לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #4  
ישן 21-03-2008, 14:51
צלמית המשתמש של NehemiaG
  NehemiaG NehemiaG אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.03.07
הודעות: 11,647
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי האזרח שמתחילה ב "מטוסי ה F-16i שקורקעו בשל ריחות חוזרים לטוס"

מתוך YNET:
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3521893,00.html

הופסקו טיסות האימון ב-F-16i בגלל חומר מסרטן
מפקד חיל האוויר, אלוף אליעזר שקדי, הורה להפסיק מיידית את טיסות האימונים במטוס המתקדם, לאחר שהטייסים התלוננו על חומר זר בתא הטייס. לאחר בדיקות - התברר כי מדובר בחומר מסרטן שאותר בוודאות רק במטוס אחד. דיווח על הממצאים הועבר ליצרנית המטוס בארה"ב

פקד חיל האוויר, אלוף אליעזר שקדי, הורה היום (שישי) על הפסקת טיסות האימונים במטוס הסופה (F-16i) לאחר שמספר טייסים התלוננו על חומר זר בתא הטייס, שאובחן כמסרטן. דיווח על הנושא הועבר ליצרנית המטוסים, חברת "לוקהיד מרטין".

באחרונה דיווחו אנשי צוות אוויר על ריחות חריפים בתא הטייס באחד המטוסים. בדיקות שנערכו בחיל העלו כי החומר פורמאלדהין, שריכוז גבוה שלו עלול לגרום לסרטן, התגלה רק באותו מטוס. בעקבות איתור החומר נערכו בדיקות במטוסים נוספים, שם התברר כי החומר לא קיים. למען הסר ספק הוחלט כי עד השלמת כל הבדיקות - מופסקות טיסות האימונים.

--
אגב, ב-NRG שמו ברוב חוכמה תמונה של נץ (F-16A) מטייסת הדרקון המעופף. נו, שויין.
את עורך התמונות של YNET אני מכיר, מי עורך התמונות של NRG?
_____________________________________
Nehemia Greshuni Photography NGPhoto.biz


נערך לאחרונה ע"י NehemiaG בתאריך 21-03-2008 בשעה 15:14.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #6  
ישן 23-03-2008, 04:56
צלמית המשתמש של NehemiaG
  NehemiaG NehemiaG אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.03.07
הודעות: 11,647
YNET: צוותי F-16i יעברו בדיקות בגלל החומר המסרטן
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי האזרח שמתחילה ב "מטוסי ה F-16i שקורקעו בשל ריחות חוזרים לטוס"

אנשי צוות אוויר, שטסו במטוס הקרב החדיש, יעברו בדיקות רפואיות בעקבות גילוי חומר מסרטן באחד המטוסים. בצה"ל הורו לערוך את הבדיקות באופן מיידי חנן גרינברג
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין:
http://www.ynet.co.il/images/SendArtResponse/mail.gif]
פורסם: 23.03.08, 00:57

אנשי צוות אוויר, שטסו באחרונה במטוס הקרב "סופה" (F-16i), יעברו בקרוב בדיקות רפואיות כדי לשלול את האפשרות שלקו במחלת הסרטן, כתוצאה מהחומר המסוכן שהתגלה באחד המטוסים.

מפקד חיל האוויר, אלוף אליעזר שקדי, הורה בסוף השבוע על הפסקת טיסות האימונים ב"סופה", לאחר שמספר טייסים התלוננו על חומר זר בתא הטייס, שאובחן כמסרטן. דיווח על הנושא הועבר ליצרנית המטוסים, חברת "לוקהיד מרטין", שמסרה כי "היא מעמידה לרשות חיל האוויר את כל משאביה לחקר העניין".

באחרונה דיווחו אנשי צוות אוויר על ריחות חריפים בתא הטייס באחד המטוסים. בדיקות שנערכו בחיל העלו כי החומר פורמאלדהין, שריכוז גבוה שלו עלול לגרום לסרטן, התגלה רק באותו המטוס. בעקבות איתור החומר, נערכו בדיקות במטוסים נוספים, שבהם לא נמצאו שרידי החומר. למען הסר ספק, הוחלט כי עד להשלמת כל הבדיקות הופסקו טיסות האימונים.

בחיל האוויר מעריכים כי ההחלטה על הפסקת האימונים במטוס החדיש תימשך כשבוע וייתכן שאף יותר, עד שייבדקו כל תאי הטייס בכל מטוסי החיל. רק לאחר שישלל באופן מוחלט כי החומר המסרטן נפלט בתאים אלה - תתקבל החלטה לשוב להתאמן במטוסים.

לפי שעה, ימשיך חיל האוויר לבצע פעילות מבצעית באמצעות ה"סופה" שמרבה לפעול גם ברצועת עזה. אולם בכל הנוגע לאימונים, יישארו המטוסים על הקרקע.

גורמים צבאיים הבהירו כי לאחר גילוי החומר המסרטן, הוחלט לבדוק באופן מיידי את אנשי צוות האוויר, לרבות חיילי מילואים, במסגרת הבדיקות התקופתיות ביחידת הרפואה האווירית (ירפ"א). בד בבד הוחלט לאפשר לכל דורש לבצע בדיקות כאלה מוקדם יותר, אם ירצה בכך.

השבתת אימוני הסופה עלולה לפגוע בתכנית האימונים של חיל האוויר, אולם בצה"ל אומרים כי בריאות הטייסים קודמת לכך ועל הצבא מוטלת החובה לבריאותם של אנשיה.

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3522244,00.html

--
נו, אז מי אמר שאין לצ"א יחס מועדף?

ולי באופן אישי ממש לא נראה שהמערך יקורקע למשך שבוע. שלושה ימים זה זמן סביר יותר. נראה..
_____________________________________
Nehemia Greshuni Photography NGPhoto.biz


נערך לאחרונה ע"י NehemiaG בתאריך 23-03-2008 בשעה 05:01.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 23-03-2008, 07:49
  Dr. Yud Dr. Yud אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.03.08
הודעות: 5
פורמאלדהיד הוא חומר "רע"
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי שימי שמתחילה ב "מה, אורניום מועשר, לא? :)"

הפורמאלדהיד : (מתוך ויקיפדיה)
אלדהידים (Aldehydes) הם קבוצה של תרכובות אורגניות. חומרים ידועים רבים הם אלדהידים, בהם החומר המשמר פורמלין, פחמימות רבות ובהן גלוקוז, וכן חומרים רבים הנותנים לפירות את טעמם וריחם.

מקור המילה "אלדהיד" בלטינית: זהו קיצור של אלכוהול דהידרוֹגֵנָטוּם, "כוהל נטול מימן".

כל האלדהידים מכילים קבוצה פונקציונלית משותפת שעל שמה הם קרויים, קבוצת האלדהיד (CHO, אטום פחמן הקשור בקשר כפול לאטום חמצן ובקשר יחיד לאטום מימן). קבוצה זו מורכבת בעצם מקבוצת קרבוניל, הנמצאת בכל הקטונים, ומאטום מימן. הקבוצה נכתבת תמיד CHO ולא COH כדי למנוע בלבול עם קבוצת ההידרוקסיל, הנמצאת בכוהלים.

אבל...
כמו כל דבר תלוי ברמת החשיפה ובמשך החשיפה לחומר.
יש מושג שנקרא TLV בתעשייה הכימית ועוד נגזרות שלו שאומר, כמה חומר נדרש כדי
לפגוע בעובד הנמצא בסביבת העבודה במשך שמונה שעות ביום חמישה ימים בשבוע.
יש חומרים ש PPM (החלק המיליון) או PPB (החלק הביליון) בודדים יכולים לגרום למשהו אקוטי
ויש כאלו שדרושים מאות ואולי יותר.
צריך גם להבין שחלק מהחומרים עוברים למצב גאזי בתנאים מסויימים ואז הנשימה שלהם
מסוכנת, יש כאלו שבמגע עם העור וכו'.
אני שמח שעצרו את הטיסות לבדוק את הנושא אבל כמו הרבה דברים בחיים, העיתונות
מנסה למצוא כותרות כדי למכור יותר...
הלוואי וימצאו שזו תקלה מקומית וכולם יהיו בריאים. אמן.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #11  
ישן 25-03-2008, 12:13
  amitaikl amitaikl אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 15.10.04
הודעות: 1,404
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי האזרח שמתחילה ב "מטוסי ה F-16i שקורקעו בשל ריחות חוזרים לטוס"

אולי מישהו יכול להסביר לי מה בדיוק עושה פורמלין בתא טייס?

כמו כן לפי חלק מהידיעות מדובר על מטוס אחד. האם כך?

וכומבן מגבלות בטחון מידע וכו'.....
_____________________________________
"החטיבה אינה מטה ואינה פיקוד ואינה מערכת של חוקים ופקודות.
החטיבה היא קודם כל מאות זוגות רגליים. הרגליים הובילו אל הקרב – אף כי מתוך פחד. הרגליים עמדו ולא ברחו, אף כי כמעט אבדה התקווה. והרגליים צעדו וצעדו וצעדו בעייפות, בגשם ובבוץ, כשלו וצעדו.
ולכל זוג רגליים היה לב, לב שחש בכאב, שהרגיש בעייפות, שנאבק עם הפחד. בלב הזה התחולל הקרב האמיתי, הקרב שהכריע. בלבו של הלוחם הבודד ניצחה החטיבה. זה הסוד אשר שמו "גבעתי"."
שמעון אבידן
מפקד חטיבת "גבעתי", תש"ח

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #14  
ישן 01-04-2008, 08:38
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,291
Facebook profile
החומר התגלה בעוד שני מטוסים
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי האזרח שמתחילה ב "מטוסי ה F-16i שקורקעו בשל ריחות חוזרים לטוס"

הבוקר פורסמה בתקשורת הידיעה הנ"ל וזה לא נשמע כבדיחה של 1 באפריל.
במטוס חומר כימי נוסף הנחשב כמסרטן בשם הדרזין (נימצא במערכת EPU) שחיילים עלולים להיחשף או כבר נחשפו אליו (אגב החומר נימצא גם במערכת כריות האוויר בכלי רכב).

חיילים בכלל עלולים למצוא את עצמם בסביבה העלולה לגרום לסכנה בריאותית מזה תקופה ארוכה, אני רק לא זוכר מתי לאחרונה הדבר נחשף בעוצמה הזו בתקשורת ופתאום אנחנו ניתקלים בכל מיני ידיעות מוזרות מהסוג הזה שאני לא בטוח כמה הן עושות טוב לעם ישראל או כמה הן באמת משמעותיות.
קרקוע מערך ו/או עיכוב רגעי של משלוח נשק זה דבר שכבר קרה, קורה וגם יקרה מכל מיני סיבות שונות.

ניראה שההד התקשורתי של האירוע מוציא את הדברים מפרופרציות (בשולי הדיווחים גם התקבלו שתי ידיעות סותרות: הראשונה שהמטוסים שעברו בדיקה ונימצאו כשירים חזרו לטוס והשניה שכל המערך עדיין מקורקע).

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #16  
ישן 28-04-2008, 00:49
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון מנהל יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,839
Facebook profile Follow me...
הודעת דובר צה"ל: חזרת מטוסי הסופה לטיסה פעילה
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי האזרח שמתחילה ב "מטוסי ה F-16i שקורקעו בשל ריחות חוזרים לטוס"

חזרת מטוסי הסופה לטיסה פעילה
דובר צה"ל יום שני 28 אפריל 2008, כ"ג ניסן תשס"ח, 00:10

מטוסי הסופה (F16I) יחזרו היום לטיסה פעילה לאחר שהוכח שרמת הסיכון לאנשי צוות האוויר מהחומר הנפלט לתא הטייס נמוכה מאוד. מפקד חיל האוויר, האלוף אליעזר שקדי, אישר מהלך זה.
בכנס שנערך אתמול לאנשי מערך הסופה (אנשי צוות האוויר והמערך הטכני) הוצג המידע הטכני והרפואי הנוגע לחדירת החומר המסוכן לתא הטייס ובו עודכנו על החלטת מפקד החיל.
כידוע, בעקבות תלונות של לוחמי צוות אויר על גירויים ותופעות לוואי בעת השימוש במערכת החמצן בסופה ומציאת רמות פורמלדהיד מעל התקן הסביבתי הבינלאומי המותר, החליט מפקד חיל האוויר על קרקוע מערך מטוסי הסופה בתאריך 20/3/2008.
במהלך תקופה זו הוקמו צוותי עבודה ובדיקה במגוון נושאים בהשתתפות מומחים ואנשי חיל אוויר בסדיר ובמילואים ובוצעה שורה רחבה של ניסויים בשיתוף פעולה עם החברה המייצרת, לוקהיד מרטין, בכדי לאתר את מקור הבעיה ולבחון דרכים לפתרונה.
לאחר בדיקה מקיפה של כלל מטוסי הסופה, נמצא כי בשבעה מהם קיימת רמה הגבוהה מהרמה התעסוקתית הבינלאומית המותרת. במטוסים אלה לא יבוצעו טיסות. במקביל נבדקו מדגמית מטוסים מכלל המערכים ולא נמצאה בעיה דומה.
באשר לחשיפה של אנשי מערך הסופה לחומר הפורמלדהיד עד כה, נמצא כי הסיכון הוא נמוך מאוד. בשאר המטוסים העומדים בתקן התעסוקתי הבין לאומי חזרה לטיסה תבוצע ב- 100% חמצן בו אין סיכון. בחלקם אף הותקנו במקביל מסננים מיוחדים לבדיקה.
פעילות צוותי העבודה תמשך לקידום הבנת הסיבות לתופעה ולמציאת פתרון ארוך טווח.
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #22  
ישן 13-09-2011, 18:59
  גיל חזקיה גיל חזקיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.04.08
הודעות: 4,322
כנראה שהבעיה עדיין לא נפתרה
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי האזרח שמתחילה ב "מטוסי ה F-16i שקורקעו בשל ריחות חוזרים לטוס"

תעלומת הריח הרע במטוסי ה"סופה"

חיל האוויר מנסה לפתור תעלומה: מדוע טייסי F16-I ממשיכים להתלונן על בחילות במהלך טיסה?

חיל האוויר מנסה לפתור תעלומה: מדוע טייסי מטוס ה- F16-I ("סופה") מתלוננים על תופעות לוואי כמו צריבה בעיניים, בחילה ואפילו סחרורות עקב "ריח רע" במהלך טיסה?

ההערכה המתגבשת היא כי התופעה קשורה למחולל החמצן של המטוס, ואולם גורם בכיר בחיל אומר כי אין עדיין מסקנה ברורה.

תעלומת הריחות הבלתי נעימים בתא הטייס של מטוס ה- F16-I מעסיקה את חיל האוויר כבר כמה שנים. הסוגייה עלתה על הפרק בפעם הראשונה במהלך שנת 2008 עקב ריבוי תלונות של טייסים במטוס זה, על סחרורות ובחילות שתוקפים אותם תוך כדי הטיסה.

עקב התלונות נערכו מספר בדיקות, שבכמה מהן נמצא ריכוז גבוה מהמקובל של הגז פורמאלדהין, באחד המטוסים. מדובר בגז חסר צבע, שגורם לצריבות בעיניים, והוכרז על ידי הארגון הבינלאומי לחקר הסרטן בקטגוריית מסרטן ודאי לבני אדם.

בעקבות הגילוי, קירקע בזמנו חיל האוויר את מערך המטוסים למשך מספר שבועות, ואולם מתברר כי גם לאחר פתרון בעיית גז זה, נמשכות תלונות הטייסים, בעיקר הצעירים שבהם.

גורם בכיר בחיל האוויר מאשר עובדה זו, ואומר כי החיל פועל כיום במספר רב של ערוצים בניסיון לפתור את התעלומה. בין השאר, מנסה החיל להיעזר באנשי חברת התרופות הבינלאומית "טבע" המתמחים בהשפעות של רעלים מסוגים שונים, ובמומחי יצרנית המטוס, חברת לוקהיד מרטין.

לדברי הגורם הבכיר, בשלב זה ההערכה מתמקדת באפשרות כי התלונות קשורות למחולל החמצן שהוא חלק בלתי נפרד מן המטוס, שנקלט בחיל האוויר הישראלי בעשור שעבר. מדובר במערכת שמפיקה את החמצן הדרוש לטייסים בגובה רב מן האוויר שמחוץ למטוס, כדי למנוע את הצורך בשימוש בבלוני חמצן, כמקובל במטוסי F16 מדגמים ישנים יותר.



מחולל חמצן כמו ב"סופה" קיים גם במטוסי F-16 חדישים, שסופקו לצבא ארצות הברית ולצבאות זרים אחרים, ואולם על פי המידע שבידי חיל האוויר הישראלי, שם לא התקבלו תלונות דומות מצד טייסים. נבחנת אפשרות כי הסיבה לתלונות הטייסים הישראליים נעוצה בעובדה שהמערכת במטוס הישראלי מרוחקת יותר מן הטייסים לעומת המקובל במרבית מטוסי ה F16- מן הדגמים החדישים, דבר שאולי גורם להתייבשות יתר של האוויר, ואולם גם במטוסים חדישים שסופקו לחילות האוויר של יוון וסינגפור נמצא מחולל חמצן זהה בדיוק באותו מיקום, והטייסים שם אינם מתלוננים על תופעות הלוואי - דבר שמותיר את התעלומה בעינה.

חיל האוויר ערך בדיקות גם במטוסי ה- F15-I ("רעם") שבהם מחולל חמצן דומה, בחן את מכלול הגזים הנפלטים מן ה"סופה" וניסה לפתור את הבעיה באמצעות שימוש באמצעים טכניים שישפיעו על איכות האוויר שמוזרם למסיכות החמצן של הטייסים, אך בינתיים התלונות נמשכות (מצד חלק מן הטייסים, אם לא כולם).

"אנחנו ממשיכים לעשות הכל כדי לפתור את הבעיה", אומר גורם בכיר בחיל האוויר. לדבריו, למרות אי הנעימות שחלק מן הטייסים ממשיכים להתלונן עליה, הבעיה אינה נחשבת כבעלת השלכות בטיחותיות, ולכן הרוב המוחלט של הטייסים המתלוננים אינם מקורקעים.


http://www.israeldefense.co.il/?Cat...3&ArticleID=909
_____________________________________
"השגנו את מטרתינו בנחישות ובעוצמה שלא לאפשר לערבים המשוגעים האלה להשיג נשק גרעיני.
אנחנו לא חוששים מאותן 'נשמות טהורות',שכל התנינים בנהרות דרום-אפריקה לא יוכלו לספק להן די דמעות שיוכלו למחות את צביעותן,ובטוחני שאתה מבין אותנו היטב".

רא"ל רפאל איתן במברק אל שר ההגנה הדרום אפריקני מגנוס מאלאן מיד לאחר תקיפת הכור בעיראק.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 00:31

הדף נוצר ב 0.09 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר