18-01-2014, 10:56
|
|
מנהל פורום צבא ובטחון
|
|
חבר מתאריך: 04.05.02
הודעות: 22,953
|
|
התאונה הראשונה
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "ינואר 2014 - בתוך שבוע חמש תאונות לכלי טיס אמריקאים עם הרוגים ופצועים"
ציטוט:
במקור נכתב על ידי Fang
פתיחה רעה ל 2014, ארבע תאונות לכלי טיס אמריקאים בארה"ב, בריטניה ואפגניסטן
07.01.2014 מסוק HH-60G Pave Hawk של כנף 48 מבסיס Lakenheath בבריטניה התרסק במהלך טיסת אימון של שני מסוקים קרוב לחוף Norfolk באנגליה, 4 אנשי הצוות נהרגו במקום.
ה HH-60G הוא גירסה מיוחדת של הבלאקהוק לחילוץ והצלה תחת אש יום/לילה.
המסוק השני באימון נחת סמוך לשברי המסוק הראשון
...
ניפתחו וועדות חקירה לאירועים אבל רצף התאונות וכמות הנפגעים (10 הרוגים ו 3 פצועים) עורר סערה תקשורתית בארה''ב, בין היתר מואשמים בצורה כללית גילאי כלי הטיס בארה''ב ותכיפות השימוש בהם מבצעית ואימונים.
הצי פירסם מידע הפוך, שיש ירידה בכמות התאונות רמה A בצי ו 2013 הסתיימה עם 0.43 תאונות לכל 100,000 שעות טיסה שזה פחות מחצי מממוצע חמש השנים האחרונות.
|
יש קשר ישיר בין התאונה הנ"ל והפסקה על בעיית התאונות, ובמיוחד לגבי הפעילות באפגניסטן - דגם ספציפי זה סובל מעומס עבודה גבוה במיוחד מאחר והם אחראים לכלל פינוי הנפגעים ברחבי המדינה, בין אם הם חיילים (מכל צבאות הקואליציה) או אזרחים. בניגוד למלחמות קודמות בהן המגמה היתה "נטפל בכוחותינו, שהמקומיים יסתדרו בעצמם", כאן כבר מדובר ביישום מדיניות "Hearts & minds" קלאסי שמתבטא בהקפצת גיחת חילוץ - על כל המשתמע מכך - גם עבור פגיעות מסכנות חיים שאינן קשורות בהכרח ללחימה.
לא מזמן קראתי כתבה בהקשר של פרוייקט מסוק החילוץ העתידי שבינתיים בוטל, בה נרשמו נתונים בנוגע לכמות המסוקים, אחוזי שחיקה ותקלות ועוד - למרות שהמספרים עצמם לא זכורים לי, נראה שהמצב לא משהו בכלל. הנגזרת הקריטית של מצב זה הוא חזרה לימי הפינוי האווירי ע"י כל כלי טיס זמין, מה שמקטין את הסיכויים לפינוי מוצלח תחת אש או מז"א גרוע ולטיפול מציל חיים בדרך לבית החולים.
_____________________________________
גם כשלא היה הרבה, היה לנו הכל
נערך לאחרונה ע"י סירפד בתאריך 18-01-2014 בשעה 10:59.
|