20-07-2015, 13:42
|
|
|
|
חבר מתאריך: 02.06.07
הודעות: 6,305
|
|
אתה צודק, אבל...
לצורך ההדגמה וההסבר נוח להתעלם מהשפעת האטמוספירה.
אם אתה מעוניין להכניס נתון זה למשוואה, אתה מאד מסבך את העניין, כי לכל קליבר ולכל פגז צורה משלו, מרכז כובד משלו, מרכז אווירודינמי משלו, מהירות סיבוב משלו וכו'. צפיפות האוויר משתנה לפי הגובה. התנגדות האוויר מושפעת לא רק מלחץ האוויר אלא גם מהטמפרטורה, הלחות ומציאות אבק, וגשם באוויר. יש לקחת בחשבון את גובה התותח מעל פני הים. יש להתחשב בכיוון הרוח בגבהים שונים. מה שאומר שהשפעת האוויר אינה שווה ואפילו אינה אנלוגית. הדוגמה שניתנה לעיל (גרף של אמצעי נ"מ גרמניים) הוא גרף אמפירי המדגים היטב את מה שצריך, מבלי להיכנס לדקויות שעלולות לבלבל.
ואגב - לאמצעי נ"מ רבים, בטווח הקליברים הנמוך, יש מהירות לוע העולה בהרבה על 1000 מ/ש.
|