30-12-2006, 13:25
|
|
|
חבר מתאריך: 10.10.06
הודעות: 69
|
|
ציטוט:
במקור נכתב על ידי Fox450
ישנן שלוש סיבות עיקריות להתרסקות מטוסים בק"א שלא כתוצאה מפגיעת חימוש:
1) הזדקרות אוירודינמית.
2) הזדקרות מדחס.
3) תמרון חריף בגובה נמוך ללא מרווח טעות.
מהתחקירים המוכרים לי איש לא ראה את מנור וערמון פוגעים בקרקע ולכן לא ניתן לדעת את הסיבה המדוייקת לנפילתם.
|
לא לגמרי מדויק, להלן ציטוט מתוך אתר יחידת איתן:
"בתחקיר לאחר הטיסה מסר יעקב נבו ז"ל שבשעה 08:10 לערך, כשהיו 20 עד 25 קילומטר מזרחית לקנטרה, ראה את מטוסו של ערמון (קסטנבאום) אלכסנדר ז"ל פוגע בקרקע ומתלקח.
לאחר תום המלחמה אותר מקום ההתרסקות של ערמון (קסטנבאום) אלכסנדר ז"ל. בין המבקרים באתר היו גם מפקד הטייסת אהרון שביט, קצין מודיעין בשם יאיר ואיש הרבנות הצבאית רפאל לוי. בשטח לא נמצאו שרידים שיכלו להעיד על גורל הטייס. לא נמצאו סימני שרפה, אך גם לא סימנים לכך שהטייס נטש. "
קצת תמוה שהמטוס התרסק בקרקע, בשטח שנכבש על ידינו והוחזק שנים רבות, מקום ההתרסקות
אותר ואין זכר לטייס.
לגבי הסיפר של מנור , לא ברור לי האם התיאור בספרו של פורמן או בספרים קודמים/אחרים שלפיו
מטוסו של מנור נתגלה כמעט שלם על הקרקע, המושב בתוך מטוס וגופתו של מנור נתגלתה
לא רחוק משם כשהיא שלמה, הוא סיפור נכון.
אגב, בסיפור, מעורבים שני טייסים מפורסמים יאלו (אהרון שביט) מפקד הטייסת ויאק (יעקב נבו)
שהסתבך כלכלית בערוב ימיו ונפטר.
|