרי שנתיים בטייסת מתחילים לטייל בתפקידי מטה יצרה בעיה.אין מספיק תפקידי מטה על מנת להעסיק את כל אלו שחתומים ל 9 שנים אבל הם כבר לא "סדירים".

אז מה עושים ? מקצרים את תקופת ההתחייבות ....

לגבי "בעיה שלא צפו אותה" - זו טענה לא רציני - צה"ל יודע לנהל שיאי כ"א ותחזיות קדימה בלי שום בעיה. לא שלא צפו. התעלמו - כי היה צורך למלא את השורות.

בנוסף חוסכים תיסכול ממי שלא צפויה לו התקדמות בצבא ויכול לממש את עצמו באזרחות).

זה מסוג התרוצים הכי לא נכונים שיש, שכן אם לא תקוצר החתימה, יהיה צורך בפחות פרחי טייס, כלומר מיון כ"א לקורס הטייס יהיה יותר טוב ומערכת המיון תוכל להביא את אלו שרוצים רק לטוס - לא להיות מנהלים - ואני בטוח שאם תהיה אפשרות להישאר בטייסת - יהיו לא מעטים שיבחרו בכך.


לסיכום "הבעייתיות" נובעת משיטת ניהול כ"א שהיא בזבזנית במשאבים. במקום לתקן את השיטה, מגדילים את הביזבוז כי חיל האויר קיבל את התורה בהר סיני - רס"ן לא יכול להיות טייס פשוט בטייסת. למה? ככה.

שנתיים שכר קבע של איש צות אוויר בדרגת רס"ן היא שולית לעומת הכשרת טייס חדש.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #38  
ישן 02-01-2015, 20:29
  yaari yaari אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.09.04
הודעות: 5,708
בתגובה להודעה מספר 37 שנכתבה על ידי tby שמתחילה ב "תודה על ההסבר המלומד, אך..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי tby
פה קבור הכלב. כאן "עודף" הרס"ן - לשיטתי יהיו טייסים שיהיו רק טייסים או שיצאו לתפקיד רוחב ויחזרו להיות טייסים - לא מפקדים, לא סגנים לא אחראים על כלום. טייסים . במקום להכשיר חדשים.

שנתיים שכר קבע של איש צות אוויר בדרגת רס"ן היא שולית לעומת הכשרת טייס חדש.

נראה לי שהכלב קבור במקום של חוסר ידע נוסף שלך. אין לי כוונה לפגוע בך, אני יודע שאתה יכול להבין עניין. פשוט חסרים לך נתונים.
החדשים אינם מוכשרים במקום אלו שמשתחררים (שהרי אמרתי לך שהמילואימניקים טסים בדיוק כנדרש לשמירת כשירות, בדיוק כמו הצ"חים). החדשים מוכשרים בערך באותה כמות של אלו שמפסיקים להם טיסות, בעיקר מפאת גיל (הגורם לירידה טבעית ביכולות). כלומר, גם אם היה משהו בטענה שמניעת שיחרור, על מנת לחזור ולהיות סדירים בטייסת, יוכל להוריד את כמות ההכשרות היקרות, הדבר מתגמד לעומת הצורך בהשלמת החוסרים הנוצרים עקב הוצאה משירות בגלל משמעויות הגיל.
מעבר לכך, אינני חושב שאנשים יסכימו לחתום שנים רבות בתפקיד שוחק ביותר כשיש הסתברות "להיתקע" ללא אופק התקדמות. מדובר באוכלוסיה בעלת כישורים שיודעת שבמקום אחר הם יכולים להתקדם ולהצליח מאוד.

נערך לאחרונה ע"י yaari בתאריך 02-01-2015 בשעה 20:32.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #42  
ישן 03-01-2015, 18:03
צלמית המשתמש של amirsgv
  משתמש זכר amirsgv amirsgv אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.08.04
הודעות: 3,996
איזו אינפלציה בשנות ה-70' ?
בתגובה להודעה מספר 41 שנכתבה על ידי strong1 שמתחילה ב "נווטי קורנס"

את שנות ה-70 התחילו עם שתי טייסות קורנס. עד יוה"כ כבר היו ארבע טייסות, והטייסת החמישית הוקמה ב-1975. אם כבר, היה חוסר בנווטי קורנס ולכן לקחו ממערך התובלה והסבו אלחוטני אויר .
מעבר לכך, מספר הנופלים הגדול מחד במלחמת יוה"כ והגידול בח"א לאחריה הביאו לדרישה לכמות גדולה של טייסים (מעבר לנווטי קורנס), כך שדרישות הקבלה הפיזיות הונמכו - קיבלו בעלי משקפיים (לא כטייסי קרב אבל במקצועות אחרים) ובעלי גיל מבוגר יחסית. האינפלציה, אם כבר, הייתה באמצע שנות ה-80', בגל הקיצוצים הגדול, ואז היו המון קרקועים.
_____________________________________
מרקיע שחקים האתר למחקר ותיעוד ההיסטוריה של התעופה בארץ. www.sky-high.co.il

גלריה: www.pbase.com/amirsgv

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #43  
ישן 03-01-2015, 20:21
  yaari yaari אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.09.04
הודעות: 5,708
בתגובה להודעה מספר 41 שנכתבה על ידי strong1 שמתחילה ב "נווטי קורנס"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי strong1
תוכל לפרט קצת כיצד התמודדו עם נושא ה "אינפלציה" בשנות ה-70, אם בכלל הייתה כזו?

כפי שאמיר כבר ציין, לא היתה אינפלציה אלא דווקא מחסור (ואינני מתכוון להשלכות של אמצע שנות השבעים, מלחמת יוה"כ וכד', אלא דווקא לסופן). כפי שציינתי באחת ההודעות הראשונות של אשכול זה (כרגע מדובר בידיעה מס' #10) באותן שנים חתמו רק 5 שנים מתחילת הקורס (!), המשמעות: בסך הכל שנתיים יותר משרות חובה רגיל. רבים השתחררו ונוצר מחסור יחסי של צוותי אוויר הנדרשים לתפקידים השונים בקבע. כתוצאה מכך חיפשו פתרונות שונים להארכת שרות (הדגמתי אחת מהן בהודעה הנ"ל. אחת נוספת היתה לשנות את החתימה ל 3 שנים מסוף הקורס. הדבר היה חשוב במיוחד לכאלה שנאלצו להמתין מספר חודשים במהלך הקור מסיבות שונות, רפואיות, הסבות ממגמה אחת לאחרת וכד' ובהמשך האריכו יותר ויותר עד למתן ה"סוכריה" של תואר ראשון והארכת הקורס בשנה כדי לחתום שנים רבות נוספות).

במקרה אני יכול להדגים מקרה פרטי של מחסור שהיה באותן שנים לגבי נווטים בכל המסלולים (קרב, מסוקים ותובלה) מאחר ובתקופה מסויימת (1984 עד 1986) אני הייתי אחראי על הנושא.
ביוני 1984 הגעתי לביה"ס לטיסה לפקד על מגמת הנווטים. בתקופת החפיפה, מספר שבועות לפני מסדר הכנפיים יצא לי להשתתף ב"מסיבת ההשתכרות" שהיתה נהוגה אז לקראת המסדר. היה זה אחרי שלשניים מבין הנווטים הבוגרים הודיעו (ע"י קודמי בתפקיד) שהם מוסבים להיות נווטי תובלה. לאחר שהאלכוהול התערבב בדמם, נפרצו המחסומים של דיבור בפני המפקדים והם אמרו כל אשר על ליבם, כולל העובדה שאם הם היו יכולים להפר חתימה הם היו עושים זאת. הסתבר לי שהדבר נהוג. ממתינים לשלב שבו החניכים כבר לא יכולים להפר חתימה כדי להודיע להם על כך. כמובן שהפוטנציאל להסבה הוא של אלו שציוניהם ברמה המקצועית הינה בתחתית הרשימה. עוד הסתבר לי, שכאשר חניכים מרגישים במהלך השלב האחרון של הקורס שהם עלולים להיות מוסבים לתובלה - הם מדיחים את עצמם (היה ניתן עד השבוע האחרון של הטיסות). התוצאה: מחסור בנווטים בכל המסלולים (שהרי בסוף חייבים להגיע נווטים גם לתובלה). הבנתי שחייבים להפסיק את השיטה.
במהלך התקופה הראשונה שהייתי שם גיבשתי את השיטה. החלטתי שברגע שחניכים מקורס טיס מוסבים לנווטות, אני לוקח ארבעה מבין המוכשרים ביותר ומודיע להם שהם הולכים למסלול תובלה. באותה יממה הם מופנים ללוד, שם מקבלים אותם טייסות התובלה ומשתפים אותם בגיחת אימון מבצעית ומציגים להם מה עומד בפניהם ומה צפוי להם. אף אחד מהמופנים לא הדיח את עצמו. בהמשך, לאחר תקופה ראשונית של טיסות בביה"ס לטיסה הם עברו לטוס בטייסות התובלה עצמן בלוד בתוכנית שנבנתה עבורם במיוחד. לצערי, הקורס הראשון נחל כישלון בגלל הטייסות עצמן (שבמקום להכשיר את הצעירים הם ראו יותר את תפקידם כממיינים) וכל הארבעה הודחו (הפסדנו נווטים שברובם יכלו להיות מעולים בכל מערך). לא התייאשתי ועברתי לעבוד עם הטייסות תוך שיפור הסילבוס ושיפור הכנת המדריכים שביניהם. מהרביעיה הבאה אולי הודח אחד (לצערי אינני זוכר, ייתכן שאף אחד לא הודח). מאותו רגע ואילך קיבלתי מהטייסות תגובות נלהבות על רמת הבוגרים של נווטי התובלה.
הדבר גם עזר בנושא כמויות הבוגרים של נווטי הקרב והמסוקים כיוון שאף אחד לא הדיח את עצמו יותר.
פעלתי גם לשיפור רמת הבוגרים בקרב נווטי הקרב אבל זה כבר לא קשור לעניינינו כעת (רק אציין שעניין המיון הראשוני ה"חזק" בתחילה והמשך של דגש חזק על הדרכה, במקום על המשך מיון, אומץ ע"י כל ביה"ס לטיסה).

ואם כבר נוסטלגיה - אז עד הסוף (ורצוי עם תמונה). כשהגעתי לביה"ס לטיסה הייתי כמובן צעיר המפקדים וכידוע "מפילים" על הצעירים את התפקידים שאף אחד לא נהנה לבצע אותם. ביום שהגעתי בישרו לי שאני מפקד מסדר הכנפיים הקרוב. כך שחלק גדול מתקופת החפיפה "ביליתי" במגרש המסדרים, בשעות "בעייתיות". בסופו של דבר, עוד חוויה מיוחדת בתקופת השירות. את האישור להמשך המסדר ביקשתי מראש הממשלה, יצחק שמיר. הוא אישר, כמובן...

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

עריכה: מסתבר שכבר העליתי את התמונות הנ"ל באשכול לזיכרו של שמיר (עוד הוכחה שהזיכרון כבר לא מה שהיה...):
http://www.fresh.co.il/vBulletin/sh...469#post4260342

נערך לאחרונה ע"י yaari בתאריך 03-01-2015 בשעה 20:32.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #47  
ישן 03-01-2015, 12:14
  tby tby אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 30.05.14
הודעות: 1,323
בתגובה להודעה מספר 38 שנכתבה על ידי yaari שמתחילה ב "[QUOTE=tby]פה קבור הכלב. כאן..."

"החדשים מוכשרים בערך באותה כמות של אלו שמפסיקים להם טיסות, בעיקר מפאת גיל (הגורם לירידה טבעית ביכולות)"

זה טיעון שאני לא מסוגל להתמודד עימו. אתה בעצם אומר כך (בפראפראזה ומספרים לדוגמה) -

1)עם ישראל זקוק ל 1500 טייסים פעילים בקבע + מילואים. צה"ל היום יודע כי עוד 3-4 שנים (משך הכשרת טייס) יפרשו ממערך המילואים 100 טייסים - אז אנו חייבים להכשיר 100 טייסים חדשים פשוט על מנת לשמור על המצבה הנדרשת.


2) מכיוון שאין לנו צורך ביותר מ (נניח) 300 טייסים בקבע בשלל התפקידים שיש לנו לחתימה ראשונה, אז הדבר הנכון הוא להוריד את משך החתימה, על מנת להעביר יותר מהר ממערך הקבע למילואים ולחסוך שכר קבע.

אם זה אכן המצב - אז ההחלטה נכונה.

אך תרשה לי להיות קצת ציני באומרי שאין בהודעות / כתבות שפורסמו קצהו של הטיעון הזה אלא נימוקים והסברים אחרים. אין בעיה של סיווג להודיע כי "משך החתימה מותאם לצורך בכמות המשרתים בקבע"
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #51  
ישן 04-01-2015, 10:46
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,291
Facebook profile
שני הסנט שלי
בתגובה להודעה מספר 34 שנכתבה על ידי strong1 שמתחילה ב "מסלול השירות של צוותי האוויר יקוצר"

חיל האוויר מדהים, תמיד בודק את עצמו ועושה התאמות בהתאם לרוח התקופה, הצרכים והמשאבים.
הלוואי והרבה גופים במדינה בכלל ובצה"ל בפרט ילמדו ממנו.

צה"ל מכשיר הרבה אנשי מקצוע (רופאים, מהנדסים וכו') ודורש מהם לתפקד במקצוע שלהם לאורך כל התקופה שנקבעה במעמד תחילת ההכשרה (לא תמיד זה מצליח אבל זו השאיפה).
אין סיבה שגם אצל אנשי צ"א (שהם אנשי מקצוע לכל דבר ועניין) זה לא יהיה כך, ניראה שחיה"א פועל בהתאם.

אחד הדברים שצורמים בצה"ל (וגם חיה"א חוטא בעניין הזה) זה תקופות המינוי בתפקידי פיקוד.
מפקד הוא איש מקצוע לכל דבר (לפחות אמור להיות כזה), לא מעט אנחנו עדים לתקופת מינוי של שנתיים אשר בהגדרה הבסיסית שלה זה לא מספיק.
עד שלומדים ומתחילים להשפיע הזמן נגמר, האנשים יודעים את זה ולכן בהרבה מקרים מעבירים את הזמן עד התפקיד הבא.

צה"ל צריך "חישוב מסלול מחדש" בנושא הזה בדיוק כמו שחיה"א עושה עם אנשי צ"א.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 08:29

הדף נוצר ב 0.10 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר