לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 03-11-2004, 16:28
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון מנהל יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,839
Facebook profile Follow me...
כלי בט"ש הסטוריים של חיל הים: יתושים, מעונה, רחפת, סנפירית

יתושים:




תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
"יתוש" - ספינה קלה מתוצרת "ברטרם" אשר חומשה במקלע 0.3 או שווה ערך.
היו בשימוש חיל הים בעבר (כיום אחד מהם מהווה אתר צלילה באילת לאחר שהוטבע במקום-חוץ מהסטי"ל המוכר), מה שהיה מעניין ביתושים הוא אופן פעולת המנוע שהתבסס על הכנסה של זרמי המיים לתוך מערכת שניצלה אותם לפיתוח של מהירות.
היתושים הוצבו בעבר הן במפרץ אילת, בברדוויל, בים המלח ובכינרת.

בברדוויל עגנו היתושים במעונה:

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
^ המעונה מגיעה 1971
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

כלי נוסף ומעניין שהיה במוצב "דפנה" בימת ברדוויל היא הרחפת:
כלי נחיתה, נבנה באנגליה. תחילה הגיע לחיל-הים דגם קטן, ששימש את החיל ללימוד הנושא זמן קצר. הדגם השני נקלט בחיל-הים ב-1975 ושימש עד תחילת שנות ה 80. לחיל-הים היו 2 כלים מסוג זה. הרחפת פעלה בימת ברדוויל, ים המלח ובראס-כאניסה שבדרום סיני.
כלי שייט זה אינו מוגבל למים רדודים ולמכשולי ניווט. הוא מרחף מעל פני מים ועל פני כל שטח יבשתי. הרחפת נעה על כרית אוויר, ללא מגע עם פני המים. על-ידי כך מצטמצם החיכוך וקטנה ההתנגדות לתנועת הכלי. הזרמת כמויות אוויר מתחת לרחפת יוצרת אזור על-לחץ בצורת כרית אוויר, הפועלת על תחתית הכלי ויוצרת כוח הרמה השווה למשקלו.
נתונים טכניים:
אורך: 10.40 מטר
רוחב: 8.80 מטר
גובה: 2 מטר
גובה ברחיפה: 2.60 מטר
מהירות: 42 קשר
מנוע בנזין המניע זוג מדחפים לתנועה אופקית וכן מפוח להרמה
נפח מנוע: 7 ליטר
יכולת נשיאה: 12 איש על ציודם, או 1 טון מטען
מתוך: אתר מורשת חיל הים



תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

סנפיריות:
בחיל הים שרתו בסוף שנות ה80 שתי סנפיריות מדגם זיוונית שנקראו בשמות: "שמרית" ו"שלומית". מתוצרת ארה"ב וחימושן כלל תותח חרטום 30 מ"מ וטילי הארפון.
היה ניסיון להשתמש בהן במקום הסטי"לים, לסנפיריות כושר נשיאה וגודל דומה לסטי"ל אך מהירות גבוהה בהרבה, זאת בשל העובדה שבחרטום הספינה הותקנו שני סנפירים מתקפלים בזמן השייט הספינה התרוממה על הסנפירים כך שהחיכוך עם המים קטן בצורה משמעותית והן הגיעו למהירות מריבית של 50 קשר, מהירות גבוהה מאוד במונחים ימיים.
הסנפיריות צוידו במנוע אליסון (הסבה ימית של מנוע הרקולס) שהיה אמור להרים את הספינה על 2 סנפירים מתקפלים בחלק הקדמי ולהביא אותה למהירות של יותר מ 50 (!) קשר. הסבת המנוע לא עלתה יפה והמנוע נהרס בכמה מהטריילים (הפלגות מבחן) והשאיר את הספינה תלויה ב2 מנועים חשמליים שהחזירו אותה לנמל במהירות מבזה של 8 קשר. בעיות אחרות היו במערכת ששולטת על מצב הסנפירים.
למרות התקלות הסנפיריות הללו היו מבצעיות על כל המשתמע מכך במשך מס' שנים !
צוותי הסנפיריות היו שונים משאר המלחים בחיל הים בשני מאפיינים: בשל המהירות הגבוהה בזמן הפלגה אנשי הצוות היו קשורים במעין חבל איבטוח בתוך הספינה עצמה, בנוסף בשל העבודה עם מנועי מטוסים אנשי הצוות היו לובשים סרבלים חסיני אש הדומים לסרבלי שיריונרים וטייסים.

תמונות:
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
מקור פורום WAR ONLINE
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
^ שמרית בפעילות מבצעית (שימו לב לזווית הצילום...), מקור: עצמי
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il


נערך לאחרונה ע"י יוסיפון בתאריך 03-11-2004 בשעה 17:07.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #29  
ישן 07-10-2012, 11:56
צלמית המשתמש של DZZ
  DZZ DZZ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 02.06.07
הודעות: 6,305
זה קצת יותר מורכב
בתגובה להודעה מספר 28 שנכתבה על ידי אל-בחאר שמתחילה ב "צריך לזכור קודם כל שמדובר בסך הכל בקונספט שלא התפתח"

זה יותר מגבלות השיטה, מאשר ההיבט צבאי.

יש לזכור שסנפירית היא במיטבה רק במהירויות גבוהות. מתחתלמהירות סף (אותה מהירות שבה היא מתחילה להתרומם מעל למים), היא חייבת לקפל אתהסנפירים, אחרת הם גורמים לה להיות בעלת שוקע רב מאד, יחסית, וכן הם מוסיפים הרבהלגרר. מסיבה זו, יש צורך גם במערכת הנעה נוספת למהירות נמוכה. יתרה מזו - קיפולהסנפירים גורם לתסבוכת מבחינת הגבלת ראות מהסיפון והגבלה בזוויות הירי.

הנ"ל מסבך את מבנה הספינה ומייקר אותו למדי. מה שעוד מוסיף על כך הוא הצורך במבנה שונה מאד וחזק בהרבה מן המבנה הרגיל, כי עליו לעמוד לא רק בעומסים הרגילים אלא גם בעומסים שונים כאשר הספינה במהירות גבוהה, והגוף כולו נתמך רק בשלוש או ארבע נקודות.

חיסרון נוסף של הסנפירית, היא החתימה הגדולה שלה. במהירות גבוהה, כל גוף הספינה נמצא גבוה מעל למים, ומציג שח"מ גדול יחסית לגודלה. כנ"ל גם השובל הגדול שהיא מותירה, והחתימה הטרמית והאקוסטית.

מסיבה זו, וכן משיקולים הנדסיים אחרים, לא כל כך ניתן לשדרג סנפירית לגודל שמעבר לכמה עשרות טונות, מבלי לשלם מחיר בלתי סביר במשקל, בטיחות, עמידות ובמחיר.

אם זיכרוני הקצר לא מטעני, הרי שלארץ הובאו בזמנו שתי סנפיריות, והייתה כוונה לבנות כאן עוד כתריסר, במספנות ישראל, ברישיון אמריקאי. הרעיון נשאר על הנייר. אני בטוח שיש כאן וותיקי חיל הים שידעו לספר יותר, על סמך ניסיונם עם הכלים האלה.



כל אלה, וגם פגיעותה הגבוהה יחסית, עם משקל חימוש קטן יחסית לגודלה, גרמו לנטישת הסנפירית ככלי מלחמתי.



מאידך - בתחום האזרחי, יש מעבורות סנפיריות מהירות שזכו להצלחהרבה.

נערך לאחרונה ע"י DZZ בתאריך 07-10-2012 בשעה 12:07.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 21:22

הדף נוצר ב 0.10 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר