לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 01-01-2015, 19:09
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,291
Facebook profile
F-35 Lightning II: חדשות ועידכונים (אשכול מס 12)

אשכול מס 12 המרכז את עדכוני תוכנית הפיתוח של ה F-35, האשכולות הקודמים:
אשכול מס' 1 כאן
אשכול מס' 2 כאן
אשכול מס' 3 כאן
אשכול מס' 4 כאן
אשכול מס' 5 כאן
אשכול מס' 6 כאן
אשכול מס' 7 כאן
אשכול מס' 8 כאן
אשכול מס 9 כאן
אשכול מס' 10 כאן
אשכול מס' 11 כאן

עוד שנת פיתוח הסתיימה, המספרים רצו קדימה וצי המטוסים המשיך לגדול, נקודות עיקריות:
- 129 מטוסים כבר ביצעו טיסות בכורה מהם 117 נימסרו לפנטגון וללקוחות בינלאומיים (בריטניה, הולנד ואוסטרליה)
- היצרנית והפנטגון המשיכו במאמצי הפיתוח, היו תקלות עליהם התגברו ומתגברים, צי המטוסים עבר כבר את 24,000 שעות טיסה והפיתוח מקדים את התוכנית במקרים מסויימים אף ב 20%
- גולת הכותרת השנה היתה תוכנית ניסויי הנומ"ט של דגם C
- ישראל הודיעה על הקמת טייסת שניה ועל הזמנה של 31 מטוסים נוספים בשני מקצים (14 בשנה הנוכחית ו 17 עד 2017)
- ד.קוריאה בחרה ב F-35 כמטוס הבא שלה
- קו ייצור נוסף נפתח באיטליה ולידו מחסן חלפים וטיפולים אזורי

מה מחכה ב 2015? המשך תוכנית הפיתוח, כשרות מבצעית לטייסת ה F-35 הראשונה ותחילת הרכבת מטוסי ישראל
בהצלחה

דוברות היצרנית סיכמה כך את 2014


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 22-06-2015 בשעה 00:56.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #5  
ישן 02-01-2015, 09:24
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,291
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי אלון בר שמתחילה ב "[b] ..."

חברים האשכולות האלה נועדו לעידכונים על תוכנית הפיתוח, לא לחירטוטים של אנשי תקשורת שלא מבינים על מה הם כותבים.
אז אנחנו מודעים לזה שלא תמיד ברור מה חירטוט ומה באמת תקלה, אבל כולכם כבר מנוסים לכן אנחנו מצפים ליותר שיקול דעת, מי שבכל זאת בא לו לזרוק בוץ על הפרוייקט מוזמן לעשות את זה באשכול המיוחד לכך (קישור)

אמרו על המטוס הזה שהוא לא יוכל לטוס בלילה, שברקים (של הטבע לא של של חיה"א) יפילו אותו, הוא יצטרך ליווי, הטייס לא יראה סביבו כלום, הוא לא יטוס, בזבוז, בלה בלה בלה.......והנה הוא כאן ועושה הכל.
אבל מצד שני כן היו תקלות: מנוע שבער, סדקים, חלקים שנשחקו וכו' - בפיתוח מערכת נשק כזו מורכבת ברור שיהיו תקלות, כל אלה טופלו ואין כיום בעיות מיוחדות בפרויקט (נהפוך הוא, הפרויקט הזה מתנהל באחוז תקלות נמוך יחסית לפרוייקטים אחרים).

לגבי התותח? ספין, לא יותר מזה.
התותח מתוכנן להיות רלוונטי עם התוכנה בלוק 3F ב 2017 - זה הכל !
כל השאר קונספירציות

תוכנית הבלוקים מתוך פירסומי היצרנית, דצמבר 2014
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 02-01-2015 בשעה 10:44.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #10  
ישן 04-01-2015, 20:28
  felixg felixg אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.07.14
הודעות: 402
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי linuxsboot שמתחילה ב "יש לי שאלה שלא הוסברה בפירסום..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי linuxsboot
יש לי שאלה שלא הוסברה בפירסום המקורי בחו"ל, עד כמה התותח חשוב באופן כללי ולחיל אויר כמו שלנו בפרט. האם המספר הנמוך של הכדורים שהיה רשום בכתבה המקורית מגביל את המטוס התקפית בקרבות אויר או שאין פה אמת?

יש סיבות הסטוריות וכסת"ח. מקרה הלימוד זה פאנטום F-4 שייוצר תחילה ללא תותח כי הוחלט שבקרב אוויר-אוויר על-קולי אין סיכוי לפגוע עם תותח וחבל על המשקל. לפאנטום יש מכ"מ מעולה וטילי א"א מתקדמים וזה יספיק לכל צורך. בפועל הטייסים ירדו למהירויות תת-קוליות ובטווחים הרבה יותר קצרים משתוכנן. הבעיה הוחמרה כאשר אמריקאים התירו הפלות רק לאחר זיהוי וודאי בעין, וכל טילי ה-BVR הפכו לחסרי תועלת. האמריקאים איבדו הרבה מטוסים למארבי מיגים. הצפון וויאטנמים היו תופסים את הפאנטומים בדרך חזרה כאשר הם היו עם מעט דלק, התקרבו אליהם וצלפו בהם מקרוב. אחרי שהתותח הותקן וחווט כנדרש (הנסיון הראשון לחבר תותח לא הועיל כי לטייסים לא הייתה כוונת), האבידות פסקו והרבה מיגים הופלו עד שהם הבינו שהטריק הקודם כבר לא תקף. אחרי מקרה הסטורי זה - תמיד יהיה תותח, אף אחד לא יהיה הטיפש שיחזור על טעות כזאת.
סיבת כסת"ח היא A-10, הטנק המעופף שבנוי מסביב לתותח. משום מה יש אנשים שחושבים בה-F-35 הוא תחליף ל-A-10, ולכן חייב להראות יכולות דומות. הדבר הכי קרוב שניתן לעשות זה לשים תותח ב-F-35 ולהגיד שהנה, יודעים גם לסייע לכוחות קרקע. בשנים הבאות תראה יעפים של F-35 שיורה על שדה ריק וכאילו מבריח מחבלים מפחד.
סיבה סתמית נוספת היא נוסטלגיית טייסים. הפלה מתותח "נחשבת" יותר מהפלה עם טיל כי זה דורש יותר מיומנות, ולא רוצים לוותר על כך. מין כלי להעלאת מורל.
התותח לא בהכרח מיותר, ולא תמיד יש משהו עדיף שיכול להתאים למיקומו ומשקלו.

לחיל האוויר שלנו יש מעט יותר הצדקה לתותח כי המרחקים יותר קצרים ויש יותר סיכוי למפגש ללא הכנה. לתמיכה בכוחות קרקע, מסוקים מספקים מקלעים, ובכל מקרה מטוסי סילון מהירים עם תותח בתור נשק עיקרי לקרקע לא מהווים פתרון טוב לשום בעיה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #12  
ישן 06-01-2015, 09:30
  Fox450 Fox450 אינו מחובר  
עוסק בהיסטוריה צבאית וגרמנית, ובתולדות הלוחמה האווירית
 
חבר מתאריך: 23.03.06
הודעות: 1,997
בתגובה להודעה מספר 11 שנכתבה על ידי yaari שמתחילה ב "[QUOTE=felixg]מקרה הלימוד זה..."

דומני שכוונת הכותב היתה שבעידן היירוט באמצעות טילים, נקודת ההנחה היתה שהמיירט יצא למפגש במהירות על-קולית ויישגר את הטילים אל להקי המפציצים (שהם היו היעד העיקרי של יירוט מסוג זה) כשהוא עדיין במהירות על-קולית. המיירט אמור היה לשגר את כל הטילים במטח אחד כך שלאחר מכן לא אמור היה להתבצע קרב אוויר עם תמרון.
אף אחד לא דיבר כמובן על תמרון במהירות על-קולית במהלך קרב אוויר.

ראיתי את התוכנית של NG על מבצע "בולו" אליה התייחס הכותב שלמטה. איך נאמר בעדינות, היא לא בדיוק משקפת את המציאות המבצעית של קרבות האוויר בוייטנאם מעבר למבצע הספציפי הזה. אין ספק כיום שהיתה זו הצלחה נקודתית ולא-אופיינית בזירה זו.
לגבי מגבלות וקשיי תפעול מכ"ם הפנטום בקרבות אוויר דומני שאתה יודע על כך "קצת" יותר מאתנו.
_____________________________________
שפונדרה
Good People, Good Food
http://www.shpondra.com/

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #17  
ישן 03-01-2015, 23:16
  ninesouls ninesouls אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.01.03
הודעות: 2,279
הצי האמריקאי ימשיך לבסס את כוחו על מטוסי F-18 לפחות עד 2025
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "F-35 Lightning II: חדשות ועידכונים (אשכול מס 12)"

הצי האמריקאי מתכוון להמשיך לבסס את עיקר הכוח על מטוסי סופר הורנט לפחות עד 2025 כיוון שהוא מצפה שרק במועד זה יהיו לו מטוסי F35 במספר משמעותי. הצי מתכוון להמשיך בהפעלת הסופר הורנטים לפחות עד 2040:

http://awin.aviationweek.com/AWINLogin/tabid/1083/Default.aspx?returnurl=%2fArticlesStory.aspx%3fid% 3dd83f76a5-5574-440d-8aab-8c2e5bbfbf91

Divergent attitudes to the JSF were apparent at the annual International Fighter conference in London last month, with the U.S. Marine Corps unveiling its new concept of operations (Conops) for the F-35B and the U.S. Navy’s senior aviation planner stressing that the service’s force will rely mainly on the Boeing Super Hornet and Growler throughout the 2030s, with the F-35C being an “enhancement” to a mostly F/A-18E/F and EA-18G force....The U.S. Navy, meanwhile, expects to fly the F/A-18E/F “until 2040, and maybe even beyond 2040,” Rear Adm. Mike Manazir, director of air warfare, told the conference. This continues a shift in planning for the Navy, which until a few years ago expected to retire the Super Hornet around 2030. “At the rate I am buying F-35Cs, I don’t get fifth-generation into my air wings until the mid-2020s in any numbers at all,” Manazir said. Although the service is due to have a single squadron of F-35Cs to meet its initial operational capability target of August 2018-February 2019, it will be the mid-2020s before several air wings include an F-35 squadron. Until then, Manazir says, “we are making relevant so they can go into the high-end fight with the Super Hornet covered by Growlers, enhanced by F-35C.”

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #18  
ישן 05-01-2015, 11:03
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,291
Facebook profile
ענייני רכש וייצור ללקוחות הבינלאומיים
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "F-35 Lightning II: חדשות ועידכונים (אשכול מס 12)"

1. האם טורקיה שואפת להיות מעצמה ימית?
עיתון טורקי היוצא בגרמניה פירסם שמשרד ההגנה הטורקי אישר בניית ספינת הנחתה (LPD) לצי הטורקי אשר תהיה מבוססת על הספינה הספרדית Juan Carlos, כניסה לשירות ב 2019.
הטורקים מתכננים להפעיל את הספינה גם כנומ"ט עם מטוסי F-35B, מסוקים וסירות סער.

לאחר שנים של קיפאון בין ארה"ב לטורקיה בנושא ה F-35, פני כחצי שנה משרד ההגנה הטורקי אישר הזמנת שני מטוסי F-35A ראשונים שייכנסו בקבוצת LRIP-10
טורקיה מתכננת רכישת 100 מטוסי (10 כל שנה).
כמו כן פורסם לאחרונה שארה"ב בחרה בטורקיה ובאיטליה כמחסני שירות וחלפים אזוריים.

הדמיה של הספינה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

2. תחילת ייצור מטוסי נורבגיה
לאחרונה חברת NG העבירה ל LM את חלק הגוף המרכזי של המטוס הנורבגי הראשון (קיבל את הסימון AM-01)
לנורבגיה שני מטוסים ראשונים בקבוצת LRIP-7, נורבגיה מתכננת לרכוש 52 מטוסים בקצב של 6 כל שנה.

על קווי הייצור כעת מטוסי LRIP-6, LRIP-7, הייצוג הבינלאומי בקבוצות אלה כולל מטוס אחד לבריטניה, 6 לאיטליה (מורכבים באיטליה) ו 2 לנורבגיה.
לארה"ב 60 מטוסים בשתי קבוצות אלה.

בקרוב מאד מתוכננת בצורה הדרגתית תחילת הרכבת מטוסי קבוצת LRIP-8 הכוללת 43 מטוסים: 29 לארה"ב, 4 לבריטניה, 2 לנורבגיה, 2 לאיטליה, 2 לישראל, 4 ליפן.

04.12.2014 מפעל ההרכבה של NG בפאלמדייל: קצין בכיר בחיל האוויר הנורבגי חותם על החלק המרכזי של המטוס הראשון (AM-01) במהלך טקס שנערך במקום (כתבה + תמונות כאן)
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 05-01-2015 בשעה 12:10.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #21  
ישן 17-01-2015, 11:11
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,291
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "F-35 Lightning II: חדשות ועידכונים (אשכול מס 12)"

המארינס מתכנן להכריז על מטוסיו כשרים מבצעית ב 01.07.2015 אבל טוען שכבר 10 מטוסים בהם הותקנה התוכנה בלוק 2B כבר מסוגלים לבצע את כל המשימות במגבלות הבלוק הזה (כולל ירי טילים ותקיפה עם פצצות).
ניסויי ירי עם תותח בפוד חיצוני מתוכננים לשנה הזו.
כתבה
עוד כתבה כאן

הגוף האחראי על ניסויי נשק ופיתוח טקטיקות קרב בחיהא"א (USAFWS) קיבל השבוע לידיו את המטוס הראשון.
המטוס AF-60 נחת בבסיס נליס עם סימון הכנף (WA) וטייסת 16 המפעילה (16WPS)
כתבה

עוד על ההישגים בתחום הנשק בכתבה באתר F-35.com
קישור

הפנטגון מתכנן להוסיף להזמנת ארה"ב בקבוצת LRIP-9 עוד שני מטוסים, זו כבר הפעם השניה שזה קורה.
בעבר היינו עדים לקיצוץ כמויות וניראה שעכשיו המגמה התהפכה.

משרד ההגנה ההולנדי החליט להזמין עוד מטוסי ה F-35, כאמור להולנד שני מטוסים במסגרת תוכנית הניסוי וההערכה (OT&E) שמטרתה לבחון את המטוס עוד בטרם החלטת הצטיידות בו.
הולנד רוצה 37 מטוסים בסה"כ, יש הרבה שמועות על כמויות רכישה וזמנים, עדיין אין פירסום רשמי.
מאז ששני המטוסים טסו לראשונה ב 2012 ו 2013 הם קורקעו ואוחסנו בבסיס אגלין, אתמול בבוקר נחתו במפעל היצרנית בטקסס כחניית ביניים בדרכם לבסיס אדוארדס לשם התחלת השלב הבא של תוכנית הניסוי וההערכה ומייד המשיכו לאדוארדס (כתבה)
4 טייסים וצוות קרקע מהולנד הוקצאו לטובת העניין.
כשתסתיים תוכנית ההערכה המטוסים האלה יועברו לבסיס לוק לשם הדרכת טייסי חיל האוויר ההולנדי, כפי שמתוכנן עם שני המטוסים הראשונים של נורבגיה, ישראל ויפן.

15.01.2015 ה AF-60 בפיינל נחיתה כפי שניקלט במצלמתו של הספוטר עם הכינוי damneardone, הטייס היה Capt. Brent Golden מדריך בטייסת .
הצבע הזהבהב על החופה הוא חלק מציפוי ITO הנועד לקרר את תא הטייס, להקטין חתימת מכ"מ ולהגן על הטייס מקרינה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

שני מטוסי הולנד מגיעים לאדוארדס (שימו לב לסימון OT שהתווסף, צילום: משרד ההגנה ההולנדי)
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 23-01-2015 בשעה 22:41.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #23  
ישן 06-02-2015, 18:11
  AJ-47 AJ-47 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.04.08
הודעות: 6,949
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "F-35 Lightning II: חדשות ועידכונים (אשכול מס 12)"

F-35Cs Cut Back As U.S. Navy Invests In Standoff Weapons

Feb 3, 2015 Bill Sweetman | Aerospace Daily & Defense Report

הצי של ארה"ב הקטין את הרכש של מטוסי האפ-35סי לשנים 2016-2020. למיטב הבנתי הצי תכנן לרכוש בשנים 2016-2020 54 מטוסים, ואילו התוכנית הנוכחית מדברת על 38 מטוסים בלבד. מחיר כל מטוס הוא כ-144 מיליון דולר. 800 מיליון דולר מהכסף שיחסך ילך לפיתוח ורכישה של כלי נשק לשיגור מטווחים רחוקים.
בנוסף לקיצוצים ברכש האפ-35סי גם הפרוייקט לפיתוח הטיל איאייאמ-9איקס בלוק 3 בוטל. לטילים אלו תוכננו מנועים חזקים יותר שהיו מביאים טילים אלו לטווח הרבה יותר ארוך, טילים אלו היו מיועדים לנשיאה בקצות הכנפיים וזאת בנוסף ל-4 טילי איאייאמ-120 בתאי החימוש פנימיים.
http://aviationweek.com/defense/f-3...tandoff-weapons

אפשר להוסיף גם את מחשבותיו של ראש אגף מבצעים של הצי האדמירל גריינהרט

The Navy’s budget priorities reflect the views of Chief of Naval Operations Adm. Jonathan Greenert. In June 2012, shortly after he was appointed as CNO, Greenert published an article in the Naval Institute’s Proceedings magazine that downplayed the importance of advanced platforms, including stealth aircraft, in favor of “payloads” including standoff weapons.

http://www.usni.org/magazines/proce...ting-new-course

Speaking to a Navy technology conference in Washington on Feb. 4, Greenert reemphasized these points, saying that any future fighter will likely "not be so super-fast because you can't outrun missiles, and not so super-stealthy because you can't be invisible. Stealth may be overrated," he said. "If you move fast through the air...that puts out heat and you are going to be detected




תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #36  
ישן 22-02-2015, 17:56
  אלון בר אלון בר אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 10.11.11
הודעות: 337
בתגובה להודעה מספר 35 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "מזל טוב לחיה"א, בסופ"ש האחרון..."

משרד הביטחון חתם על עסקה לרכישת 14 מטוסי F-35 מארה"ב

העסקה, שבמסגרתה תרכוש ישראל מארה"ב מטוסים במחיר ממוצע של כ-110 מיליון דולר למטוס, היא השלמה לעסקת רכש מ-2010 לרכישת 19 מטוסים. ההסכם כולל גם תשתיות, אימונים וחלקי חילוף

http://news.walla.co.il/item/2831971


ישראל סיכמה על רכישת 14 מטוסי חמקן נוספים מארה"ב
העסקה ששוויה הכולל עומד על כ-3 מיליארד דולר, ירכוש משרד הביטחון מהאמריקנים 14 מטוסי F-35. העסקה כוללת אמצעי לחימה ומערכות אוויוניקה ישראליות שיותקנו במטוסים וכמו כן הקמת תשתיות תמיכה לוגיסטית במדינה. בעקבות הסכם זה יעלה מספר מטוסי החמקן שרכשה ישראל מארה"ב ל-33

http://news.nana10.co.il/Article/?A...1111394&sid=126

נערך לאחרונה ע"י אלון בר בתאריך 22-02-2015 בשעה 17:59.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #38  
ישן 23-02-2015, 10:13
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,291
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 37 שנכתבה על ידי Cabrio שמתחילה ב "האם יש מידע\הערכה כלשהי על..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Cabrio
האם יש מידע\הערכה כלשהי על סוג המערכות מתוצרת ישראלית שיותקנו על המטוסים?

מה שידוע זה מערכות זע"ט, תקשורת, תחקיר ואמל"ח (גירסאות מיחדות לאדיר של טילים ופצצות), אבל יש עוד מערכות בפיתוח שטרם פורסמו.

הודעת משהב"ט על עיסקת הרכש האחרונה
משרד הביטחון ירכוש 14 מטוסי F-35 נוספים בהיקף של כשלושה מיליארד דולר ובמחיר ממוצע של כ-110 מיליון למטוס.
מדובר בעסקת ההמשך שאותה אישרה ועדת השרים להצטיידות בראשות ראש הממשלה ב-30 בנובמבר 2014.
העסקה נחתמה מול מינהלת פרויקט JSF במשרד ההגנה האמריקני, וכוללת רכש 14 מטוסים, עם אופציה לרכש 17 מטוסים נוספים.
http://www.mod.gov.il/Defence-and-S...es/22.2.15.aspx

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #42  
ישן 01-03-2015, 21:02
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,291
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 41 שנכתבה על ידי strong1 שמתחילה ב "פרדוקס ה"חמקן""

מה הרעיון להביא קישור לכתבה שצריך לשלם עליה?
העיתוי, הכותב, הכתבה והאתר כולם פוליטיים (מהצד השמאלני של המפה) ומטרתם לנגח את הממשלה הנוכחית - לא לעניין!

הנה משהו ענייני שמראה בעובדות את הכיוון החיובי של הפרויקט - ממשלת הולנד החליטה ללכת צעד אחד נוסף קדימה ולעשות הזמנה ראשונה של 8 מטוסים שייכנסו לקבוצת LRIP-11, הספקה ב 2019.
http://www.nu.nl/politiek/4000515/k...-bestellen.html

למה זה חשוב? כי הולנד שהיא אחת החברות הפעילות בפרויקט ה JSF הזמינה וקיבלה שני מטוסים בלבד לצורך ניסוי והערכה (OT&E) לפני קבלת החלטה.
מסיבות פנימיות של הולנד שני המטוסים אוכסנו בבסיס אגלין ולא טסו, רק לאחרונה ממשלת הולנד החליטה להתחיל את תוכנית הניסוי וההערכה והמטוסים הועברו לבסיס אדוארדס לתפעול ע"י צוותים משולבים אמריקאים והולנדים.

ע"פ תוצאות הניסויים וכניראה שגם מבחינה פוליטית פנימית של הולנד התנאים הבשילו ומשרד ההגנה ההולנדי יצאה בהכרזה הזו.

ההכרזות של ישראל והולנד מהוות רוח גבית לפרויקט, אז מה זה משנה מה כל מיני הזויים בארץ כותבים מהסיבות הספציפיות שלהם? אז כתבו

וידאו על ניסויי מטוסי אוסטרליה עם צוותים אוסטרליים
https://vimeo.com/aeronauticsmm/rev...3185/1aff29bca0

הציפור הזו מרשימה עם כל סימון עליה, גם עם קנגורו וגם עם מגן דוד


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 01-03-2015 בשעה 21:14.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #43  
ישן 02-03-2015, 08:25
  5112 5112 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.08
הודעות: 404
בתגובה להודעה מספר 42 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "מה הרעיון להביא קישור לכתבה..."

יש אפשרות לפתוח את הכתבה עם גלישה פרטית (new private windows)...
פשוט פותחים חלון \ טאב חדש במצב private, מחפשים בגוגל את הכתובת של הכתבה המקורית ומקבלים בתוצאת החיפוש את כתובת הכתבה המלאה ללא צורך בתשלום.

בלי להתייחס לעניין אם הכתבה נכונה וצודקת או סתם בבל"ת, יש שם 2 תלונות עיקריות:
1 - המחיר הגבוה שנדרש לעסקה
2 - הסיכון שישראל לוקחת על עצמה מול אירן, בגישה שאם צוללות הדולפין נחשבות ל'מכה שנייה' ולכן משמשות להרתעה בלבד - אזי מטוסי החמקן נחשבים ל'מכה ראשונה' (ישראל עלולה לנצל את יכולותיו ולתקוף ראשונה) ולכן אירן תהיה לחוצה יותר ועלולה להיות זו שתחליט להתקיף ראשונה את ישראל עם גרעין, לפני שתאבד את יכולתה זו (עקב מתקפה ישראלית שעלולה להגיע)
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #44  
ישן 02-03-2015, 11:56
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,291
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 43 שנכתבה על ידי 5112 שמתחילה ב "יש אפשרות לפתוח את הכתבה עם..."

תודה על ההסבר לקוראים.

ציטוט:
בלי להתייחס לעניין אם הכתבה נכונה וצודקת או סתם בבל"ת, יש שם 2 תלונות עיקריות:
1 - המחיר הגבוה שנדרש לעסקה
2 - הסיכון שישראל לוקחת על עצמה מול אירן, בגישה שאם צוללות הדולפין נחשבות ל'מכה שנייה' ולכן משמשות להרתעה בלבד - אזי מטוסי החמקן נחשבים ל'מכה ראשונה' (ישראל עלולה לנצל את יכולותיו ולתקוף ראשונה) ולכן אירן תהיה לחוצה יותר ועלולה להיות זו שתחליט להתקיף ראשונה את ישראל עם גרעין, לפני שתאבד את יכולתה זו (עקב מתקפה ישראלית שעלולה להגיע)

1. זה לא נכון, ע"פ משהב"ט המחיר ירד ובעיסקה הנוכחית הוא זול יותר מאשר בעיסקה הראשונה (כ 110 מיליון דולר למטוס מול כ 127 מיליון דולר למטוס).
הפער בין מחיר 14 המטוסים למחיר העיסקה כולל את:
- עלויות הטמעת הטכנולוגיה הישראלית במטוסים (כל מטוסי ישראל, לא רק ה 14)
- סימולטורים
- מנועים וחלפים ספייר
- מרכיבים לוגיסטיים שחיה"א צריך

2. אז הוא כבר סידר לצה"ל את התפקיד של המטוסים ושל הצוללות? מזל, אחרת מה היו עושים בלעדיו
מי יהיה ראשון, שני, שלישי וכו' זה בודאי לא מפורסם, מה שכן מפורסם (בפירסומים זרים כמובן) שלכולם יש את היכולת להתחיל ולסיים, רק צה"ל יקבע את הסדר.

בבל"ת אחד גדול, מקומה של הכתבה הזו בלינק בהודעה של יערי ולא באשכולות האלה שמיועדים להליכי פיתוח ולא לחירטוטים.
אנחנו מצפים מהגולשים הותיקים לדעת להבחין בין השניים....


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 02-03-2015 בשעה 12:27.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #47  
ישן 10-03-2015, 23:10
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,291
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 45 שנכתבה על ידי ninesouls שמתחילה ב "אני מוכרח לציין שההסבר שלך..."

הפוך, מי שהכניס רגל בדלת זה האמריקאים לישראל.
בכדי להבין למה נלך אחורה לסוף 2010, המטוס בתחילת הפיתוח סובל ממחלות ילדות רבות.
השותפות הבכירות הזמינו אחד או שניים לצורך ניסוי והערכה, עדיין לא החליטו אם ללכת על המטוס או לא.
חוצמזה שהפרויקט היה כלי ניגוח פוליטי ותקשורתי מכל כיוון, לוקהיד מרטין הייתה חייבת זריקת מרץ.

באוקטובר הזריקה באה בצורת הזמנה מישראל - חיה"א הישראלי המהווה חותמת כשרות עולמית שכמעט לא מערערים עליה, ממעמד של משקיף הזמין בבת אחת 19 מטוסים כשהוא מוותר על שלב הניסוי וההערכה - ז"א אמון מלא בפרויקט.
וזה אגב, כשעדיין לא הובטח לו הטמעת טכנולוגיה ישראלית במטוסים, נהפוך הוא האמריקאים הצהירו שהמטוס יסופק כמות שהוא, קוד המקור לא יועבר לאף לקוחה (אבל היו רמיזות שכן).

וזה הצליח....

למה לא אמרו? השאלה את מי שואלים, ברור שמערכות קרקע, סימולטורים, חלפים וכו' יתווספו אבל זה יכול היה לחכות להזמנה השניה, ממילא מטוסי ההזמנה הראשונה עדיין לא על קווי הייצור.
בינתיים קרו שני דברים:
- הפרויקט הלך וצבר מומנטום חיובי, יותר מטוסים טסים ויותר הזמנות
- הטכנולוגיה הישראלית במטוסים הפכה להיות עובדה, אז ברור שנדרש מימון לכך.

ניראה לי שאין כל בעיה ולא הסתירו דבר, אלה השלבים הטבעיים שהיו צריכים לקרות ואכן קרו..

אגב, לא יודע איך הגעת למחיר ממוצע של 150 מיליון דולר למטוס, אני הגעתי למחיר של 127 מיליון דולר למטוס Flyaway cost


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 10-03-2015 בשעה 23:17.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #55  
ישן 13-03-2015, 10:45
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,291
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 54 שנכתבה על ידי בזמ"ש שמתחילה ב "שאלה"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי בזמ"ש
עד כמה נראה לכם שהפער בין היכולות של המטוסים של האמריקאים יהיו שונות מאלה של המדינות שהזמינו את המטוס?
קשה לי להאמין שהאמריקאים שאסרו למכור את הF-22 יסכימו כל כך מהר לוותר על הטכנולוגיה שלהם במסגרת של הF-35.

האמריקאים הצהירו שהמטוס יהיה אחוד מבחינת המערכות שלו, ז"א כולם יקבלו אותו דבר והוא יתאים לכולם הרבה מעבר לצרכים שלהם.
למעט ישראל כמובן......

בכל מקרה השותפות בפרויקט ה JSF חשופות במידה זו או אוחרת לטכנולוגיה במטוס כי הן גם חלק מפיתוח המטוס ולא רק השימוש בו.
כל זרוע אווירית שתשתמש במטוס תחתום על "הסכם משתמש סופי" המפרט את רמת המעורבות והידע הנרכש במטוס ואת המגבלות והאיסורים.
כמובן שלא כל סודות המטוס ניתנים למשתמשים, בעיקר אלה הקשורים לטכנולוגיית החמקנות (אם כי הלקוחות לומדים את תהליך תחזוקת החמקנות).

אגב, המטוס AL-1 שהוא הראשון של איטליה בחוץ אתמול במפעל FACO באיטליה (צילום: אלניה איירמאקי)
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 13-03-2015 בשעה 10:49.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #56  
ישן 13-03-2015, 19:24
  felixg felixg אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.07.14
הודעות: 402
ניתוח דוח מרכז הבדיקות וההערכה של משרד ההגנה (DOT&E)
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "F-35 Lightning II: חדשות ועידכונים (אשכול מס 12)"

הניתוח (http://www.pogo.org/our-work/straus...prime-time.html) סוקר את כל תחלואי הפרוייקט והמסקנה הבלתי נמנעת שהמטוס לא יהיה מוכן לשימוש קרבי משמעותי בתאריך המטרה, מסמך מקורי (http://www.dote.osd.mil/pub/reports.../2014f35jsf.pdf). כמו כן, המטוס לא עומד בדרישות, הבטיחות מוזנחת, ויש חשד מבוסס שהמטוס מסוכן לטייסים ולסביבה. חלק מההתנהגות היא מעבר לרשלנות, למשל התעלמות מתאונות, פגמים שמקוטלגים לא נכון וזלזול בתלונות הצוות. נקודות בולטות:
  • חשבונאות יצירתית - תקלות מסווגות כמכניות במקום פגם תכנוני, קיבוץ תקלות דומות וחוזרות כתקלה בודדת, התעלמות מפגמים, מטריקות ספירה לא מקובלות
  • דחיית בדיקות - במקום לפתור בעיות כשעולות הכל נדחה לשלבים הבאים, חלק מהבדיקות המתוכננות, בעיקר בגירסת הנחתים, בוטלו כליל
  • מיכלי דלק - מיכלי כנפיים ומאזור המנוע פגיעים בצורה קיצונית לפגיעות קלות, נטייה להתקלחות, מערכת כיבוי לא פעילה בצלילה, מנגנון סילוק הדלק איטי ובעל סיכון מוגבר להתקלח, ירי תחמושת גם עלול לגרום לשריפה. כל המנגנון שתוכנן מחדש יצטרך תכנון חוזר לאחר שהמטוס יהפוך לפעיל
  • ברקים - אותו מנגנון סילוק דלק מגביר את הסיכון לנזקים הרסניים ממכות ברק עד ל-12 שעות אחרי נחיתה, יש לבצע שטיפות של מערכת הדלק. כיום נאסר להשתמש במטוס באזורים מועדי סופות ברקים
  • איבוד שליטה בכנפי המטוס - הבעיה "נפתרה" על-ידי הגבלת יכולת התמרון, מה שפוגע ביכולת להתחמק מטילים וקרבות אוויר-אוויר. התיקון גם מביא לאיבוד סנכרון עם הקסדה. תיקון אמיתי נדחה ויפגע בחמקנות ויעלה את המשקל
  • בעיות מנוע - "נפתר" על-ידי הגבלת מהירות, פניות וזווית תקיפה, ואיסור על תדלוק אווירי. כרגע לא ברור האם זה בר תיקון, או שתכנון המנוע קלוקל. מערכת התראה נגד התנגשויות קרקע לא מתפקדת. זה כמובן מונע בדיקות רבות וחיוניות למצבי אמת
  • קסדה - חרף שכתוב תוכנת הבקרה, יש בעיות יציבות ותצוגת מידע שגוי (זיהוי מטרה ומעקב). במקרה של תקלה אין גיבוי כי לא רואים אחורנית בעת תמרון
  • תוכנה - בעיות יציבות, ביצועים, לוגיקה שגויה, דיוק בעייתי. המחשבים עצמם גדולים וכבדים מדי למקום שיועד להם. השלב הבא ידרוש חומרה חדשה, מה שיחייב ביצוע מחדש של מרבית הבדיקות. הרבה מהבדיקות הן סימולציות ולא בטיסה אמיתית
  • תחזוקה - מורכבות התחזוקה מחייבת היעזרות בקבלני חוץ או הישענות על "טריקים"
סה"כ המטוס כרגע סובל מ-9 בעיות קריטיות ואין ספור בדרגות נמוכות יותר. כשלים מונעים בדיקות יסודיות, זמינות עומדת כ-30%, לא מצליחים להגיע אפילו ל-2 טיסות בשבוע. הגיעו השנה לאחר שיפור ל-60% משעות טיסה לתקלה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #57  
ישן 13-03-2015, 21:23
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,291
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 56 שנכתבה על ידי felixg שמתחילה ב "ניתוח דוח מרכז הבדיקות וההערכה של משרד ההגנה (DOT&E)"

עוד פעם בולשיט POGO שאף אחד לא לוקח ברצינות כי הם מתפרנסים מלנגח פרויקטים של הפנטגון.
לקחו את המסמך המקורי ומבלי להכיר את כל העובדות (רק את מה שפורסם במסמך וגם בזה לא כל כך דייקו) עשו מהפרויקט ברווז צולע, כולם עוורים וטפשים (הפנטגון, לוקהיד-מרטין, חיהא"א, המארינס, הצי, ישראל, בריטניה, הולנד, איטליה וכו' וכו') ורק הם POGO הסופר-דופר עלו על השקר הגדול וחשפו אותו לציבור, וואו איזה תותחים
קישור לקשקוש קודם שלהם כאן

דו"ח DOT&E פורסם בינואר, אז למה הם מפרסמים את "הניתוח המבריק" שלהם עכשיו? כי הפרויקט עומד לפני שימוע תקופתי בקונגרס (Congressional testimony), כניראה שיש לכל מיני בעלי אינטרסים לעומתיים להשחיר את הפרויקט ולשים לו מקלות בגלגלים.
ברור ש LM והפנטגון יציגו את העובדות הרלוונטיות, הרי הם היחידים שמחזיקים בהם.

שישתו מים, יעבור להם ולכל המקטרגים - הפרויקט טס קדימה!


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 13-03-2015 בשעה 21:36.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #74  
ישן 08-04-2015, 18:31
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,291
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "F-35 Lightning II: חדשות ועידכונים (אשכול מס 12)"

המטוס BG-1 הוא חסר מנוע מדגם B אשר משמש לניסויי קרקע .
מאז שנבנה ב אוקטובר 2008 ועד לספטמבר 2014 שימש לבדיקת המבנה בלחצים וזעזועים, כפי שמופיע בתמונה שפירסמה היצרנית.
בספטמבר 2014 עבר שינוי ייעוד וסיים את חייו כמטרה במטווח לצורך בדיקת עמידות המבנה לירי, הוא עבר סידרה של 15 ניסויים של ירי מתותחי מטוסים מקליברים שונים וסוגים שונים של חימוש.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

לפני מספר חודשים היצרנית ביצעה ניסוי מיוחד, המטוס AF-03 ביצע טיסת ניסוי כשמותקנת בו הגירסה הראשונית של בלוק התוכנה המבצעית (מסומנת כ 3i לעומת הגירסה הסופית המסומנת כ 3F).
הטייס Mike Ward חבש לראשו לראשונה את הדור השלישי של הקסדה HMD בה יושמו תיקוני התקלות של הקסדות מהדורות הקודמים (השהיה קטנה בהצגת נתוני המצלמות והחיישנים של מערכת ההגנה ההיקפית EO-DAS ורזולצית תמונה לא מספקת).
כתבה על הקסדה המיוחדת הזו שמחירה כ 400,000 דולר כאן
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

עוד חידוש מעניין, היצרנית החלה את פיתוחו של פוד מיוחד (בעל מבנה חמקני) אשר ייעודו לוחמת סייבר.
בעבר ציינו של F-35 תהיה יכולת תקיפה עם סייבר באמצעות המכ"מ שלו והפוד המיוחד, ז"א הוא יוכל להפציץ עם וירוסים.
היכולת הזו תהיה זמינה רק עם בלוק התוכנה 4.

כתבה ב AW על ניסוי מיוחד שנערך לאחרונה, המטוס AF-02 ביצע אימון קרב אוויר-אוויר מטווחים קרובים (WVR) נגד F-16, המטוס הגיע לביצועים של 9g+ ו 3g-, גבהים של 50,000 רגל ועוד.
חיהא"א והיצרנית אינם מספקים עוד נתונים, אולם ניראה על פניו שהם מאד מרוצים מביצועי המטוס באחד התחומים שהוא ספג ביקורת רבה עוד בטרם ניתנה לו הזכות להוכיח משהו.
http://aviationweek.com/defense/f-3...ghter-maneuvers

במחצית חודש מאי המארינס מתכננים עוד סידרה ימית, הפעם לצרכי כשרות מבצעית.
זו תהיה מעין חזרה גנרלית לקראת הדבר האמיתי, כשרות מבצעית ביולי 2015.
במסגרת התוכנית OT-1 (ר"ת של Operational Testing) שישה מטוסים מדגם B יצאו להפלגה של כשבוע ע"ג הספינה USS Wasp ויבחנו את תפקוד המטוסים בכל מתארי ההפעלה המבצעית השונים.
כל המטוסים יהיו מצויידים בבלוק התוכנה הקדם-מבצעית 2B איתה מתכוון המארינס לרכוש כשרות מבצעית.
http://aviationweek.com/defense/us-...trials-uss-wasp


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 10-04-2015 בשעה 13:21.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #77  
ישן 11-04-2015, 21:15
  משתמש זכר אספרסו קצר אספרסו קצר אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 15.08.09
הודעות: 600
לא ציני בכלל
בתגובה להודעה מספר 76 שנכתבה על ידי קרן-אור שמתחילה ב "שכחת מכונת קפה, יכולת נשיאת..."

נושאות המטוסים הגדולות בעולם הן מדגם נימיץ ואורכן 332.8 מטרים.
ספינת הקונטיינרים הכי גדולה בעולם היא מסוג Maersk Triple E באורך 400 מטר.
שתי הספינות יכולות לעבור בתעלת סואץ, בתעלה האנגלית, ובמצרי מלכה.
אף אחת מהן לא יכולה לעבור בתעלת פנמה.
אם בונים מטוס יותר גדול, אפשר לבנות נושאת מטוסים יותר גדולה,
שעדיין יכולה לעבור במקומות בהם עוברת הנימיץ.
אל תשכח שהמטוס שהצעתי לבנות גם יוכל להמריא ולנחות אנכית,
זה יחסוך את הצורך במסלול טיסה על נושאת המטוסים.
בכל אופן,
אף אחד לעולם לא יבנה מטוס כמו שהצעתי.
ה F-35 הוא כנראה מטוס הקרב האמריקני המאויש האחרון.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #80  
ישן 16-04-2015, 17:53
  felixg felixg אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.07.14
הודעות: 402
Israel to get first F-35s in 2016
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "F-35 Lightning II: חדשות ועידכונים (אשכול מס 12)"

http://www.janes.com/article/50721/...t-f-35s-in-2016
לוקהיד מסרה שישראל תהיה הראשונה לקבל את המטוס (אחרי ארה"ב כמובן), והראשון יגיע בדצמבר 2016. ישראל תקבל זוג מטוסים עבור 5 טייסים מבסיס נבטים שיוכשרו לכך. המטוס יבוא עם חבילת תוכנה בלוק 3i.
פרט מעניין שלוקהיד טוענת שישראל מעוניינת גם בדגם F-35B שהוא דגם הנחתים הממריא אנכית בנוסף לדגם F-35A הסטנדרטי של חיה"א. הסיבה לכך שדגמי ה-B לא דורשים מסלולי המראה פגיעים. זה נכון בתיאוריה, אבל ניסיון ממלחמות בעירק מראה שזה מאוד בעייתי והמנועים פשוט שורפים את משטחי הנחיתה - lilypads (שמצריכים טיסות הובלה), וזה היה עם מנועי הרייר שפחות חמים. שימוש מרובה ידרוש התקנה של משטחים ייעודיים, לא טריוויאליים לפריסה, שעדיין לא סיימו לפתח ולבדוק. כמובן שזה יותר פשוט וזמין מלסלול מסלולים נוספים, אבל זה לא בהכרח יאפשר נחיתה/המראה בכל מקום ובכל רגע. מה שגם דגם ה-F-35B נושא פחות תחמושת ודלק.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #92  
ישן 06-05-2015, 08:22
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,291
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "F-35 Lightning II: חדשות ועידכונים (אשכול מס 12)"

- אכזבה לתערוכת פאריס, ארה"ב הודיעה סופית שלא תשלח F-35 לתערוכה.
- בעוד כשבועיים תחל סידרת ניסויי הים הקדם מבצעיים של דגם B, שישה מטוסים יצאו להפלגה על הספינה USS Wasp למשך כשבוע ויבחנו כל מיני תרחישי הפעלה, שם הסידרה OT-1
להזכירכם המארינס מתכנן הכרזה על מבצעיות הדגם ב 01.07.2015, אם הכל ילך כשורה כמובן..

03.04.2015 אדוארדס: לקראת הניסויים הטייס Dan levin עם המטוס BF-01 בודק את התנהגות המטוס בתצורה אסימטרית (כולל: המראה, טיסה אופקית, פניות ונחיתה אנכית ברוח צולבת)
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 06-05-2015 בשעה 08:29.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #100  
ישן 02-06-2015, 10:42
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,291
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "F-35 Lightning II: חדשות ועידכונים (אשכול מס 12)"

לראשונה ה F-35 ישתתף בתרגיל צבאי.
במהלך השבוע צבא ארה"ב וחיהא"א יערכו את התרגיל שלהם Green Flag West, במהלכו מטוסי F-35A מבסיס נליס יבצעו גיחות תקיפה ויטילו חימוש.
כתבה

המארינס סיימו את סידרת OT-1 על הספינה USS Wasp, כעת כל המידע עובר תחקיר והערכה.
בסיומו של דבר יוחלט אם אכן 10 מטוסי F-35B מבסיס יומה יקבלו כשרות מבצעית בחודש הבא, אם כן אז שאר המטוסים של הטייסת יצטרפו בהדרגה.

אחת מתמונות הסיום של התרגיל ממעוף המסוק, הצליחו לתפוס רק 5 מתוך 6 המטוסים ע"ג הספינה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

קצת עידכון מספרים:
- רוב מטוסי LRIP-6 ביצעו כבר טיסות בכורה, חלקם גם נימסרו. רק 3 מטוסים מדגם A המיועדים לאיטליה ו 3 מטוסים מדגם B המיועדים למארינס מקבוצה זו עדיין על קווי הייצור בליטושים אחרונים לקראת טיסות בכורה
- כעת על קווי הייצור 35 מטוסי LRIP-7, החודש מתוכננת תחילת הרכבתם גם של חלק קטן ממטוסי LRIP-8, עד סוף הקיץ כניראה יתחילו להרכיב את שני מטוסי ישראל מקבוצה זו. ייערך טקס בהשתתפות בכירים מ LM, חיה"א ומשהב"ט.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #101  
ישן 13-06-2015, 21:58
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
F-35 OT-1 By the Numbers
בתגובה להודעה מספר 100 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "לראשונה ה F-35 ישתתף בתרגיל..."

https://www.f35.com/news/detail/f-3...-by-the-numbers

6: The number of F-35Bs aboard the USS Wasp from May 18-29 to conduct USMC OT-1. This marks the most F-35s ever deployed at sea at once.

240: Number of personnel who supported OT-1. This included everyone from maintainers to pilots and engineers to photographers from the Marines’ VMFA-121, VMX-22, VMFAT-501, MALS-13, and MALS-31, as well as a handful of Lockheed Martin employees.

108: Number of sorties completed during OT-1. During these sorties, Marines assessed several aspects of the F-35’s operational abilities, including aircraft-to-ship communications networks tests, and the latest release of Landing Signal Officer Launch and Recovery software.

4: Number of times OT-1 pilots had to take-off and land at night. Pilots flew the night operations without the assistance of night vision goggles or the F-35’s Distributed Aperture System, so communication with the on-board crew was key. According to Maj. Michael H. Rountree, a Marine Corps pilot who participated in OT-1, the jet was easier to fly than legacy aircraft, and he was "a lot less terrified" to carry out a night landing in the F-35B.

30: Number of maintenance demonstrations conducted aboard the USS Wasp. One of special note was the engine transfer test. During this test, Marines flew an Engine Power Module F onto the USS Wasp in an MV-22, unloaded it, and transferred it to the F-35 to stage an engine replacement exercise.

1: Number of Autonomic Logistics Operating System ALIS Standard Operating Units aboard the Wasp. This is the first ALIS unit installed at sea. During OT-1, the Marines assessed the newest version of ALIS, version 2.0.0, and its ability to transfer from land-based operations to sea-based operations. According Lt. Gen. Jon Davis, deputy commandant for Aviation, Headquarters Marine Corps, “ALIS worked very well to achieve our turnaround times.”

0: The number of “show stoppers” that occurred during OT-1, according to Lt. Gen Davis. He remarked that the F-35 is “right at home at sea.”
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #106  
ישן 10-06-2015, 00:13
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,291
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "F-35 Lightning II: חדשות ועידכונים (אשכול מס 12)"

הסכם LRIP-10
הפנטגון העניק ללוקהיד מרטין חוזה ראשוני ע"ס 920 מיליון דולר למכירת 94 מטוסים (78A,14B,2C) ע"פ החלוקה הבאה:
- ארה"ב 55
- בריטניה 3
- נורבגיה 6
- איטליה 4
- אוסטרליה 8
- טורקיה 2
- ישראל 10
- יפן 4
- ד.קוריאה 2

ייתכן והכמות תגדל בעוד 6 מטוסים מדגם B בשביל ארה"ב

140 מטוסים כבר עלו לאוויר (74A,44B,22C) מהם 130 נימסרו לארה"ב (123), בריטניה (3), הולנד (2) ואוסטרליה (2)
מטוס אחד נימחה מהסד"כ (AF-27 של חיהא"א) בעקבות תקלת מנוע במהלך ריצת המראה בשנה שעברה, תמונות שלו פורסמו לאחרונה.

לוקהיד מרטין פועלת בארץ בשני מרכזים:
- ניהול בת"א
- מו"פ בבאר שבע

אתר לוקהיד מרטין ישראל (בעברית)
http://lockheedmartin.com/us/who-we...ael-hebrew.html

אדוארדס אפריל 2014: ניסוי תידלוק לילי מערכה נקבית המחוברת לבום של KC-135 ושל KC-10
המטוס הוא BF-17, אחד מתוך השלושה המצויידים בתוכנה המבצעית 3i
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 10-06-2015 בשעה 00:28.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #110  
ישן 13-06-2015, 22:00
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
Lockheed Martin Follows ‘Blueprint’ To Drive Down F-35 Costs
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "F-35 Lightning II: חדשות ועידכונים (אשכול מס 12)"

https://www.f35.com/news/detail/loc...down-f-35-costs

The company contends that more efficient manufacturing methods will help it drive down the flyaway cost of the fifth-generation fighter by $10 million by 2019, and by more if the U.S. government invests.

But it realized early benefits while producing LRIP 8 airframes, cutting about $260,000 from the cost of each of 43 fighters that it will begin delivering in 2016. “So that’s not chump change,” Martin declared. “I rolled that cost savings into the offer I made to the government when I negotiated the contract,” which the parties signed last November. The contract did not include the cost of the fighter’s F135 turbofan, which the DOD and engine manufacturer Pratt & Whitney negotiated separately.

At the time of the LRIP 8 contract award, Lockheed Martin said the average unit price of airframes for the three F-35 variants was 3.6 percent lower than the LRIP 7 price. The company reports that the LRIP 8 cost of an F-35A for the U.S. Air Force without its F135-PW-100 engine was $94.7 million. The price of an F-35A with its engine was $108 million, which was $4 million lower than Lot 7 prices, according to the Pentagon’s F-35 Joint Program Office (JPO).

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #112  
ישן 13-06-2015, 22:03
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 16,823
F-35 Lightning II Electro-Optical Targeting System (EOTS)
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "F-35 Lightning II: חדשות ועידכונים (אשכול מס 12)"

http://www.lockheedmartin.com/us/pr...ningIIEOTS.html

The Electro-Optical Targeting System (EOTS) for the F-35 Lightning II is an affordable, high-performance, lightweight, multi-function system that provides precision air-to-air and air-to-surface targeting capability. The low-drag, stealthy EOTS is integrated into the F-35 Lightning II's fuselage with a durable sapphire window and is linked to the aircraft's integrated central computer through a high-speed fiber-optic interface. As the first sensor to combine forward-looking infrared and infrared search and track functionality, EOTS enhances F-35 pilots’ situational awareness and allows aircrews to identify areas of interest, perform reconnaissance and precisely deliver laser and GPS-guided weapons. Lockheed Martin has delivered more than 130 systems for the F-35 Lightning II.


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.lockheedmartin.com/content/lockheed/us/products/F-35LightningIIEOTS/_jcr_content/product_image.img.jpg/1383669076137.jpg]
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #115  
ישן 16-06-2015, 23:27
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,291
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "F-35 Lightning II: חדשות ועידכונים (אשכול מס 12)"

האשכול הזה נהיה כבד, אבל אנחנו נגלה עוד קצת סבלנות ונמתין להכרזה של המארינס על דגם B כמבצעי.
זה הולך לקרות מתישהו בחודש הבא, לפני כן הדגם יעבור עידכוני תוכנה וחומרה קלים אשר מהווים את המשוכה האחרונה בדרך ליעד הנכסף.
זהו אירוע היסטורי ומכונן בתולדות הפרויקט - בהחלט ראוי להיות היריה הפותחת של האשכול הבא.

סקירה היסטורית קלילה על הדגם:
דגם B הוא הדגם הכי מורכב ואולי גם הכי מעניין של הפרויקט, המטוס הראשון של הדגם (BF-01) ביצע את טיסת הבכורה ב 11.06.2008 ומאז כ 44 מטוסים כבר עלו לאוויר ונימסרו למארינס ולבריטניה.

בתחילת דרכו הדגם פיגר בצורה נוראית אחרי תוכנית הפיתוח וסבל ממחלות ילדות רבות אשר יחד עם התנהלות כושלת של הנהלת הפרויקט הראשונה הביאו את משרד ההגנה בשנת 2011 להכריז עליו כעל "דגם במבחן לשנה".
המשמעות היתה שאם הוא לא יתעלה על עצמו הוא יבוטל.

באותה תקופה לוקהיד מרטין פיטרה את הנהלת הפרויקט, הביאה ניהול חדש ותוכנית פיתוח חדשה.
זה היה מעין Reset לתוכנית שגרם לה להתייעל ואף להשיג את תוכנית הפיתוח.
החריג היה דגם B והפעם לטובה, הפיגור בתוכנית תוך שנה הפך להיות יתרון והוא הקדים את התוכנית בכ 20% - יותר מכל דגם אחר.

המארינס שהיו הלקוח העיקרי של הדגם הציבו יעד שאפתני - להיות הראשונים עם כשרות מבצעית עם בלוק התוכנה הקדם מבצעית 2B.
הפנטגון לא אהבו את זה ונוצרה מחלוקת - המארינס כהרגלם ניצחו.
היצרנית העלתה על קווי הייצור יותר מטוסים מדגם B מכפי שתיכננו, טייסת ראשונה קמה בבסיס אגלין לצרכי הדרכה ומייד אחריה טייסת ראשונה בבסיס יומה אשר החלה להיות הגורם הזרועי שמוביל את האימונים, פיתוח התו"לים ולבסוף תהיה הטייסת המבצעית הראשונה.

הטווח של דגם B קטן יותר, הוא מוגבל בנשיאת חימוש ודלק יחסית לשני האחרים, הרבה סקפטיות וביקורת יש בקשר אליו אבל הוא בשלו , מתקדם אט אט ותוך זמן מועט יעשה היסטוריה.

המשמעות היא שבקרוב 10 מטוסים יוכלו לעלות על ספינה ולשוט לכל פינה בעולם לצורך ביצוע כל מטלה שתידרש מהם אבל בסגנון המיוחד של ה F-35 אשר טרם ניראה בעולם הלוחמה האווירית (חמקנות, מכ"מ מתוחכם, מערכת EO-DAS, שאר החיישנים המהפכניים ועוד' ועוד')

אנחנו כבר רגילים לשמוע את עדת האווזים שמשמיצה את הפרויקט בלי סוף ומנגד לראות אותו קורם עור וגידים ומציג יכולות לא מהעולם הזה.
כך יהיה גם הפעם, לנו נותר לאחל בהצלחה כי הצלחה של המארינס היא גם הצלחה שלנו, של חיה"א וה F-35i הוא האדיר.

טייסת VMFA-121 פירסמה עלון (בקובץ PDF) על ההכנות שלה לקראת יום הדין (כך קראו לו Judgment Day)
https://2015-uploaded.fresh.co.il/2...16/32691613.pdf


רק לפני חודש קיבלנו טעימה מהדבר האמיתי (מטוסי F-35B על גבי ספינה עם מסוקים, אוספרי, לוגיסטיקה , כוח עזר וכו')
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 16-06-2015 בשעה 23:50.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 01:52

הדף נוצר ב 0.16 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר