22-07-2013, 23:32
|
|
|
חבר מתאריך: 09.01.11
הודעות: 98
|
|
הגאי גובה גדולים ומחסניות מוץ/נורים חיצוניות
בועז ידידי,
אחרי הרבה בדיקות והצלבות עולה התמונה הבאה:
החלפת הגאי הגובה -מדוע??:
בתאריך 28/6/1984 במהלך אימון קרב אויר נעל הים התיכון ,במהלך אחד התמרונים נכנס מטוס נץ מס' 008 להזדקרות שגרמה לנטישת המטוס ע"י הטייס (תא אחורי ריק...) סשה לוין.
אגב, אם בראשוניות עסקינן ,זה היה הנץ הדו מושבי הראשון שגלגליו נגעו באדמת הקודש והדומ"ש הראשון שנפל...
משיית שברי המטוס מהים וחקירת התאונה הובילו לאבחנה שכתוצאה מתמרונים מסוימים מרכז הכובד האחורי של המטוס גורם לאובדן שליטה ולהזדקרות.
בעקבות החקירה הגיעו החוקרים למסקנה כי הגאי הגובה קטנים מדי לתמרונים אלו עם מרכז כובד אחורי והוחלט להחליפם להגאי גובה גדולים יותר ,כמו שכבר החלו האמריקאים להתקין בסדרות ייצור מתקדמות יותר.
כיוון שהתאונה אירעה באמצע 1984 ,ניתן להסיק כי תהליך החקירה, המסקנות וההחלטות ארכו עד סוף שנת 1984.
יישום ההחלטות (החלפת הגאי הגובה) החל סביב נואר 85'.
מחסניות מוץ/נורים:
סביב אמצע 1983 החלו להיקלט בצבאות "חובבי ציון" שמסביבנו ,טילי אויר-אויר מדגמים מתקדמים שהגדילו את האיום על מטוסי ח"א ,שטסו בעיקר בזירת לבנון ,אך גם בזירה המצרית שהחלה להצטייד בטילי סיידווינדר
מתוצרת ארה"ב.
לפיכך, הוחלט לצייד את כלל מטוסי ח"א באותה תקופה במחסניות מוץ ונורים נוספות.דוגמאות לכך לא חסרות : התקנת 8 מחסניות מוץ/נורים בכל מטוסי הבז שלא היו מצויידים כך, התקנת מחסניות בזנבון מטוסי הכפיר,התקנת מחסניות נוספות על הפיילונים בקורנסים וכמובן ,החלטה לצייד גם את מטוסי הנץ שלנו ב-4 מחסניות נוספות .
כיוון שיישום החלטה כזו כרוך בהרבה ניסויים ,התקנות ותקציבים- החלו להתקין מחסניות כאלו על מטוסי הנץ בערך באמצע המחצית השנייה של 1984 .
לפיכך ניתן לומר בוודאות כי היו בתקופה ההיא מטוסי נץ עם הגאים גדולים ללא מחסניות וניתן להניח ברמה סבירה של וודאות כי היו מטוסים (אם כי בודדים) שבהם בוצעה התקנת המחסניות ואחריה החלפת ההגאים.
ואחרי כל החפירה הזו -מה זה משנה לך ???? ממילא אתה בונה את המטוס כפי שהוא היום ,אז ממילא אתה צריך את שתי ההתקנות גם יחד (הגאים מוגדלים ומחסניות חיצוניות).
|